Постанова
від 08.09.2023 по справі 760/31906/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/7087/23

Справі № 760/31906/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 вересня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Щепановій І.І., за участю представника Київської митниці Маркової Г.Ю., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення товарів - керівника ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 37414503, вул. Каунаська, буд. 13-А, м. Київ, 02160), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , виданий Солом`янським РУ ГУ МВС України в м. Києві 18.07.2003 року, РНОКПП НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0733/10000/19 від 10.10.2023 вбачається, що 29.10.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Чорноморський рибний порт» Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_4/НОМЕР_5, з Туреччини на митну територію України ввезено товари «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», у кількості 31 місце, вагою брутто - 16 997 кг. на адресу ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А). Переміщення товарів через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» від 28.10.2018 № UA100000/2018/875625 на підставі наступних товаросупровідних документів: міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 27.10.2018 № 990887, інвойс від 26.10.2018 № 2016247454, сертифікат про походження товару від 26.10.2018.№ P 0472439.

Після доставки вантажу у Київську міську митницю ДФС, 31.10.2018 товари «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», в кількості вагою брутто - 16 997 кг, на підставі договору доручення на здійснення декларування від 25.04.2017 № ТБ/24/04, укладеного між ПП "КЛ Брок" та ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД», були заявлені декларантом ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту «Столичний» за митною декларацією № UA100120/2018/396449.

Разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці було подано: контракт від 25.04.2017 № MS-250417, укладений між продавцем - компанією «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Ricardo J. Alfaro Avenue, Century Tower Building,Panama, Republic of Panama) та покупцем ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А), в особі керівника ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 митної декларації.

Відповідно до CMR від 27.10.2018 № 990887 відправником товарів виступала компанія «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина) за дорученням компанії «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама).

Відповідно до інвойсу від 26.10.2018 № 2016247454 виданого компанією «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама) для ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД», фактурна вартість переміщених на підставі нього через митний кордон України товарів становить - 28 641,60 доларів США.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті згідно інвойсу» Київською міською митницею листом від 22.11.2018 № 4242/8/26-70-20-05 в установленому порядку направлено відповідний запит до митних органів Турецької Республіки. Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 17.09.2019 № 28879/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надіслано відповіді митних адміністрацій Турецької Республіки. Митні органи Турецької Республіки надали завірені копії документів, а саме: експортну митну декларацію форми ЕХ 1 № 18341200ЕХ362404, інвойс 26.10.2018.№ Е262018000000093, митну декларацію форми TIR № 18TR34120001393409, які стосуються митного оформлення вказаного товару в Туреччині та його відправлення в Україну.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Турецької Республіки встановлено наступне:Згідно з даними, які відображені у надісланій копії експортної митної декларації форми ЕХ 1 № 18341200ЕХ362404, відправником/експортером товарів виступала компанія «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина.), одержувачем компанія «RISE TEAM INTERNATIONAL LIMITED» (HONG KONG), фактурна вартість товарів становить - 117 037, 00 євро. При цьому, в декларації зазначено країну відправлення - Туреччина, країна призначення - Україна.

Згідно з даними, які відображеними у надісланій копії інвойсу 26.10.2018.№ Е262018000000093 товари продано компанією «TURK DEMIRDOKUM FABRIKALARI A.S» (Туреччина) до компанії «RISE TEAM INTERNATIONAL LIMITED» (HONG KONG) за вартістю - 117 037, 00 євро, із доставленням товарів в Україну на адресу підприємства ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» (Україна). Згідно з даними, які відображеними у надісланій копії митної декларацію форми TIR № 18TR34120001393409 автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_4/НОМЕР_5 в митному режимі TIR (транзит) відправлено в Україну товари в кількості 31 місце, вагою брутто 16 997 кг. При цьому, згідно графи 44 відправлення вказаних товарів здійснено на підставі інвойсу 26.10.2018.№ Е262018000000093 (код документа 380).

Отже, згідно отриманих документів, фактурна вартість відправлених із території Турецької Республіки в Україну товарів «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», у кількості 31 місце, вагою брутто - 16 997 кг. на адресу ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А), згідно інформації зазначеної у надісланих завірених копіях документів при їх декларуванні становила - 117 037, 00 євро, що не відповідає вартості цих товарів вказаній під час декларування в Україні.

Також, згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копії митної декларації країни відправлення. Але, під час митного оформлення товарів за митною декларацією № UA100120/2018/396449 експортна митна декларація країни відправлення не надавались.

Таким чином, переміщений автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_4/НОМЕР_5 товар - «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», у кількості 31 місце, вагою брутто - 16 997 кг. на адресу ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А), вартістю - 117 037, 00 євро , вказаною надісланих копіях декларації форми ЕХ 1 № 18341200ЕХ362404, інвойсу 26.10.2018.№ Е262018000000093, на підставі яких було здійснено експорт товарів із території Турецької Республіки, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.10.2018) складає - 3 753 114,31 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ «"СПЕЦ-ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 37414503) був громадянин ОСОБА_1 .

Таким чином, громадянин ОСОБА_1 вчинив дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Отже, в діях громадянина України громадянин ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці Маркова Г.Ю. у судовому засіданні пояснила, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, що підтверджується матеріалами справи, у зв`язку з чим щодо останнього 10.10.2019 складено протокол про порушення митних правил № 0733/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Судом встановлено, що 29.10.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Чорноморський рибний порт» Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3 , з Туреччини на митну територію України ввезено товари «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», у кількості 31 місце, вагою брутто - 16 997 кг. на адресу ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А). Переміщення товарів через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» від 28.10.2018 № UA100000/2018/875625 на підставі наступних товаросупровідних документів: міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 27.10.2018 № 990887, інвойс від 26.10.2018 № 2016247454, сертифікат про походження товару від 26.10.2018.№ P 0472439.

Після доставки вантажу у Київську міську митницю ДФС, 31.10.2018 товари «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», в кількості вагою брутто - 16 997 кг, на підставі договору доручення на здійснення декларування від 25.04.2017 № ТБ/24/04, укладеного між ПП "КЛ Брок" та ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД», були заявлені декларантом ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту «Столичний» за митною декларацією № UA100120/2018/396449.

Разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці було подано: контракт від 25.04.2017 № MS-250417, укладений між продавцем - компанією «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Ricardo J. Alfaro Avenue, Century Tower Building,Panama, Republic of Panama) та покупцем ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А), в особі керівника ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 митної декларації.

Відповідно до CMR від 27.10.2018 № 990887 відправником товарів виступала компанія «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина) за дорученням компанії «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама).

Відповідно до інвойсу від 26.10.2018 № 2016247454 виданого компанією «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама) для ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД», фактурна вартість переміщених на підставі нього через митний кордон України товарів становить - 28 641,60 доларів США.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті згідно інвойсу» Київською міською митницею листом від 22.11.2018 № 4242/8/26-70-20-05 в установленому порядку направлено відповідний запит до митних органів Турецької Республіки. Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 17.09.2019 № 28879/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надіслано відповіді митних адміністрацій Турецької Республіки. Митні органи Турецької Республіки надали завірені копії документів, а саме: експортну митну декларацію форми ЕХ 1 № 18341200ЕХ362404, інвойс 26.10.2018.№ Е262018000000093, митну декларацію форми TIR № 18TR34120001393409, які стосуються митного оформлення вказаного товару в Туреччині та його відправлення в Україну.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Турецької Республіки встановлено наступне:Згідно з даними, які відображені у надісланій копії експортної митної декларації форми ЕХ 1 № 18341200ЕХ362404, відправником/експортером товарів виступала компанія «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина.), одержувачем компанія «RISE TEAM INTERNATIONAL LIMITED» (HONG KONG), фактурна вартість товарів становить - 117 037, 00 євро. При цьому, в декларації зазначено країну відправлення - Туреччина, країна призначення - Україна.

Згідно з даними, які відображеними у надісланій копії інвойсу 26.10.2018.№ Е262018000000093 товари продано компанією «TURK DEMIRDOKUM FABRIKALARI A.S» (Туреччина) до компанії «RISE TEAM INTERNATIONAL LIMITED» (HONG KONG) за вартістю - 117 037, 00 євро, із доставленням товарів в Україну на адресу підприємства ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» (Україна). Згідно з даними, які відображеними у надісланій копії митної декларацію форми TIR № 18TR34120001393409 автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_4/НОМЕР_5 в митному режимі TIR (транзит) відправлено в Україну товари в кількості 31 місце, вагою брутто 16 997 кг. При цьому, згідно графи 44 відправлення вказаних товарів здійснено на підставі інвойсу 26.10.2018.№ Е262018000000093 (код документа 380).

Отже, згідно отриманих документів, фактурна вартість відправлених із території Турецької Республіки в Україну товарів «котли опалювальні побутові, газові, для центрального опалення, водонагрівачі газові в асортименті», у кількості 31 місце, вагою брутто - 16 997 кг. на адресу ТОВ "СПЕЦ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 37414503, 02160, м.Київ, вул. Каунаська, буд. 13-А), згідно інформації зазначеної у надісланих завірених копіях документів при їх декларуванні становила - 117 037, 00 євро, що не відповідає вартості цих товарів вказаній під час декларування в Україні.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.

Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару декларантом були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.

Як встановлено судом, підставою для притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України, стало те, що під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Туреччини, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення товарів за ЕМД від 31.10.2018 № UA100120/2018/396449, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, кількості пакувальних місць, їх відправника та одержувача, реєстраційних даних інвойсу, номерних знаків транспортного засобу, в якому товари переміщено через митний кордон України. Відмінність встановлено у вартості товарів та умовах поставки.

Разом з тим, з наявних у справі доказів встановлено, що ОСОБА_1 , як директор ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД», уклав договір з компанією «MOBERLY TRADE LTD., S.A.» від 25/04/2017 № MS-250417, на виконання якого ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» було замовлено поставку товарів, а компанією «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина) за дорученням компанії «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама) виставлено товариству комерційний інвойс від 26.10.2018 № 2016247454 на суму 28 641,60 доларів США.

Документи, які стали підставою для митного оформлення товару були виготовлені та надані ТОВ «СПЕЦ-ТРЕЙД» саме компанією «TURK DEMIR DOKUM FABRIKALARI A.S.» (Bahcelievler Mah. Bosna Bulvari No : 146 Cengelkoy / Uskudar / ISTANBUL, Туреччина) за дорученням компанії «MOBERLY TRADE LTD., S.A» (Панама).

Разом із тим, доказів того, що наданий під час митного оформлення інвойс від 26.10.2018 № 2016247454 на суму 28 641,60 доларів США є підробленими, одержаний незаконним шляхом, або такий, що містять неправдиві відомості, митним органом не надано.

Окрім цього, у протоколі про порушення митних правил митним органом не зазначено, чому вірними та автентичними документами є саме ті, що були надані митним органам Республіки Туреччина, а не ті, що були надані митним органам України.

У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у митних деклараціях (товаросупровідних документах) на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Оцінюючи наявні матеріали справи, суд вважає, що митним органом не надано беззаперечних доказів того, що саме ОСОБА_1 були вчинені дії, які направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю щодо дійсної вартості товару.

З огляду на те, що ОСОБА_1 надав декларанту усі необхідні документи для здійснення митного оформлення вантажу, суд приходить до висновку, що його дії не були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та наявність об`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення. Також, суб`єктивна сторона правопорушення, що визначене ч. 1 ст. 483 МК України передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку.

Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях гр. ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

За таких обставин, оскільки представником митного органу не було надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483 ч.1, 487-488, 491, 495, 522,527 Митного кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О.М.Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.09.2023
Оприлюднено11.10.2023
Номер документу114015625
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/31906/19

Постанова від 20.11.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Миколюк Олександр Володимирович

Постанова від 08.09.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

Постанова від 20.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні