ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" жовтня 2023 р. справа № 300/4350/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Григорука О.Б., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Сліпенчук Партнерз" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сліпенчук Партнерз" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.06.2023 №0061770410.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки податковим органом порушено процедуру здійснення камеральної перевірки, зокрема, перевірка проведена поза межами законодавчо встановленого строку, зокрема, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України. Зазначає, що у випадку незаконності перевірки, прийнятий за її результатами проведення акт індивідуального характеру автоматично підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.07.2023 відкрито провадження у даній адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в справі матеріалами (а.с. 13, 14).
25.07.2023 представник відповідача надав до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві на позовну заяву представник відповідача зазначив, що платником податків подано декларацію платника єдиного податку за січень 2023 року - 09.03.2023 із порушенням терміну подання на 17 днів, за що передбачена відповідальність п. 120.1 ст. 120 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України. Вказує, що згідно статті 102.1 контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Таким чином, податковим органом дотримано вимоги Податкового кодексу України при проведенні перевірки та прийнятті податкового повідомлення-рішення, що оскаржується. В задоволенні позовних вимог просить відмовити в повному обсязі.
02.08.2023 позивачем подано відповідь на відзив, згідно якої представник позивача зазначив, що посилання відповідача на положення ст. 102 Податкового кодексу України щодо застосування строків є безпідставним, оскільки останні використовуються у випадку проведення камеральної перевірки з інших питань, відмінних від перевірки податкової декларації.
Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сліпенчук Партнерз" 09.10.2021 зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.
Судом встановлено, що ГУ ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку позивача щодо своєчасності подання податкової звітності.
За результатами перевірки складено акт №7136/09-19-04-10-21/43519663 від 22.06.2023, яким встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з єдиного податку (порушення вимог підпункту 49.18.2, пункту 49.18 статті 49 розділу XX Податкового кодексу України та/або відповідно до вимог пп.9.6 п.9 підрозділу 8 розділу XX Податкового кодексу України) відповідальність за яке передбачено п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України. Зокрема, актом встановлено, що податкова звітність за платежем єдиний податок за січень 2023 року подана 09.03.2023 при законодавчо встановленому граничному терміні її подання - 20.02.2023.
На підставі висновків акту перевірки №7136/09-19-04-10-21/43519663 контролюючим органом 22.06.2023 прийнято податкове повідомлення-рішення №0061770410, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 340,00 грн.
Не погодившись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Підпунктом пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
В позовній заяві позивач не заперечує факт порушення строку подання податкової декларації, проте зазначає про порушення контролюючим органом строку проведення камеральної перевірки.
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Згідно п.76.3 ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Отже, пунктом 76.3 статті 76 Податкового кодексу України виокремлено два строки протягом яких може проводитись камеральна перевірка, а саме:
для перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку 30 днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання;
для перевірки з інших питань 1095 днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання (строк визначений у статті 102 ПК України).
З акту камеральної перевірки слідує, що податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного стану в Україні за січень 2023 року фактично подана 09.03.2023, а відповідно з зазначеної дати обраховується строк протягом якого може бути проведена камеральна перевірка.
Відтак, відповідно до приписів пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка податкової декларації, може здійснюватися контролюючим органом протягом 30 днів, що настають за останнім днем граничного строку її подання, а якщо така податкова декларація була наданий пізніше, - за днем її фактичного подання.
Водночас, в даному випадку контролюючим органом камеральна перевірка проведена з дотриманням строків встановлених Податковим кодексом України, оскільки камеральна перевірка не стосувалася перевірки податкової декларації (податкового розрахунку), а стосувалась питання своєчасності подання податкової декларації.
Так, за абзацом 1 підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Тобто, під камеральною перевіркою податкової декларації/уточнюючого розрахунку слід розуміти перевірку саме даних зазначених в такій податковій декларації/уточнюючому розрахунку (правильність заповнення, правильність числових значень, правильність проведених коригувань, тощо).
Суд зазначає, що питання своєчасності подання податкової декларації виходить за межі поняття перевірка даних зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, що кореспондується з положеннями абзацу 2 підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, в якому зазначено про те, що предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків).
Саме абзац другий підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України і визначає інші питання, визначені абзацом другим пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, по яких камеральна перевірка може проводитись з урахуванням строків визначених статтею 102 Податкового кодексу України.
З огляду на наведене, суд зазначає, що контролюючим органом не проводилась перевірка податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного стану в Україні за січень 2023 року, за результатами перевірки не встановлювалось жодних порушень щодо змісту такої податкової декларації та даних відображених в ній, а перевірка стосувалася виключно питання своєчасності подання податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного стану в Україні за січень 2023 року. Відтак контролюючий орган мав право провести камеральну перевірку з зазначеного питання, з урахуванням строків встановлених статтею 102 Податкового кодексу України (1095 днів від дати отримання податкової декларації).
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
З огляду на вищенаведене, матеріалами справи підтверджено, що позивачем порушено строки подання податкової декларації, а камеральна перевірка проведена з дотриманням вимог чинного законодавства, а тому спірне податкове-повідомлення рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Сліпенчук Партнерз" (код ЄДРПОУ 43519663, вул. Сахарова, буд. 34, оф. 11, м. Івано-Франківськ, 76018) до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.06.2023 №0061770410 - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2023 |
Оприлюднено | 11.10.2023 |
Номер документу | 114022903 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні