РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
09 жовтня 2023 р. Справа № 120/3710/23
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дончика Віталія Вололдимировича, розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в:
06.04.2023 року ТОВ "ВІТАПРОМБУД" звернулось в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області №7482436/44651998 від 19.10.2022 року відмовлено в реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року.
На переконання представника позивача, вказане рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не міститься належного обґрунтування висновку відповідача щодо того, які саме, із наданих позивачем документів, складено із порушенням законодавства. Крім цього, на думку представника позивача, ним подані усі необхідні документи, які підтверджують правомірність та реальність здійснення ним господарських операцій, у зв`язку з чим, звернувся з цим позовом до суду.
Ухвалою суду від 11.04.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
20.04.2023 року представником Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремленого підрозділу ДПС подано відзив на позовну заяву, у якому останній заперечив щодо задоволення даного адміністративного позову. Зокрема вказав, що за результатом розгляду наданих платником документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №7482436/44651998 від 19.10.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року, оскільки встановлено невідповідність наданих платником податків розрахункових документів відносно виписаних та зареєстрованих податкових накладних, згідно даних ЄРПН.
Також, представник відповідача вважає, що зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу.
Враховуючи вищевикладене, представник вважає, що відмовляючи в реєстрації податкової накладної, податковий орган діяв на підставі, та в спосіб, що передбачений чинним законодавством.
Одночасно, 20.04.2023 року представником Державної податкової служби України подано відзив на позовну заяву, у якому останній вказує на законність та обґрунтованість прийнятого комісією регіонального рівня рішення та просить у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступні фактичні обставини справи.
ТОВ "ВІТАПРОМБУД" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 08.02.2022. Основним видом економічної діяльності згідно КВЕД 41.20 є "Будівництво житлових і нежитлових будівель".
22.06.2022 року між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Контрагент) і філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" ТОВ "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА" укладено договір №22062022-І предметом якого є поточний ремонт внутрішньо-майданчикових доріг на дільницях з вирощування курчат-бройлерів, а саме ремонт бетонного покриття. Згідно додатку 6 даного договору частину матеріалів надає замовник послуг.
Згідно п.1.1 договору Контрагент зобов`язується у встановлені строки за завданням МХП виконати роботи, зазначені в додатках до Договору, а МХП прийняти та оплатити зазначені роботи.
07.07.2022 року укладено Додаткову угоду до договору №22062022-І від 22.06.2022 року. Згідно п. 4.1 та 4.2 Угоди авансовий платіж в розмірі 30% від вартості замовлених робіт протягом 7 банківських днів з дати підписання договору на підставі отриманого від Контрагента рахунку-фактури. Остаточний платіж в розмірі 70% від вартості виконаних робіт, вказаної у відповідному Акті приймання-передачі виконаних робіт.
24.06.2022 року між Приватним підприємством "УКРАЇНСЬКИЙ ПРОДУКТ" (Виконавець) та ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Замовник) укладено договір про виготовлення та поставку товару №10.
Відповідно до п. 1.1 договору сторони домовились про те, що Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, виготовити, доставити та передати у власність Замовнику бетон в кількості та на умовах, зазначених в додатках до цього договору, а Замовник зобов`язується прийняти товар і оплатити його вартість на умовах цього договору.
Загальна сума договору буде визначатися на основі підписаних видаткових накладних та актів на послуги перевезення (п. 3.1 Договору).
Згідно п. 4.1 Виконавець зобов`язаний виготовити готові бетонні суміші по ДСТУ Б В.2.7-176-2008 "Суміші бетонні та бетон. Загальні технічні умови" із застосуванням портландцементу по ДСТУ Б В 2.7-46-2010 "Цементи загальнобудівельного призначення" та підтверджується документом про якість, виданим Виконавцем на кожну партію товару.
Застосувати пісок по ДСТУ БВ 2.7-32-95 "Будівельні матеріали: пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови". Застосувати щебінь по ДСТУ Б В.2.7-75-98 "Будівельні матеріали: щебінь і гравій, щільні природні для будівельних матеріалів, конструкцій і робіт. Технічні умови".
За п. 7.1, 7.2 та 7.3 Договору ціна товару за одиницю, найменування товару по позиціях, марках, видам вказуються сторонами у Специфікації, який є його невід`ємною частиною. Ціни в Специфікації визначені без врахування ПДВ. Ціни на товар, вказані в Специфікації, є твердими та зміні не підлягають.
Оплата за цим Договором здійснюється Замовником поетапно у порядку та в розмірах, визначених цим Договором.
Замовник перераховує авансовий платіж у розмірі 100% на об`єм поточної заявки, на підставі рахунку - фактури Виконавця в найближчий платіжний день.
На виконання вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, сформовано податкову накладну №15 від 09.09.2022 року на суму 210406,52 грн, у т.ч. ПДВ 35067,75 грн., та подано її на реєстрацію.
Згідно квитанції від 23.09.2022 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових, податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зазначено: Підставою зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99.40 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог квитанції, 17.10.2022 року позивачем до Головного управління ДПС у Вінницькій області подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної №15 від 09.09.2022 року.
За результатом розгляду поданих пояснень, 19.10.2022 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області прийнято рішення №7482436/44651998 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року в ЄРПН. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У додатковій інформації зазначено "встановлено невідповідність наданих платником податків розрахункових документів відносно виписаних та зареєстрованих податкових накладних, згідно даних ЄРПН".
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку, однак його скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області №7482436/44651998 від 19.10.2022 року без змін.
На переконання позивача, таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки відповідачем не дотримано норми пункту 201.16 статті 201 ПК України, Порядку №520, а саме у квитанції (повідомленні) про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначеного конкретного переліку документів які запропоновано надати. Крім цього, у рішенні про відмову у реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме з наданих платником податків документів складено із порушенням законодавства, інших підстав відмови теж не зазначено.
Вищевикладені обставини зумовили позивача звернутись до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року слугувало те, що вона відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Таким чином, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає п. 11 Порядку №1165.
Разом із тим, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Із наведеного слідує, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
В той же час, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
В даному ж випадку, судом встановлено, що позивачем подано до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, що підтверджується матеріалами справи.
Разом із тим, рішенням №7482436/44651998 від 19.10.2022 року відмовлено в реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, як свідчить зміст оскаржуваного рішення, підставою для його прийняття слугувало те, що позивачем надано копії документів, складених із порушенням законодавства. У додатковій інформації зазначено "встановлено невідповідність наданих платником податків розрахункових документів відносно виписаних та зареєстрованих податкових накладних, згідно даних ЄРПН".
Суд зауважує, що позивачем надано контролюючому органу:
- Договір №22062022-І від 22.06.2022 року, укладений між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" та Філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА";
- Додаткова угода від 07.07.2022 року до договору №22062022-І від 22.06.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року №1 від 15.07.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року №1 від 29.07.2022 року;
- Виписка банку від 17.08.2022 за період з 01.07.2022 року по 31.07.2022 року;
- Акт звірки взаєморозрахунків за період з 24.06.2022 року по 11.08.2022 року між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" та Філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА" від 11.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №2 від 02.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №3 від 02.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №4 від 23.08.2022 року;
- Договір про виготовлення та поставку товару №10 від 24.06.2022 року, укладений між ПП "УКРАЇНСЬКИЙ ПРОДУКТ" та ТОВ "ВІТАПРОМБУД";
- Акт здачі-прийняття робіт №ОУ-0000214 від 30.06.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000300 від 22.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000231 від 02.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000230 від 04.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000237 від 05.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000223 від 02.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000222 від 04.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000229 від 05.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000222 від 30.06.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000270 від 15.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000275 від 16.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000285 від 19.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000289 від 20.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000262 від 15.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000267 від 16.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000281 від 20.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000277 від 19.07.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000290 від 22.07.2022 року;
- Акт виконаних робіт №1 від 15.07.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000357 від 05.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000320 від 03.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000343 від 03.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000325 від 04.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000350 від 04.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000331 від 05.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000342 від 11.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000345 від 12.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000374 від 12.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000371 від 11.08.2022 року;
- Виписка з банку від 01.09.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000349 від 15.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000380 від 15.08.2022 року;
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000356 від 18.08.2022 року;
- Видаткова накладна №РН-0000389 від 18.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №5 від 23.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №6 від 31.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №8 від 31.08.2022 року;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт №9 від 31.08.2022 року;
- Акт звірки взаєморозрахунків від 29.09.2022 року;
- Виписки з банку від 20.09.2022 року;
- Пояснення №01/10 від 10.10.2022 року.
Надані позивачем документи спростовують вищезазначений висновок податкового органу.
Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.
В даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення №7482436/44651998 від 19.10.2022.
В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд приходить до висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року.
Водночас, суд наголошує, що у цій справі не надається оцінка реальності здійснення господарської операції, на підставі якої позивач склав спірні податкові накладні, оскільки це питання має досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі податкових накладних №7482436/44651998 від 19.10.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Що ж до позовної вимоги в частині зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №15 від 09.09.2022 року, то суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
В той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
В даному ж випадку, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної №15 від 09.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №15 від 09.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.
Згідно частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №7482436/44651998 від 19.10.2022 року про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 09.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" №15 від 09.09.2022 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" (вул. Гонти, 22а, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 44651998) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремленого структурного підрозділу ДПС (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 44069150) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393) солідарно.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" (вул. Гонти, 22а, м. Вінниця, 21022, код ЄДРПОУ 44651998);
Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська Площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393);
Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений структурний підрозділ ДПС (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 44069150).
Суддя Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2023 |
Оприлюднено | 12.10.2023 |
Номер документу | 114053753 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні