ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
09 жовтня 2023 рокуСправа №1472вр-23/160
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Калугіна Н.Є., розглянувши матеріали заяви Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну сторони у виконавчому провадженні № 54272315 , -
В С Т А Н О В И В :
Заявник звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою в якій просить суд:
- замінити сторону виконавчого провадження № 54272315 стягувача з Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39788766) на Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ 44729283).
В обґрунтування заяви зазначено, що на виконанні у відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення виконання рішень Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) перебуває виконавче провадження ВП № 54272315 з примусового виконання постанови № 119/4.7-10 виданої 14.04.2017 Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області про стягнення штрафу з Комунального підприємства «Ритуальні послуги» Жовтоводської міської ради (вул. Шкільна, буд.6 м. Жовті Води Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 20266390) на користь Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39788766). Також зазначив, що Кабінетом Міністрів України згідно пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» (далі - Постанова № 14) постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, зокрема, Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області, та утворити як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці. Завдання і функції Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області за постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 14 передані Південно-Східному міжрегіональному управлінню Державної служби з питань праці, а тому заявник є правонаступником Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.10.2023 призначено розгляд заяви Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну сторони у виконавчому провадженні №54272315 у судовому засіданні на 09.10.2023 о 15:00 год, у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: 49005, м. Дніпро, вул. Академіка Чекмарьова, 5, зала №4.
Копію ухвали надіслано заявнику, Комунальному підприємству "Ритуальні послуги Жовтоводської міської ради" та Жовтоводсько-П`ятихатському відділу державної виконавчої служби у Кам`янському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).
Сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце його проведення були повідомлені належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання по справі не здійснюється у зв`язку із неявкою учасників справи.
Дослідивши матеріали справи та доводи поданої заяви, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
За приписами ч. 1, 2, 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.
Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Таким чином, обов`язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження та правонаступництво сторони, що вибула, іншим суб`єктом з переходом прав та обов`язків.
Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 5 травня 2022 року у справі № 520/10496/2020 та постанові від 14 серпня 2023 року у справі № 480/279/21.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу повноважень певного суб`єктами владних повноважень повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
Аналогічна правова позиція стосовно публічного правонаступництва висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 8 грудня 2021 року у справі № 9901/348/19 (провадження № 11-218заі21).
Так, судом встановлено, що постановою від 14.08.2017 відкрито виконавче провадження № 54272315 на підставі постанови № 119/4.7-10, виданої 14.04.2017 Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області, про стягнення штрафу з Комунального підприємства «Ритуальні послуги» Жовтоводської міської ради (вул. Шкільна, буд.6 м. Жовті Води Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 20266390) на користь Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39788766).
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, зокрема, Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області, та утворити як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці.
Відповідно до п. 2 вказаної Постанови, утворено як юридичну особу публічного права міжрегіональний територіальний орган Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 2 - Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Відповідно до п. 3, міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1.
З огляду на викладене, виконання завдань і функцій територіальних органів Державної служби з питань праці, зокрема, Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області покладено на Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 39788766) з 19.01.2022 перебуває у стані припинення.
За наведених обставин, з урахуванням норм чинного законодавства, враховуючи, що стягувач у даній справі - Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області з 19.01.2022 перебуває у стані припинення і правонаступником його прав та обов`язків є Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, суд вважає, що належним стягувачем у виконавчому провадженны № 54272315 є Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, як правонаступник Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області.
Абзацом першим частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VIII визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відтак, заява Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну сторони у виконавчому провадженні № 54272315 підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну сторони у виконавчому провадженні № 54272315.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні № 54272315 з Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 39788766) на Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (ЄДРПОУ 44729283).
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Є. Калугіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2023 |
Оприлюднено | 12.10.2023 |
Номер документу | 114054652 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні