Рішення
від 09.10.2023 по справі 400/824/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2023 р. № 400/824/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Домовіт. Дизайн-Центр», пр. Миру, 1/1,Миколаїв,54034,

до відповідача:Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001,

про:визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство «Домовіт. Дизайн-Центр» (надалі - позивач) звернулось з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради (надалі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради, які полягали у відмові в наданні паспорту прив`язки групи стаціонарних тимчасових споруд у кількості 5 шт. на земельній ділянці 150 кв.м. по пр. Миру 1/1 в Інгульському районі м. Миколаєва. - зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Миколаївської міської ради надати ТОВ «ВКП Домовіт. Дизайн-Центр» паспорт прив`язки групи стаціонарних тимчасових споруд у кількості 5 шт. на земельній ділянці 150 кв.м. по пр. Миру 1/1 в Інгульському районі м. Миколаєва.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при поданні відповідної заяви про надання паспорту прив`язки розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Миколаєва, ним було дотримано вимог законодавства, що визначені у нормативно-правових документах, які регулюють зазначене питання. Законодавством не передбачено права суб`єкту владних повноважень відмовляти у надані паспорту прив`язки розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності з інших підстав, ніж зазначено у Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, в тому числі з підстав заявлення до розміщення більш ніж 5 Тимчасових споруд.

Позовна заява залишалась без руху ухвалою від 21.01.2022.

Ухвалою від 31.01.2022 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, призначив судове засідання та запропонував відповідачу надати відзив на позовну заяву.

Ухвалою від 05.05.2022 05.05.2022 суддя Устинов І.А. прийняв справу до свого провадження.

Ухвалою від 07.07.2023 суд призначив судове засідання та запропонував відповідачу надати відзив на позовну заяву.

Ухвалою від 23.08.2023 відкладено розгляд справи, задоволено заяву відповідача та продовжено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що при зверненні до відповідача було встановлено відсутність заяви позивача з наміром встановити тимчасову споруду (надалі - ТС) та документу передбаченим п. 2.3, а саме графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС. Відтак, відсутність заяви про можливість встановлення ТС, а також додатків до неї свідчить про безпідставність позовних вимог, адже звернення з вказаною заявою та документами, що передбачені п. 2.3, затвердженого Порядку є обов`язковим виконанням дій без якої неможливо перейти до наступного етапу. Відповідач звертає увагу, що позивачем подавались документи, що відносяться до п. 2.6 Порядку, вказане свідчить, що позивач звернувся одразу з другим наміром. Крім того, наміри позивача не відповідають вимогам ДБН В.2.3-15:2007.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Суд дослідив матеріали справи та дійшов наступного висновку.

Товариство з обмеженою діяльністю «Виробничо-Комерційне підприємство «Домовіт-Дизайн-Центр» звернулось до Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради з заявою про надання паспорту прив`язки розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Миколаєва. Разом з заявою в додатках позивачем також було надано: Ескізи фасадів у кольорі М 1:50; Схема благоустрою прилеглої території; 3. Установчі документи ТОВ «ВКП Домовіт. Дизайн-Центр», Державний Акт на землю (право власності); Копія свідоцтва про право власності на нерухоме майно.

Відповідачем на вищезазначену заяву позивача надіслано лист про відмову у видачі паспорта прив`язки від 05.11.2021 року № 990/12.01-19.

Вважаючи вказану відмову необґрунтованою, позивач, повторно 23.11.2021 року звернувся до відповідача з заявою про надання паспорту прив`язки, надавши відповідний, передбачений законодавством, пакет документів: Ескізи фасадів у кольорі М 1:50; Схема благоустрою прилеглої території; Установчі документи ТОВ «ВКП Домовіт. Дизайн-Центр», Державний Акт на землю (право власності); 5. Копія свідоцтва про право власності на нерухоме майно. Крім того, до заяви з додатками також було додатковий лист-відповідь на попередню відмову Відповідача.

На вищезазначену заяву відповідач надіслав позивачу лист -відповідь за № 51870/12.01-19/21-2 від 30.11.2021, про відмову у наданні паспорту прив`язки.

Відповідно до листа від 30.11.2021 року, відповідач зазначає: «відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого рішенням Миколаївської міської ради № 25/19 від 14.02.2013 року, на заяву одного суб`єкта господарювання на земельній ділянці, що використовується Замовником, можливе розміщення групи стаціонарних тимчасових споруд у кількості не більше 5 штук, кожна не більше 30 кв.м.. Зважаючи, що ТОВ «ВКП Домовіт. Дизайн-Центр» вже оформлено 5 паспортів привязкок № 167, 168, 169, 170, 171….., департамент відмовляє у видачі паспорта привязки групи стаціонарних тимчасових споруд у кількості 5 штук…».

Позивач вважає, що дії відповідача, які полягали у відмові в наданні паспорту прив`язки ТС є протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ст. 28 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» унормовано визначення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, а саме визначено, що це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності врегульовано Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, що затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21 жовтня 2011 року (далі - Порядок № 244).

Відповідно до пункту 1.4 Порядку №244, паспорт прив`язки ТС - це комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території.

Порядок отримання паспорта прив`язки ТС врегульовано розділом ІІ Порядку №244

Згідно з пунктами 2.1-2.4 Порядку № 244, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

До заяви додаються:

графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості;

реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).

Цей перелік документів є вичерпним.

Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Пунктом 2.5 Порядку №224 встановлено, що про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

Відповідно до пункту 2.6 Порядку №244, для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає:

схему розміщення ТС (додаток 1);

ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);

схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України";

технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Аналогічний порядок щодо оформлення паспорта прив`язки ТС визначено рішенням Миколаївської міської ради від 14.02.2013 № 25/19.

З огляду на вищезазначені норми, вбачається, що оформлення дозвільних документів для розміщення ТС проходить в порядку, який має два етапи: 1) звернення із заявою про можливість розміщення ТС; 2) звернення із заявою про оформлення паспорту прив`язки ТС. При цьому, проходження замовником послідовно цих двох етапів є обов`язковим і на першому етапі відповідач наділений повноваженнями для відмови у задоволенні заяви замовника (п. 2.5 Порядку).

З матеріалів справи вбачається, що позивач подав відповідачу заяву про надання паспорту прив`язки розміщення, до якої додав пакет документів: Ескізи фасадів у кольорі М 1:50; Схема благоустрою прилеглої території; Установчі документи ТОВ «ВКП Домовіт. Дизайн-Центр», Державний Акт на землю (право власності); 5. Копія свідоцтва про право власності на нерухоме майно.

Тобто, позивач одразу звернувся до відповідача із заявою про надання паспорту прив`язки розміщення ТС оминувши перший етап, визначений Порядком, не додав до пакету документів графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості. Відтак, суд доходить висновку про порушення позивачем Порядку № 224, а тому у відповідача були наявні підстави для відмови позивачу у задоволенні його заяви.

Щодо суті відмови відповідача у задоволенні заяви позивача про надання паспорту прив`язки ТС, суд зазначає наступне.

Як судом вже зазначалось вище по тексту рішення, на підставі п. 2.5 відповідач наділений повноваженнями надати замовнику аргументовану відмову щодо реалізації намірів розміщення ТС.

Так, з листав відмови вбачається, що підставою для відмови стало невідповідність намірів позивача вимогам ДБН В.2.3-15:2007, а саме: автостоянки і гаражі для легкових автомобілів мінімальні розміри машино-місця 2,5 х 5.3 м (+0,5 м мінімально допустимий зазор безпеки). Ширина проїзду між місцями паркування становить 0,6 м, а тому розміщення ТС у кількості 5 шт на земельній ділянці 150 кв. м. не відповідають вимогам ДБН В.2.3-15:2007. Також, відповідно до чинних будівельних норм автостоянка біля об`єкту громадського харчування, в тому числі торгівельного центру, призначена для розміщення автомобілів та інших транспортних засобів і не передбачає розміщення на ній тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про правомірність висновків відповідача і відсутність підстав для визнання дій відповідача протиправними, які полягали у відмові в наданні паспорту прив`язки ТС за заявою позивача.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог.

Судові витрати покласти на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Домовіт. Дизайн-Центр» (пр. Миру, 1/1, Миколаїв, 54034 ідентифікаційний код 23401635) до Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001 ідентифікаційний код 02498754) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2023
Оприлюднено12.10.2023
Номер документу114056918
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —400/824/22

Рішення від 09.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 05.05.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні