Постанова
від 09.10.2023 по справі 320/8909/22
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/8909/22 Суддя (судді) першої інстанції: Леонтович А.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2023 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Кучми А.Ю.,

суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року (м. Київ, дата складання повного тексту - 28.11.2022) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_1 звернувся з позовом до суду, в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області щодо відмови у проведенні перерахунку та виплати пенсії за вислугу років позивачу на підставі довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії позивачу, встановленого за відповідною посадою на день зі звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою КМУ від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584, для проведення перерахунку, пенсії за вислугу років з 01.04.2019;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити з 01.04.2019 перерахунок та виплату пенсії за вислугу років позивачу, виходячи з відсоткового розміру пенсії 80% сум грошового забезпечення, визначеному у довідці про розмір грошового забезпечення, встановленого за відповідною посадою на день звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою КМУ від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584, з урахуванням раніше виплачених сум.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю відмови відповідача у перерахунку пенсії позивача на підставі нової довідки про розмір грошового забезпечення, яка містить додаткові складові грошового забезпечення позивача, оскільки обов`язок відповідача по перерахунку пенсії на підставі нової довідки про складові грошового забезпечення визначено Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області щодо відмови у проведенні перерахунку та виплати пенсії за вислугу років позивача на підставі довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії позивачу, встановленого за відповідною посадою на день зі звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою КМУ від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку 31.08.2020 №67/07-584, для проведення перерахунку, пенсії за вислугу років з 01.04.2019. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок та виплату пенсії за вислугу років позивача, виходячи з розміру сум грошового забезпечення, визначеному у довідці, встановленого за відповідною посадою на день звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою КМУ від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку 31.08.2020 №67/07-584, з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з 01.02.2021. У задоволенні решти адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з`ясування усіх фактичних обставин у справі. Апелянт вказує, що відповідач діяв не у відповідності до чинного законодавства України, та поза межах повноважень покладених на орган Пенсійного фонду України. Наголошує на наявності у позивача права на перерахунок пенсії саме з 01.04.2019 з огляду на вчинення відповідних активних дій направлених на отримання довідки для проведення на її підставі відповідного перерахунку.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а рішення суду - скасуванню в частині.

Згідно з ст. 317 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує його та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, що позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Київській області як одержувач пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» від 9 квітня 1992 року №2262-XII.

Управлінням охорони Держспецзв`язку видано довідку від 31.08.2020 №67/07-584 про розмір грошового забезпечення позивача, до якої включено наступні види грошового забезпечення: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років; надбавка за особливості проходження служби; надбавка за службу в умовах режимних обмежень; премія.

27.01.2022 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області із заявою, у якій просив провести перерахунок пенсії на підставі довідки Управління охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584.

Листом від 23.02.2022 №1000-0209-8/26221 відповідачем повідомлено про відсутність правових підстав для перерахунку пенсії позивача на підставі оновленої довідки.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо не перерахунку пенсії на підставі оновленої довідки про грошове забезпечення, до якої включено додаткові види грошового забезпечення, позивач звернувся відповідним адміністративним позовом до суду.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що враховуючи право позивача на перерахунок пенсії не більше як за 12 місяців, наявні підстави для зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії на підставі поданої довідки, починаючи з 01.02.2021, з врахуванням раніше виплачених сум.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, є Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262-ХІІ).

Відповідно до частин 1, 2 та 4 статті 63 Закону №2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Порядок № 45).

Пунктом 1 Порядку №45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 1 пункту 5 Порядку №45 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №103) було передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

При цьому, у Додатку 2 до Порядку№45 міститься форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку постановою №103 викладено в новій редакції, у якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Разом з тим, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 року у справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 року, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45.

Колегія суддів зазначає, що до компетенції Уряду входить прийняття, зміна чи припинення дії Порядку №45, однак, зміни внесені постановою №103, зокрема до додатку 2 до Порядку №45, в якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані протиправними та нечинними судом, відтак з 05.03.2019 року - дня набрання законної сили рішенням у справі №826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку №45, яка діяла до зазначених змін.

Разом з тим, алгоритм дій, який повинен вчинити пенсійний орган у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 постанови №103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 не змінився.

Зокрема, на час звернення позивача до відповідача із заявою про здійснення перерахунку його пенсії на підставі оновленої довідки про розміри грошового забезпечення пункт 3 Порядку №45 передбачав, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України 30.01.2007 року № 3-1.

Відповідно до пункту 23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону №2262-ХІІ. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону №2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком №45, повідомляють орган ПФУ.

Аналогічний правовий висновок міститься, зокрема у постанові Верховного Суду від 10.10.2019 року у справі №553/3619/16-а.

Таким чином, з 05.03.2019 року - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою №704, відповідно до статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ та статті 9 Закону №2011-ХІІ.

Відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Згідно із частинами другою і третьою статті 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різниця в пенсії за минулий час може бути виплачена йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Разом з тим, суд першої інстанції не погоджуючись із позовними вимогами позивача щодо зобов`язання здійснити перерахунок пенсії позивача на підставі довідки від 31.08.2020 саме з 01.04.2019 виходив з наступного.

Спірні в цій справі правовідносини між позивачем і Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області виникли з моменту отримання позивачем довідки, виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584 та відмови позивачу у перерахунку його пенсії на підставі цієї довідки.

Дослідивши матеріали справи та відомості Єдиного державного реєстру судових рішень, суд зазначає, що позивач отримав довідку від Управління охорони Держспецзв`язку у відповідь на свою заяву, а не в судовому порядку, що виключає наявність вини пенсійного органу та можливість застосування до даної справи приписів ч. 3 ст. 51 Закону №2262-ХІІ.

Оскільки в матеріалах справи відсутні докази отримання органами ПФУ оновленої довідки позивача для автоматичного перерахунку пенсій, обов`язок щодо здійснення перерахунку пенсії на підставі оновленої довідки у відповідача виникає з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії (ст. 51 Закону №2262-ХІІ), тобто з моменту звернення до відповідача із заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки 01.02.2022.

Втім, як вказано вище, якщо пенсіонер набув права на підвищення пенсії раніше ніж звернувся за відповідним перерахунком, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. У даному випадку, підстави для перерахунку пенсії позивачу виникли з 01.04.2019, позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок на підставі оновленої довідки 27.01.2022, відповідно перерахунок по такій довідці має бути зроблений відповідачем з 01.02.2021.

Отже, враховуючи право позивача на перерахунок пенсії не більше як за 12 місяців, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії на підставі поданої довідки, починаючи з 01.02.2021, з врахуванням раніше виплачених сум, в іншій частині позовні вимоги є необґрунтованими.

Разом із тим, як вбачається з матеріалів справи, у липні 2020 року позивач звернувся до Голови Держспецзв`язку з проханням оформлення та надання до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, станом на 05.03.2019, для проведення перерахунку пенсії, з урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення, відповідно до статті 9 Закону України «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 № 2011- XII та постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за формою додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до змін, та копію якої надіслати мені.

Управлінням охорони Держспецзв`язку, за дорученням Голови Держспецзв`язку, оформлено довідку від 31.08.2020 № 67/07-584 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, станом на 05.03.2019, згідно із постановою КМУ № 704, яку направлено до ГУ ПФУ у Київській області та на адресу позивача.

У листі ГУ ПФУ у Київській обл. за №1000-0331-8/83920 від 15.10.2020, щодо надання інформації, який надійшов до Управління охорони Держспецзв`язку, зазначено що після визнання протиправним та скасування пунктів 1-2 Постанови КМУ №103, інших рішень Уряду про умови та порядок проведення перерахунку пенсії не приймалося. Враховуючи зазначенню повертаємо довідку без виконання.

Враховуючи вищевикладені обставини позивач звернувся до ГУ ПФУ у Київській області із заявами: від 27 січня 2022 року про здійснення перерахунку розміру пенсії та від 18 липня 2022 року про надання інформації.

Із листа ГУ ПФУ у Київській області за №1000-0209-8/26221 від 23.02.2022 вбачається, що підстави для проведення перерахунку за довідкою, наданою Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 за №67/07-584, відсутні.

Колегія суддів наголошує, що отримання Пенсійним Фондом довідки є підставою для перерахунку пенсії.

Крім того, у відповідь на свою заяву щодо оформлення та надання оновленої довідки про розмір грошового забезпечення від 28 липня 2020 року до Уповноваженого органу позивач на початку вересня 2020 року отримав лише копію довідки про розмір грошового забезпечення, станом на 05.03.2019, а оригінал довідки про розмір грошового забезпечення, станом на 05.03.2019, було надіслано до ГУ ПФУ у Київській області.

Також, твердження суду першої інстанції про те що в матеріалах справи відсутні докази отримання органами ПФУ оновленої довідки позивача для автоматичного перерахунку пенсій не відповідає дійсності, оскільки у листі ГУ ПФУ у Київській області від 15.10.2020 за № 1000-0331-8/83920, щодо надання інформації Управлінню охорони Держспецзв`язку, зазначено, зокрема, що «повертаємо довідку без виконання».

Таким чином, саме з моменту отримання належної (оригіналу) довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії та подання її в ГУ ПФУ у Київській області, у останнього виникає обов`язок обчислити.

Враховуючи, що з 05.03.2019 року - дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою №704, відповідно до статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ та статті 9 Закону № 2011-ХІІ, а також те, що до ГУ ПФУ в Київській області була подана оновлена довідка із такими складовими від 31.08.2020 №67/07-584, відповідач протиправно відмовив позивачу у здійсненні перерахунку основного розміру його пенсії з 01.04.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії).

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Крім іншого, колегія суддів вважає за необхідне звернути увагу, що згідно правової позиції Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19, перерахунок пенсії у зв`язку із набранням законної сили рішенням суду у справі №826/3858/18, має проводитися з 01.04.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії).

Суд першої інстанції вірно зазначив, що зазначення конкретних розмірів основних та додаткових видів грошового забезпечення позивача у резолютивній частині рішення є зайвим, оскільки ці розміри наявні безпосередньо у вказаній довідці уповноваженого органу, на підставі якої має здійснюватися перерахунок пенсії позивача.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ключовим правовим питанням у справі, щодо якого фактично виник спір, є право позивача на перерахунок пенсії на підставі довідки від 31.08.2020 про розмір грошового забезпечення позивача, тому питання щодо відсоткового значення розміру пенсії від грошового забезпечення є похідним і повинно вирішуватись після вирішення питання про наявність відповідного права на перерахунок.

Оскільки, відповідачем фактично не було перераховано позивачу пенсію на підставі нової довідки про його грошове забезпечення, спору щодо відсоткового значення розміру пенсії від грошового забезпечення на час звернення позивача у цій справі до суду не існувало.

Відповідач ще не ухвалював рішення щодо перерахунку призначеної позивачу пенсії на виконання цього рішення суду, тому відсутні підстави вважати, що права позивача у цій частині при здійсненні такого перерахунку будуть порушені.

Так як, судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що можливо/ймовірно будуть порушені у майбутньому, позовні вимоги в частині перерахунку та виплати позивачу пенсії, виходячи з розміру 80% від грошового забезпечення, є передчасною та необґрунтованою.

Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку про скасування рішення суду першої інстанції в частині та задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року скасувати в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок та виплату пенсії за вислугу років ОСОБА_1 , виходячи з розміру сум грошового забезпечення, визначеному у довідці, встановленого за відповідною посадою на день звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584, з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з 01.02.2021.

Прийняти в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області здійснити перерахунок та виплату пенсії за вислугу років ОСОБА_1 , виходячи з розміру сум грошового забезпечення, визначеному у довідці, встановленого за відповідною посадою на день звільнення зі служби, станом на 05.03.2019, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, та деяких інших осіб» та виданої Управлінням охорони Держспецзв`язку від 31.08.2020 №67/07-584, з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з 01.04.2019.

В іншій частині рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 09.10.2023.

Головуючий суддя: А.Ю. Кучма

В.О. Аліменко

Н.В. Безименна

Дата ухвалення рішення09.10.2023
Оприлюднено12.10.2023
Номер документу114061152
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/8909/22

Постанова від 09.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні