Ухвала
від 02.10.2023 по справі 922/2588/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"02" жовтня 2023 р.м. ХарківСправа № 922/2588/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023) у справі

за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Спецзапчастина", м. Харків про визнання банкрутом Акціонерного товариства "Електромашина", м. Харків

учасники у справі про банкрутство в судове засідання не з`явилися

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Харківської області від 27.07.2023 відкрито провадження у справі про банкрутство АТ "Електромашина"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ТОВ "ТД "Спецзапчастина" до боржника в розмірі 377901,09 грн (з яких: 299253,67 грн - основний борг, 12484,55 грн - 3% річних, 66162,87 грн - інфляційне збільшення), 26840,00 грн - витрат зі сплати судового збору за подання до суду заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство, 60300,00 грн - витрат на авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволенні вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Іваненка Є.В.; призначено попереднє засідання суду на 12.09.2023.

31.07.2023 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство АТ "Електромашина" № 71109.

22.08.2023 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява (вх. № 22397) з грошовими вимогами до боржника, в якій заявник просить суд розглянути заяву та визнати його грошові вимоги на суму 103333,65 грн, які включити до третьої черги задоволення вимог кредиторів.

У наданій заяві Головне управління ДПС у Харківській області зазначає про наявність у АТ "Електромашина" податкового боргу на суму 103333,65 грн (а саме: 59492,38 грн - основний борг з орендної плати з юридичних осіб, 43841,27 грн - основний борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), який виник на підставі: податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 16.06.2022 № 9033052310; податкового розрахунку земельного податку від 16.02.2022 № 9033048308; податкового розрахунку земельного податку від 29.11.2022 № 9255449198.

Ухвалою суду від 28.08.2023 призначено заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023) до розгляду в попередньому засіданні суду на 12.09.2023 об 11:40. Ухвалено заявнику - Головному управлінню ДПС у Харківській області надати суду додаткові докази на підтвердження заявлених грошових вимог (за наявності). Ухвалено розпоряднику майна та боржнику до дати проведення судового засідання: розглянути заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогамидо боржника (вх.№ 22397 від 22.08.2023); письмово повідомити про результати розгляду Головне управління ДПС у Харківській області та суд; надати суду докази повідомлення Головного управління ДПС у Харківській області про результати розгляду заяви з грошовими вимогами до боржника (вх.№22397 від 22.08.2023).

12.09.2023 від розпорядника майна надійшло клопотання (вх. № 24621) про продовження строку розгляду грошових вимог та відкладення попереднього засідання суду, у зв`язку з великою кількістю кредиторів, які заявили грошові вимоги до боржника, а також через великий об`єм розрахунків, які потрібно провести по заявленим вимогам, вчасно розглянути грошові вимоги та підготувати повідомлення про результати розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області не виявилось можливості.

Присутній у судовому засіданні розпорядник майна підтримав клопотання про відкладення розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області (вх.№22397 від 22.08.2023) з грошовими вимогами до боржника.

Присутня у судовому зсіданні 12.09.2023 представниця Головного управління ДПС у Харківській області не заперечувала проти відкладення розгляду заяви з грошовими вимогами.

Ухвалою суду від 12.09.2023 повідомлено учасників у справі про банкрутство про відкладення розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023).

02.10.2023 від розпорядника майна надійшло повідомлення (вх.№26559) про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області.

Присутній у судовому засіданні 02.10.23 розпорядник майна повідомив про визнання ним грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області (вх.№22397 від 22.08.2023) до боржника в повному обсязі.

Представниця Головного управління ДПС у Харківській області у судовому засіданні підтримала заяву в повному обсязі.

В судовому засіданні 02.10.2023 оголошено перерву з розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами (вх. № 22397 від 22.08.2023) на 02.10.2023 о 14:30.

Після перерви учасники у справі про банкрутство в судове засідання не з`явилися.

Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023), суд встановив наступне.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 27.07.2023 відкрито провадження у справі про банкрутство АТ "Електромашина"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ТОВ "ТД "Спецзапчастина" до боржника в розмірі 377901,09 грн (з яких: 299253,67 грн - основний борг, 12484,55 грн - 3% річних, 66162,87 грн - інфляційне збільшення), 26840,00 грн - витрат зі сплати судового збору за подання до суду заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство, 60300,00 грн - витрат на авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволенні вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Іваненка Є.В.; призначено попереднє засідання суду на 12.09.2023.

31.07.2023 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство АТ "Електромашина" № 71109.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з. ч.1 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до Господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Таким чином, останнім днем строку звернення кредиторів з конкурсними вимогами є 30.08.2023.

Згідно ч. 2 ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства у попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна.

22.08.2023 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява (вх. № 22397) з грошовими вимогами до боржника, в якій заявник просить суд розглянути заяву та визнати його грошові вимоги на суму 103333,65 грн, які включити до третьої черги задоволення вимог кредиторів.

Дослідивши матеріали заяви, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду заяви і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як зазначено у заяві Головного управління ДПС у Харківській області (вх.№22397 від 22.08.2023) з грошовими вимогами до боржника питання наявності підстав для звернення до суду у сфері земельних правовідносин встановлено порушення вимог законодавства під час використання земельної ділянки відповідно до:

- податкової декларації з плати за землю №9033048308 від 16.02.2022 (тип -звітна);

- податкової декларації з плати за землю №9255449198 від 29.11.2022 (тип - уточнююча);

- податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9033052316 від 16.02.2023 (тип - звітна);

- інформація з інтегрованої картки платника податку.

З аналізу тексту заяви Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника вбачається, що кредитор заявив наступні вимоги:

- 59 492,38 грн заборгованості зі сплати земельного податку та /або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за період з 01.01.2022 по 31.07.2023;

- 43 841,27 грн заборгованості зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01.01.2022 по 31.07.2023.

Судом встановлено, що боржник на підставі договору оренди від 28.09.2005 є орендарем земельної ділянки на території міста Харкова з кадастровим номером 6310137200:04:003:0001. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2022 складає 1052180,23 грн.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно д ст. 1 КУзПБ грошове зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належить також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) , страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування.

Згідно зі ст. 63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків. Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також само зайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору (пункт 63.2. стаття 63 ПК України).

Відповідно до вимог пункту 63.2. статті 63 ПК України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Статтями 14.1.72-14.1.73 Податкового Кодексу України визначено , що земельний податок - обов`язковий платіж , що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів .

Землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти та нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності: на праві постійного користування; на умовах оренди.

Згідно з п.265.1.3 ПК України - плати за землю є складовою частиною податку на майно.

Відповідно до ст.269.1.2 ПК України, платниками плати за землю є платники орендної орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Згідно з ст.287.3 ПК України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що наступають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Судом вставлено, що 16.02.2022 боржником до органу ДПС подано податкову декларацію з плати за землю, в якій АТ "Електромашина" самостійно визначені щомісячні платежі з орендної плати за землю в сумі 29 746,19 грн, а за 2022 рік - всього 356 954,25 грн.

Відповідно до ст. 54.1 Податкового Кодексу України - крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та /або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та /або пені вважається узгодженою.

Отже, вказаний податковий борг виник на підставі самостійно задекларованих сум грошових зобов`язань, що підлягали сплаті та є узгодженими, та такими , що подані до контролюючого органу.

Разом із тим, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан.

Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ (опубліковано в "Голос України" від 24.02.2022 №37) затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 №64/2022.

Станом на день розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області воєнний стан в України продовжено.

Відповідно до п.69.14 Перехідних положень Податкового Кодексу України - за період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховуються та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні , у томі числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового Кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до пункту 286.2 ст. 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та /або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим пунктом , мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій.

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року №309, місто Харків в період з 24.02.2022 по 15.09.2022 року знаходилося в зоні активних бойових дій.

Отже, у період з 01.03.2023 по 15.09.2023 боржник - АТ "Електромашина" був звільнений від обов`язку сплачувати земельний податок (орендну плату).

При цьому, Рішенням сесії Харківської міської ради від 14.07.2023 №403/23, звільнено від сплати земельного податку та встановлено розмір орендної плати на рівні 0% від нормативно - грошової оцінки земельної ділянки орендарів - юридичних осіб, за період з 01.03.2022 по 31.02.2022.

Тобто у період з 15.09.2022 по 31.12.2022 боржник мав обов`язок сплачувати плату за землю за ставкою 0% від нормативно - грошової оцінки земельної ділянки.

29.11.2022 боржник скористався своїм правом відповідно до законодавства та подав уточнюючу декларацію за плати за землю, в якій зменшив суму податкових зобов`язань на 2022 рік, а саме з 356 954,25 грн. до 59 492,38 грн .

Вищезазначена уточнююча декларація прийнята органом ДПС як податкова звітність.

Таким чином, за 2022 рік узгоджене податкове зобов`язання боржника складає 59 492,38 грн.

Щодо заявлених вимог Головного управління ДПС у Харківській області в частині 43 841,27 грн заборгованості зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01.01.2022 п 31.07.2023, суд зазначає наступне.

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Згідно з п.265.1.1 ПК України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є складовою частиною податку на майно.

У відповідності до п.266.7.5 ПК України, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта / об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

На виконання вказаного обов`язку боржником АТ "Електромашина" подано податкову декларацію від 16.02.2023, в якій самостійно визначено розмір податкового зобов`язання в першому кварталі 2023 року в сумі 65 762,13 грн.

Відповідно до ст.54.1 Податкового Кодексу України - крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та /або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та /або пені вважається узгодженою.

Отже, вказаний податковий борг виник на підставі самостійно задекларованих сум грошових зобов`язань, що підлягали сплаті та є узгодженими, та такими що подані до контролюючого органу.

Відповідно до ст.69.22 Перехідних положень Податкового Кодексу України, тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України " Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України " Про введення воєнного стану в Україні " від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, положення статті 266 цього Кодексу застосовуються з урахуванням таких особливостей.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за об`єкти житлової та /або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України:

- за 2021 та 2022 роки - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб;

- за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності юридичних осіб , та за об`єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власномті фізичних та /або юридичних осіб;

- починаючи з 1 січня 2023 року за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки , що перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій , на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця , в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території. Дату початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією . Перелік територій, на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України переліку;

- за пошкоджені об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федераціїї проти України:

* за період з 1 березня 2022 року та наступні податкові (звітні) періоди - за об`єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, які були пошкодженні у 2022 році внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинений збройною агресією російської федерацією проти України, та дані про пошкодження яких внесені до Реєстру майна. Нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по таких об`єктах нерухомого майна відновлюється починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об`єкти нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визначені придатними для використання за цільовим призначенням.

* за об`єктами житлової та /або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту , реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій спричинених збройною агресією російською федерацією проти України, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховуються та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження житлової та /або нежитлової нерухомості за даними Реєстру майна , до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об`єкти житлової та /або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання/ для використання за цільовим призначенням.

Розпорядником майна в повідомленні про розгляд грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області до боржника зазначено, що у вересні 2022 року територія АТ "Електромашина" зазнала обстрілу внаслідок бойових (воєнних) дій.

Внаслідок влучення вибухового пристрою частково зруйнована адміністративна будівля, у якій розміщувалися персонал, адміністрація підприємства, юридичний, бухгалтерський, архіву та інші відділи підприємства.

Разом із тим, чинне податкове законодавство як підставу для звільнення від податкового обов`язку зі сплати податку на майно, відмінне від земельної ділянки, визначає наступну сукупність юридичних фактів :

- факт пошкодження об`єкту нежитлової нерухомості внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України;

- факт внесення даних про пошкодження до Реєстру майна (в розумінні ПК України - до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російською федерацією проти України).

Судом встановлено, що боржником не подавалася уточнююча декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки щодо зменшення суми податкових зобов`язань.

Таким чином, у суду відсутні підстави вважати, що АТ "Електромашина" звільнений від обов`язку сплачувати задекларовані податкові зобов`язання з податку на майно, відмінне від земельної ділянки.

Судом перевірені розрахунки та встановлено, що на день звернення кредитора до суду залишається невиконаним податкове зобов`язання зі сплати податку на майно, відмінне від земельної ділянки на суму 43 841,27 грн.

Відповідно до частини 2 статті 614 Цивільного кодексу України відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов`язання. Відповідно до частини 3 та 4 статті 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Боржником - АТ "Електромашина" не надано до суду належних та допустимих доказів спростування наведених вище висновків, як і не надано належних доказів на підтвердження погашення боргу.

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч. ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Змагальність полягає в тому, що сторони у процесуальній формі доводять перед судом свою правоту, за допомогою доказів переконують суд у правильності своєї правової позиції.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області обґрунтовані, підтверджені належними й допустимими доказами та визнані розпорядником майна, суд вважає за необхідне задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023), визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 103333,65 грн.

Керуючись ст. ст. 45,47 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 232-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 22397 від 22.08.2023).

Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника на суму 103 333,65 грн.

Ухвалу направити боржнику, розпоряднику майна, Головному управлінню ДПС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.

Повний текст ухвали суду складено та підписано 09 жовтня 2023 року.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено12.10.2023
Номер документу114065793
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/2588/23

Ухвала від 17.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 17.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 01.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 08.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 08.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 31.03.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 19.03.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 06.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 29.01.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні