Рішення
від 11.10.2023 по справі 904/4553/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.10.2023м. ДніпроСправа № 904/4553/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство", м. Дніпро

до Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради, м. Дніпро

про стягнення заборгованості

Суддя Ярошенко В.І.

Без участі (виклику) представників сторін

ПРОЦЕДУРА

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне піжприємство" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради про стягнення заборгованості за Договором підряду № 16/12-13 від 16.12.2021 у розмірі 658 206 грн.

Ухвалою суду від 22.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 904/4553/23. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено відповідачу строк 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання до суду відзиву на позовну заяву.

08.09.2023 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

За викладених обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

В порядку статті 240 Господарського процесуального кодексу України судом прийнято рішення у справі.

АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача, викладена у позовній заяві

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем зобов`язання з оплати вартості робіт, виконаних на підставі договору підряду № 16/12-13 від 16.12.2021.

Позиція відповідача викладена у відзиві на позовну заяву

Відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ТА ДОКАЗИ, ЩО ЇХ ПІДТВЕРДЖУТЬ

16.12.2021 між Комунальним підприємством "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради (далі відповідач, замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (далі позивач, підрядник) укладений договір підряду № 16/12-13 (далі договір).

Відповідно до пунктів 1.1 1.4 договору підрядник за дорученням замовника зобов`язується виконати роботи код ДК021:2015:45310000-3 - Електромонтажні роботи. Конкретна назва закупівлі: ДК021:2015:45310000-3 - Електромонтажні роботи (Реконструкція приміщення Комунального закладу освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 265» Дніпровської міської ради шляхом влаштування системи пожежної сигналізації, система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. За адресою: м. Дніпро, проспект Петра Калнишевського, будинок 63) (далі Робота), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Кількість - 1 робота.

Місце виконання: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, додаток 2 (дислокація), що є невід`ємною частиною договору (надалі - об`єкт).

Склад та обсяг робіт за договором визначаються проектно-кошторисною документацією.

Пунктом 1.5 договору (в редакції додаткової угоди № 3 від 30.12.2022 до договору) встановлено, строк виконання роботи з моменту укладання договору до 31.12.2023. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково.

Згідно з пунктом 2.1 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 20.12.2022) договірна ціна робіт визначена у Додатку 1 до Договору та складає 857 475 гривень 69 копійок (вісімсот п`ятдесят сім тисяч чотириста сімдесят п`ять гривень 69 копійок), у тому числі ПДВ (20%) - 142 912 гривень 62 копійки (сто сорок дві тисячі дев`ятсот дванадцять гривень 62 копійки), визначається на основі проектно-кошторнсної документації, що є невід`ємною частиною Договору.

Сума в межах кошторисних призначень 2021 року визначена у Додатку 1.1 та складає 199 269 гривень 69 копійок (сто дев`яносто дев`ять тисяч двісті шістдесят дев`ять гривень 69 копійок), у тому числі ПДВ (20%) - 33 211 гривень 62 копійки (тридцять три тисячі двісті одинадцять гривень 62 копійки), визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною Договору, Договірна ціна визначається на основі плану фінансування.

Сума в межах кошторисних призначень 2022 року визначена у Додатку 1.2 та складає 658 206 гривень 00 копійок (шістсот п`ятдесят вісім тисяч двісті шість гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ (20%) - 109 701 гривня 00 копійок (сто дев`ять тисяч сімсот одна гривня 00 копійок).

Підпунктом 3.2.2 пункту 3.2 договору визначено, що замовник зобов`язаний прийняти від підрядника в установленому порядку виконані роботи та оплатити їх.

Відповідно до пунктів 7.1 7.2 договору замовник передає підряднику фронт робіт та необхідну проектно-кошторисну документацію після підписання договору. Організація виконання робіт повинна відповідати проектно-технологічній документації, склад і зміст якої визначається нормативними документами.

До виконання основних робіт підрядник приступає після проведення відповідних підготовчих заходів і робіт.

Пунктом 8.1 договору встановлено, що замовник має право відстрочення платежу до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів, визначених в пункті 9.1 договору з урахуванням вимог статті 49 Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України № 309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України».

Згідно з пунктами 9.1 - 9.4 договору розрахунки за виконану роботу здійснюватимуться па підставі акту здачі-приймання виконаних робіт за формою № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою № КБ-3.

Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання замовнику. Замовник протягом 5 (п`яти) робочих днів зобов`язаний підписати подані підрядником документи, що підтверджують виконання робіт, або письмово обґрунтувати причини відмови від їх підписання.

Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначаються відповідно до проектно-кошторисної документації із урахуванням обсягів фактично виконаних робіт.

Розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт за формою № КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою № КБ-3.

Відповідно до пункту 14.1 договору (в редакції додаткової угоди № 3 від 30.12.2022) цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного його виконання.

Пунктами 15.2, 15.5, 15.6 договору визначено, що додаткові угоди та додатки до цього договору є його невід`ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та скріплені їх печатками.

Якщо інше прямо не передбачено цим договором або чинним законодавством України, зміни у цей договір можуть бути внесені тільки за домовленістю сторін, яка оформлюється додатковою угодою до цього договору.

Зміни до цього договору набирають чинності з моменту належного оформлення сторонами відповідної додаткової угоди до цього договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому договорі або у чинному законодавстві України.

Додатковою угодою № 1 від 14.03.2022 сторони внесли зміни до пункту 1.5 договору та продовжили строк виконання робіт до 31.12.2022.

Додатковою угодою № 2 від 20.12.2022 до договору сторони внесли зміни до договору додали до договору додаток 1.2, виклали в новій редакції пункт 2.1 договору.

Пунктом 5 додаткової угоди № 2 від 20.12.2022 визначено, що додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 31.12.2022.

Додатковою угодою № 6 від 30.12.2022 сторони внесли зміни до договору та виклали в новій редакції пункти 1.5, 14.1 договору.

Пунктом 5 додаткової угоди № 2 від 30.12.2022 передбачено, що додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 31.12.2023.

На виконання умов договору позивач виконав роботи на загальну суму 857 475, 69 грн (за період грудень 2021 року грудень 2022 року), що підтверджується наступними документами підписаними сторонами без зауважень та заперечень:

- актом № 1668 від 24.12.2021 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року (форма № КБ-2в) на суму 199 269, 69 грн;

довідкою від 24.12.2021 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2021 року (форма КБ-3);

- актом № 59 від 20.12.2022 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року (форма №КБ-2в) на суму 658 206 грн;

- довідкою від 20.12.2022 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2022 року (форма КБ-3)).

Відповідачем здійснено часткову оплату виконаних робіт у сумі 199 269, 69 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 58 від 29.12.2021.

Позивач стверджує, що на момент подання позову відповідач не здійснив повну оплату за виконані роботи, у зв`язку з чим за ним утворилась заборгованість в розмірі 658 206 грн.

Зазначені обставини і стали причиною звернення позивача до суду з даними позовом.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ СТОРІН, ВИСНОВКИ СУДУ

Щодо правовідносин сторін

Частинами 1, 2 статті 837 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

З огляду на наявний в матеріалах справи договір та обставини справи, між позивачем та відповідачем виникли правовідносини за договором підряду.

Щодо суми основного боргу

Згідно із частиною 1 статті 854 Цивільного кодексу України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Згідно з пунктами 9.1 - 9.2 договору розрахунки за виконану роботу здійснюватимуться па підставі акту здачі-приймання виконаних робіт за формою № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою № КБ-3.

Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання замовнику. Замовник протягом 5 (п`яти) робочих днів зобов`язаний підписати подані підрядником документи, що підтверджують виконання робіт, або письмово обґрунтувати причини відмови від їх підписання.

За приписом частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Факт прийняття відповідачем, як замовником, виконаних позивачем у повному обсязі робіт на суму 857 475, 69 грн підтверджується матеріалами справи.\

Пунктом 9.4 договору визначено, що розрахунки проводяться шляхом оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт за формою № КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою № КБ-3.

При цьому пунктом 8.1 договору замовнику надано право відстрочити платіж до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів.

З урахуванням положень наведених пунктів договору строк виконання зобов`язання є таким, що настав.

Втім, відповідач свої зобов`язання з остаточної оплати вартості виконаних позивачем робіт виконав лише частково на загальну суму 199 269, 69 грн, у зв`язку з чим заборгованість відповідача за договором становить 658 206 грн.

Згідно зі статтею 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Положеннями статей 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства тощо. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

На момент розгляду справи відповідачем не надано суду доказів погашення перед позивачем суми основного боргу за виконані роботи (надані послуги) в розмірі 658 206 грн, тому позовні вимоги в цій частині позову підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідач визнав позов та, відповідно, саму заборгованість у розмірі 658 206 грн визнав у повному обсязі.

Згідно з частинами 3, 4 статті 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі визнання позову проводиться в порядку, встановленому статтею 191 цього Кодексу.

Стаття 191 Господарського процесуального кодексу України визначає, що відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

До ухвалення судового рішення у зв`язку з визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник у повноваженнях на їх вчинення.

У разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову. Якщо визнання відповідачем позову суперечить закону або порушує права чи інтереси інших осіб, суд постановляє ухвалу про відмову у прийнятті визнання відповідачем позову і продовжує судовий розгляд.

Суд не приймає визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.

Згідно з матеріалами справи відзив на позов підписаний головою ліквідаційної комісії Комунального підприємства Безпечна та інноваційна освіта Дніпровської міської ради Трапезніковим А.В.

Розпорядженням Дніпровського міського голови № 1-9/2-рк від 09.02.2022 створено ліквідаційну комісію з припинення юридичної особи - Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради. Головою цієї комісії визначено Трапезнікова А.В.

Відповідно до пункту 13 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755-IV від 15.05.2003 (в редакції станом на лютий 2022 року) в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні застереження щодо обмеження обсягів повноважень голови ліквідаційної комісії Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради Трапезнікова А.В.

З огляду на матеріали справи суд приймає до розгляду визнання позову відповідачем у справі.

СУДОВІ ВИТРАТИ

За змістом статті 129 Господарського процесуального кодексу України за результатами розгляду справи здійснюється розподіл судових витрат.

Відповідно до частини 1 статті 130 Господарського процесуального кодексу України у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Аналогічна норма закріплена в частині 3 статті 7 Закону України "Про судовий збір".

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне в порядку, визначеному частиною 1 статті 130 Господарського процесуального кодексу України та частиною 3 статті 7 Закону України "Про судовий збір", повернути позивачу 50% сплаченого ним при поданні позову судового збору (у розмірі 4 936, 55 грн), оскільки до початку розгляду справи по суті відповідачем було подано заяву про визнання позову.

В іншій частині витрати зі сплаті судового збору у розмірі 4 936, 55 грн, судом покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 231, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради (49127, м. Дніпро, вул. Автопаркова, 7; ідентифікаційний код: 19139858) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» (49000, м. Дніпро, вул. Хандоги, буд. 11; ідентифікаційний код: 35269494) суму основної заборгованості у розмірі 658 206 грн та витрати зі сплати судового збору в розмірі 4 936, 55 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» (49000, м. Дніпро, вул. Хандоги, буд. 11; ідентифікаційний код: 35269494) 4 936, 55 грн (чотири тисячі дев`ятсот тридцять шість гривень 55 копійок) судового збору з Державного бюджету України, сплата якого підтверджується платіжною інструкцією № 273 від 27.07.2023, що міститься в матеріалах справи № 904/4553/23.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.І. Ярошенко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114085069
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —904/4553/23

Ухвала від 05.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

Судовий наказ від 08.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

Рішення від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

Ухвала від 22.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні