Ухвала
від 09.10.2023 по справі 140/22853/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення зустрічної позовної заяви без руху

09 жовтня 2023 року ЛуцькСправа № 140/22853/23 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Каленюк Ж.В., вивчивши зустрічну позовну заяву Споживчого товариства Дубок Плюс до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області звернулося з позовом до Споживчого товариства Дубок плюс про стягнення податкового боргу в сумі 81763,00 грн.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом, судовий розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

05 жовтня 2023 року Споживче товариство Дубок Плюс звернулося до суду із зустрічною позовною заявою до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 07 березня 2023 року №0027970705.

Частиною дев`ятою статті 47 КАС Укранїи передбачено, що відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, може пред`явити зустрічний позов відповідно до положень статті 177 цього Кодексу.

За приписами статті 177 КАС України зустрічний позов приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов`язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову. Вимоги за зустрічним позовом ухвалою суду об`єднуються в одне провадження з первісним позовом. У випадку подання зустрічного позову у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження, суд постановляє ухвалу про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Відповідно до частини першої статті 178 КАС України зустрічна позовна заява, яка подається з додержанням загальних правил пред`явлення позову, повинна відповідати вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу.

Зустрічна позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтями 160 КАС України, та містить такі недоліки.

Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС Українив позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

У зустрічній позовній заяві в частині відомостей про позивача не зазначено номер засобів зв`язку, офіційну електронну адресу (адресу електронної пошти).

Крім того, частиною шостою статті 161 КАС України обумовлено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина друга статті 122 КАС України).

Згідно з частиною третьою статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Отже, початок перебігу строків звернення до суду починається з часу, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Законодавець передбачив можливість поновлення пропущеного строку за наявності відповідного клопотання заявника, позаяк в кожному окремому випадку суд має чітко визначити, з якої саме поважної причини такий строк було пропущено та чи підлягає він поновленню.

Згідно з позицією Верховного Суду, наведеною в постанові від 27 січня 2022 року у справі №160/11673/20, строк звернення до суду з позовом про скасування податкового повідомлення-рішення (рішення про застосування штрафних санкцій) у випадку, якщо платником податків не використовувалася процедура досудового вирішення спору (адміністративного оскарження) визначається частиною другою статті 122 КАС України - становить шість місяців і обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

За висновками, викладеними у постанові Верховного Суду від 22 січня 2021 року у справі №1640/2885/18, пункт 56.19 статті 56 Податкового кодексу України прямо встановлює строк для звернення до суду у разі застосування платником податку досудового порядку оскарження податкового повідомлення-рішення чи іншого рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання, і цей строк становить один місяць від наступного дня після закінчення процедури адміністративного оскарження.

Такий висновок також сформований в постанові Верховного Суду від 26 січня 2022 року у справі №300/2318/21.

В межах спірних правовідносин позивач оскаржує податкове повідомлення-рішення від 07 березня 2023 року №0027970705, яке він отримав 14 березня 2023 року. Про обставини адміністративного оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення позивач не зазначив.

Зустрічний позов поданий до суду 05 жовтня 2023 року, тобто з пропуском встановленого законом шестимісячного строку звернення.

Крім того, відповідно до частини першої статті 177 КАС України відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, має право пред`явити зустрічний позов у строк для подання відзиву.

Ухвалою судді від 28 серпня 2023 року про відкриття провадження у справі за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Споживчого товариства Дубок плюс про стягнення податкового боргу встановлено відповідачу (Споживчому товариству Дубок плюс) п`ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалу про відкриття провадження від 28 серпня 2023 року в адміністративній справі №140/22853/23 представник Споживчого товариства Дубок Плюс отримав 01 вересня 2023 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Зустрічний позов подано до суду 05 жовтня 2023 року, тобто після спливу строку, встановленого частиною першою статті 177 КАС України для звернення до адміністративного суду із зустрічним позовом.

Позивач за зустрічним позовом у порушення вимог частини шостої статті 161 КАС України заяву про поновлення строку звернення до суду разом із доказами поважності причин його пропуску не подав.

Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду передбачені статтею 123 КАС України, згідно з частинами першою, другою якої у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку. Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Згідно з частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Оскільки позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом подання до суду редакції, оформленої відповідно до вимог статті 160 КАС України, у якій вказати номер засобу зв`язку, офіційну електронну адресу (адресу електронної пошти) Споживчого товариства Дубок Плюс та заяви про поновлення строку звернення до суду, у якій вказати підстави для поновлення строку, надати докази поважності причин пропуску цього строку.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 177, 178, 248 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Зустрічну позовну заяву Споживчого товариства Дубок Плюс до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без руху.

Встановити Споживчому товариству Дубок Плюс строк для усунення недоліків зустрічної позовної заяви десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити, що у випадку не усунення недоліків зустрічної позовної заяви у встановлений судом строк, зустрічна позовна заява і додані до неї документи будуть повернуті без розгляду.

Копію ухвали надіслати особі, яка подала зустрічну позовну заяву.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114088678
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/22853/23

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні