Справа № 560/10429/23
РІШЕННЯ
іменем України
11 жовтня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вовковинецької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Вовковинецької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою та зобов`язати вчинити дії.
У відзиві Вовковинецька селищна рада просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що рішення про відмову прийняте не було. Зазначає, що на пленарному засіданні ради дане питання було зняте з порядку денного за клопотанням одного із депутатів через необхідність вивчення документів, на підставі яких було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
25 жовтня 2020 приватний нотаріусом Деражнянського нотаріального округу Хмельницької областібуло видане свідоцтво про право на спадщину за заповітом, відповідно до якого спадкоємцем майна ОСОБА_2 (земельної частки (пай) яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства "Правда" згідно з сертифікатом на право на земельну частку (пай) ХМ №0215488 ) є ОСОБА_3 . 03.11.2020 ОСОБА_1 за договором купівлі-продажу придбала у ОСОБА_3 право на земельну частку (пай), що перебуває у колективній власності сільськогосподарського підприємства "Правда".
11.02.2021 було виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, розташованої на території Клопотівецької сільської ради Деражнянського району з кадастровим номером 6821584400:04:008:0170, в натурі на місцевості.
25.02.2021 ОСОБА_1 звернулась до відповідача із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області, передачі земельної ділянки площею 2,0733 га. кадастровий номер 6821584400:04:008:0170 у власність.
Як вбачається з витягу з протоколу 6 сесії 8 скликання Вовковинецької селищної ради від 29.04.2021, рішення щодо затвердження технічної документації прийняте не було через недостатню кількість голосів депутатів.
У подальшому, як вбачається з протоколу 7 сесії 8 скликання Вовковинецької селищної ради від 04.06.2021, рада не прийняла рішення через те, що більшість депутатів ради утрималась від голосування. 24.06.2021 рішення не було прийняте також через недостатню кількість голосів депутатів. На 9 сесії восьмого скликання Вовковинецької селищної ради 20.08.2021 питання про затвердження технічної документації було знято з порядку денного, а на 16 сесії восьмого скликання 24.02.2022 усі земельні питання були виключені із розгляду. Згідно з протоколом 22 сесії восьмого скликання Вовковинецької селищної ради 22.12.2022 за результатами голосування рішення прийняте не було. Згідно з протоколом від 28.02.2023 23 сесії восьмого скликання ради рішення не було прийняте через відсутність кворуму. На 24 сесії восьмого скликання 30.03.2023 депутати зняли з порядку денного розгляд питання позивачки. На 25 сесії восьмого скликання 16.05.2023 було проведено два пленарні засідання, на які було винесено питання про внесення змін в рішення тридцять восьмої сесії VII скликання Клопотівецької сільської ради №6 від 05.11.2020 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) громадянці ОСОБА_1 ", але у зв`язку з відсутністю кворуму дане питання розглянуте не було. На другому Пленарному засіданні 25 сесії восьмого скликання 19.05.2023 дане питання теж було знято з порядку денного за клопотанням одного із депутатів у зв`язку з необхідністю ознайомлення з документами.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Питання, пов`язані із земельними відносинами, вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Частинами 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що місцева рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, за результатами розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою відповідний орган місцевого самоврядування зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення у порядку, передбаченому п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Під час розгляду справи встановлено, що за наслідками розгляду заяв позивачки проекти рішень про затвердження проекту землеустрою не набирали необхідної кількості голосів депутатів або знімались знімались з розгляду. Проекти рішень про відмову у затвердженні проекту землеустрою на засідання ради не вносились, таким чином, не були прийняті будь-які рішення по суті питання.
Одночасно з цим, протоколи засідань Вовковинецької селищної ради відображають лише результати голосування, однак не відображають мотиви неприйняття рішення по суті питання, що не відповідає принципу правової визначеності та обґрунтованості актів суб`єкта влади.
Посилання відповідача на те, що неприйняття рішення пояснюється недостатністю голосів, суд вважає необґрунтованим. Як вбачається зі змісту протоколів, більшість депутатів під час голосування або утримались або не брали участі у голосуванні, причому під час обговорення проектів рішень не надходили додаткові пропозиції або запитання, не зазначалось про будь-які недоліки або порушення щодо підготовки документації. Судом встановлено, що протоколи засідань ради не містять обґрунтування/ пояснення будь-якої зрозумілої законної підстави або причини неприйняття депутатами рішень, проекти яких перед цим вносились на розгляд колегіального органу. Не зазначається у протоколах і про те, що надана позивачем технічна документація не відповідає вимогам законів та прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам.
З огляду на це, відповідач як колегіальний орган не прийняв рішення з мотивів, які не є зрозумілими, тому не можуть вважатись обґрунтованими і правомірними. Зазначене свідчить про те, що у даному випадку місцева рада не виконала покладену на неї публічну функцію і не реалізувала надані повноваження, адже вчинені дії не призвели до прийняття рішення, отже до виникнення або зміни відповідних прав та обов`язків суб`єктів правовідносин. За таких обставин суд вважає, що відповідач діяв не у спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Земельним кодексом України.
Враховуючи викладене, належним способом захисту є визнання протиправним неприйняття по суті рішень Вовковинецькою селищною радою Хмельницького району за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 25.02.2021 та зобов`язання повторно розглянути заяву та прийняти обґрунтоване рішення щодо затвердження технічної документації із землеустрою/ щодо відмови у затвердженні технічної документації ( за наявності передбачених законом підстав) та передачі у власність земельної ділянки.
Що стосується стягнення моральної шкоди 20000 грн. та майнової шкоди (матеріальних збитків) в сумі 8500 грн., суд виходить з такого.
Відповідно до ч.5 ст.21 КАС України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб`єктів публічно-правових відносин, або вимоги про витребування майна, вилученого на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше такі вимоги вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.
Відповідно до ч.1 ст.23 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її права. Моральна шкода полягає:1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі, гідності, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.
За загальними правилами ч. 1ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є, зокрема, втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки). Відповідно до ч.1 ст.1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Обов`язок доказування спричиненої моральної та майнової шкоди, її розміру та інших обставин, покладається на особу, що звертається із таким позовом.
Як свідчать матеріали справи, позивачка обґрунтовує моральну та майнову шкоду тривалим розглядом заяви про затвердження технічної документації, за результатами якої відповідачем не було прийняте рішення. Разом з цим, матеріали справи не містять належних доказів на підтвердження причинного зв`язку між діями відповідача та завданням позивачці моральної чи майнової шкоди, як і доказів заподіяння цієї шкоди на вказану суму. З огляду на це, позовні вимоги в цій частині не є обґрунтовані належними доказами, отже задоволенню не підлягають, тому позов підлягає частковому задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити частково.
Визнати необґрунтованим неприйняття Вовковинецькою селищною радою Хмельницького району Хмельницької області рішення по суті за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 25.02.2021 щодо затвердження технічної документації із землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.
Зобов`язати Вовковинецьку селищну раду Хмельницького району повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 25.02.2021 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості, передачі її у власність, а також прийняти обґрунтованерішення щодо затвердження технічної документації із землеустрою/ або щодо відмови у затвердженні технічної документації за наявності передбачених законом підстав, з урахуванням висновків суду.
У задоволенні решти вимог позову - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати на сплату судового збору в розмірі 1050 (одна тисяча п`ятдесят) грн. за рахунок асигнувань Вовковинецької селищної ради Хмельницького району.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 11 жовтня 2023 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Вовковинецька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області (вул. Миру, 24,Вовковинці,Деражнянський район, Хмельницька область,32223 , код ЄДРПОУ - 04406222)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2023 |
Оприлюднено | 13.10.2023 |
Номер документу | 114094580 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні