Рішення
від 11.10.2023 по справі 560/9820/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9820/23

РІШЕННЯ

іменем України

11 жовтня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 15.05.2023 №0054020405 в частині накладення на ТОВ "ЛВР Україна" штрафу в сумі 9720,00 грн за затримку реєстрації податкової накладної №3 від 19.12.2022.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області 13.04.2023 проведена камеральна перевірка з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), виписаних ТОВ "ЛВР Україна", за результатом якої складено акт перевірки №3970/22-01-04-05-06/44636592 від 13.04.2023. Зазначає, що за результатами проведеної перевірки встановлено порушення позивачем пункту 201.10 ст. 201 та абз. 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних у квітні та грудні 2022 року. Зокрема, згідно акта перевірки встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних: №1 від 14.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 09.01.2023 (кількість днів порушення - 9); №3 від 19.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 16.01.2023 (кількість днів порушення - 1); №12 від 28.04.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 02.02.2023 (кількість днів порушення - 203). На підставі виявлених порушень, Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0054020405 від 15.05.2023, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до позивача застосовано штраф в сумі 14699,76 грн, з яких 3299,76 грн - штраф в розмірі 10% від суми ПДВ згідно податкової накладної №1 від 14.12.2022; 9720,00 грн - штраф в розмірі 10% від суми ПДВ згідно податкової накладної №3 від 19.12.2022; 1680,00 грн - штраф в розмірі 40% від суми ПДВ згідно податкової накладної №12 від 28.04.2022. Позивач не погоджується зі спірним рішенням в частині нарахування штрафу в сумі 9720,00 грн за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №3 від 19.12.2022, вважає його в цій частині протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки вказане порушення відбулось з незалежних від позивача причин, а саме у зв`язку з невідображенням протягом тривалого часу суми грошових коштів, перерахованих 13.01.2023 о 14:53 з поточного рахунку позивача на електронний рахунок в СЕА ПДВ.

До суду 14.06.2023 надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що за результатами проведеної посадовими особами відповідача камеральної перевірки встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" зареєстровано податкові накладні виписані у квітні та грудні 2022 року із порушенням граничних термінів реєстрації. Відтак, вважає податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 15.05.2023 №0054020405 в частині накладення на ТОВ "ЛВР Україна" штрафу в сумі 9720,00 грн за затримку реєстрації податкової накладної №3 від 19.12.2022 є правомірним.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.06.2023 відкрито провадження в справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" є юридичною особою, код ЄДРПОУ 44636592.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області 13.04.2023 проведена камеральна перевірка з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), виписаних ТОВ "ЛВР Україна" та складено акт перевірки №3970/22-01-04-05-06/44636592 від 13.04.2023.

За результатами проведеної Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області перевірки встановлено порушення позивачем пункту 201.10 ст. 201 та абз. 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних у квітні та грудні 2022 року.

Зокрема, згідно акта перевірки встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних:

- №1 від 14.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 09.01.2023 (кількість днів порушення - 9);

- №3 від 19.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 16.01.2023 (кількість днів порушення - 1);

- №12 від 28.04.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 02.02.2023 (кількість днів порушення - 203).

На підставі виявлених порушень, Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0054020405 від 15.05.2023, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до позивача застосовано штраф в сумі 14699,76 грн, з яких:

- 3299,76 грн - штраф в розмірі 10% від суми ПДВ згідно податкової накладної №1 від 14.12.2022;

- 9720,00 грн - штраф в розмірі 10% від суми ПДВ згідно податкової накладної №3 від 19.12.2022;

- 1680,00 грн - штраф в розмірі 40% від суми ПДВ згідно податкової накладної №12 від 28.04.2022.

Позивач не погоджується зі спірним рішенням в частині нарахування штрафу в сумі 9720,00 грн за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №3 від 19.12.2022, вважає його в цій частині протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 4 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін та доповнень до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України" №2836, вказана норма застосовується починаючи з 27 травня 2022 року.

Таким чином, обов`язок щодо реєстрації податкових накладних, своєчасність яких була предметом камеральної перевірки, виник у Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" з 27.05.2022.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" зареєстровано податкові накладні виписані у квітні та грудні 2022 року із порушенням граничних термінів реєстрації, а саме: №1 від 14.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 09.01.2023 (кількість днів порушення - 9); №3 від 19.12.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 16.01.2023 (кількість днів порушення - 1); №12 від 28.04.2022, яку зареєстровано в ЄРПН 02.02.2023 (кількість днів порушення - 203).

Однак, позивач не погоджується зі спірним рішенням в частині нарахування штрафу в сумі 9720,00 грн за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №3 від 19.12.2022, оскільки вказане відбулось з незалежних від позивача причин, а саме у зв`язку з невідображенням протягом тривалого часу суми грошових коштів, перерахованих 13.01.2023 о 14:53 з поточного рахунку позивача на електронний рахунок в СЕА ПДВ.

Суд з такими твердженнями позивача не погоджується, з огляду на наступне.

Підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України Тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Відповідно до п. 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Таким чином, позивач складаючи податкову накладну №3 від 19.12.2022 та направляючи її на реєстрацію був обізнаний про відсутність необхідного ліміту для її своєчасної реєстрації та наслідки несвоєчасного направлення податкової накладної.

Враховуючи наведене, податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 15.05.2023 №0054020405 в частині накладення на ТОВ "ЛВР Україна" штрафу в сумі 9720,00 грн за затримку реєстрації податкової накладної №3 від 19.12.2022 є законним та таким, що не підлягає скасуванню.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судом також враховується, що згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем доведена правомірність своїх дій та оскаржуваного рішення, відповідач діяв у спосіб визначений законом та у межах наданих законом повноважень, а тому підстави для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" - відсутні.

На підставі ст. 139 КАС України, у зв`язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР Україна" (вул. Богуслаєва, 61, м. Волочиськ, Хмельницька область, 31200 , код ЄДРПОУ - 44636592) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя О.О. Михайлов

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114094584
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/9820/23

Постанова від 23.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 11.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні