РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2023 року справа № 580/3314/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про скасування державної реєстрації земельної ділянки,
ВСТАНОВИВ:
03.05.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі відповідач, Головне управління), в якій просить скасувати державну реєстрацію земельної ділянки від 20.11.2017, площею 0,0255 га, з кадастровим номером 7110136700:03:020:0067, адреса АДРЕСА_1 .
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що 20.11.2017 в Державному земельному кадастрі зареєстровано відомості про земельну ділянку площею 0,0255 га, за кадастровим номером 7110136700:03:020:0067, адреса: АДРЕСА_1 (далі земельна ділянка). Реєстрація земельної ділянки відбулася на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0255 га гр. ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 . Технічна документація підготовлена ЧРФ ДП «Укрспецзем» (Інженер-землевпорядник В. В. Панченко) за заявою позивача від 31.10.2017.
Однак, вказує позивач, земельна ділянка була сформована та відомості про неї внесено помилково з його вини, оскільки в заяві та в технічному завданні останнім подано дані щодо земельної ділянки площею 0,0255 га, в той час як відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 18.04.2000 № 380 «Про передачу земельних ділянок у приватну власність і користування» та Додатку до рішення міськвиконкому від 18.04.2000 № 380 позивачу передано у приватну власність та користування земельну ділянку площею 0,0586 га.
Зазначає, що відповідно до ч. 13 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі, зокрема, якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника.
19.01.2023 представник позивача подав заяву про скасування державної реєстрації земельної ділянки до Головного управління на підставі п. 114 Порядку № 1051. Відповідач листом від 07.02.2023 повідомив, що згідно з п. 60 Порядку запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.
Тому позивач звертається до суду з метою скасувати державну реєстрацію спірної земельної ділянки, адже існування земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:03:020:0067 не відповідає всьому обсягу права власності, передбачуваного рішенням Черкаської міської ради та обмежує права позивача як титульного володільця земельної ділянки, переданої йому у власність на підставі рішення Черкаської міської ради від 18.04.2000.
Відповідач 16.05.2023 подав до суду клопотання/заяву, в якому надав пояснення щодо предмета спору. Так, відповідач вказує, що за даними державного земельного кадастру 20.11.2017 було здійснено державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки (площею 0.0255 га). Ідентифікатором земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , є кадастровий номер - 7110136700:03:020:0067. Земельну ділянку було зареєстровано на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості). Інформація про зареєстроване речове право на земельну ділянку, що має кадастровий номер - 7110136700:03:020:0067 в результаті інформаційного обміну з органами, що здійснюють реєстрацію права власності на нерухоме майно, до Головного Управління не надходила. За даними державного земельного кадастру форма власності спірної земельної ділянки - комунальна.
Ухвалою від 08.05.2023 суддя Черкаського окружного адміністративного суду прийняла позовну заяву до розгляду та відкрила спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.
З`ясувавши доводи учасників справи, викладені у заявах по суті, дослідивши подані письмові докази, суд встановив таке.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаська міська рада від 18.04.2000 № 380 та Додатку до рішення міськвиконкому від 18.04.2000 № 380 ОСОБА_1 (позивачу) передано безоплатно у приватну власність і користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 586,0 кв. м. по АДРЕСА_1 (п. 14 Додатку) (а. с. 14-18).
Черкаська регіональна філія ДП «Укрспецзем» Державного агентства України із земельних ресурсів підготувала технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0255 га гр. ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 (а. с. 32-46).
20.11.2017 в Державному земельному кадастрі зареєстровано відомості про земельну ділянку площею 0,0255 га, за кадастровим номером 7110136700:03:020:0067; цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); адреса: АДРЕСА_1 ; форма власності комунальна власність (а. с. 8).
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна від 19.01.2023 відсутні відомості за параметрами запиту «кадастровий номер земельної ділянки: 7110136700:03:020:0067». Тобто речове право на зазначену земельну ділянку не зареєстроване (а. с. 13).
Представник позивача звернувся до відповідача із заявою від 19.01.2023, в якій просив скасувати державну реєстрацію спірної земельної ділянки на підставі п. 114 Порядку №1051 (а. с. 9-10).
Відповідач листом від 07.02.2023 № 31-23-0.2-526/2-23 повідомив позивача про те, що відповідно до п. 13 ст. 79-1 Земельного Кодексу України, п. 114 Порядку № 1051 та ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі: поділу або об`єднання земельних ділянок; скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації; якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).
Пунктом 10 статті 24 Закону визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, в тому числі у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Також зазначив, що встановлення вини чи невинуватості заявника, що є необхідним елементом для скасування державної реєстрації земельної ділянки, не відноситься до повноважень кадастрового реєстратора.
Позивач з метою скасування державної реєстрації земельної ділянки в державному земельному кадастрі звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VI (далі Закон № 3613-VI) державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Статтею 6 Закону № 3613-VI встановлено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим Законом (ч.ч. 1, 7 ст. 9 Закону № 3613-VI).
Статтею 16 Закону № 3613-VI визначено, зокрема, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.
Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.
Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.
Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці.
Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.
Згідно із ст. 24 Закону № 3613-VIдержавна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:
особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;
власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;
органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);
замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву);
замовника документації із землеустрою, за якою здійснюється формування земельної ділянки державної, комунальної власності, у випадках, коли розроблення такої документації відбувається без дозволу органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування;
власника земельної частки (паю) або його спадкоємця (у разі формування земельної ділянки в порядку виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв);
особи, визначені частиною першою статті 118 Земельного кодексу України, у тому числі власника нерухомого майна (будівлі, споруди), розташованої на земельній ділянці, що надається (передається) із земель державної чи комунальної власності, або його спадкоємця.
Для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:
заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;
документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.
У разі якщо відповідно до закону поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюються за погодженням з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними чи юридичними особами, до заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, сформованої в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, також додаються документи, що належним чином підтверджують таку згоду.
Заява з доданими документами надсилається заявником засобами телекомунікаційного зв`язку.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:
перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;
за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:
подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об`єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;
ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзацах третьому і четвертому частини десятої, державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав.
Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі Порядок № 1051).
Пунктом 114 зазначеного Порядку передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання;
2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру;
3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.
У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це за формою згідно з додатком 23 особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав.
Також, відповідно до п. 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:
поділу або об`єднання земельних ділянок;
скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації;
якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", не було зареєстровано протягом року з вини заявника.
З аналізу наведених вище правових норм вбачається, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Тобто, для скасування державної реєстрації земельної ділянки необхідні правові підстави.
Так, зокрема, скасування державної реєстрації земельної ділянки здійснюється у разі, коли речове право на неї не було зареєстровано протягом року, і підставою для скасування згідно пункту 114 Порядку №1051 є інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отримана шляхом безпосереднього доступу державного кадастрового реєстратора до зазначеного Реєстру.
Тобто для скасування державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі з тієї підстави, що речове право на земельну ділянку не було зареєстровано протягом року, законом встановлено позасудовий порядок. Отже посилання позивача на вказану підставу як підставу для скасування державної реєстрації земельної ділянки у судовому порядку є необгрунтованим.
Водночас відповідно до п. 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення здійснюється у разі визнання незаконною такої державної реєстрації.
Це узгоджується з приписами Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, пунктом 1 частини 1 статті 19, яка передбачає. що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження, та частиною 2 статті 2, яка передбачає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як встановив суд, державна реєстрація спірної у цій справі земельної ділянки була здійснена 20.11.2017 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0255 га гр. ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , розробленої Черкаською регіональною філією ДП «Укрспецзем» Державного агентства України із земельних ресурсів.
З матеріалів справи вбачається, що зазначена технічна документація підготовлена на підставі заяви ОСОБА_1 від 31.10.2017, в якій останній просив виготовити технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для формування кадастрового номеру на земельну ділянку площею 0,0255 га в АДРЕСА_1 .
Згідно з планом встановлених меж список суміжників складає: від А до Б землі Черкаської міської ради (вул. Хрещатик); від Б до В землі гр. ОСОБА_2 , від В до А землі гр. ОСОБА_3 (а. с. 42).
Відповідно до акта погодження меж землекористування гр. ОСОБА_1 з суміжними землекористувачами від 30.10.2017 межі погоджені і не викликають заперечень. Межові знаки не встановлювались, так як в натурі межа співпадає з існуючою огорожею. Також з акта вбачається, що земельним ділянкам суміжних землекористувачів та землевласників присвоєно відповідні кадастрові номери (а. с. 43).
Однак, з матеріалів справи вбачається, що позивач, замовляючи технічну документацію із землеустрою, звернувся до ЧРФ ДП «Укрспецзем» із заявою від 31.10.2017, в якій вказав розмірі площі такої земельної ділянки, а саме 0,0255 га.
Також відповідно до технічного завдання на розробку зазначеної технічної документації, затвердженого ОСОБА_1 31.10.2017, вбачається, що останній вказав загальну площу саме 0,0255 га (а. с. 34 зворотній бік).
Крім того, з акта погодження меж землекористування гр. ОСОБА_1 з суміжними землекористувачами від 30.10.2017 вбачається, що межі погоджені і не викликають заперечень. Межові знаки не встановлювались, так як в натурі межа співпадає з існуючою огорожею. Крім того, земельним ділянкам суміжних землекористувачів та землевласників присвоєно відповідні кадастрові номера.
Також позивач стверджує, що порушення при розробленні технічної документації реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі не допущені. Тобто позивач не навів підстав незаконності державної реєстрації спірної у цій справі земельної ділянки, яка б слугувала підставою визнання судом такої державної реєстрації незаконною та ухвалення відповідного рішення, яке є передбаченою зазначеними вище нормативними актами підставою для скасування Державним кадастровим реєстратором державна реєстрація земельної ділянки.
За вказаних обставин порушення порядку реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі судом не встановлені, що свідчить про відсутність підстав для скасування державної реєстрації земельної ділянки за рішенням суду.
Щодо посилання позивача на ту обставину, що рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 18.04.2000 № 380 зазначено про передачу у власність земельної ділянки площею 0,0586 га, а за його заявою від 31.10.2017 розроблена технічна документація на земельну ділянку площею 0,0255 га, то особа, якій відповідним рішенням передано у власність земельну ділянку встановленого розміру, має право на державну реєстрацію земельної ділянки меншого розміру, площа якої відповідає площі фактичного користування.
Щодо посилання позивача на порушення його права отримати у власність земельну ділянку площею 0,0586 га, то таке право не порушене, позаяк позивач, замовляючи відповідну технічну документацію, був обізнаний про розмір площі спірної земельної ділянки, що підтверджується вищезазначеним.
Отже, позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини першої статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.
Головуючий Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2023 |
Оприлюднено | 13.10.2023 |
Номер документу | 114095046 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні