Постанова
від 10.10.2023 по справі 500/668/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2023 рокуЛьвівСправа № 500/668/23 пров. № А/857/11886/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого суддіЗаверухи О.Б.,

суддівДовгополова О.М., Ніколіна В.В.,

за участю секретаря судового засіданняЮрченко М.М.,

представника позивача Притули О.Б.,

розглянувши у судовому засіданні (в режимі відеоконференції) в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Молочний Дім Тернопіль» до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

суддя (судді) в суді першої інстанції Баб`юк П.М.,

час ухвалення рішення не зазначено,

місце ухвалення рішення м. Тернопіль,

дата складання повного тексту рішення 02 червня 2023 року,

В С Т А Н О В И В:

02 березня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Молочний Дім Тернопіль» (далі ТОВ «Молочний Дім Тернопіль») звернулось в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України, в якому просило: визнання протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 08.02.2023 № 8231818/42845881 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.11.2022 № 2814; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 30.11.2022 № 2814.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що надіслало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкову накладну № 2814 від 30.11.2022, складену за наслідками здійснення господарських операцій з Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕКО-ТРЕЙД» (далі ТОВ «ТЕКО-ТРЕЙД») за договором поставки № 06/2021 від 01.06.2021. За наслідками подання до реєстрації в ЄРПН вказаної податкової накладної, отримано квитанцію від 13.12.2022 за № 9266974074, згідно з якою реєстрацію податкової накладної зупинено, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. На виконання вказаних вимог ним надано повідомлення з детальним поясненням специфіки господарських операцій та копії документів, які підтверджують реальність здійснення таких операцій по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено. Проте, Головним управлінням ДПС у Тернопільській області 08.02.2023 прийнято рішення № 8231818/42845881 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2814 від 30.11.2022 в ЄРПН, зробивши висновок про ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Вказує, що ним подавались контролюючого органу первинні документи в підтвердження вчинення господарської операції, зокрема, договори купівлі-продажу, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні інструкції, декларацій виробника, якісних свідоцтв. Вважає, що надані документи розкривають зміст господарських операцій та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної в ЄРПН.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 29 березня 2023 року замінено відповідача у даній справі Головне управління ДПС у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 4342763) на правонаступника Головне управління ДПС у Тернопільській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44143637).

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Тернопільській від 08.02.2023 № 8231818/42845881 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2814 від 13.11.2022. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «Молочний дім Тернопіль» податкову накладну № 2814 від 13.11.2022.

Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що праву контролюючого органу прийняти рішення про зупинення реєстрації податкової накладної (далі ПН) в ЄРПН кореспондує обов`язок, визначити умови за дотримання яких платником податків, реєстрацію ПН в Реєстрі буде здійснено. Дії контролюючого органу, які полягають у не конкретизації переліку документів у Квитанції, є вчиненими в межах повноважень контролюючого органу, однак не у спосіб, що передбачений податковим законодавством, яке визначає порядок реєстрації податкових накладних та прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних. Прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних мотивоване ненаданням документів, у ньому неконкретизовано, шляхом підкреслення, переліку документів, яких не надано. Враховуючи наведене, суд першої інстанції прийшов до висновку, що оскаржуване рішення прийняте безвідносно до пояснень та копій документів, які надавались платником податків для прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію яких було зупинено, тому є протиправним та підлягає скасуванню. Поданих позивачем документів достатньо для підтвердженні інформації вказаної у податковій накладній, яку подано на реєстрацію, що і є основною метою законодавчо встановленої процедури реєстрації податкових накладних. Для забезпечення ефективного захисту прав та інтересів позивача, ДПС України необхідно зобов`язати зареєструвати податкову накладну № 2814 від 30.11.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Тернопільській області подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Доводи апеляційної скарги обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, прийняте з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема, зазначає, що чинним законодавством не надано контролюючому органу повноважень для визначення конкретного переліку документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Вказує, що позивачем на розгляд комісії Головного управління ДПС не надавалися заявки покупця та специфікація, передбачені Договором поставки № 06/2021 від 01.06.2021, що виключає можливість встановити асортимент, кількість, ціну і терміни поставки товарів, на які складена податкова накладна. Зазначає, що ТОВ «Молочний дім Тернопіль» не підтверджено наявність складських приміщень, в яких зберігається товар, що ставить під сумнів можливість зберігання товару в належних умовах і в такій кількості. Вказує, що позивачем не надавались картка складського обліку матеріалів, матеріальний ярлик, накладна вимога на відпуск матеріалів, що є обов`язковим первинними документами при обліку товарів. З огляду на наведене вважає, що ним правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 2814 від 13.11.2022 у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, зокрема: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у т.ч. рахунків-інвойсів, актів приймання-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В судовому засіданні представник позивача щодо апеляційної скарги заперечила, просила залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Відповідачі явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, що відповідно до ч. 4 ст. 229, ч. 3 ст. 268, ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Молочний дім Тернопіль», зареєстровано як суб`єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Тернопільській області

Між ТОВ «Молочний дім Тернопіль» та ТОВ «ТЕКО-ТРЕЙД» укладено договір поставки товарів № 06/2021 від 01.06.2021.

Відповідно до п. 1.1. вказаного договору № 06/2021, позивач бере на себе зобов`язання постачати TOB «ТЕКО ТРЕЙД» товар згідно заявки, а покупець бере на себе зобов`язання його прийняти та оплатити.

Асортимент, кількість, ціна та терміни поставок товару визначаються сторонами на кожну партію окремо. Документом, що підтверджує виникнення замовлення на кожну партію товару є погоджена Постачальником заявка Покупця, що надсилається Постачальнику факсовим повідомленням або будь-яким іншим зручним для сторін способом.

Відповідно до акту звірки взаєморозрахунків за листопад 2022 року між ТОВ «Молочний дім Тернопіль» та ТОВ «ТЕКО-ТРЕЙД» підтверджуються суми вартості поставленого товару Позивачем та загальна сума обороту за відповідний період в розмірі 225128,37 грн (кредит), кінцеве сальдо 153640 грн.

Поставка товару здійснювалась на видаткових накладних та товарно-транспортних накладних, які містяться в матеріалах справи на 70 аркушах (а.с.159-218, т.1.)

Транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортних накладних із відомостями про вантаж від 01.11.2022 № Р7949, № Р7272, від 02.11.2022 № Р7294, № Р7298, від 03.11.2022 № Р7356, № Р7353, № Р7354, від 04.11.2022 № Р7385, № Р7383, від 07.11.2022 № Р7401, № Р7409, № Р7407, № Р7412, № Р7413, № Р7414, № Р7416, від 08.11.2022 № Р8076, № Р7484, від 09.11.2022 № Р7507, № Р7503, № Р7354, від 10.11.2022 № Р7579, № Р7578, № Р7572, від 11.11.2022 № Р7601, №Р7605, від 14.11.2022 № Р7622 (вантажовідправник «ТзОВ «Молочний Дім Тернопіль», замовник(платник): ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД») (а.с. 89-141, т. 1).

Оплата покупцем по вказаному договору була проведена, що підтверджується платіжними інструкціями: № ТЦБ1009662, № ТЦБ1009716, № ТБЦ1009908, № ТБЦ1010006, № ТБЦ1010059, № ТЦБ1010118, № ТБЦ1010181, № ТБЦ1010230, № ТБЦ1010270, № ТБЦ1010309, № ТБЦ1010408, № ТБЦ1010454, № ТБЦ1010503, № ТБЦ1010569, № ТЦБ1010626, № ТЦБ1010677, № ТЦБ1010720, № ТБЦ1010775, № ТЦБ1010876, № ТЦБ1010930, № ТЦБ1010972, № ТЦБ1011017, № ТЦБ1011177, № ТЦБ1011227 за період з 01.11.2022 по 15.12.2022 (а.с.159-182, т.3).

За наслідками здійснення господарських операцій з ТОВ «ТЕКО-ТРЕЙД» на підставі договору поставки товарів №06/2021 від 01.06.2021, Товариство з обмеженою відповідальністю «Молочний дім Тернопіль» надіслало на реєстрацію в ЄРПН зведену податкову накладну № 2814 від 30.11.2022.

За результатами подання до реєстрації в ЄРПН вказаної податкової накладної, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено квитанцію від 13.12.2022, згідно з якою реєстрацію податкової накладної зупинено. Вказано, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомлено: показник «D» = 3.7944%, «Р»=44972.73.

02.02.2023 позивачем надано повідомлення з поясненнями датованими 11.01.2023, у якому вказано, що заблокована податкова накладна виписана на підставі реалізацій та повернень. Повноваження осіб, що одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції наведена у договорі та підтверджується відповідним штампом. Покупець забирає товар з нашого складу самостійно. Товар придбано у різних постачальників, за накладними, ТТН за якими оприбутковано товар. На деяких накладних рукою дописана дата - це дата кінцевого терміну споживання товару. Транспортування від постачальників підтверджується ТТН. Оплата товару постачальнику здійснена, оплата від покупця надійшла, оскільки за договором він має відтермінування платежу, просять зважати на те що у військовий час покупці не завжди можуть своєчасно оплачувати. Залишки товарів на дату подання пояснення більше 7,9 тон в асортименті.

До пояснень позивачем контролюючому органу надано документи, які містяться в матеріалах справи, в кількості 1037 шт. (201 додаток до повідомлення), про що також не заперечувалось представником відповідача в додаткових поясненнях (аркуш справи 44), а саме:

- копія податкової накладної № 2814 від 30.11.2022;

- копія квитанції № 9266974074 від 13.12.2022р. про зупинення реєстрації податкової накладної;

- копія рішення від 08.02.2023 № 8231818/42845881;

- копія рішення від 21.02.2023 № 17527/42845881/2;

- копія пояснень та повідомлення про подання для розблокування податкової накладної;

- копія акту звірки взаєморозрахунків за період листопад 2022 року між ТзОВ «Молочний дім Тернопіль» і ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД»;

- копія договору поставки № 04/19 між ПП «Бомонд» та ТзОВ «Молочний дім Тернопіль»;

- копія договору поставки № ІФО-26/20 від 01.01.2020 між ТзОВ «ВІЧУНАЙ-УКРАЇНА» та «Молочний дім Тернопіль»;

- копія дистриб`юторського договору № 9107 від 01.02.2022 між ТОВ «Торговий дім» Еталон» та «Молочний дім Тернопіль»;

- копія договору про дистрибуцію № 3PD/S IS-22-2469 між ТзОВ «Сандора» та «Молочний дім Тернопіль»;

- копія договору № 06/2021 на поставку товарів між ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД» та «Молочний дім Тернопіль»;

- копія договору оренди нежитлового приміщення № 0106-01 від 01.06.2021;

- копія договору оренди нерухомого майна від 01.05.2021;

- копія дистриб`юторського договору №4521 від 01.01.2021;

-копія договору поставки № 65 від 04.01.2021;

- копія договору поставки № 3 від 16.02.2021 між ТзОВ «ФУД ЕКСПЕРТ ТКГ» та «Молочний дім Тернопіль»;

- копія договору поставки товару № 2 від 06.12.2021;

- копія договору поставки № 16/П/150922 від 15.09.2022;

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 01.11.2022. № Р7949, № Р7272, від 02.11.2022. № Р7294, № Р7298, від 03.11.2022 № Р7356, № Р7353, № Р7354, від 04.11.2022 № Р7385, № Р7383;(вантажовідправник «ТзОВ «Молочний Дім Тернопіль», замовник(платник): ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД»).;

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 07.11.2022 № Р7401, № Р7409, № Р7407, № Р7412, № Р7413, № Р7414, № Р7416, від 08.11.2022 № Р8076, № Р7484, від 09.11.2022 № Р7507, № Р7503, № Р7354, від 10.11.2022 № Р7579, № Р7578, № Р7572, від 11.11.2022 № Р7601, № Р7605;(вантажовідправник «ТзОВ «Молочний Дім Тернопіль», замовник(платник): ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД»).;

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 14.11.2022 № Р7622, (вантажовідправник «ТзОВ «Молочний Дім Тернопіль», замовник(платник): ТзОВ «ТЕКО-ТРЕЙД»).;

- копія накладної № П-10552 та ТТН № В-02431 від 17.10.2022;

- копія накладної та ТТН № В-02748 від 07.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія накладної та ТТН № В-02667 від 14.11.2022;

- копія видаткової накладної № ІФ-0001797 від 28.09.2022;

- копія ТТН № УЛ-0020684/ВУ-0052663/ІФ-0001797 від 30.09.2022;

- копія видаткової накладної № ІФ-0001860 від 05.10.2022;

- копія ТТН № УЛ-0021288/ВУ-0054179/ІФ-0001860 від 07.10.2022;

- копія видаткової накладної та ТТН № В-02241 від 29.09.2022;

- копія видаткової накладної № ТДЕ00182002 від 03.10.2022;

- копія ТТН № 182002 від 03.10.2022;

- копія видаткової накладної № СА-КИ\РНв-262762 від 03.10.2022;

- копія ТТН № № СА-КИ\РНв-262762 від 03.10.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 1024-5/2 від 25.10.2022;

- копія ТТН№ 1024-5/2 від 25.10.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 1944 від 10.10.2022;

- копія ТТН № 1944 від 10.10.2022р. та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № ІФ-0002019 від 26.10.2022;

- копія ТТН № УЛ-0022867/ВУ-0058276/ІФ-0002019 від 28.10.2022;

- копія видаткової накладної № СА-КИ\РНв-293321 від 02.11.2022;

- копія ТТН № СА-КИ\РНв-293321 від 02.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № ТДЕ00206955 від 03.11.2022;

- копія ТТН № 206955 від 03.11.2022;

- копія видаткової накладної № 1536 від 07.11.2022;

- копія ТТН №1536 від 07.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 357 від 07.11.2022;

- копія ТТН № 357 від 07.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 2144 від 07.11.2022;

- копія ТТН № 1427 від 07.11.2022р. та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № ТДЕ00216103 від 14.11.2022;

- копія ТТН 00216103 від 14.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 369 від 14.11.2022;

- копія ТТН № Р369 від 14.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 2195 від 14.11.2022;

- копія ТТН №1452 від 14.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 1573 від 14.11.2022;

- копія ТТН № 1573 від 14.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 1614 від 21.11.2022;

- копія ТТН № 1614 від 21.11.2022 та відомості про вантаж.;

- копія видаткової накладної № СА-КИ/РНв-312510 від 23.11.2022;

- копія ТТН № СА-КИ/РНв-312510 від 23.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № СА-КИ/РНв-316759 від 28.11.2022;

- копія ТТН № СА-КИ/РНв-316759 від 28.11.2022 та відомості про вантаж;

- копія видаткової накладної № 0-551 від 08.11.2022;

- копія документу про інвентаризацію товарів № 16 від 01.11.2022 на 8-ми арк.;

- копія документу про інвентаризацію товарів № 17 від 15.11.2022 на 8-ми арк.;

- копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 за Листопад 2022 року на 6-ти арк.;

- копія акту № ОУ-0000022 здачі-прийняття робіт 01.11.2022;

- копія акту № ОУ-000096 здачі-прийняття робіт від 01.11.2022;

- копія акту № ОУ-000101 здачі-прийняття робіт від 30.11.2022;

- копії платіжних інструкцій від 10.11.2022 № 2353, 24.11.2022 № 2553, № 2543, 23.11.2022 № 2552, 22.11.2022 № 2547, 21.11.2022 № 2541, № 2544, 15.11.2022 № 2523, № 2521, № 2522, 11.11.2022 № 2514, 30.11.2022 № 2569, № 2566, № 2557, № 2568, 01.11.2022 № 2472;

- копія видаткової накладної № ТМ10000630 від 01.11.2022;

- копія повернення постачальнику № ТМКL000186 від 01.11.2022;

- копія повернення постачальнику № ТМКL000187 від 01.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000629 від 01.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000634 від 02.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000292 від 02.11.2022;

- копії повернень постачальнику від 03.11.2022 (№ ТМ80000355, № ТМ90000361, № ТМ80000354) на 3-х арк.;

- копія видаткової накладної № ТМ90000097 від 03.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ80000174 від 07.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000643 від 08.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000300 від 09.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000299 від 09.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000302 від 09.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ80000359 від 07.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000665 від 15.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000306 від 16.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ40000307 від 16.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000684 від 22.11.2022;

- копія видаткової накладної № ТМ10000683 від 22.11.2022;

- копії повернень постачальнику від 07.11.2022 № ТМ25000972, № ТМ90000367, № ТМ80000358, № ТМ25000973, від 08.11.2022 № ТМК000190, № ТМ90000368, від 10.11.2022. № ТМ80000365, № ТМ90000374, № ТМ80000367, від 14.11.2022 № ТМ25000982, № ТМ25000983, № ТМ90000379, від 15.11.2022 № ТМК000194, від 21.11.2022 № ТМ80000374,№ ТМ 25000989, від 21.11.2022 № ТМ25000990, № ТМ80000377, № ТМ80000380, від 22.11.2022 № ТМ90000386;

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 14.11.2022 (№ Р7628, № Р7633, № Р7634, № Р7631, № Р7636, № Р7635, № Р7627, № Р7626);

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 15.11.2022 (№ Р7669, № Р7685, № Р7684, № Р7714);

- копії ТТН та відомостей про вантаж від 16.11.2022 (№ Р7726, № Р7730, № Р7634), від 17.11.2022 (№ Р7769, № Р7805,№ Р7807, №Р7868), від 18.11.2022 ( № Р 7870), 21.11.2022 (№ Р7894, № Р7899, № Р7902, № Р7905, № Р7897, № Р7901), від 22.11.2022 (№ Р7947,№ Р7961), від 22.11.2022 (№ Р8022), від 24.11.2022 (№ Р8070), від 28.11.2022 (№ Р8101, № Р8099,№ Р8102,№ Р8110),від 29.11.2022 (№ Р8191,№ Р8181,№ Р8195,№ Р8180,№ Р8186);

- копії видаткових накладних 01.11.2022 до 04.11.2022, та 07.11.2022 до 11.11.2022, 14.11.2022 до 18.11.2022, 21.11.2022 до 24.11.2022, 28.11.2022 до 30.11.2022 на 68-ми арк.;

- копія платіжної інструкції від 08.11.2022;

- копія платіжної інструкції № 2529 від 17.11.2022;

- копія платіжної інструкції № 2550 від 23.11.2022;

- копія платіжної інструкції № 2600 від 12.12.2022;

- копія платіжної інструкції № 2592 від 07.12.2022;

- копії платіжних інструкцій №2581 від 01.12.2022, № 2532 від 18.11.2022, №2577 від 30.11.2022 на 1-му арк.;

- копії платіжних інструкцій № ТЦБ1010775 від 02.12.2022, № ТЦБ1010720 від 01.12.2022, № ТЦБ1010677 від 30.11.2022, № ТЦБ1010606 від 29.11.2022, № ТЦБ1010309 від 18.11.2022, №ТЦБ1010270 від 17.11.2022;

- копії платіжних інструкцій № 2582 від 01.12.2022, № 2576 від 30.11.2022, № 2565 від 30.11.2022, № 2540 від 17.11.2022, №2519 від 14.11.2022, № 2491 від 03.11.2022, № 2480 від 01.11.2022, № 2519 від 14.11.2022, № 2491 від 03.11.2022, № 2480 від 01.11.2022, № 2582 від 01.12.2022, № 2576 від 30.11.2022, № 2565 від 30.11.2022, № 2540 від 18.11.2022;

- копії платіжних інструкцій № 2584 від 02.12.2022, № 2562 від 29.11.2022, № 2561 від 29.11.2022, № 2555 від 25.11.2022, № 2554 від 25.11.2022, № 2548 від 22.11.2022, № 2536 від 17.11.2022, № 2531 від 17.11.2022, № 2525 від 15.11.2022, № 2524 від 15.11.2022;

- копії платіжних інструкцій № 2585 від 04.12.2022,№ 2558 від 28.11.2022, № 2538 від 18.11.2022, № 2527 від 16.11.2022, № 2504 від 08.11.2022;

- копії платіжних інструкцій № 2586 від 04.12.2022, № 2564 від 29.11.2022, № 2563 від 29.11.2022, № 2551 від 23.11.2022, № 2535 від 18.11.2022, № 2528 від 17.11.2022, № 2517 від 14.11.2022, № 2516 від 11.11.2022, № 2511 від 10.11.2022, № 2506 від 08.11.2022, № 2579 від 30.11.2022, № 2578 від 30.11.2022, № 2560 від 28.11.2022, № 2549 від 22.11.2022, № 2533 від 18.11.2022, №2520 від 14.11.2022,№ 2494 від 04.11.2022;

- копія декларації виробника ТОВ «Вічунай-Україна»;

- копія декларації виробника ТОВ «Андрушівський маслосирзавод» № П-10552 від 17.10.22;

- копія декларації виробника ПП «ВОМОНД» № 81/10;

- копія декларації виробника ПП «ВОМОНД» № 212 від 10.10.2022;

- копія декларації виробника ПП «ВОМОНД» № 155;

- копія декларації виробника № 13375 від 25.09.2022;

- копія декларації виробника №15548 від 06.11.2022;

- копія декларації виробника ТДВ «Яготинський».;

- копія декларації виробника від 03.10.2022 на 2- арк. ;

- копія декларації виробника від 07.11.2022 на 2-х арк.;

- копія декларації виробника № 030/1 від 02.10.2022;

- копія декларацій виробника ПП «ВОМОНД» № 89/11;

- копія декларації виробника ПП «ВОМОНД» № 171 від 07.11.2022;

- копія декларації виробника ПП «ВОМОНД» № 248 та № 249 від 04.11.2022;

- копія декларацій виробника ТОВ «Андрушівський маслосирзавод» № П-10943 від 07.11.2022;

- копія декларацій виробника ПП «ВОМОНД» № 036/1 від 12.11.2022;

- копія декларацій виробника ПП «ВОМОНД» № 175 від 14.11.2022;

- копія декларації виробника ТОВ «Андрушівський маслосирзавод» №П-11053 від 14.11.2022;

- копія декларації виробника № 037/1 від 19.11.2022;

- копія декларації виробника від 23.11.2022р. на 2-х арк;

- копія декларації виробника від 28.11.2022;

- копія декларації виробника ТОВ «Вічунай-Україна» № 14,№ 17 та якісні свідоцтва UP 084 pk, UP 088pk;

- копія декларації виробника ТОВ «Андрушівський маслосирзавод» № П-10284 від 29.09.22;

- копія декларації виробника від 07.11.22;

- копія декларацій виробника ТОВ «Андрушівський маслосирзавод» № П-10552 від 17.10.22;

-копії декларацій ТОВ «Пирятинський сирзавод» від 06.11.2022, 08.11.2022, 30.10.2022, 01.11.2022, 03.11.2022 на 5-ти арк.;

- копії декларацій виробника ТОВ «Вічунай-Україна»;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай-Україна») №UP 074 pk A від 16.08.2022р. № UР 077 pk A від 26.08.2022, № 21_22 від 08.08.2022;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») №UP 082 pk A, № UЕ 23_1 pk A від 13.09.2022, № UE 079 pk A від 01.09.2022;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») №UP 088 pk A, № UР 086 pk A від 15.09.2022, № 16_22, № UР 069 pk A від 20.09.2022;

- копія посвідчень про якість № 05/2022, №02/2022, №01/2022;

- копія посвідчень про якість № 08/2022, №06/2022, №06/2022 від 08.08.2022;

- копія якісних свідоцтв №UP 32 pk від 22.09.2022р. , № UР 33 pk A від 30.09.2022.р.;

- копія декларації ПП «ВОМОНД» №81/10 від 10 жовтня 2022;

- копія декларації ПП «ВОМОНД» №81/10 від 10 жовтня 2022;

- копії декларацій ПП «ВОМОНД» №212 та №213 від 10 жовтня 2022;

- копія сертифікату якості від 03.10.2022 на 2-х арк..;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») №UP 074 pk A від 16.08.2022 № UР 077 pk A від 26.08.2022, № 21_22 від 08.08.2022;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») №UP 082 pk A, № UЕ 23_1 pk A від 13.09.2022, № UE 079 pk A від 01.09.2022;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») №UP 088 pk A, № UР 086 pk A від 15.09.2022, № 16_22, № UР 069 pk A від 20.09.2022;

- копії якісних свідоцтв (отримувач ТОВ «Вічунай- Україна») № 17_22 від 17.10.2022 р., №18_22 від 17.10.2022

08.02.2023 Головним управлінням ДПС у Тернопільській області прийнято рішення № 8231818/42845881 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2814 від 30.11.2022 в ЄРПН, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

14.02.2023 було зареєстровано скаргу на рішення ГУ ДПС у Тернопільській області від 08.02.2023.

За результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, 21.02.2023 Головним управлінням ДПС у Тернопільській області прийнято рішення № 17527/42845881/2 яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції прийшов до висновку про обгрунтованість позовних вимог.

Колегія суддів погоджується з обґрунтованістю такого висновку суду першої інстанції з наступних підстав.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок №1165), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341 (із змінами; далі Порядок № 1246), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 № 1245/34216 (далі Порядок №520), Порядком затвердження форми податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.03.2021 №131 (далі Порядок № 1307), Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 №137/28267 (Порядок - № 1307).

Відповідно до п.п. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Згідно із п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 188.1 ст.188 ПК України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.2 статті 201 ПК України, форма і порядок заповнення податкової накладної затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Форма податкової накладної, затверджена Порядком № 1307.

Абзац 1 пункту 1 Порядку № 1307 визначає, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1307, податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Пункт 4 Порядку № 1307 передбачає, що податкова накладна заповнюється державною мовою.

Пункт 5 Порядку № 1307 вказує, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених ПК України та цим Порядком.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246) передбачено, що податкова накладна це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно із п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема на факти реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідність податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п. 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який був чинним на час виникнення спірних правовідносин (далі Порядок № 1165), затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 4 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Згідно із п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 8 Порядку № 1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно із п. 9 Порядку № 1165 платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.

Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Додатком № 1 до Порядку № 1165, визначено критерії ризиковості платника податків на додану вартість, відповідно до пункту 8 якого, з-поміж критеріїв, визначено: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Із матеріалів справи слідує, що за результатами подання до реєстрації в ЄРПН спірної податкової накладної, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено квитанцію від 13.12.2022, згідно з якою реєстрацію податкової накладної зупинено. Вказано, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомлено: показник «D» = 3.7944%, «Р»=44972.73.

Колегія суддів враховує доводи скаржника про те, що контролюючий орган, за визначених законом підстав (п. 5, 6 Порядку № 1165), наділений правом прийняти рішення про зупинення реєстрації ПН в Реєстрі.

Поряд з цим, праву контролюючого органу прийняти рішення про зупинення реєстрації ПН в Реєстрі кореспондує обов`язок визначити умови за дотримання яких платником податків, реєстрацію ПН в Реєстрі буде здійснено.

Пункт 11 Порядку № 1165 та пункти 4, 5 Порядку № 520 вказують на те, що в Квитанції про зупинення податкової накладної, серед іншого, контролюючим органом визначається перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пункт 5 Порядку №520, визначає, що перелік документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі реєстрацію яких/якої зупинена може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Враховуючи наведене, колегія суддів зазначає, що законодавством передбачено примірний перелік документів, серед яких контролюючий орган зобов`язаний визначити конкретні документи, які необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН в Реєстрі реєстрацію яких зупинено.

Процедурі прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі, після того, як реєстрація ПН в зупинена, в контексті спірних правовідносин, передує процедура визначення переліку документів, які необхідні для розгляду питання про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі. При цьому, такий перелік документів, визначається контролюючим органом самостійно та вказується у квитанції виходячи, зокрема, із критеріїв ризиковості платника податків, до яких попередньо віднесено платника податків. Визначення вичерпного переліку документів у Квитанції є обов`язком контролюючого органу, а подання таких документів правом платником податків. Ступінь реалізації такого права (надання документів згідно із переліком/ненадання документів) повинен бути оцінений комісією регіонального рівня під час засідання, на якому повинно бути прийняте рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Вищевказане узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 23.02.2023 у справі № 420/9924/20.

Таким чином, контролюючий орган зобов`язаний вказати у квитанції конкретний перелік документів, що узгоджується із вимогами пункту 5 Порядку № 520, які є необхідними на думку суб`єкта владних повноважень для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН в Реєстрі, реєстрацію якої зупинено. При цьому, суд апеляційної інстанції наголошує, що такий перелік не обов`язково повинен включати всі документи, які названі в пункті 5.

З наведеного слідує, що дії контролюючого органу, які полягають у неконкретизації переліку документів у Квитанції, є вчиненими в межах повноважень контролюючого органу, однак не у спосіб, що передбачений податковим законодавством, яке визначає порядок реєстрації податкових накладних та прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.

Надаючи правову оцінку рішенню ГУ ДПС у Тернопільській області від 08.02.2023 № 8231818/42845881, як акту індивідуальної дії, колегія суддів зазначає наступне.

11.01.2023 на виконання вимог податкового органу, що викладена квитанції з метою розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2022 № 2814 в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ «Молочний Дім Тернопіль» надіслано пояснення, до яких були додані відскановані копії документів, детальний перелік яких зазначено вище.

Колегія суддів зазначає, що обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо підтвердження відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН хоч і є визначеним у Порядку № 520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери господарювання. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

Із матеріалів справи слідує, що підставою складення ТОВ «Молочний Дім Тернопіль» податкової накладної № 2814 від 30.11.2022 є вчинення господарських операцій відповідно до договору поставки 06/2021 від 01.06.2021 із ТОВ «Теко-Трейд» (далі Договір).

Згідно з п. 1.1 Договору Постачальник бере на себе зобов`язання постачати Покупцю товар згідно заявки, а Покупець бере на себе зобов`язання його прийняти та оплатити.

Згідно з п 1.2 Договору асортимент, кількість, ціна та терміни поставок товару визначаються сторонами на кожну партію окремо. Документом, що підтверджує виникнення замовлення на кожну партію товару є погоджена Постачальником заявка Покупця, що надсилається Постачальнику факсовим повідомленням або будь-яким іншим зручним для сторін способом. Заявка Покупця оформляється у вигляді листа, який має містити в собі назву Покупця, номер замовлення, коди (артикули) Постачальника на товари, які замовляються, кількість, вид товару, його ціна, строк і місце поставки

Загальна кількість товарів по даному Договору сторонами не обмежується і визначається після закінчення терміну дії Договору, як остаточна величина для проведення звірок по взаєморозрахункам (п. 1.3 Договору).

Відповідно до п. 1.4 Договору постачальник зобов`язується постачати товар у всі магазини мережі СООР згідно дислокації наданої Покупцем, яка є невід`ємним додатком до даного Договору.

Щодо оплати поставленого товару, то сторони обумовили в п.2.4 Договору: Розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника або шляхом внесення готівки в касу Постачальника. Оплата товару проводиться на умовах 14 днів (попередньої оплати або відтермінування платежу з дня отримання товару із зазначенням кількості календарних днів чи оплати вартості товару по мірі його реалізації третім особам).

Днем поставки вважається день отримання Товару в торгове підприємство Покупця, що підтверджується підписом особи, що приймає товар, та штампом торгового підприємства на видатковій накладній.

Згідно з п. 2.5 Договору зобов`язання Покупця по оплаті вартості отриманого товару вважаються виконаними: при безготівкових розрахунках - з моменту зарахування коштів перерахованих Покупцем, на поточному рахунку Постачальника в банківській установі.

Поряд з цим, п. 5.1 Договору передбачено, що у разі прострочення Покупцем строків оплати вартості отриманого товару, він зобов`язаний сплатити пеню і розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення

Згідно з пп. «а» п.185.1ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

В цьому випадку об`єктом оподаткування є постачання товарів згідно з договором поставки 06/2021 від 01.06.2021 із ТОВ «Теко-Трейд», на підставі видаткових та товарно-транспортних накладних, які містяться в матеріалах справи.

ТОВ «Молочний дім Тернопіль» за наслідками здійснення господарських операцій з ТОВ «ТЕКО-ТРЕЙД» складено зведено податкову накладну № 2814 від 30.11.2022 та надіслало на реєстрацію в ЄРПН.

08.02.2023 Головним управлінням ДПС у Тернопільській області прийнято рішення № 8231818/42845881 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2814 від 30.11.2022 в ЄРПН, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Колегія суддів звертає увагу на те, що прийняте рішення про відмову в реєстрації податкової накладної мотивоване ненаданням документів, проте в ньому не конкретизовано, шляхом підкреслення, переліку документів, яких не надано.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуване рішення приймались безвідносно до пояснень та копій документів, які надавались платником податків для прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію яких було зупинено.

Щодо посилання скаржника на те що, ТОВ «Молочний дім Тернопіль» не підтверджено наявність складських приміщень, в яких зберігається товар, суд апеляційної інстанції вказує на те що у переліку наданих позивачем документів разом із поясненнями додано договір оренди нерухомого майна (складу-холодильника) укладеного між ТОВ «Компанія Тернохолод» та ТОВ «Молочний Дім Тернопіль» від 01.05.2021, згідно якого ТОВ «Молочний Дім Тернопіль» орендує приміщення, яке знаходиться за адресою вул. Бродівська, 34,с.Біла, Тернопільська область, складське приміщення низькотемпературного холодильника площею 150 м.кв.

Стосовно доводів апеляційної скарги про неподання позивачем документів складського обліку, вказане, на думку суду апеляційної інстанції, не може вважатись безумовною підставою для відмови у реєстрації податкової накладної. Крім цього, необхідність їх подання не була визначена у під час зупинення реєстрації податкової накладної.

Щодо заявок та специфікацій товарів передбачених договором поставки, які не надано податковому органу, колегія суддів зазначає, що до пояснень позивачем надано копії видаткових накладних та товарно-транспортних накладних, які також містяться в матеріалах справи, що, на переконання суду, є достатнім для підтвердження інформації вказаної у податковій накладній, з метою реєстрації такої накладної за «першою подією» - відвантаженням товару.

Натомість, заявки та специфікації не відображають фактичний рух товару між контрагентами, а тому не можуть бути основним доказом здійснення господарської операції.

На думку суду апеляційної інстанції, всі первинні документи, які підтверджують господарську операцію, за якою складено спірну податкову накладну, позивач надав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Таким чином, зважаючи на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у такій реєстрації.

У цьому випадку, під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ТОВ «Молочний Дім Тернопіль».

При цьому, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених Податковим кодексом України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Також, відповідачем не додержано вимоги п. 44 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року за № 1165 в частині проведення перевірки поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні), та не надано належної оцінки наданих документів.

Таким чином, за наведених вище обставин суд першої інстанції прийшов до обгрунтованого висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8231818/42845881 від 08.02.2023.

Згідно із п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до п. 20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із п. 2 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС. Комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС.

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підпунктом 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України передбачено, що єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно із пп. 9 п. 4 Положення № 227 ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2022 № 2814 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки єдиний реєстр податкових накладних формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, тобто саме Державною податковою службою України.

Колегія суддів також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ч. 1 ст. 321, ст. 322, ст. 325 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02 червня 2023 року у справі № 500/668/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя О. Б. Заверуха судді О. М. Довгополов В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 11 жовтня 2023 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114097440
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —500/668/23

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Постанова від 10.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні