Ухвала
від 03.10.2023 по справі 160/18999/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

03 жовтня 2023 р. Справа № 160/18999/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді при секретарі за участю представників: позивача відповідачаЮхно І.В. Гонтаренко А.С. Дашка А.А. не з`явився

розглянувши у підготовчому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом громадської організації «Молодіжної організації «Молоді Ліберали» до Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

28.07.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов громадської організації «Молодіжної організації «Молоді Ліберали» до Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради щодо неоприлюднення відкритих даних про зелені насадження, що піддягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році Дніпровською міською радою на єдиному державному веб-порталі відкритих даних;

- зобов`язати Департамент парків та рекреації Дніпровської міської ради оприлюднити дані про зелені насадження, що піддягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році Дніпровською міською радою на єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Підставою для звернення позивача до суду з адміністративним позовом стало порушення відповідачем вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого Постановою КМУ від 21.10.2015 №835.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.08.2023 адміністративний позов було залишено без руху та запропоновано позивачу протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання до суду: уточненого адміністративного позову із зазначенням дати отримання членом громадської організації ОСОБА_1 листа Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 27.12.2022 №5-6387-21 (дати, коли позивач мав дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів), а також його копії для направлення відповідачу у справі, а в разі подання позову після закінчення строків, установлених законом заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду з доказами поважності причин його пропуску.

Копію зазначеної ухвали, враховуючи припинення фінансування суду за кошторисними призначеннями для придбання поштових марок через військове вторгнення російської федерації на територію України та введенням на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 №64/202 воєнного стану, 10.08.2023 направлено позивачу засобами телекомунікаційного зв`язку на електронну адресу, зазначену останній в позовній заяві. Тобто, строк для усунення недоліків з урахуванням ч.6 ст.120 КАС України до 21.08.2023.

21.08.2023 засобами електронного зв`язку (без доданих документів) та 22.08.2023 засобами поштового зв`язку (направлена до суду 18.08.2023) від позивача до суду надійшла заява про усунення недоліків, до якої додано уточнену позовну заяву з аналогічними вимогами, яка додаткового містить п.3.2 «Щодо строку звернення до адміністративного суду» та додаткові докази.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито в адміністративній справі спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за правилами статті 262 КАС України.

06.09.2023 копію ухвали враховуючи припинення фінансування суду за кошторисними призначеннями для придбання поштових марок через військове вторгнення російської федерації на територію України та введенням на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 №64/202 воєнного стану, направлено засобами телекомунікаційного зв`язку на адреси електронної пошти позивача та представника позивача, самостійно вказані в позовній заяві. Копію зазначеної ухвали разом з копією заяви про усунення недоліків 08.09.2023 направлено засобами телекомунікаційного зв`язку на адресу електронної пошти, а копію адміністративного позову з додатками 12.09.2023 отримано представником відповідача в паперовому вигляді, про що свідчить наявна у матеріалах справи розписка. Тобто, строк на подання відзиву відповідачем з урахуванням ч.6 ст.120 КАС України до 25.09.2023.

21.09.2023 від Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради надійшов відзив на позов, у якому відповідач просив суд закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмету спору та відмовити у задоволенні вимоги щодо витрат на професійну правову допомогу за безпідставністю.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.09.2023 вирішено подальший розгляд адміністративної справи №160/18999/23 здійснювати за правила загального провадження; призначено справу до розгляду у підготовчому судовому засіданні 03.10.2023 о 13:15 год.; витребувано від Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради: - інформацію з її документальним підтвердженням щодо дати опублікування інформації про зелені насадження, що підлягають видаленню, відповідно до відкритих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; встановлено строк для подання витребуваних доказів до 02.10.2023.

Копію означеної ухвали разом з повістками про виклик направлено засобами телекомунікаційного зв`язку на адреси електронної пошти, про що свідчать матеріали справи.

25.09.2023 засобами телекомунікаційного зв`язку до суду від представника позивача адвоката Дашка А.А. надійшло клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.09.2023 клопотання представника позивача адвоката Дашка А.А. про проведення судового засідання в режимі відеоконференції в адміністративній справі №160/18999/23 за адміністративним позовом громадської організації «Молодіжної організації «Молоді Ліберали» до Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено та допущено представника позивача адвоката Дашка А.А. до участі у підготовчому провадженні по справі №160/18999/23, в тому числі в підготовчому судовому засіданні, призначеному на 03 жовтня 2023 року о 13:15 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку «ВКЗ» (https://vkz.court.gov.ua) відповідно до Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженим рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 №1845/0/15-21.

27.09.2023 від відповідача на електронну пошту суду та через канцелярію на виконання ухвали надійшли пояснення стосовно оприлюднення Департаментом інформації про зелені насадження, що підлягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році на Порталі відкритих даних Дніпра 29.08.2023 з доказами такого оприлюднення.

03.10.2023 відповідач у підготовче судове засідання не з`явився, про дату, час та місце повідомлений належним чином. Представник позивача у підготовчому судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання відповідача про закриття провадження у справі.

Вирішуючи клопотання про закриття провадження у справі, суд виходить з наступного.

Пунктом 8 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Як свідчать матеріали справи, спір між сторонами виник з приводу неправомірної бездіяльності Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради щодо неоприлюднення відкритих даних про зелені насадження, що піддягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році Дніпровською міською радою на єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

В подальшому, дані про зелені насадження, що підлягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради за 2022 рік були оприлюдненні відповідачем на Порталі відкритих даних Дніпра 29.08.2023 (https://data.dniprorada.gov.ua/dataset/2b95190f-6349-499f-84b0-ad98b7e43afe/resource/026b076a-f08a-4d3f-99b7-0769154f38b2).

Частиною 1 статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI встановлено, що публічна інформація у формі відкритих даних це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов`язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.

У частині 4 означеної статті передбачено, що перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов`язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом.

Вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних визначає Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835.

У додатку до вказаного Положення визначений Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, до яких зокрема, відносяться дані органу місцевого самоврядування про зелені насадження, що підлягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень.

З огляду на вищевикладене, враховуючи, що заявленим позивачем способом відновлення порушеного права є зобов`язання відповідача оприлюднити дані про зелені насадження, що піддягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у суду відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання протиправною бездіяльності Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради щодо неоприлюднення відкритих даних про зелені насадження, що піддягають видаленню, відповідно до виданих актів обстеження зелених насаджень у 2022 році Дніпровською міською радою на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, оскільки вказані дані 29.08.2023 було оприлюднено відповідачем на Порталі відкритих даних Дніпра, тобто оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень.

Отже, суд приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України.

Частиною 2 статті 238 КАС України передбачено, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Крім того, суд звертає увагу, що позивач також просив стягнути з відповідача витрати на професійну правничу допомогу у сумі 39700,00 грн., при цьому, в тексті позову самостійно вказано, що копія договору та акти наданих послуг будуть надані згодом.

Частиною 6 статті 143 КАС України визначено, що у випадку постановлення ухвали про закриття провадження у справі, залишення позову без розгляду або ухвалення рішення про задоволення позову у зв`язку з його визнанням суд вирішує питання про розподіл судових витрат не пізніше десяти днів з дня ухвалення відповідного судового рішення, за умови подання учасником справи відповідної заяви і доказів, які підтверджують розмір судових витрат.

Суд зазначає, що станом на 03.10.2023 клопотання від позивача про повернення судового збору, сплаченого при поданні адміністративного позову, та/або відповідної заяви з доказами, які підтверджують розмір судових витрат на правову допомогу до суду не надходило, у зв`язку з чим у суду відсутні підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат.

Керуючись статтями 143, 238, 239, 243, 248, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження у справі №160/18999/23 за адміністративним позовом громадської організації «Молодіжної організації «Молоді Ліберали» до Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Роз`яснити позивачеві, що відповідно до частини 2 статті 239 КАС України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та може бути оскаржена в порядку та у строки, передбачені статтями 295 та 297 КАС України.

Повний текст ухвали згідно з вимогами частини 3 статті 243 КАС України з урахуванням положень частини 6 статті 120 КАС України складений 09 жовтня 2023 року.

Суддя І.В. Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114098928
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —160/18999/23

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 25.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні