Справа № 357/10718/23
1-кс/357/2562/23
У Х В А Л А
12 жовтня 2023 рокуСлідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 , слідчого ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши клопотання слідчого ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Володарка Білоцерківського району Київської області, громадянина України, українця, з вищою освітою, працюючого головним спеціалістом відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий, по матеріалам кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4202211203000259 від 19.09.2022 року за ознаками злочинів, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України, -
У С Т А Н О В И В:
До Білоцерківського міськрайонного суду Київської області в провадження слідчого судді ОСОБА_1 надійшло клопотання слідчого ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 погоджене прокурором Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно підозрюваного ОСОБА_5 по матеріалам кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4202211203000259 від 19.09.2022 року за ознаками злочинів, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України, вмотивоване наступним.
Відповідно до наказу виконуючого обов`язки начальника головного управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації № к-12.2/36 «к» від 02.06.2008, ОСОБА_5 з 04.06.2008 призначено на посаду головного спеціаліста відділу технагляду за будівництвом головного управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації.Відповідно до Розпорядження від 11.02.2013 № 50 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 26.09.2006 № 790 «Про затвердження Положення про головне управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації». Відповідно до наказу директора департаменту капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації від 26.09.2015 №21-13/91 «Про переведення ОСОБА_5 » ОСОБА_5 переведено на посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації. Відповідно до Розпорядження від 09.12.2015 № 467 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва та інвестиційного розвитку Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 11.02.2013 № 50 «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації». Відповідно до Розпорядження від 20.04.2016 № 132 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 09.12.2015 №467 «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва та інвестиційного розвитку Київської обласної державної адміністрації». Відповідно до Розпорядження від 29.12.2017 № 660 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати такими, що втратили чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації: п.2.1. від 07.04.2016 №113 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації"; п.2.2. від 20.04.2016 N 132 "Про внесення зміни до Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації"; п.2.3. від 24.11.2016 N 437 "Про затвердження Положення про управління з питань власності Київської обласної державної адміністрації". Відповідно до Розпорядження від 05.03.2018 №114 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати такими, що втратили чинність, пункт 1, підпункти 2.1 та 2.2 пункту 2 розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 29.12.2017 N 660 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації". Відповідно до Розпорядження від 12.12.2018 №695 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 05.03.2018 №114 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації".29.10.2021 атестаційною архітектурно-будівельною комісією всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури» проведено професійну атестацію ОСОБА_5 , що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань категорії «інженер з технічного нагляду І категорії (будівництво)» та надано йому кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 009333 від 29.10.2021. Згідно зі ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.Порядком здійснення технічного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час здійснення будівництва архітектури», передбачено, що технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.Технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.Особи, що здійснюють технічний нагляд:1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; 2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; 3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; 5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; 6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спец обладнання, устаткування і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю; 7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України за №64/2022 від 24.02.2022, о 05 годині 30 хвилин на території України введено воєнний стан строком на 30 діб.Відповідно до Указу Президента України за №259/2022 від 18.04.2022, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 року №2102-ІХ» - продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 строком на 30 діб.Крім цього, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Окрім того, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX, та Указом від 1 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 2 травня 2023 року № 3057-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 21467647), на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 № 280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», укладено договір з ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) на відновлення будинків, що постраждали внаслідок ракетних ударів на території м. Біла Церква, зокрема, договір № 3/45-22 про надання послуг предметом якого є «Поточний ремонт житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а в м. Біла Церква Київської області».Відповідно до п. 1.1. Договору підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик, в межах Договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, надати послуги з поточного ремонту житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 (надалі Об`єкт) за завданням Замовника та у встановлений строк здати надані послуги Замовнику, а Замовник зобов`язується передати дозвільну документацію (за потреби), прийняти від Підрядника надані послуги (об`єкт) та оплатити їх. Відповідно до п. 1.2. Договору: Роботи (послуги) виконуються Підрядником згідно акту за результатами обстеження, дефектного акту, кошторису, в межах ціни цього Договору. Відповідно до п. 1.3.Договору: Обсяги послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків. Відповідно до п. 1.4.Договору: Підрядник повинен надати передбачені цим Договором послуги, якість яких відповідає державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативно-правовим актам. Відповідно до п. 2.1. Договору: Строки надання послуг до 06.07.2022 року, якщо інше не встановлено Календарним графіком (додаток № 2, який с невід`ємною частиною цього Договору), в якому зазначаються дати початку та закінчення всіх послуг та Об`єкта в цілому, передбачених даним Договором Календарний графік надання послуг складає Підрядник та передає його Замовнику для узгодження під час підписання Договору. Відповідно до п. 2.2. Договору місце надання послуг - вул. Річкова, 34а, в м. Біла Церква Київської області. Відповідно до п. 3.1. Договору ціна цього Договору становить 321 241, 20 грн. (триста двадцять одна тисяча двісті сорок одна грн. 20 коп.) у тому числі ПДВ 53 540, 20 грн. (п`ятдесят три тисячі п`ятсот сорок грн. 20 коп.) Відповідно до п. 4.1. Договору розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту послуг, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об`єкт. Відповідно до п. 4.3. Договору поточні та остаточний розрахунки за надані послуги Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками Сторін. Акти форми КБ-2в, КБ-3 готує Підрядник з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та вимог чинного законодавства і передає їх для підписання Замовнику у строк не пізніше 20-го числа звітного місяця в паперовому вигляді та на електронному носи (в програмному комплексі, їх складання АВК, файл imp). Відповідно до п. 9.4. Договору з метою контролю за відповідністю робіт (послуг), матеріальних ресурсів установленим технічним вимогам Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. Пунктом 9.7. Договору визначено, що у разі, якщо Замовником будуть виявлені неякісно надані послуги (виконані роботи), Підрядник своїми силами і за свій рахунок зобов`язаний в погоджений із Замовником термін переробити ці роботи (послуги) для забезпечення їх належної якості. При невиконанні Підрядником цього обов`язку, Замовник має право для виправлення неякісно виконаних робіт (послуг) залучити третю особу з оплатою витрат за рахунок Підрядника та прийняти рішення про зупинення виконання робіт (надання послуг). Відповідно до п. 9.8. Договору, у разі виявлення невідповідності матеріальних ресурсів встановленим вимогам Підрядник зобов`язаний негайно провести заміну цих ресурсів. Послуги, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.Додатковою угодою №1 від 15.11.2022 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 «Поточний ремонт житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а, м. Біла Церква, Київська область», укладеною між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації та ТОВ «Чиста Рось», внесено зміни до п. 3.4 Договору, який викладено у такій редакції: якщо протягом строку дії договору виникли об`єктивні обставини, які зумовили зменшення ціни та/або обсягів надання послуг/виконання робіт в залежності від реальної (фактичної) потреби у наданні таких послуг/робіт сторони узгоджують це шляхом укладення додаткової угоди. В такому випадку остаточна ціна договору визначається додатковою угодою на підставі виконавчої документації. Остаточна ціна цього договору складає 307, 24783 тис. грн. Наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 затверджено розподіл об`єктів поточного ремонту, фінансування яких у 2022 році відбувається за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, між працівниками відділу технічного нагляду та працівниками кошторисної договірної роботи управління регіонального розвитку та впровадження проектів будівництва згідно з додатком. Згідно з додатком до наказу директора Департаменту № 20-ОД від 20.05.2022, за Білоцерківською міською територіальною громадою Київської області в межах якої знаходяться об`єкти поточного ремонту, призначено відповідального працівника відділу технічного нагляду ОСОБА_5 . Пунктом 2 наказу директора Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівників відділу технічного нагляду департаменту попереджено про персональну відповідальність за правильність визначення обсягів та якості виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в). Згідно з п. 4 наказу директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівникам відділу технічного нагляду перевіряти обсяги і якість виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в) у відповідності з проектною документацією та будівельними нормами. Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом. Таким чином, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, будучи особою, яка постійно обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, згідно з ч. 3 ст.18 КК України являвся службовою особою. Пунктом 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об`єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма №КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати » (примірна форма № КБ-3). Акт приймання виконаних будівельних робіт та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати є документами, які складаються і видаються службовими особами від імені суб`єктів господарської діяльності, посвідчують факти і події, що мають юридичне значення, породжують певні права і обов`язки та мають необхідні реквізити (печатки, номер, дату, підписи), тому являються офіційними документами. Вимогами п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV передбачено, що відповідальність за недостовірність відображених даних первинних документів бухгалтерського обліку несуть особи, які склали та підписали ці документи. Обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, 06.07.2022, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, реалізуючи свій злочинний умисел, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи настання у зв`язку з цим суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, зловживаючи своїм службовим становищем, за результатами виконання робіт по об`єкту «Поточний ремонт житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а в м. Біла Церква Київської області», відповідно договору № 3/45-22 від 06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку КОДА та ТОВ «Чиста Рось», розуміючи що фактично виконані будівельні роботи та матеріали по об`єкту не відповідають проектним рішенням, склав акт № 1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 (форми КБ-2в затверджені наказом Мінрегіонбуду України від 04.12.2009 №5), з внесенням до цього документу завідомо неправдивих даних в частині обсягу виконання робіт, а саме відомостей із завищеними обсягами фактично виконаних підрядних робіт і використаних матеріалів, а також їх вартості, після чого підписав його та поставив відтиск печатки «Управління впровадження проектів будівництва Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ідентифікаційний код 21467647». Вказаний акт містив завідомо неправдиві відомості щодо фактичних обсягів виконаних підрядних робіт та матеріалів на їх будівництво, а саме:щодо знімання дерев`яних підвіконних дошок в кам`яних будівлях (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,066 м2, фактично виконані роботи 0 м2); щодо установлення пластикових підвіконних дошок (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,165 м, фактично виконані роботи 0 м); щодо установлення віконних зливів (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,165 м, фактично виконані роботи 0 м); щодо ремонт штукатурки прямолінійних укосів всередині будівлі по каменю та бетону цементно-вапняних розчином (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,2106 м2, фактично виконані роботи 0 м2); щодо поліпшеного фарбування полівінілацетатних водоемульсійними сумішами стін по штукатурці (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,2106 м2, фактично виконані роботи 0 м2); щодо поліпшеного фарбування полівінілацетатних водоемульсійними сумішами стін по штукатурці (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,2106 м2, фактично виконані роботи 0 м2); щодо дошки підвіконні пластикові (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 16,83 м, кількість по факту 0 м); щодо монтажна піна Ceresat TS 62 професійна універсальна (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 0,066 балон, кількість по факту 0 балон); щодо мастика герметизувальна бутилкаучукова Гермабулил-2М (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 4,846 кг, кількість по факту 0 кг); щодо відливи підвіконні із сталі фарбованої (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в 17,11 м, кількість по факту 0 м). Вказаний вище офіційний документ (акт) став підставою для подальшого оформлення Департаментом регіонального розвитку Київської ОДА платіжних доручень та перерахунку Державною казначейською службою бюджетних коштів на рахунок ТОВ «Чиста Рось» на загальну суму 307 247, 83 грн. Крім того, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, маючи кваліфікаційний сертифікат відповідного виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури інженера технічного нагляду під час виконання робіт по технічному нагляду за об`єктом будівництва «Поточний ремонт житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а в м. Біла Церква Київської області», відповідно до наказу №20-ОД від 20.05.2022 директора Департаменту регіонального розвитку КОДА від 20.04.2021 № 72-ОД «Про підписання Актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в)» маючи право підпису від імені замовника актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в), виконуючи адміністративно-господарські функції за спеціальним повноваженням, якими ОСОБА_5 наділений Законом України «Про архітектурну діяльність», Постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 на здійснення роботи по технічному нагляду об`єктів будівництва, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України будучи службовою особою, усвідомлюючи покладені на нього завдання, повноваження та відповідальність, шляхом зловживання своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправний характер і значення своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в умовах воєнного стану, за попередньою змовою групою осіб, із невстановленою досудовим розслідуванням особою, сприяв останній у заволодінні бюджетними коштами за наступних обставин. 06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 21467647), на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 № 280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», укладено договір з ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) на відновлення будинків, що постраждали внаслідок ракетних ударів на території м. Біла Церква, зокрема, договір № 3/45-22 про надання послуг предметом якого є «Поточний ремонт житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а в м. Біла Церква Київської області». Наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 затверджено розподіл об`єктів поточного ремонту, фінансування яких у 2022 році відбувається за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, між працівниками відділу технічного нагляду та працівниками кошторисної договірної роботи управління регіонального розвитку та впровадження проектів будівництва згідно з додатком. Згідно з додатком до наказу директора Департаменту № 20-ОД від 20.05.2022, за Білоцерківською міською територіальною громадою Київської області в межах якої знаходяться об`єкти поточного ремонту, призначено відповідального працівника відділу технічного нагляду ОСОБА_5 . Пунктом 2 наказу директора Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівників відділу технічного нагляду департаменту попереджено про персональну відповідальність за правильність визначення обсягів та якості виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в). Згідно з п. 4 наказу директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівникам відділу технічного нагляду перевіряти обсяги і якість виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в) у відповідності з проектною документацією та будівельними нормами. Згідно вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Технічним наглядом, відповідно до абзацу 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність», є здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсяги під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкту містобудування. Згідно вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», під час будівництва об`єкту архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурного будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.Окрім того п.п. 93, 94 Загальних умов укладення договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, визначено, що у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) недоліків, допущених з вини підрядника, він у визначений замовником строк зобов`язаний усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва), а також, якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитися від прийняття таких робіт (об`єкта будівництва).Згідно вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об`єкта архітектури виконується відповідно до норм і правил на підставі затвердженого проекту.Частиною 1 ст. 875 ЦК України передбачено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.Так, невстановленою досудовим розслідуванням особою, складено акт №1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 (форми КБ-2в затверджені наказом Мінрегіонбуду України від 04.12.2009 №5), щодо приймання виконаних робіт по поточному ремонту житлового будинку за адресою вул. Річкова, 34а, м. Біла Церква, Київської області, згідно договору № 3/45-22 від 06.06.2022 та додаткової угоди №1 від 15.11.2022 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 у якому зазначено роботи на суму 307 247, 83 грн., які ТОВ «Чиста Рось» повністю виконані не були, що підтверджується висновком експерта, згідно якого вартість невиконаних робіт становить 30 161,98 грн., а вартість невикористаних матеріалів - 9 691,26 грн. У подальшому, 06.07.2022 у невстановленому досудовим розслідування місці ОСОБА_5 , сприяючи невстановленій досудовим розслідуванням особі у заволодінні бюджетними коштами, достовірно знаючи про те, що підрядні роботи у повному обсязі ТОВ «Чиста Рось» виконані фактично не були, прийняв зазначені роботи, особисто і власноручно підписав акт № 1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 та поставив відтиск печатки «Управління впровадження проектів будівництва Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ідентифікаційний код 21467647».На підставі пред`явленого, невстановленою досудовим розслідуванням особою від ТОВ «Чиста Рось» до Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, акту №1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022, який підписали ОСОБА_5 та невстановлена досудовим розслідуванням особа, здійснено повний розрахунок за договором у розмірі 307 247, 83 грн. 29.06.2022 на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) НОМЕР_1 з рахунку ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ 21467647 НОМЕР_2 перераховано кошти на загальну суму 96 372,36 грн. з призначенням платежу «Аванс за поточний ремонт житлового будинку вул.Річкова, 34а, м.Біла Церква, Київ.обл.; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р.; ПДВ-16062,06»; 27.07.2022 на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) НОМЕР_1 з рахунку ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ 21467647 НОМЕР_2 перераховано кошти на загальну суму 210 875,47 грн. з призначенням платежу «Оплата за поточний ремонт житлового будинку по пров. Річкова, 34а, м.Біла Церква, Київ.обл.; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р., згідно акту №1 форма КБ-2в від 06.07.2022; ПДВ-35145,91».Загалом Департаментом регіонального розвитку Київської ОДА перераховано коштів ТОВ «Чиста Рось» на загальну суму 307 247, 83 грн. Вказаними діями невстановлена досудовим розслідуванням особа,за пособництва інженера технічного нагляду ОСОБА_5 заволоділа бюджетними коштами у сумі 39 853, 24 грн., чим завдала матеріальної шкоди державі в особі Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на вказану суму.
В судовому засіданні прокурор Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 та старший слідчий ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 клопотання підтримали з вище викладених обставин та просили його задовольнити та застосувати запобіжний захід у виді особистого зобов`язання відносно підозрюваного в межах строку досудового розслідування.
Підозрюваний ОСОБА_5 та захисник ОСОБА_6 категорично заперечували проти задоволення даного клопотання.
Захисник ОСОБА_6 вказував, що ОСОБА_5 є опікуном двох людей, які мешкають в Білоцерківському районі, також зазначив, що підозрюваний працює в м. Київ. Надав свої письмові заперечення.
Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання обґрунтоване і підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів клопотання встановлено, що слідчим відділом Білоцерківського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 4202211203000259 від 19.09.2022 року за ознаками злочинів, передбачених ч.1 ст.366, ч. 4 ст. 191 КК України.
10 жовтня 2023 року ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України у кримінальному провадженні № 4202211203000259 від 19.09.2022 року.
Запобіжні заходи - це превентивні заходи процесуального примусу попереджувального характеру, які за наявності підстав та в порядку, встановленому законом, застосовуються до підозрюваного, обвинуваченого, з метою забезпечення їх належної процесуальної поведінки.
Відповідно до ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Згідно ст.179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.
Підозрюваному, обвинуваченому письмово під розпис повідомляються покладені на нього обов`язки та роз`яснюється, що в разі їх невиконання до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати. Контроль за виконанням особистого зобов`язання здійснює слідчий, а якщо справа перебуває у провадженні суду, - прокурор.
У відповідності до ст.194 ч.5 КПК України якщо під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, прокурор доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті, слідчий суддя, суд застосовує відповідний запобіжний захід, зобов`язує підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого визначеного органу державної влади, а також виконувати один або кілька обов`язків, необхідність покладення яких була доведена прокурором, а саме: 1) прибувати до визначеної службової особи із встановленою періодичністю; 2) не відлучатися із населеного пункту, в якому він зареєстрований, проживає чи перебуває, без дозволу слідчого, прокурора або суду; 3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; 4) утримуватися від спілкування з будь-якою особою, визначеною слідчим суддею, судом, або спілкуватися з нею із дотриманням умов, визначених слідчим суддею, судом; 5) не відвідувати місця, визначені слідчим суддею або судом; 6) пройти курс лікування від наркотичної або алкогольної залежності; 7) докласти зусиль до пошуку роботи або до навчання; 8) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; 9) носити електронний засіб контролю.
Слідчим суддею встановлено прокурором та старшим слідчим, доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних злочинів, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України.
Слідчий суддя погоджується, що є достатні підстави вважати про наявність ризиків, які передбачені пунктом 1, 2, 3 частини 1 статті 177 КПК України, а саме те, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду обґрунтовується тим, що ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні умисного тяжкого злочину, йому загрожує кримінальна відповідальність у виді позбавлення волі на досить тривалий строк. Усвідомлення можливості настання вказаних вкрай несприятливих наслідків може спонукати підозрюваного ОСОБА_5 , змінювати своє місце проживання та переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду з метою уникнення кримінальної відповідальності; незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, оскільки підозрюваний ОСОБА_5 , з метою ухилення від подальшого покарання чи спотворення об`єктивної картини може впливати на свідків, які безпосередньо стали очевидцями вчинення даного кримінального правопорушення умовлянням, підкупом чи погрозами примушуючи змінити свідчення, з метою спотворення об`єктивної картини та створення алібі; вчинити інше кримінальне правопорушення, оскільки підозрюваний ОСОБА_5 , достовірно знаючи про введений воєнний стан на території України, неспровоковану військову агресію проти українського народу з боку російської федерації, усвідомлюючи надзвичайно складний період в житті української нації, протиставив себе державі, суспільному порядку та моральності, та без будь-яких докорів сумління та співчуття вирішив збагатитись за рахунок чужого майна, задовольняючи при цьому свої корисливі інтереси. Характер вчиненого кримінального правопорушення, поведінка ОСОБА_5 , вказує на його сміливість та кмітливість, спрямовану для вчинення кримінальних правопорушень, а відтак наявність у нього морального бажання та схильності до вчинення інших кримінальних правопорушень, зокрема корисливих.
Підозра ОСОБА_5 у вчиненні злочинів передбачених ч.5 ст.27 ч.4 ст.191та ч.1 ст.366 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: показами свідка ОСОБА_7 ; показами свідка ОСОБА_8 ;висновком експерта КНДЕКЦ МВС України від 18.08.2023 №СЕ-19/111-22/49049-БТ встановлено, що вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором №3/45-22 від 06.06.2022 становить 267 394,6 грн.; обсяги та вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором №3/45-22 від 06.06.2022 не відповідають обсягам та вартості визначеним фінансово-звітною документацією, а саме акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 рік; вартість невиконаних робіт становить 30 161,98 грн; вартість невикористаних матеріалів становить 9 691,26 грн.; висновком експерта КНДЕКЦ МВС України від 12.09.2023 №СЕ-19/111-23/45341-ЕК встановлено, що вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором №3/45-22 від 06.06.2022 становить 267 394,6 грн.; обсяги та вартість фактично виконаних з урахуванням зазначених у висновку експерта КНДЕКЦ МВС України від 18.08.2023 № СЕ-19/111-22/49049-БТ невиконаних робіт та невикористаних матеріалів під час виконання умов договору №3/45-22 від 06.06.2022 предметом якого є «Поточний ремонт жилого будинку за адресою АДРЕСА_2 », укладеного між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації та ТОВ «Чиста Рось», розрахунково розмір збитків становить у загальній сумі 39 853,24 грн. висновком експерта від 13.09.2023 №СЕ-19/111-23/48422-ПЧ відповідно до якого встановлено, що підпис від імені ОСОБА_5 в графі «Замовник» на оригіналі документа «Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року Форма КБ-2в від 06.07.2022 року Найменування об`єкта будівництва та його адреса: Поточний ремонт житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 » виконано ОСОБА_5 .
Враховуючи вказані обставини, слідчий суддя вважає, що такий запобіжний захід як особисте зобов`язання забезпечить дотримання підозрюваною процесуальних обов`язків.
Враховуючи наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного злочину, що є тяжким злочином, з метою попередження ризиків, передбачених п. п. 1, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, і для забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків у провадженні, є обґрунтована необхідність у застосуванні щодо нього запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання з покладанням на підозрюваного обов`язків передбачених у ч.5 ст.194 КПК України в межах строку досудового розслідування, тобто до 10.12.2023 року.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 177, 179, 184, 186, 193, 194 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання слідчого ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно підозрюваного ОСОБА_5 по матеріалам кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4202211203000259 від 19.09.2022 року за ознаками злочинів, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України - задовольнити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Володарка Білоцерківського району Київської області, громадянина України, українця, з вищою освітою, працюючий головним спеціалістом відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, в межах строку досудового розслідування, тобто до 10.12.2023 року.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:
1) прибувати до слідчого, прокурора та слідчого судді за першим викликом;
2) не відлучатись за межі міста Київ та Київської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання, що обґрунтовується необхідністю полегшення виклику ОСОБА_5 для проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій.
Контроль за виконанням покладених на останнього обов`язків покласти на слідчого ВРЗСПЖЗО СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2023 |
Оприлюднено | 13.10.2023 |
Номер документу | 114104764 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Гавенко О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні