Постанова
від 12.10.2023 по справі 592/14559/23
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/14559/23

Провадження № 3/592/2872/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2023 року м.Суми

Суддя Ковпаківського районного суду м. Суми Князєв Віктор Борисович, розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли з Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби України в Сумській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , провідного спеціаліста з відділу логістики Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

При проведенні моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Легковий автомобіль спеціалізованого призначення (учбовий)» очікуваною вартістю 900 000,00 грн, проведеної РЕГІОНАЛЬНИМ СЕРВІСНИМ ЦЕНТРОМ ГСЦ МВС В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ФІЛІЯ ГСЦ МВС) виявлено порушення законодавства про закупівлі, а саме: невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.06.2023 №47Ф, уповноважена особа Замовника ОСОБА_2 , не відхилила тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АРТМОТОР», яка підлягала відхиленню відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 в редакції від 20.05.2023 та визначила його переможцем торгів.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

До суду ОСОБА_1 надала письмові пояснення у справі про адміністративне правопорушення у яких зазначила, що в 2023році Міністерствомвнутрішніх справУкраїни розпочатовпровадження нововведеньв екзаменаційнійдіяльності сервіснихцентрів МВС.Заплановано оновленняавтомобілів сервіснихцентрів МВСдля складанняпрактичних іспитів,які крімтого повиннібути оснащенікамерою спостереженняз кутомогляду 360°та фіксацієюзвуку всалоні,трекером тавідеореєстраторами попередуі позаду. Камера в салоні фіксуватиме положення рук і ніг кандидата у водії, рук і ніг екзаменатора сервісного центру МВС. Для впровадження вказаної реформи, 20.06.2023 Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) на сайті Prozorro була оприлюднена інформація щодо закупівлі одного легкового автомобіля спеціалізованого призначення (учбовий), орієнтовною вартістю 900000,00 грн., оголошення UA-2023-06-20-001548-а. Даний автомобіль придбавався для прийняття іспитів у громадян на право керування транспортними засобами категорії В за кошти, які надані Сумською обласною військовою адміністрацією в якості субвенції. 29.06.2023 нею було опубліковано Протокол розкриття тендерних пропозицій зазначеної вище закупівлі автомобіля. Переможцем було визначено ТОВ «Артмотор», код ЄДРПОУ 35540470. В закупівлі приймав участь єдиний учасник. В подальшому 07.08.2023 управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області було прийнято рішення почати моніторинг даної процедури закупівлі, в ході якого було виявлено, що ТОВ «АРТМОТОР» знаходиться у Зведених відомостях Антимонопольного комітету України щодо спотворення результатів торгів. За результатами проведеного моніторингу 30.08.2023 управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області в системі прозоро завантажено висновок, згідно якого за результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.05.2023), а саме: в частині наявної інформації щодо учасника ТОВ «АРТМОТОР» у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб`єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів. Щодо наявності ТОВ «Артмотор» у Зведених відомостях Антимонопольного комітету України щодо спотворення результатів торгів, зазначила, що система Prozorro, яка інтегрована зі Зведеними відомостями Антимонопольного комітету України, у випадку знаходження учасника у списку порушників АМКУ у полі «Додатково» відображає запис: «Учасник знаходиться у зведених відомостях АМКУ». Такий запис щодо ТОВ «АРТМОТОР» був відсутній. Для підтвердження інформації щодо автоматичної перевірки 16.08.2023 на сторінці за посиланням infobox.prozorro.org до системи Prozorro Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) було надіслано запит з питанням: чи інтегровано систему Prozorro зі зведеними відомостями Антимонопольного комітету України? На вказаний запит отримано відповідь, в якій зазначено, що систему інтегровано зі зведеними відомостями АМКУ та надано посилання на статтю в zakupki.com.ua, в якій зазначено, що замовнику не потрібно додатково перевіряти інформацію щодо постачальника у Зведених відомостях АМКУ, достатньо відкрити протокол розгляду тендерних пропозицій. При цьому ТОВ «Артмотор» серед інших документів надано довідку від 26.06.2023 №210, в якій було зазначено, що товариство протягом останніх трьох років не притягувалось до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендерів та довідку від 26.06.2023 №209 щодо наявності виконання аналогічного договору щодо поставки в грудні 2022 року автомобілів підрозділам Національної поліції. Перевіривши протокол розкриття закупівлі автомобіля та сайт АМКУ, а також подані учасником документи та не виявивши при цьому порушень, нею було визначено ТОВ «Артмотор», код ЄДРПОУ 35540470, переможцем процедури закупівлі за оголошенням UA-2023-06-20-001548-а. В подальшому, після проведення моніторингу аудитслужбою, вона зрозуміла, що при перевірці на сайті АМКУ та додаткового здійснення завантаження Excel таблиці «Зведені відомості станом на__», в ній дійсно міститься інформація, що ТОВ «Артмотор», код ЄДРПОУ 35540470, знаходиться у Зведених відомостях Антимонопольного комітету України щодо спотворення результатів торгів, а тому мною вчинено правопорушення в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону. Наразі автомобіль ЗСО SATC (на базі TOYOTA Corolla), тип - спеціалізований учбовий (обладнаний додатковими педалями гальма та щеплення, дзеркалами заднього виду, має зовнішній вид відповідно до кольографічних схем), використовується виключно для приймання іспитів у громадян на право керування транспортними засобами категорії В. При придбанні даного автомобіля не завдано шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб (враховуючи факт участі в процедурі закупівлі одного підприємства) жодної мети чи умислу вчиняти протиправні дії вона не мала. Тому просить суд звільнити її від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, підтверджується наявними у справі матеріалами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення №18/0026/2023/пр від 26.09.2023; висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-20-001548-а; зведенини відомостями щодо спотворення результатів торгів за 2023 рік; протоколом № 47 Ф щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) від 29.06.2023.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

У справі «Ізмайлов проти Росії» (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 року), Європейський Суд вказав, що при призначенні покарання для того, щоб втручання (вилучення спеціального права) вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи.

Згідно ст. 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Відповідно до ст. 284 КУпАП, при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття справи.

Таким чином, оскільки ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, однак раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, щиро розкаялася, беручи до уваги, що будь-яких значних негативних наслідків та шкоди від її дій державному або громадському порядку, власності, правам і свободам громадян завдано не було, вчинене правопорушення необхідно вважати малозначним, внаслідок чого, відповідно до вимог ст. 22 КУпАП, ОСОБА_1 підлягає звільненню від адміністративної відповідальності, а справа відносно неї закриттю, з оголошенням усного зауваження, яке, на думку суду, буде достатнім для досягнення мети, визначеної ст. 23 КУпАП, щодо виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, та запобігання вчиненню нею нових правопорушень.

Керуючись ст. 22, ч. 3 ст. 164-14 , ст. 284 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП закрити, звільнивши її від адміністративної відповідальності, у зв`язку із малозначністю вчиненого правопорушення, та оголосити їй усне зауваження.

Постанова можебути оскарженадо Сумськогоапеляційного судупротягом десятиднів здня їївинесення.

Суддя В.Б. Князєв

Дата ухвалення рішення12.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114130557
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —592/14559/23

Постанова від 12.10.2023

Адмінправопорушення

Ковпаківський районний суд м.Сум

Князєв В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні