КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
12 жовтня 2023 року № 320/12058/21
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Березанської міської ради Київської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Березанської міської ради Київської області , у якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Березанської міської ради Київської області, яка полягає в неприйнятті рішення про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, яка розташована на території Яблунівського старостинського округу Березанської міської ради, Київської області;
- зобов`язати Березанську міську раду Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 , яке датоване 06.08.2021, про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, яка розташована на території Яблунівського старостинського округу Березанської міської ради, Київської області, з прийняттям рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або мотивовану відмову у наданні такого дозволу.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2022 адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправною бездіяльність Березанської міської ради Київської області, яка полягає у неприйнятті рішення за результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 від 06.08.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, яка розташована на території Яблунівської сільської ради Броварського району Київської області.
Зобов`язано Березанську міську раду Київської області розглянути по суті клопотання ОСОБА_1 від 06.08.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, яка розташована на території Яблунівської сільської ради Броварського району Київської області, та прийняти відповідне рішення за наслідками розгляду цього клопотання.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судові витрати на суму 5908,00 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 38065504, місцезнаходження: 07541, Київська обл., м.Березань, вул.Героїв Небесної Сотні, буд.1).
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.06.2022 повернуто апеляційну скаргу Березанської міської ради Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2022.
15.05.2023 на адресу суду від ОСОБА_1 надійшла заява, у якій позивач просить суд змінити спосіб виконання вищевказаного судового рішення із:
"Стягнути на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судові витрати на суму 5908,00 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 38065504, місцезнаходження: 07541, Київська обл., м.Березань, вул.Героїв Небесної Сотні, буд.1)." на
"Безспірне списання з рахунків Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області (код ЄДРПОУ 22202046) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судові витрати на суму 5908,00 грн.".
За результатами автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Дудіну С.О.
У зв`язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.
У подальшому Указами Президента України, затвердженими відповідними Законами України, строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався та діє і на теперішній час.
Відповідно до рішення Ради Суддів України від 24.02.2022 "Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації", рекомендовано, зокрема, особливості роботи суду визначати виходячи з поточної ситуації у відповідному регіоні; по можливості відкладати розгляд справ (за винятком не відкладних судових розглядів), зважаючи на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядаються лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження; процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.
Враховуючи встановлення на території України воєнного стану та недопущення створення можливої небезпеки для життя учасників справи, суд дійшов висновку про необхідність розгляду заяви про відстрочення виконання судового рішення у порядку письмового провадження.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для відстрочення виконання судового рішення в даній адміністративній справі, суд зазначає таке.
Частиною першою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (частина третя статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України).
Обґрунтовуючи вказану заяву, позивач зазначив про те, що Управління державної казначейської служби України у м.Березань Київської області не здійснює казначейське обслуговування Березанської міської ради Київської області, у той час як на такому обслуговуванні у органу казначейства перебуває Виконавчий комітет Березанської міської ради, який є розпорядником коштів бюджету Березанської міської територіальної громади.
Позивач зауважив, що відсутність у Березанської міської ради Київської області статусу розпорядника та одержувача бюджетних коштів фактично унеможливлює виконання даного судового рішення в частині стягнення на користь ОСОБА_1 судових витрат на суму 5908,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Березанської міської ради Київської області.
З цього приводу суд зазначає таке.
Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05.06.2012 №4901-VI держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.
Відповідно до частини першої статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Частиною другою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Пунктом 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі-Порядок №845), передбачено, що стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
Згідно з пунктом 6 Порядку у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення); оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету).
До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Згідно з підпунктом 4 пункту "а" статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 Порядку №845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли: боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
Управління державної казначейської служби України у м.Березань Київської області листами №01-08-08/209 від 29.07.2022 та №02-29-06/314 від 25.10.2022 повідомило про повернення виконавчого листа №320/12058/21 від 08.07.2022, оскільки боржник, Березанська міська рада, не обслуговується в Управлінні та не має відкритих рахунків.
Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області листом від 24.01.2023 №4-12-08/684 повідомило позивачу, що Березанська міська рада Київської області до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів не включена та в Головному управлінні не обслуговується (не має жодних відкритих рахунків, з яких можливе безспірне списання коштів).
Виконавчий комітет Березанської міської ради включений до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, є розпорядником коштів бюджету Березанської міської територіальної громади та має відкриті бюджетні і не бюджетні рахунки в Управління Державної казначейської служби у м.Березань Київської області.
Враховуючи вищевказане, суд дійшов висновку про те, що Виконавчий комітет Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 22202046) є структурним підрозділом органу місцевого самоврядування, який має статус юридичної особи, що виконує функцію щодо здійснення розрахунків за виниклими фінансовими зобов`язаннями.
Отже, в силу вимог чинного законодавства саме Виконавчий комітет Березанської міської ради Київської області має статус розпорядника бюджетних коштів та має відкриті рахунки в органі казначейства, у той час як у Березанської міської ради Київської області як у боржника відсутні відкриті в органі казначейства рахунки.
Суд вважає, що дані обставини унеможливлюють виконання рішення суду від 06.01.2022 в частині стягнення на користь ОСОБА_1 судових витрат на суму 5908,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Березанської міської ради Київської області, без зміни способу виконання судового рішення.
У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне змінити спосіб виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2022 у справі №320/12058/21 та стягнути на користь позивача судові витрати на суму 5908,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 22202046).
При цьому належним способом та порядком виконання є саме стягнення відповідних коштів за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області, а не безспірне списання коштів з рахунків, оскільки саме такий спосіб відповідає положенням КАС України та Порядку №845 та був застосований у судовому рішенні. Більш того, вимога щодо безспірного списання коштів позивачем взагалі нормативно не обгрунтована.
Щодо стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області, судового збору у розмірі 805,21 грн., сплаченого позивачем за звернення до суду із заявою про зміну порядку та способу виконання судового рішення, суд зазначає таке.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем за звернення до суду із заявою про зміну порядку та способу виконання судового рішення було сплачено судовий збір у розмірі 805,20 грн., що підтверджується квитанцією від 17.04.2023 №4РВС-Р13Т-НА0В-А1К7.
Водночас, відповідно до пункту 3 частини другої статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір не справляється за подання заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення.
Отже, позивач надмірно сплатив судовий збір.
Суд звертає увагу позивача на те, що відповідно до ст.7 Закону України "Про судовий збір" надмірно сплачена ним сума судового збору підлягає поверненню у разі його звернення до суду з відповідним клопотанням.
Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву ОСОБА_1 задовольнити.
2. Змінити спосіб виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2022 у справі №320/12058/21 в частині стягнення на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судових витрат на суму 5908,00 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 38065504, місцезнаходження: 07541, Київська обл., м.Березань, вул.Героїв Небесної Сотні, буд.1) шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судових витрат на суму 5908,00 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області (ідентифікаційний код 22202046, місцезнаходження: 07541, Київська обл., Броварський р-н., м.Березань, вул.Героїв Небесної Сотні, буд.1.
3. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2023 |
Оприлюднено | 16.10.2023 |
Номер документу | 114133250 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні