Постанова
від 11.10.2023 по справі 320/153/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/153/23 Суддя (судді) першої інстанції: Щавінський В.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чаку Є.В.,

суддів: Єгорової Н.М., Коротких А.Ю.

за участю секретаря судового засідання Дудин А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ваш перевізник" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ваш перевізник" звернулося до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 14.12.2022 №721-Р в частинні анулювання ТОВ "Ваш перевізник" ліцензії "Оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі", реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження від 14.12.2022 №719-Р в частинні анулювання ТОВ "Ваш перевізник" ліцензії "Роздрібна торгівля пальним", реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027.

- зобов`язати відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій на право роздрібної та оптової торгівлі пальним: реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024, реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027, виданих ТОВ "Ваш перевізник";

- зобов`язати відповідача видати ТОВ "Ваш перевізник" ліцензію "Оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі", оформлену на новому бланку з урахуванням змін (зміна юридичної адреси).

- зобов`язати відповідача видати ТОВ "Ваш перевізник" ліцензію "Роздрібна торгівля пальним", оформлену на новому бланку з урахуванням змін (зміна юридичної адреси).

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2023 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просив скасувати останнє та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі. В обґрунтування скарги апелянт зазначив, що оскаржуване рішення є незаконним, таким що підлягає скасуванню у зв`язку з допущеними судом порушеннями норм матеріального права i процесуального закону.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду необхідно залишити без змін, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Ваш перевізник" здійснює господарську діяльність з оптової та роздрібної продажі пального (дизельне паливо) на підставі отриманої у податкового органу ліцензії "Оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі", реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024, та отриманої ліцензії "Роздрібна торгівля пальним", реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027.

01.12.2022 ТОВ "Ваш перевізник" подано до Головного управління ДПС у Київській області заяви про зміну відомостей в ліцензіях на право роздрібної торгівлі пальним та на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, у зв`язку із зміною юридичної адреси на нову: Україна, 08141, Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, будинок 7, приміщення №25.

14.12.2022 Головним управлінням ДПС у Київській області на підставі статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" було прийнято 2 розпорядження, а саме:

- розпорядження №721-Р про анулювання ліцензії ТОВ "Ваш перевізник" "Оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі", реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024;

- розпорядження №719-Р про анулювання ліцензії ТОВ "Ваш перевізник" "Роздрібна торгівля пальним", реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027

Підставою для прийняття вказаних розпоряджень слугувало порушення позивачем термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданих суб`єкту господарювання ліцензіях.

Крім того листом від 14.12.2022 № 5665/АП/10-36-09-04-15 відповідач відмовив позивачу у внесені змін до ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, у зв`язку із зміною юридичної адреси на нову: Україна, 08141, Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, будинок 7, приміщення №25.

Також судом встановлено, що 14 грудня 2022 року підприємство знову подало документи на отримання ліцензії щодо оптової торгівлі через електронну пошту.

Однак, листом від 30.12.2022 №5994/АП/10-36-09-04-15 «Про результат розгляду заяви», відповідачем відмовлено позивачу у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.

Не погоджуючись з вказаними розпорядженнями та діями відповідача, позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.

Основні засади державної політики, зокрема щодо регулювання роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним обігом пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Відповідно до статті 1 Закону № 481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку. Анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Підстави анулювання виданої суб`єкту господарювання ліцензії, зокрема, на право роздрібної торгівлі пальним визначає частина 52 статті 15 Закону № 481/95-ВР.

Вказана норма визначає, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

рішення суду про встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

В ч.1 ст. 16 Закону № 481/95 зазначено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Частинами 53 та 54 статті 15 Закону № 481/95-ВР у цій же редакції було передбачено, що ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) письмового розпорядження про її анулювання.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), суб`єкт господарювання зобов`язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що суб`єкт господарювання, якому видано ліцензію, у разі зміни відомостей до неї зобов`язаний звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою у місячний термін з дня внесення таких змін.

В даному випадку предметом спору у справі є правомірність розпоряджень відповідача від 14.12.2022 №721-Р та від 14.12.2022 №719-Р в частинні анулювання ТОВ "Ваш перевізник" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі.

Підставою для прийняття вказаних розпоряджень слугувало порушення позивачем термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданих суб`єкту господарювання ліцензіях.

По-перше колегія суддів зазначає, що у витязі з розпорядження від 14.12.2022 №721-Р та у витязі з розпорядження від 14.12.2022 №719-Р не деталізовано на підставі, яких документів, було встановлено порушення строків звернення із заявою про внесення змін та на підставі якого документа було винесено спірні розпорядження (Акт, службовий лист, доповідна записка).

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В даному випадку наведені вимоги контролюючим органом не були дотримані.

По-друге, як було зазначено судом вище у тексті даної постанови, 01.12.2022 ТОВ "Ваш перевізник" було подано до Головного управління ДПС у Київській області заяви про зміну відомостей в ліцензіях на право роздрібної торгівлі пальним та на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, у зв`язку із зміною юридичної адреси на нову: Україна, 08141, Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, будинок 7, приміщення №25.

У позовній заяві позивач в обґрунтування пропущення строку подання заяв про зміну відомостей в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі зазначив, що 18.10.2022 ТОВ "Ваш перевізник" укладено Договір надання юридичних послуг № 18/10/22 від 18.10.2022 та передано до ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ» МБЛ» документи для зміни юридичної адреси на нову: Україна, 08141, Київська обл., Бучанський р-н, село Святопетрівське, вул.Хмельницького Богдана, будинок 7, приміщення № 25.

Лише 30.11.2022 позивачем було підписано Акт наданих послуг від 30.11.2022 та отримано від виконавця послуг (ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ» МБЛ») документи по зміні юридичної адреси позивача, а саме Витяг з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань про зміну юридичної адреси позивача та нову редакцію статуту.

Вказані обставини підтверджуються показами свідків ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , які були допитані судом першої інстанції у судовому засіданні 14.02.2023.

Колегія суддів зазначає, що згідно постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 "Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану" було закрито доступ до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Також був закритий доступ до ряду інших електронних сервісів та державних реєстрів.

Відновлення доступу до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, ФОП та громадських формувань фактично відбулося після вступу в дію постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 № 1422, а саме 26 грудня 2022 року. Саме з 26 грудня 2022 року державним підприємством «Національні інформаційні системи» було поновило доступ до порталу електронних сервісів.

На переконання колегії суддів вказані обставини додатково свідчать про те, що позивач до 26.12.2022 не міг дізнатися з відкритих джерел про зміну юридичної адреси.

Також колегія суддів враховує введення в Україні воєнного стану, який діє й станом на час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, а також загальновідомі обставини, які почалися з 10.10.2022, а саме масові ракетні обстріли енергетичної інфраструктури України, які в подальшому призвели до відключень світла по Києву та Київській області із застосуванням планових та аварійних графіків виключення електроенергії, що об`єктивно вплинуло на можливість надати послуги відповідно до договору та можливості позивача самостійно дізнатися про внесення змін щодо юридичної адреси товариства.

Вказані обставини у сукупності на переконання колегії суддів свідчать про наявність у позивача поважних причин пропуску строку на подання заяв про зміну відомостей в ліцензіях обґрунтованими.

Крім зазначеного слід також звернути увагу на те, що за своєю природою анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі є адміністративно-господарською санкцією оскільки містить ознаки адміністративно - господарської санкції, а саме: підставою їх застосування є порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності; застосовуються лише до суб`єктів господарювання; може бути застосовані уповноваженими органами державної влади; є заходами організаційно-правового характеру; спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків; можуть бути встановлені виключно законами.

Згідно ч.1 ст.238 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції - це заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Адміністративно-господарська санкція застосовується до суб`єкта господарювання, який вчинив правопорушення.

Обов`язковою складовою правопорушення є наявність вини.

В даному випадку позивач невідкладно після того як дізнався про зміну юридичної адреси, звернувся із заявами про зміну відомостей в ліцензіях, що свідчить про добросовісний характер поведінки позивача та відсутність в його діях вини (протиправної бездіяльності).

Посилання відповідача на повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків за формою №11-ОПП від 19.10.2022 № 10721020000024744 відповідно до якого, ТОВ "Ваш перевізник" перейшло на облік з Головного управління ДПС у Київській області до Києво-Святошинської ДПІ Головного управління ДПС у Київській області та змінено місцезнаходження: Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, буд. 7, кв. (офіс) приміщення № 25, суд першої інстанції правильно не взяв до уваги, оскільки така довідка ніяким чином не підтверджує обізнаність позивача про зміну юридичної адреси.

Між тим колегія суддів враховує те, що Головним управлінням ДПС у Київській області пропущено строк (три робочих дні) на надання відповіді за заявами позивача про зміну відомостей в ліцензіях від 01.12.2022.

Колегія суддів зазначає, що конструкція ч. 53 статті 15 Закону України № 481/95-ВР

містить чіткий алгоритм дій органу у разі звернення платника із відповідною заявою щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії, а саме орган, який видав ліцензію, зобов`язаний видати ліцензію на новому бланку з урахуванням змін.

Як свідчать матеріали справи, заяви позивача від 01.12.2022 були зареєстровані відповідачем 08.12.2022 і лише 14.12.2022, тобто з пропуском строку визначеного законодавством, листом №5665/АП/10-36-09-04-15 було повідомлено позивача про прийняті розпорядження щодо анулювання ліцензій.

У апеляційній скарзі відповідач вказані обставини не спростовує, а лише зазначає, що дане посилання суду ніяким чином не спростовує позицію контролюючого органу, щодо пропуску позивачем строку звернення із заявою.

14.12.2022 підприємство знову подало заяву та документи на отримання ліцензії щодо оптової торгівлі через електронну пошту.

У листі від 30.12.2022 №5994/АП/10-36-09-04-15 «Про результат розгляду заяви» відповідач повідомив, що посадовими особами ГУ ДПС у Київській області з метою перевірки відповідності податкової адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ "Ваш перевізник" здійснено виїзд за адресою: Київська область, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, буд. 6, кв. (офіс) примішення №25. При виїзді за зазначеною вище адресою встановлено відсутність ТОВ "Ваш перевізник". Враховуючи викладене вище, з метою оформлення ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним ТОВ "Ваш перевізник" рекомендовано вірно вказати адресу місцезнаходження». Проте колегія суддів зазначає, що у заяві від 14.12.2022 позивачем зазначено вірну адресу, а саме: Київська область, с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, буд. 7, кв. (офіс) приміщення №25.

Натомість адреса на яку було здійснено виїзд працівниками Головного управлінні ДПС у Київській області не має жодного відношення до господарської діяльності позивача.

У апеляційній скарзі апелянт визнає, що ним було допущено технічну описку.

Враховуючи встановлені вище обставини, колегія суддів дійшла висновку, що відповідачем протиправно та неправомірно відмовлено позивачу в отримані ліцензії на право торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним на підставі заяви № 14/12 від 14.12.2022 про видачу ліцензії на право оптової торгівлі пальним. З урахування наведених обставин у сукупності, враховуючи те, що позивачем було неодноразово подано заяви з пакетом необхідних документів для отримання ліцензії, а відповідачем у свою чергу допущено протиправну бездіяльність, колегія суддів вважає, що контролюючим органом безпідставно не внесено змін до ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024 та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027; не видано вищенаведені ліцензії на новому бланку з урахуванням змін, та як наслідок неправомірно видано розпорядження від 14.12.2022 №721-Р та №719-Р про анулювання ліцензій.

Суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо наявності підстав для визнання протиправними та скасування розпоряджень від 14.12.2022 № 721-Р та від 14.12.2022 № 719-Р.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій на право роздрібної та оптової торгівлі пальним: реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024, реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027, виданих ТОВ "Ваш перевізник", колегія суддів зазначає таке.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545 (далі Порядок № 545).

Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) (абзац перший пункту 1 Порядку № 545).

Абзацом другим пункту 1 Порядку № 545 визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

За змістом пункту 3 Порядку № 545 до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості:

для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;

адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу);

дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Пунктами 4-7 Порядку № 545 встановлено, що підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

Відповідно до вимог частини 1, пункту 2 частини 2 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача слід виходити з принципу верховенства права щодо гарантування цього права статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, а також з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Таким чином, з метою ефективного відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про необхідність зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій на право роздрібної та оптової торгівлі пальним: реєстраційний номер 990614201901259, термін дії з 08.07.2019 до 08.07.2024, реєстраційний номер 10070314202200015, термін дії з 07.10.2022 до 07.10.2027, виданих Товариству з обмеженою відповідальністю "Ваш перевізник".

Колегія суддів зазначає, що позиція застосування правила про пріоритет норми з найбільш сприятливим для особи тлумаченням узгоджується і з положеннями, викладеними в профільному Законі України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а саме - в частині сьомій статті 4 даного Закону вказано наступне: у разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов`язків суб`єкта господарювання або повноважень органу державного нагляду (контролю), така норма трактується в інтересах суб`єкта господарювання.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 19 квітня 2018 у справі № 808/8461/14, від 22 липня 2021 у справі № 640/19955/19.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції. Доводи апеляційної скарги фактично зводяться виключно до непогодження з оцінкою обставин справи, наданою судом першої інстанції.

При цьому, судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 322 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2023 року - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови виготовлено 11 жовтня 2023 року.

Головуючий суддя Чаку Є.В.

Судді: Єгорова Н.М.

Коротких А.Ю.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114136717
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —320/153/23

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 11.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 11.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 31.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 31.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні