Постанова
від 05.11.2007 по справі 4/431ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/431ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

05.11.07                                                                                 Справа № 4/431ад.

Судова колегія господарського суду Луганської області у складі  суддів: Батюк Г.М. – головуючий, Калашник Т.Л., Доманська М.Л., розглянувши матеріали  справи за позовом

Прокурора Артемівського району  м. Луганськ в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України  в Артемівському районі міста Луганська, м. Луганськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю промислово –будівельний трест

«Луганськпромбуд», м.Луганськ в особі структурного підрозділу будівельного управління № 4 , м.Луганськ

про стягнення  72489 грн. 85 коп.

   за участю представників сторін:

від позивача –Уперенко О.С., дов. № 2363/01-20/01  від 29.05.07;

    від відповідача  - Гудзь І.В., дов. № 1 від 15.01.07;

                                   - Мягков М.О., дов. № 2 від 15.01.07;

    від заявника –Дядіна Ю.В., посвідчення № 58 від 02.06.06.

в с т а н о в и л а:

Суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача заборгованості по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 72 489 грн. 85 коп.

Заявник та представник позивача надав до суду заяву про зміну позовних вимог, зданою до суду 11.10.07, у порядку ст.ст.51,57 КАС України, та просить стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 65369 грн. 85 коп.

Заявник та представник позивача у судовому засіданні підтримав заяву про зміну позовних вимог, зданою до суду 11.10.07, у порядку ст.ст.51,57 КАС України., вказана заява судом задовольняється.

На підстави викладеного, позовними вимогами слід вважати : вимоги про стягнення з відповідача заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 65369 грн. 85 коп.

Заявою від 05.11.07 № 6176/01-20/07, у порядку п.2 ч.1 ст. 157 КАС України, заявник та позивач  відмовились від позову в частині стягнення боргу у сумі 61196 грн. 70 коп., зазначаючи, що з наслідками відмови від позову в цій частині,  ознайомлені та просять закрити провадження у справі в цій частині, та просять стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 4173 грн. 15 коп.

Представник відповідача у заяві, зданої до суду 05.11.07, зменшений розмір позовних вимог, а саме розмір вимог у сумі 4173 грн. 15 коп. (згідно списку пенсіонерів: Стесюк С.О.- 1150 грн. 95 коп., Світлічна М.О.- 1853 грн. 80 коп., Шкарупа В.М.- 1168 грн. 40 коп.), визнав у повному обсязі.

Розпорядженням заступника голови господарського суду Луганської області від 05.09.07 по справі № 4/431ад  для розгляду справи призначена колегія у складі суддів: Батюк Г.М.- головуючий у колегії, Калашник Т.Л.- суддя, Зюбанова Н.М.- суддя.

Розпорядженням заступника голови господарського суду Луганської області- в.о голови суду від 22.10.07 по справі № 4/431ад  здійснено заміну у складі колегії господарського суду і введено до складу колегії іншого суддю,  колегія у складі суддів: Батюк Г.М.- головуючий у колегії, Калашник Т.Л.- суддя, Доманська М.Л.- суддя.

Згідно п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), який набрав законної сили  з 1 вересня 2005 року, до початку  діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України,  вирішуються відповідним господарським  судом  за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Тому,  та з урахуванням рекомендацій Верховного суду України, провадження у даній справі здійснюється  за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Сторони не досягли примирення.

Дослідивши матеріали справи, додатково надані документи, вислухавши представників сторін,  судова колегія  дійшла  до наступного.

Відповідно до ч.2 розділу ХУ «Прикінцеві положення»Закону України від 09.07.03 № 1058-ІV “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій особам, яким пенсії на пільгових умовах до набуття ними права на пенсію за віком згідно з цим Законом. Розмір відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 складає 100% від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій.

Порядок відшкодування Пенсійному фонду витрат на виплату та доставку пенсій регулюється пунктом 6 Інструкції «Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.03 № 21-1.

Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається на підставі відомостей відділів з призначення пенсій відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Підприємства щомісячно до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідно до розділу 3 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої постановою правлінням ПФУ 19.12.03 № 21-1, зареєстрованого в Мінюсті України 16.01.04 № 64/8663 Товариство з обмеженою відповідальністю промислово- будівельний трест «Луганськпромбуд»в особі структурного підрозділу будівельного управління № 4 зареєстроване платником збору в управлінні Пенсійного фонду України в Артемівському районі м.Луганська з 18.12.1995.

Згідно з розрахунком позивача заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 за період з  09.07.01 по 18.01.07 у сумі  4173 грн. 15 коп.( з урахуванням заяви про відмову позовних вимог).

У зв'язку з цим, позивач просить стягнути з відповідача суму заборгованості по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 за період з  09.07.01 по 18.01.07 у сумі  4173 грн. 15 коп.( з урахуванням заяви про відмову позовних вимог).

Відповідач позовні вимоги з урахуванням заяви про відмову позовних вимог визнав у повному обсязі - 4173 грн. 15 коп.

Оцінивши доводи позивача у їх сукупності суд  вважає позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення частково з огляду на наступне.

З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (далі за текстом –Закон №1058-ІV), який встановлює пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на роботах зі шкідливими умовами праці за Списком № 2.

До набрання чинності Закону України від 17.02.00 №1461-ІІІ (внесення змін до п. 1 ст. 2, абз. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400) діяли норми абз. 3 ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788, яким передбачалось, що підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до

Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. п. "б"-"з" ст. 13 Закону №1788, до досягнення працівниками пенсійного віку,

передбаченого ст.12 цього ж Закону у розмірі 100% з 1996 року, що в подальшому було відображено у п. п. 6.2 п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.03 №21-1, а саме: "якщо пенсія на пільгових умовах призначена із взаємним зарахуванням періодів роботи, передбачених ст. ст. 13, 14 та ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", які дали право на цю пільгову пенсію, то відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій здійснюється тими підприємствами, на яких цей стаж було вироблено у розмірах, передбачених  п. 2 „Прикінцевих положень” Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до Закону №1058-ІV та п. 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 №121, правління Пенсійного фонду України постановою від 19.12.03 №21-1 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.01.04 за номером 64/8663) затвердило  Інструкцію  про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (далі за текстом - Інструкція) та визнало такою, що втратила чинність Інструкцію про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України, затверджену постановою правління Пенсійного фонду України від 19.10.01 за номером 16-6 і зареєстровану в Міністерстві юстиції України 29.11.01 за номером 998/6189.

Зобов'язання по відшкодуванню витрат ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій виникають не на підставі загального податку (або збору), недотримання форми та строку пред'явлення якого тягнуть його скасування, а пов'язане з покриттям не передбачених ст. 9 Закону № 1058-ІV видів пенсійних виплат і соціальних послуг Пенсійного фонду України, пов'язаних з виплатою та доставкою пільгових пенсій до досягнення пенсіонером пенсійного віку. Тому, пунктом 2 „Прикінцевих положень” Закону №1058-ІV зазначено, що підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду України плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій.

В Законі №1058-ІV та Інструкції не зазначено, що відшкодуванню підлягають тільки ті пенсії, що призначені після набрання чинності Закону №1058-ІV, тобто після 01.01.04.

Згідно з п. 1.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах управління (позивач по справі) у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Пенсійний фонд України, постановами правління, наказами фонду. Як територіальний орган центральної виконавчої влади управління підвідомче Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області й тому діяв у порядку, межах та спосіб, передбачений чинним законодавством.

Відповідно до вимог ст.13 п.„б„ Закону України “Про пенсійне забезпечення” ( далі- Закон) право на пенсію за віком на пільгових умовах за Списком №2, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, мають:

- чоловіки після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на роботах із шкідливими і важкими умовами праці.

Згідно з частиною 6 “Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду  України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України 19.12.03 №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.04 №64/8663, встановлений Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

До документів пенсійної справи при призначенні пільгової пенсії з урахуванням пільгового стажу роботи після 01.08.1992. додаються: довідка, уточнююча характер роботи, виписка із наказу про проведення атестації робочих місць, перелік професій і посад, робочі місця яких атестовані, погоджений з державною експертизою умов праці.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 №442 зобов'язав керівників підприємств та організацій незалежно від форми власності й господарювання провести атестацію робочих місць, визначити за її результатами перелік робочих місць, виробництв, робіт, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням та ознайомити з ним працюючих осіб. Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладено на керівників підприємств, установ, організацій.

Так, основним документом, що підтверджує право на пільгове пенсійне забезпечення за результатами атестації робочих місць за умовами праці є наказ по підприємству, організації (п.9 "Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці", затвердженого постановою КМУ від 01.08.1992р. №442). Підприємства та організації, в свою чергу, повинні надсилати до органів Пенсійного фонду, за місцем знаходження підприємства, організації один примірник наказу, або в кожному конкретному випадку надавати органам Пенсійного фонду України витяг із наказу по підприємству, організації.

Первинні документи (протоколи замірів, картки оцінки умов праці та інші документи) в органи Пенсійного фонду України не надсилаються. Право розгляду вказаних документів мають тільки працівники Державних експертиз умов праці.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.02 №497 Державна експертиза праці зобов'язана надавати органам, що призначають та виплачують пенсії, висновок щодо підтвердження (скасування) права працівників на пенсію на пільгових умовах.  Під час проведення цієї експертизи перевіряється відповідність проведення атестації встановленому порядку та методичним рекомендаціям. Якщо при позачерговій атестації робочого місця за умовами праці не підтвердилось право на пільгове пенсійне забезпечення, виплати по призначених пільгових пенсіях припиняються з дати видання наказу за результатами цієї атестації.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 383 від 18.11.05,.зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.05 №1451/11731, затверджено "Порядок застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах", пунктом З  якого зазначено, що при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. При цьому до пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати внесення цієї посади чи професії до Списків.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.1993  № 637 в довідці повинні бути вказані: періоди роботи, включені в спеціальний стаж; професії або посада; характер виконаної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або його номер, в який включається цей період; первинні документи за датою виконаної роботи, на основі яких видана довідка.

Порядок покриття витрат на виплату та доставку пенсій передбачений Законом України "Про пенсійне забезпечення", частиною 6 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного  фонду України", затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.03 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.04 за № 64/8663, де встановлюється, що відшкодування провадиться підприємствами, які підтверджували пільговий стаж відповідно відпрацьованого часу на певному підприємстві.

Крім того, згідно ст.101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.91 №1788-ХП зі змінами згідно ЗУ №2981-111 від 17.01.02, підприємства та організації несуть відповідальність за достовірність даних і документів, які вони надають для оформлення пенсій.

Відповідно до ст. 100 Закону пенсії призначаються особам, які працювали на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці та станом на 01.01.1992року  мали повний стаж на зазначених роботах. Цей факт підтверджується документами того часу, коли виконувалась робота, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення та на підставі довідки уточнюючої особливий характер роботи, яка видається підприємством, на якому працював пенсіонер із посиланням на "Списки №2 виробництв, цехів, професій і посад робота на яких дає право на державну пільгову пенсію на пільгових умовах та в пільгових розмірах", що затверджені Постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956 № 1173. Відповідальність за представлення таких документів покладається на адміністрацію підприємств, установ, організацій.

Заявою від  05.11.07 № 6176/01-20/07, у порядку п.2 ч.1 ст. 157 КАС України, заявник та позивач  відмовились від позову в частині стягнення боргу у сумі 61196 грн. 70 коп., зазначаючи, що з наслідками відмови від позову в цій частині,  ознайомлені та просять закрити провадження у справі в цій частині, та просять стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 4173 грн. 15 коп.

Згідно ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України позивач  може  відмовитися  від  адміністративного  позову повністю  або  частково,  а  відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково.  Відмова від адміністративного позову чи   визнання   адміністративного   позову  під  час  підготовчого провадження мають бути  викладені  в  адресованій  суду  письмовій заяві, яка приєднується до справи.      Про  прийняття  відмови  від  адміністративного позову суд постановляє ухвалу,  якою закриває провадження у  справі.  

Відмова заявника та позивача від позову в частині стягнення заборгованості по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 61196 грн. 70 коп. приймається судом оскільки такі дії заявника та  позивача не суперечать законодавству та не порушують чиї - небудь права та охоронювані законом інтереси.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України за  наслідками  підготовчого  провадження  суд може постановити ухвалу про закриття провадження у справі.

Згідно зі ст.ст. 51 КАС України позивач вправі  відмовитись  від адміністративного позову, а суд прийняти відмову  від адміністративного позову за умови, що ці дії не суперечать закону та не  порушують чиї - небудь права, свободи чи  інтереси. Заявник та позивач ознайомлений з правовими  наслідками  відмови від  позову в частині стягнення заборгованості по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 61196 грн. 70 коп.

З огляду на наведене, вказана відмова позивача від позову в частині стягнення заборгованості  по фактичним витратам на виплату та доставку пільгових пенсій за віком на пільгових умовах  у сумі 61196 грн. 70 коп.  прийнята судом.

За таких обставин, провадження у справі в частині стягнення  заборгованості по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 у сумі  61196 грн. 70 коп.,   слід закрити відповідно до п. 2 ч.1 ст. 157 КАС України.

Відповідно до п. 6.10 Інструкції у разі призначення пенсії на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції, для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцем знаходження цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

У відповідності з п. 6.4 Інструкції розмір сум відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду щорічно в повідомленнях (розрахунках) сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. 2 „Прикінцевих положень” Закону №1058-ІV, які надсилаються підприємству до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.  Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену у повідомленні (розрахунку) місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідно до абз. 5 п. 2 „Прикінцевих положень” Закону №1058-ІV підприємства та організації вносять до Пенсійного фонду України плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій. У зв'язку з цим, такий платіж не підпадає під термін "внески" або "збір" на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розумінні Закону №400 "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (посилання на відповідний порядок, який діяв раніше, стосується ставки плати при визначенні його суми), оскільки згідно з п. 15 „Прикінцевих положень” Закону №1058-ІV до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

          Згідно статті 100 Закону України “Про пенсійне забезпечення” пільгові пенсії призначаються особам, що мають повний пільговий стаж на роботах з шкідливими та важкими умовами праці, які передбачено раніше діючим законодавством і довідки, які уточнюють особливий характер праці, оформлені на підставі Списку №2, затвердженого 22.08.56 за №1173.

Підставою для нарахування пільгових пенсій є не тільки запис у трудовій книжці щодо праці на даному підприємстві, а й довідка підприємства яка уточнює характер роботи з зазначенням періоду роботи, що зараховується до спеціального стажу; професії або посади; характеру виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка, яка оцінюється управлінням Пенсійного фонду з урахуванням вимог Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до  Закону України "Про пенсійне забезпечення", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.06.02 за №536/6824. Відповідальність за представлення таких документів покладається на адміністрацію підприємств, установ, організацій, згідно ст. 101 Закону "Про пенсійне забезпечення" №1788- ХІІ.

При оформленні пенсії пенсіонерам було враховано пільговий стаж до і після 01.01.92, крім того, відповідачем були надані довідки, які уточнюють особливий характер праці на підставі Списку №2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №162 від 11.03.94, згідно якого призначається пенсія по ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”.

Відповідно із пп. 4.1 п. 4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування платники збору незалежно від форм власності та господарювання крім страхових внесків вносять до Пенсійного фонду України 100% фактичних витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах за списком № 2.

Так, відповідач має заборгованість перед позивачем по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2, яка залишилася непогашеною по теперішній час, у розмірі 4173 грн. 15 коп. (згідно списку пенсіонерів: Стесюк С.О.- 1150 грн. 95 коп., Світлічна М.О.- 1853 грн. 80 коп., Шкарупа В.М.- 1168 грн. 40 коп.)( з урахуванням заяви про відмову позовних вимог), що підтверджується повідомленнями про фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до п 6.4. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, розмір відшкодування визначається управлінням Пенсійного фонду України в повідомленнях, які надсилалися відповідачу. Данні повідомлення стримувалися відповідачем і ні яких зауважень, щодо сум або осіб, по яким пред'явлено суми до відшкодування, підприємство не пред'являло.

Таким чином, відповідач визнавав наявність заборгованості по пільговим пенсіям перед позивачем.

Також слід відзначити, що згідно позиції Вищого Господарського суду України, яку висловлено в інформаційних листах від 25.11.05 № 01-8/2229 „Про деякі питання практики застосування норм законодавства, порушенні у доповідних записках про роботу господарських судів у 1 півріччі 2005 року" та від 07.02.06 № 01-8/301 „ Про деякі питання, пов'язанні з розмежуванням компетенції господарських і адміністративних судів" у яких зазначено, що держава реалізує свою політику загальнообов'язкового державного соціального страхування через Фонди соціальної спрямованості які діють як органи державної влади, у здійсненні ними владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкти владних повноважень. Таким чином, відділення Фондів є органами державної влади, які у правовідносинах з підприємством реалізують владні управлінські функції.

Відповідно позиції Судової палати у господарських справах Верховного

Суду України, яку висловлено в інформаційному листі від 26.12.05 № 3.2.-2005,

стаття 17 КАС України встановлює категорії спорів, на які поширюється

компетенція адміністративних судів, щодо вирішення адміністративних справ.

Як вбачається, спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України від 02.12.05 №398/196, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.05 №1567/11847, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України від 30.04.02 №224/30 "Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Питання щодо порядку застосування Списків №1,2 було врегульоване тільки у 2005 році, а саме, наказом Міністерства праці та соціальної політики України №383 від 18.11.05., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.05. №1451/11731, "Про затвердження Порядку застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах", пунктом 3 якого встановлено, що при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи та до пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати внесення цієї посади чи професії до Списків. Тобто, до 2005р. при призначені пенсій за віком на пільгових умовах для органа, який призначає пенсію, не мало суттєвого значення, на які  Списки йде посилання у пільгових довідках при    визначенні адміністраціями підприємств права осіб на пенсію.

Решта доводів відповідача також спростовується нормами діючого законодавства та матеріалами справи.

Згідно з уточненим розрахунком позивача заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених  за списком № 2 у  сумі 4173 грн. 15 коп.,  що пред'явлена до стягнення з відповідача.

Позивачем надані відповідні докази у підтвердження оформлення повідомлень відповідної форми та їх направлення платнику, які відповідачем були отримані та неоспорені в установленому порядку.

Таким чином суд вважає, позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених  за списком № 2 у  сумі 4173 грн. 15 коп. . (згідно списку пенсіонерів: Стесюк С.О.- 1150 грн. 95 коп., Світлічна М.О.- 1853 грн. 80 коп., Шкарупа В.М.- 1168 грн. 40 коп.) документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, у тому числі довідками про виплачені пенсії на пільгових умовах, відповідають чинному законодавству та підлягає стягненню з відповідача.

З огляду на викладене позовні вимоги слід визнати обґрунтованими частково, та такими, що підтверджені матеріалами справи,   відповідачем не оспорені.

Питання щодо розподілу судових витрат не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку, віднесення судових витрат на відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, не врегульовано чинним законодавством, у тому числі ст. 94 КАС України.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в  якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представника позивача про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом п'ятиденного строку.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 51, 87, 94, 98, 112, 121,157,158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,   судова колегія

п о с т а н о в и л а:

1.          Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю промислово- будівельний трест «Луганськпромбуд»в особі структурного підрозділу будівельного управління № 4, м.Луганськ, вул. Дзержинського,33, код ЄДРПОУ 01240172 на користь   Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська, м. Луганськ, вул. Линьова,106, код ЄДРПОУ  21792301 заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених  за списком № 2 у сумі 4173 грн. 15 коп.

3. Закрити провадження у справі  щодо позовних вимог в частині стягнення  суми 61196 грн. 70 коп.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 12.11.07 у відповідності до вимог ст. 167 КАС України.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                           Г.М.Батюк

Суддя                                                                                           Т.Л.Калашник

Суддя                                                                                            М.Л.Доманська

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення05.11.2007
Оприлюднено27.11.2007
Номер документу1141409
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/431ад

Постанова від 05.11.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Ухвала від 22.10.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Ухвала від 11.10.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Ухвала від 30.07.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Ухвала від 06.07.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Постанова від 10.10.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

Ухвала від 15.09.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Батюк Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні