Рішення
від 13.10.2023 по справі 160/3764/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2023 року Справа № 160/3764/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСТАР-КР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДСТАР-КР» (далі ТОВ «БУДСТАР-КР», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2), в якому позивач просить:

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7695171/37272598 від 23.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7695169/37272598 від 23.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7695170/37272598 від 23.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7695172/37272598 від 23.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, 7613901/37272598 від 11.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7613900/37272598 від 11.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7682294/37272598 від 22.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7613899/37272598 від 11.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7682293/37272598 від 22.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 7613902/37272598 від 11.11.2022;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 8237233/37272598 від 09.02.2023;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 8237234/37272598 від 09.02.2023;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 8267688/37272598 від 15.02.2023;

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 8292795/37272598 від 17.02.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.11.2021 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 30.12.2021 датою її подання на реєстрацію.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 28.03.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 19.11.2021 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 30.12.2021 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 19.11.2021 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 13.10.2021 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 28.02.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 28.02.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 29.04.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 27.07.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 27.07.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 13.12.2022 датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 13.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 27.02.2023 роз`єднано позовні вимоги у справі №160/3582/23 за позовом ТОВ «БУДСТАР-КР» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, ДПС України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії в самостійні провадження.

В провадження №160/3764/23 виділено позовні вимоги ТОВ «БУДСТАР-КР» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, ДПС України про:

- скасування рішення комісії Головного Управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, №8237234/37272598 від 09.02.2023;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 27.07.2022 датою її подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 06.03.2023 прийнято позовну заяву та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

В обґрунтування позову зазначено, що 27.07.2022 позивачем складено податкову накладну №1 на суму 119 390,08 гривень, в тому числі, ПДВ 19 898,35 гривень. Податкову накладну №1 від 27.07.2022 подано для реєстрації в ЄРПН 30.08.2022. Того ж дня їх реєстрацію зупинено. В квитанції про відмову в реєстрації вказано наступне: «Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27.07.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»-0000%, «Р»-0». Позивачем в порядку пункту 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок № 520), на адресу ДПС засобами електронного зв`язку подано ?пояснення та копії документів по податковій накладній №1 від 27.07.2022, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. Після отримання пояснень та відповідних документів було прийняте рішення комісії №8237234/37272598 від 09.02.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної. Підставою для відмови у реєстрації є надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, відсутня інформація про наявні трудові ресурси необхідні для виконання робіт, данні в податкових накладних не відповідають податковій звітності з податку на додану вартість за липень 2022 р., грудень 2022 р., наявні ризикові операції, та інше. Позивач не погоджується з діями щодо зупинення реєстрації податкової накладної та відмовою в її реєстрації, та зазначає наступне. 13.04.2021 між ТОВ «БУДСТАР-КР» та АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» укладений Договір №313. За умовами договору ТОВ «БУДСТАР-КР» зобов`язаний виконати ремонти побутових приміщень будівель. ТОВ «БУДСТАР-КР» складено і направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №1 від 27.07.2022. Позивач звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операцій чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості платника податку, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, відповідач-1 не має правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної. Вважаючи рішення відповідача-1 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

16.03.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-1 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначив, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27.07.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Відсутні звіти щодо податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за I - IV квартали 2021 - 2022 років. Таким чином, відсутня інформація про наявні трудові ресурси необхідні для виконання робіт. Крім того, згідно з рішенням про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.07.2021 № 7414 ТОВ "БУДСТАР-КР" внесено до переліку ризикових підприємств як такого, що відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку: платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. Звітність з податку на додану вартість з квітня 2021 року платником не надається. За даними ЄРПН наявні показники, які підлягають декларуванню: складені податкові накладні на реалізацію продукції/послуг на суму ПДВ : квітень - 9,9тис. грн., травень 166,7 тис. грн.; одержані податкові накладні на придбання продукції/послуг на суму ПДВ: квітень - 40,5 тис. грн., травень - 78,7тис. грн. 3 01.02.2020 вступила в законну дію постанова Кабінету Міністрів України від 12.12.2019 №1165, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (пункт 5 Порядку №1165). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Відповідно до пункту 4 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 №1245/34216 (далі - Порядок №520) платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 6 Порядку №520). Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з повідомленням розрахунку коригування, винесено рішення №8237234/37272598 від 09.02.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 з причини відсутності інформації про наявні трудові ресурси, необхідні для виконання робіт та інше.

05.04.2023 ДПС України надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-2 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши аналогічні підстави, що й ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Крім того, відповідачем-2 зазначено, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України. Отже, позовні вимоги ТОВ «БУДСТАР-КР» про зобов`язання ДПС зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну №1 від 27.07.2022 у ЄРПН є передчасним.

21.03.2023 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, де викладено заперечення проти відзиву на позовну заяву з наступними обґрунтуваннями. У відзиві відповідач-1 вказує, що згідно з даними ЕРПН подано на реєстрацію податкові накладні на адресу AT «Криворізька Теплоцентраль» (код 130850)». Позивач зазначає та наголошує, що ніколи не мав жодних договорів та ніяких відносин з таким контрагентом, який має код 130850. У відзиві відповідач-1 вказує, що відсутні звіти щодо податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за I-IV квартали 2021-2022 років. Звітність з податку на додану вартість з квітня 2021 року платником не надається. Позивач на вищезазначене повідомляє, що відповідач-1 викладає у відзиві недостовірні факти, які повністю не відповідають дійсності та вводить суд в оману. Позивачем не порушено законодавство України, а подані до контролюючого органу усі звітності шодо податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також звітності з податку на додану вартість за всі періоди. Всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних. Разом з тим, позивач наголошує, що у квитанції фіскальним органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, не вказано вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків. Позивач також зазначає, що ним в порядку пункту 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженому Порядком №520 на адресу ДПС засобами електронного зв?язку з додережанням усіх вимог оформлення поданням документів, подано пояснення та копії документів по податковій накладній №1 від 27.07.2022, що підтверджується квитанцією №2 про отримання пояснень, повідомлення та надання копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.03.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області надано до суду додаткові пояснення у справі, в яких зазначається, що позивачем не надано документів на підтвердження залучення позивачем третіх осіб з метою виконання договору, укладеного з АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ». В поясненнях, які позивачем надано на розгляд комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області вказано, що роботи виконувались власними силами позивача ТОВ «БУДСТАР-КР». Остання інформація щодо чисельності працюючих у позивача осіб, яка наявна у податкового органу є станом на грудень 2020 року, саме: позивачем було подано за 4 квартал 2020 року податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також подано звіт за грудень 2020 року звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів. За даними поданих позивачем звітів, станом на грудень 2020 року у позивача було 2 працівники. До податкового органу позивачем не подавались повідомлення про прийняття на роботу працівників ні в 2020, ні в 2021, ні в 2022 роках. Отже, позивач не надав документів на підтвердження здійснення господарської операції за договором з АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (код ЄДРПОУ 00130850), а саме, не надано документів на підтвердження наявності трудових ресурсів для виконання вказаних робіт.

06.04.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області надано до суду заперечення, в яких зазначається, що позивачем до відповіді на відзив додано квитанції про подання звітності за I-IV квартал 2022 року, датовані 19.03.2023. Тобто зазначені звіти подані вже після прийняття оскаржуваного рішення та подання позовної заяви і відзиву на позовну заяву. Тому комісія ГУ ДПС у Дніпропетровській області, приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, діяла з урахуванням наданих на момент його прийняття документів та прийняла законне обґрунтоване рішення.

На підставі ухвали суду від 14.06.2023 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання та зобов`язано сторін до підготовчого засідання надати до суду належним чином засвідчену копію рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 01.07.2021 №7414 про відповідність ТОВ «БУДСТАР-КР» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків.

22.06.2023 до суду представником відповідача надано належним чином засвідчену копію рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 01.07.2021 №7414 про відповідність ТОВ «БУДСТАР-КР» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків.

04.07.2023 від представника позивача до суду надійшли пояснення, де зазначається, що із змісту оскаржуваного рішення слідує, що його прийнято за наслідками розгляду повідомлень позивача про надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, відсутня інформація про наявні трудові ресурси необхідні для виконання робіт, данні в податкових накладних не відповідають податковій звітності з податку на додану вартість за липень 2022 р., грудень 2022 р., наявні ризикові операції, та інше. Водночас первинним рішенням, яким було зупинено реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в ЄРПН слідує, що «відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»-8,9103%, «P»-0». Фактично, таке рішення прийнято у зв?язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить положенням Порядку №1165. Позивач звертає увагу на те, що пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Таким чином контролюючий орган, формулюючи висновок про відповідність платника пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, має оцінювати ризиковість здійснення конкретної господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, з урахуванням наявної податкової інформації. Разом з тим, у рішенні комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено відповідність ТОВ "БУДСТАР-КР" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на підставі твердження загального характеру «наявні ризикові операції, та інше», тобто безвідносно до конкретної господарської операції, зазначеної у поданій для реєстрації податковій накладній, що поставило платника у стан правової невизначеності щодо підстав визнання відповідності критеріям ризиковості та документів, які необхідно подати на підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платника податку.

04.07.2023 до суду від представника ТОВ "БУДСТАР-КР" надійшла заява про розгляд справи без участі позивача.

В підготовче засідання 06.07.2023 учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

02.08.2023 до суду від представника ТОВ "БУДСТАР-КР" надійшла заява про розгляд справи без участі позивача.

Ухвалою суду від 03.08.2023 закрито підготовче провадження у справі №160/3764/23 та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.09.2023.

05.09.2023 до суду від представника ТОВ "БУДСТАР-КР" надійшла заява про розгляд справи без участі позивача.

В судове засідання 06.09.2023 з`явились представники відповідачів.

Оскільки немає перешкод для розгляду справи по суті, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта у справі, враховуючи небезпеку ракетних ударів по м. Дніпро, з метою збереження життя та здоров`я працівників та відвідувачів суду, керуючись наказом Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.06.2023 №142-од, суд ухвалив здійснювати розгляд справи у справі №160/3764/23 в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ "БУДСТАР-КР" зареєстровано 05.04.2011 як юридична особа та перебуває на обліку платників податків у ГУ ДПС у Дніпропетровській області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є платником ПДВ.

Основними видами економічної діяльності ТОВ "БУДСТАР-КР" є: основний: 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; інші: 25.62 Механічне оброблення металевих виробів 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін 43.34 Малярні роботи та скління 81.21 Загальне прибирання будинків 81.22 Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об`єктів 81.29 Інші види діяльності із прибирання 81.30 Надання ландшафтних послуг 38.11 Збирання безпечних відходів.

Між ТОВ АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (замовник) та ТОВ «БУДСТАР-КР» (підрядник) 13.04.2021 укладено Договір додаткових аналогічних робіт з ремонту будівель ТРП №313 (далі Договір №313).

Відповідно до пунктів 2.1.-2.2. Договору №313, замовник доручає, а підрядник в межах договірної ціни зобов`язується виконати додаткові аналогічні роботи з ремонту будівель ТРП (далі - роботи) у відповідності до будівельних вимог, інших чинних законодавчих та нормативно-правових документів, які діють на території України. Підрядник повинен виконати роботи замовнику в обумовлені строки, а замовник зобов`язується сплатити підряднику вартість робіт на визначених цим договором умовах.

Згідно з пунктом 3.1. Договору №313 договірна ціна розраховується на підставі відомості дефектного акту (додаток №1 до цього Договору).

На підставі пункту 3.2. Договору №313 договірна ціна робіт за цим договором розраховується на основі цін і розцінок у будівництві відповідно до ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та визначається у кошторисній документації (договірна ціна, загальновиробничі витрати, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, пояснювальна записка тощо, узгоджені сторонами).

У відповідності до пункту 3.3. Договору №313 договірна ціна є твердою, визначена у кошторисній документації, що є додатком №2 до цього Договору, і становить: 1 677 357,72 грн. без ПДВ, крім того ПДВ 20% 335 471,54 грн., всього з ПДВ 2 012 829,26 грн.

Згідно з пунктом 18.1. Договору №313 договір вступає в силу з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення печатками сторін і діє до « 31» грудня 2021 р. (включно), але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим Договором, а в частині розрахунків - до повного їх виконання.

До матеріалів справи долучено дефектний акт на додаткові аналогічні роботи з ремонту будівель ТРП на АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ», що є додатком №1 до Договору №313

Додатками до Договору №313 є дефектний акт та кошторисна документація, у яких зазначено найменування робіт і витрат, які ТОВ «БУДСТАР-КР» зобов`язується виконати, та в якому визначається договірна ціна на кожен вид робіт, що здійснюється.

07.12.2021 сторонами підписано Додаткову угоду №1 до Договору №313 та продовжено термін дії договору до 31.12.2022.

27.07.2022 сторонами Договору №313 підписано Довідку про вартість виконання будівельних робіт та витрати, в якій зазначено загальна вартість виконаних робіт з ПДВ 173 731, 36 грн. та відповідний акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.07.2022 №7 на суму 137 837,09 грн.

Так, 22.08.2022 АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» здійснила оплату в сумі 119 390,08 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №9390.

На виконання приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань за фактом виконання робіт позивачем складено податкову накладну №1 від 27.07.2022 на суму 119 390,08 грн., в тому числі ПДВ 19 898,35 грн., та направлено її на реєстрацію до ЄРПН.

30.08.2022 від автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України надійшла квитанція, з якої вбачається, що документ №9169911190 прийнято, реєстрація зупинена.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 вказано, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27.07.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонується надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D»-0000 %, «Р»-0».

06.02.2023 ТОВ «БУДСТАР-КР» надало до контролюючого органу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, разом із додатками.

У відповідності до квитанції №2 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК документ прийнято до розгляду.

Позивачем подано пояснення до податкової накладної №1 від 27.07.2022.

Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №8237234/37272598 від 09.02.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 з причини надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: відсутня інформація про наявні трудові ресурси, необхідні для виконання робіт та інше.

Також, судом встановлено, що 11.07.2021 ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №7414 про відповідність ТОВ «БУДСТАР-КР» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку.

Вважаючи рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 27.07.2022 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 (далі - Порядок №1165) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як встановлено під час розгляду справи, реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з підстав відповідності вимогам пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку, платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

Оцінюючи наведені в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної мотиви контролюючого органу, суд з урахуванням положень норм чинного законодавства зауважує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі підпунктів пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Натомість, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Отже, судом під час розгляду справи встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, щодо якої заявлено позовні вимоги. ГУ ДПС у Дніпропетровській області за наслідком проведеного моніторингу зупинено реєстрацію податкової накладної та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем надані пояснення та копії первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджено матеріалами справи.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 в оскаржуваному рішенні комісією відповідача-1 зазначено ненадання платником податку копії документів: «надання платником податку документів, складених з порушенням законодавства.» Додатково повідомлено: «відсутня інформація про наявні трудові ресурси необхідні для виконання робіт.».

Судом встановлено, що рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №7414 від 11.07.2021 ТОВ «БУДСТАР-КР» віднесено до пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку.

Суд зауважує, пунктом 6 Критеріїв ризиковості платника податку передбачено неподання платником податку контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди, проте причиною відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 є надання платником податку документів, складених з порушенням законодавства, додатково повідомлено: відсутня інформація про наявні трудові ресурси необхідні для виконання робіт.

Отже, суд приходить до висновку, що підстава зупинення реєстрації податкової накладної (відповідність платника податку до пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку) та підстава відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 відрізняються за своєю суттю.

Суд додатково зазначає, що віднесення позивача до кола осіб, які відповідають пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків було наслідком допущених позивачем порушень в частині подання звітності з ПДВ, що мали місце до липня 2021 року. Тоді як питання реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 виникло за наслідком правовідносин позивача з АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ», що мали місце значно пізніше у серпні 2022 року.

Відповідачами не доведено причинний зв`язок між віднесенням позивача до пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків у липні 2021 року та правом позивача на реєстрацію податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в серпні 2022 року.

Таким чином, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови не наведення комісією доказів ризиковості проведеної господарської операції, свідчить про протиправність такого рішення.

На підставі частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» Суд визначив, що «…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління».

Як зазначив Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Отже, відповідачем-1, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

Таким чином, оскаржуване рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області №8237234/37272598 від 09.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 27.07.2022 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних суд виходить з такого.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Суд зазначає, що дискреційні функції ДПС України як суб`єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки чинним законодавством України визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 27.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що у даному випадку, у відповідача-2 відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв`язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути забезпечений шляхом зобов`язання ДПС України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 27.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням вищевикладеного, ГУ ДПС у Дніпропетровській області не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області №8237234/37272598 від 09.02.2023 є протиправним та підлягає скасуванню, а порушене право позивача підлягає відновленню шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 27.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, позовні вимоги ТОВ «БУДСТАР-КР» підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

У відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в загальному розмірі 37576,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №740 від 21.02.2023.

Таким чином, враховуючи роз`єднання позовних вимог, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Дніпропетровській області, комісією якої порушені права позивача, підлягає стягненню сплачений судовий збір у цій справі у розмірі 2684,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСТАР-КР» (адреса: вул. Костенко, буд. 25, оф. 4, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50065; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37272598) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (адреса: вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49107; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 44118658), Державної податкової служби України (адреса: Львівська пл., буд. 8, м. Київ, 04053; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8237234/37272598 від 09.02.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 27.07.2022 складену Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДСТАР-КР» в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСТАР-КР» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114160718
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/3764/23

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 07.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні