Рішення
від 13.10.2023 по справі 160/22315/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2023 року Справа № 160/22315/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

01.09.2023 Приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» (далі позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення №14080 від 13.07.2023, ухвалене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за індивідуальним податковим номером 326088204674;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за індивідуальним податковим номером 326088204674 з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ».

Позовна заява обґрунтована тим, що позивач не погоджується з рішенням про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №14080 від 13.07.2023. Вказує, що оскаржуване рішення не відповідає вимогам Податкового кодексу України, прийняте без з?ясування наявності фактичних обставин господарської діяльності позивача з метою формування податкового зобов?язання чи податкового кредиту та за відсутністю підстав на оформлення Довідки про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, у зв?язку з неправильно визначеним строком податкових місяців такого неподання, а тому є протиправним та підлягає скасуванню. Фактичні обставини господарської діяльності позивача за цей період, як платника ПДВ були достовірно відомі ГУ ДПС у Дніпропетровській області, у зв?язку з тим, що за період з червня 2022 року по травень 2023 року позивач, маючи статус платника ПДВ, здійснював складання податкових накладних та надсилав їх на реєстрацію до ЄРПН, а відповідач зупиняв реєстрацію податкових накладних, вимагав від позивача підтвердження інформації, зазначеної у ПН для розгляду питання прийняття/неприйняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних, отримував пояснення від позивача та копії первинних документів, що свідчать про здійснення господарської операції, приймав рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН, а у подальшому ДПС України отримувала від позивача скаргу на рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області з поясненнями та копіями первинних документів, щодо здійснення господарської операції позивача та в подальшому скарга позивача про відмову у реєстрації ПН скасовуючи рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН була задоволена, а реєстрація ПН у ЄРПН здійснена. Позивач вважає, що за умов викладених у новій (останній) редакції підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, платники податків з 03.03.2022 по 06.09.2022 звільнялися від відповідальності з обов?язковим виконанням обов?язків з подання звітності без будь-яких застережень, щодо можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків. В умовах введення воєнного стану, з огляду на норми податкового законодавства у період з 03.03.2022 по 06.09.2022, позивач опинився в ситуації правової невизначеності стосовно строків виконання своїх податкових зобов?язань з подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації. Станом на момент прийняття спірного рішення, а саме на 13.07.2023, відповідач був обізнаний про ведення господарської діяльності позивачем та автоматичного обліку сум податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. Контролюючий орган не надав вмотивованої оцінки фактичним обставинам за наявності інформації про здійснення оподаткованих господарських операцій позивачем в Єдиному реєстрі податкових накладних з червня 2022 року по травень 2023 року. За таких підстав та враховуючи викладені обставини, є протиправними дії відповідача на стадії правильності та правомірності складання довідки від 27.06.2023 №14381/04-36-04-06-12 якою встановлено, що позивач не подає податкові декларації з ПДВ, або подає таку, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, послуг здійснених з метою формування податкового зобов?язання та кредиту протягом періоду з червня 2022 року по травень 2023 року, відтак, рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 13.07.2023 року № 14080 є протиправним.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2023 позовну заяву Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишено без руху та надано строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.09.2023 відкрито провадження в адміністративній справі; справу №160/22315/23 призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом.

13.09.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» надійшла заява про забезпечення позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 заяву Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» про забезпечення позову у справі №160/22315/23 задоволено. Зупинено дію рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №14080 від 13.07.2023 «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість» до набрання законної сили рішення у справі.

26.09.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування заходів забезпечення позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.09.2023 клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування заходів забезпечення позову у справі №160/22315/23 - повернуто заявнику без розгляду.

02.10.2023 судом отримано відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, вважає їх безпідставними з огляду на наступне. За даними інформаційних баз ДПС України за період з червня 2022 по травень 2023 року ПП «ТЕХНОСЕРВІСНФОРМ» не подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість, що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання та податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень. Згідно фінансового звіту ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за 2023 рік залишкова вартість основних фондів - 3155,1 тис.грн., залишки запасів - 58267,7 тис.грн, дебіторська заборгованість - 5682,1 тис.грн. Рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 13.07.2023 №14080 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ». Рішення направлено засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення на юридичну адресу ПП «ТЕХНОСЕРВІСНФОРМ». Виходячи з наведеного, анулювання реєстрації платника ПДВ здійснено відповідно до вимог підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України. Посилання позивача на військовий стан, як форс-мажорну обставину відповідач вважає безпідставним, оскільки форс-мажорні обставини стосуються суб`єктів господарювання лише в частині виконання договірних зобов`язань. Будь-яких рекомендацій чи застережень для зареєстрованих платників податку в частині строків подання податкових декларацій правила застосування форс-мажорних обставин не містять. Доводи позивача про те, що введення воєнного стану є підставою для звільнення позивача від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов`язань з подання податкової звітності є безпідставними та необґрунтованими, оскільки в ЄРПН протягом зазначеного періоду ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» реєструвались податкові накладні, які не були ним відображенні в податковій звітності з ПДВ, тобто свідомо не включені до складу придбання товарів, здійснених з метою формування податкового кредиту. Отже, позивачем здійснювалися господарські операції в період дії воєнного стану, а формальне посилання на воєнний стан не є поважною причиною для порушення порядку подання податкової звітності. Вказано, що ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» не входить до переліку платників щодо яких прийнято рішення контролюючим органом про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку.

Згідно з ч.ч.5, 8 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» (код ЄДРПОУ 32608829) зареєстровано 17.07.2003 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Правобережна ДПІ (Новокадацький район м.Дніпра).

Основним видом економічної діяльності ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» є 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.

Позивач зареєстрований платником ПДВ 25.12.2003.

13.07.2023 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №14080 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ».

В обґрунтування прийняття рішення відповідачем зазначено, що платник ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу Державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійсненних з метою формування податкового зобов?язання чи податкового кредиту підлягає виключенню з реєстру платників податку на додану вартість, що згідно з пп. "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, що підтверджено довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців по платнику ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» №14381/04-36-04-06-12 від 27.06.2023.

Вказано, що платник ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» не подає до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з червня 2022 по травень 2023 року.

В продовженні рішення №14080 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» вказано, що датою анулювання реєстрації є 13.07.2023.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначаєПодатковий кодекс України(далі -ПК України).

Відповідно до пункту180.1 статті 180 ПК Українидля цілей оподаткування платником податку є, зокрема, будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеномустаттею 183цього розділу.

Процедура анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюєтьсярозділом V Податкового кодексу Українита Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженомунаказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130.

Згідно із пунктом184.1 статті 184 ПК Україниреєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:

а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеноїстаттею 181цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом;

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом;

в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;

г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту;

ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;

з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених упідпунктах 4,5і8 пункту180.1 статті 180цьогоКодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.

Пунктом184.2 статті 184 ПК Українивизначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній упідпункті «а» пункту 184.1цієї статті, здійснюється зазаявоюплатника податку, а на підставах, визначених упідпунктах «б»-«з» пункту 184.1цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Постановою КМУ №1130 від 14.11.2014 р. затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі -Положення №1130), яким визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.

Підпунктом «г» п.5.1. Положення №1130 встановлено, що реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначенихпунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органудекларації з податку на додану вартістьта/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Відповідно до пункту 5.2 Положення №1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно зпідпунктом «г»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г»пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:

не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;

включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Пунктом 5.5 Положення №1130 визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених упідпунктах «б» - «з»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з»пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава -підпункт «г»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Відповідно до пункту 5.6 Положення№1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою №6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні нормиКодексу.

Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.

Один примірник рішення зберігається в контролюючому органі, який прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

Аналіз наведених норм права у їх сукупності дає можливість дійти висновку, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.

Тобто анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі п.п.«г» п.184.1 ст.184 ПК Україниможливе за таких умов: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права висловлений Верховним Судом у постановах від 05.11.2018 у справі № 820/2294/16, від 16.04.2020 у справі №826/876/17.

Як видно з матеріалів справи, підставою для прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стала довідка №14381/04-36-04-06-12 від 27.06.2023, про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяцівта дані з інформаційних баз ДПС України, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців з червня 2022 року по травень 2023 року не подавав до контролюючого органу податкові декларації з ПДВ, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Відповідно до п.5.2 Положення №1130 встановлено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно ізпідпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу(підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, щовключаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Отже, для анулювання реєстрації платником ПДВ визначальним є факт подання декларацій за останні 12 послідовних податкових місяців, які свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Суд зазначає, що склад наведеного правопорушення передбачає встановлення факт відсутності здійснення позивачем як суб`єктом господарювання господарської діяльності, а саме постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Проаналізувавши долучені до матеріалів справи документи, судом встановлено, що в межах визначеної діяльності 23.06.2022 позивачем надані послуги ТОВ «ЄС Стандарт» (код ЄДРПОУ 41068531), 13.07.2022 позивачем надані послуги ТОВ Фірма «Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906), 25.08.2022 позивачем надані послуги ПП «Андріївка» (код ЄДРПОУ 320811117), 22.09.2022 позивачем надані послуги ТОВ «САНОІЛ» (код ЄДРПОУ 31610072), 31.10.2022 позивачем надані послуги ФГ «Злагода» (код ЄДРПОУ 31949283), 11.11.2022 позивачем надані послуги ТОВ «Агрооб`єднання фермерських господарств «Еліта» (код ЄДРПОУ 24389445), 08.12.2022 позивачем надані послуги ТОВ «Харківське автотранспортне підприємство №16363» (код ЄДРПОУ 01332106), 10.01.2023 позивачем надані послуги ТОВ «Марк Ойл Груп» (код ЄДРПОУ 43423463), 04.02.2023 позивачем надані послуги ТОВ «АТП 16329» (код ЄДРПОУ 03120259), 17.03.2023 позивачем відвантажено запчастини ТОВ «Агрофірма «Дружба» (код ЄДРПОУ 00695278), 19.04.2023 позивачем надані послуги ПП «Тріо» (код ЄДРПОУ 30544093), 05.05.2023 позивачем надані послуги ПП «ШАГ» (код ЄДРПОУ 31231247).

Вказані послуги надані відповідно до номенклатури, а саме річного техобслуговування, ремонтних робіт, встановлення паливно-мастильних матеріалів, зчитування кодів несправності тощо.

За наслідками надання послуг та відвантаження запчастин складені первинні документи, копії яких долучені до матеріалів справи. Сплата за надані послуги підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними інструкціями.

За кожним фактом надання послуг та відвантаження запчастин ПП «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» складені податкові накладні, які після адміністративного оскарження рішення про відмову в їх реєстрації, були успішно зареєстровано податковим органом.

Судом встановлено, позивачем підтверджено в позовній заяві, а відповідачем не спростовано, що позивачем відповідно до п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України складено наступну кількість податкових накладних:

-у червні 2022 року 395 шт. на суму 6 272 570,54 грн;

-у липні 2022 року 377 шт. на суму 7786147,64 грн;

-у серпні 2022 року 164 шт. на суму 5580303,33 грн;

-у вересні 2022 року 177 шт. на суму 5140947,66 грн;

-у жовтні 2022 року 175 шт. на суму 6615728,40 грн;

-у листопаді 2022 року 166 шт. на суму 4278107,65 грн;

-у грудні 2022 року 164 шт. на суму 3891347,90 грн;

-у січні 2023 року 195 шт. на суму 5197593,66 грн;

-у лютому 2023 року 177 шт. на суму 6422025,42 грн;

-у березні 2023 року 257 шт. на суму 4910231,54 грн;

-у квітні 2023 року 277 шт. на суму 4979469,27 грн;

-у травні 2023 року 211 шт. на суму 7216820,79 грн.

Реєстрація частини з переліченої кількості податкових накладних зупинена.

Отже, встановлюючи факт відсутності здійснення позивачем як суб`єктом господарювання господарської діяльності, а саме постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, судом не підтверджені висновки податкового органу про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Позивачем здійснювалась з червня 2022 по травень 2023 року активна господарська діяльність, що підтверджується матеріалами справи.

Суд зазначає, що декларування позивачем податкових зобов`язань шляхом реєстрації податкових накладних свідчить про наявність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту й відповідно спростовує твердження відповідача щодо протилежного.

Поряд з цим, суд при вирішенні спору зважає на введення в Україні воєнного стану з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року строком на 30 діб указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 року строком на 30 діб указом Президента України від 14.03.2022 року №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 року строком на 30 діб указом Президента України від 18.04.2022 року №259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 року строком на 90 діб указом Президента України від 17.05.2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 року строком на 90 діб указом Президента України від 23.08.2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 року строком на 90 діб указом Президента України від 07.11.2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19.02.2023 року строком на 90 діб указом Президента України від 06.02.2023 року №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20.05.2023 року строком на 90 діб указом Президента України від 01.05.2023 року №254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовження воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18.08.2023 року строком на 90 діб указом Президента України від 26.07.2023 року №451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Станом на дату вирішення спору воєнний стан в Україні не скасовано.

Відповідно до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10Перехідних положень ПК України для платників податків зупиняється перебіг відповідних податкових строків за деяким винятком, до яких не відносено саме подання платником податків податкової звітності.

Суд також зазначає, що долученими до матеріалів справи документами підтверджено,що підприємство декларувало відповідні податкові зобов`язання, про що свідчать зареєстровані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, вказана інформація не була внесена посадовими особами відповідача до оскарженого рішення, хоча законодавець при затвердженні форми рішення в Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженимНаказом Міністерства фінансів України 14.11.2014 №1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014 р. за № 1456/26222 передбачав таке відображення, а отже, і дослідження.

З урахуванням наведеного, зважаючи, шо протягом спірного періоду підприємство хоча й не подавало податкову (і) декларації, однак, провадило активну господарську діяльність та формувало відповідні податкові зобов`язання, а також беручи до уваги приписи 69.9 пункту 69 підрозділу 10Перехідних положень ПК України, суд робить висновок, що оскаржене рішення прийнято відповідачем не з урахуванням усіх обставин та без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, яке відповідно є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за індивідуальним податковим номером 326088204674 з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ», суд виходить з того, що згідно з пунктом 3.1. Положення №1130, реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.

Відповідно до норм пункту 5.10. Положення №1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.

Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВЯкщо анулювання реєстрації платника ПДВ було здійснене згідно з рішенням про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість за формою № 7-РПДВ (додаток 7), то скасування анулювання реєстрації платника ПДВ проводиться шляхом скасування запису про такого платника у Переліку. При цьому не скасовуються рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ та анулювання реєстрації інших платників ПДВ, включених до Переліку.

Отже, вказана вимога є належним способом правового захисту та підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд робить висновок про задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, сплачений позивачем відповідно до платіжної інструкції від 31.08.2023 судовий збір у сумі 5368 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» (вул. Караваєва, буд. 30, кв. 32, м. Дніпро, 49064, код ЄДРПОУ 32608829) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ ВП 44118658) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення №14080 від 13.07.2023, ухвалене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за індивідуальним податковим номером 326088204674.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ» за індивідуальним податковим номером 326088204674 з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Приватне підприємство «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Приватного підприємства «ТЕХНОСЕРВІСІНФОРМ судові витрати зі сплати судового збору у загальному розмірі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

Дата ухвалення рішення13.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114160770
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/22315/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 05.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 05.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні