П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/4827/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Капинос Оксана Валентинівна
Суддя-доповідач - Залімський І. Г.
12 жовтня 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Сушка О.О. Мацького Є.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Володар» до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Володар" звернулося до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просило суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 02.01.2023 №7997210/32897399 та №7997216/32897399;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Володар" податкові накладні №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022, датою фактичного їх надходження.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 позов задоволено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступних підстав: 1) по податковій накладній №2 від 04.10.2022: невідповідності поданих документів, а саме: платіжне доручення від 10.10.2022 №206 на суму ПДВ 14295,00 грн., ВН від 04.10.2022 №140 на суму ПДВ 16679,96 грн., тоді як ПН від 04.10.2022 №2 на суму ПДВ 14295,00 грн. 2) по податковій накладній №12 від 24.10.2022: невідповідності поданих документів, а саме: платіжне доручення від 26.10.2022 №237 на суму ПДВ 15515,87 грн., ВН від 24.10.2022 №164 на суму ПДВ 32182,54 грн., тоді як ПН від 24.10.2022 №12 на суму ПДВ 15515,87 грн.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зауважив, що під час розгляду справи відповідачі не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень від 02.01.2023 №7997210/32897399 та №7997216/32897399.
ДПС України не подано відзиву чи письмових пояснень на апеляційну скаргу.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.08.2023, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, Основний вид діяльності Товариства - Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю (КВЕД 23.70).
ТОВ "Володар", з метою здійснення господарської діяльності з виробництва гранітної продукції, було укладено ряд договорів на поставку Товариству гранітних блоків, а саме: Договір поставки №22/21 від 29.11.2021 з ТОВ "Українська Гранітна Корпорація" (код ЄДРПОУ 32935011) на постачання товариству блоків гранітних з габро Центрального родовища; Договір купівлі-продажу №0301 від 03.01.2022 з ТОВ "Біембісі-"Граніт" (код ЄДРПОУ 38500488) на реалізацію блоків гранітних лабрадориту Осниківського Північного родовища; Договір поставки №Г-0000013 від 26.03.2018 з ТОВ "ПК "Вимпел" (код ЄДРПОУ 13544670) на реалізацію Товариству блоків гранітних Покостівського родовища.
Згідно укладених договорів Товариством були придбані блоки гранітні, що підтверджується видатковими накладними, ттн, банківськими виписками, актом звірки.
Транспортування придбаних гранітних блоків здійснювалося орендованими Товариством згідно договору оренди вантажних автомобілів №23/01-1 від 04.01.2022, транспортними засобами.
З метою реалізації гранітної продукції, виробленої з попередньо придбаних гранітних блоків, між ТОВ "Володар" та TOB "ТК "Укр-Граніт" укладено договір поставки від 04.01.2022 №01/1-2022.
Згідно даного договору позивач здійснював реалізацію товару покупцю - TOB "ТК "Укр-Граніт", з подальшим формуванням податкових накладних №2 від 04.10.2022; № 12 від 24.10.2022 та поданням їх на реєстрацією в ЄРПН.
Однак реєстрацію податкових накладних було зупинено, оскільки, як зазначено у квитанціях коди УКТЗЕД ДКПП товару/послуг 6801 (по ПН №2 від 04.10.2022), 6802 (по ПН №12 від 24.10.2022) відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ "Володар" подано до контролюючого органу пояснення щодо реальності здійснення господарських операцій по зазначеним вище податковим накладним з додаванням копій документів, що підтверджують реальність проведення таких господарських операцій. Зокрема, надано наступні документи:
1) до пояснень від 27.12.2022 по податковій накладній №2 від 04.10.2022 додано: договір поставки №01/1-2022 від 04.01.2022; договір поставки №22/21 від 29.11.2021; договір оренди вантажних автомобілів №23/01-1 від 04.01.2022; рахунок на оплату №61 від 22.08.2022; видаткова накладна №140 та ТТН №04/10-1 від 04.10.2022; банківська виписка за 10.10.2022; картка рахунку 361 за 01.10.2022 - 15.10.2022; видаткова накладна №5 від 15.02.2022 та рахунок на оплату №7 від 02.02.2022 від ТОВ "Українська Гранітна Корпорація" товарно-транспортні накладні за 15-17.02.2022 до видаткової накладної №5 від 15.02.2022; акт звірки взаємних розрахунків за січень-жовтень 2022 з ТОВ "Українська Гранітна Корпорація"; банківська виписка за 03.02.2022; накладна на передачу готової продукції №101 від 04.10.2022; картка рахунку 26 за жовтень 2022р.; штатний розпис на 2022р.;
2) до пояснень від 28.12.2022 по податковій накладній №12 від 24.10.2022 додано: договір поставки №01/1-2022 від 04.01.2022; договір купівлі-продажу №0301 від 03.01.2022; договір №ДГ-0000013 від 26.03.2018; договір оренди вантажних автомобілів №23/01-1 від 04.01.2022; рахунок на оплату №79 від 20.09.2022; видаткова накладна №164 та ТТН №24/10-2 від 24.10.2022; картка рахунку 361 за 16.10,2022-31.10.2022; видаткові накладні та ТТН від ТОВ ПК "Вимпел"за жовтень 2022, в т.ч. видаткова накладна №РН-166 від 06.10.2022, ТТН №В06/10 від 06.10.2022, рахунок-фактура №СФ-0000110 від 06.10.2022; акт звіряння взаємних розрахунків з ТОВ ПК "Вимпел" станом на 31.10.2022; банківська виписка за 12.10.2022; видаткові накладні та ТТН від ТОВ "Біембісі-Граніт" за жовтень 2022р.; акт звіряння розрахунків з ТОВ "Біембісі Граніт" станом на 31.10.2022; накладна на передачу готової продукції №96 від 24.10.2022; картка рахунку 26 за жовтень 2022; штатний розпис на 2022р.
Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 02.01.2023 №7997210/32897399, від 02.01.2023 №7997216/32897399 було відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступних підстав ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних. У додатковій інформації по податковій накладній №2 від 04.10.2022 вказано: невідповідність поданих документів, а саме: платіжне доручення від 10.10.2022 №206 на суму ПДВ 14295 грн, ВН від 04.10.2022 №140 на суму ПДВ 16679,96 грн, тоді як ПН від 04.10.2022 №2 на суму ПДВ 14295 грн; по податковій накладній №12 від 24.10.2022: невідповідність поданих документів, а саме: платіжне доручення від 26.10.2022 №237 на суму ПДВ 15515,87 грн, ВН від 24.10.2022 №164 на суму ПДВ 32182,54 грн, тоді як ПН від 24.10.2022 №12 на суму ПДВ 15515,87 грн.
Вважаючи протиправними рішення від 02.01.2023 №7997210/32897399 та №7997216/32897399, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Згідно п.201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до вимог п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пункт 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29 грудня 2010 року №1246 (Порядок №1246), визначає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно 4, 5 пунктів Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (Порядок №1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022 слугувала відповідність вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 Додатку 3 до Порядку №1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку №1165. Проте відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
У даному випадку квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022 не відповідають вимогам Порядку №1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку. Крім того, не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам, передбаченим пунктом 11 Порядку №1165.
Отже, реєстрацію вказаних податкових накладних зупинено без дотримання вказаних вимог Порядку №1165.
Згідно з пунктом 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (Порядок №520), прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
У рішеннях від 02.01.2023 №7997210/32897399 та №7997216/32897399 в якості підстав прийняття вказано ненадання платником податку первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні інвойси), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У додатковій інформації по податковій накладній №2 від 04.10.2022 вказано: невідповідність поданих документів, а саме: платіжне доручення від 10.10.2022 №206 на суму ПДВ 14295 грн, ВН від 04.10.2022 №140 на суму ПДВ 16679,96 грн, тоді як ПН від 04.10.2022 №2 на суму ПДВ 14295 грн; по податковій накладній №12 від 24.10.2022: невідповідність поданих документів, а саме: платіжне доручення від 26.10.2022 №237 на суму ПДВ 15515,87 грн, ВН від 24.10.2022 №164 на суму ПДВ 32182,54 грн, тоді як ПН від 24.10.2022 №12 на суму ПДВ 15515,87 грн.
Апеляційний суд зазначає, що у ході розгляду даної справи судом не встановлено наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих позивачем для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022. При цьому, наявні у матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують факт здійснення господарської операції за якою складені податкові накладні №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022.
Як обґрунтовано зауважив суд першої інстанції, податковим законодавством передбачено обов`язок складати податкову накладну як на повне, так і на часткове постачання товарів (робіт, послуг) та їх оплату, а тому невідповідність зазначених сум у первинному документі та складеній на його підставі податковій накладній жодним чином не свідчить про протиправність складання такої податкової накладної. Постачальник на дату отримання попередньої оплати зобов`язаний скласти податкову накладну на усю суму такої попередньої оплати, а на дату поставки товару постачальник повинен скласти податкову накладну на різницю між фактичною вартістю товару та вартістю такого товару, яка відображена в податковій накладній, складеній по факту попередньої оплати, що й було зроблено позивачем.
Позивачем на підставі видаткової накладної №140 від 04.10.2022 на поставку продукції на загальну суму 100 079,76 грн., в т.ч. ПДВ 16 679,96 грн., було сформовано та подано на реєстрацію податкову накладну №2 від 04.10.2022 на різницю ПДВ - 14295,00 грн. (16679,96 - 2384,96 = 14295,00), оскільки станом на 04.10.2022 на суму по розрахункам з покупцем попередньо вже була проведена реєстрація податкової накладної в ЄРПН (податкова накладна №14 від 21.09.202) по факту отримання попередньої оплати.
Посилання в рішенні №7997210/32897399 на платіжне доручення №206 від 10.10.2022 на суму ПДВ 14295,00 грн., згідно якого покупцем було проведено остаточний розрахунок за раніше поставлену продукцію, додатково підтверджує той факт, що позивачем дотримано вимог законодавства щодо складання податкової накладної №2 від 04.10.2022 на різницю незареєстрованого ПДВ по господарській операції - 14295,00 грн. по першій події - поставці продукції згідно видаткової накладної №140 від 04.10.2022.
Крім того, позивачем було створено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №16 від 29.09.2022, оскільки від покупця - TOB ТК "Укр-Граніт" надійшла попередня оплата в сумі 100 000,00 грн. (ПДВ - 16666,67 грн.) згідно платіжного доручення №90.
Враховуючи попередню реєстрацію податкової накладної №16 від 29.09.2022 на суму 100000,00 грн. (ПДВ - 16666,67 грн.) по першій події - оплаті товару, після його поставки згідно видаткової накладної №164 від 24.10.2022 на загальну суму 193 095,24 грн.. в т.ч. ПДВ 32 182,54 грн. позивачем було сформовано та подано на реєстрацію податкову накладну №12 від 24.10.2022 на різницю ПДВ -15515,87 грн. (32182,54- 16666,67 = 15515,87).
Посилання в рішенні на платіжне доручення від 26.10.2022 №237 на суму ПДВ 15515,87 грн. також додатково підтверджує той факт, що позивачем дотримано вимог законодавства щодо складання податкової накладної №12 від 24.10.2022 на різницю незареєстрованого ПДВ по господарській операції - 15515,87 грн. по першій події - поставці продукції згідно видаткової накладної від 24.10.2022 №164.
Таким чином, у контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у реєстрації податкових накладних №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022, що свідчить про протиправність та необхідність скасування рішень від 17.11.2022 №7657728/14152653 та №7657729/14152653.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 04.10.2022 та №12 від 24.10.2022, датами їх фактичного надходження.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Сушко О.О. Мацький Є.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2023 |
Оприлюднено | 16.10.2023 |
Номер документу | 114165809 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні