Рішення
від 13.10.2023 по справі 904/2878/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.10.2023м. ДніпроСправа № 904/2878/23

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Плай-Будінвест", м. Київ

до Приватного підприємства "САРМАТ", смт. Широке, Широківський район, Дніпропетровська область

про стягнення заборгованості за договором на виконання робіт

Суддя Красота О.І.

Без участі представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Плай-Будінвест" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Приватного підприємства "САРМАТ" і просить суд стягнути заборгованість у розмірі 188 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем умов Договору на виконання робіт № 3 від 23.06.2022 в частині повної та своєчасної оплати виконаних робіт.

Ухвалою суду від 12.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідач відзив на позов, а також докази повної оплати до суду не надав, про розгляд справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 33).

З урахуванням викладеного, господарський суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами, відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Справу відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод розглянуто судом протягом розумного строку.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

23.06.2022 між Приватним підприємством "САРМАТ" (далі Відповідач, Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Плай-Будінвест" (далі Позивач, Підрядник) укладено Договір на виконання робіт № 3 (далі Договір).

Згідно з п. 1.1 Договору в порядку та на умовах, визначених сторонами у Договорі, Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується на свій власний ризик, власними силами, виконати роботи по бетонуванню стінових панелей, а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи.

Відповідно до п. 1.2 Договору роботи за Договором виконуються на об`єкті Замовника за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Рудна, буд. 47 (територія ПАТ "ІНГЗК", об`єкт ПНС 4) з матеріалів Замовника.

Пунктом 1.3 Договору передбачено, що роботи виконуються Виконавцем з використанням інструментів, обладнання та матеріалів Замовника.

За умовами п. 1.4 Договору роботи Виконавець виконує власними силами або із залученням підрядних організацій.

Відповідно до п. 2.1 Договору вартість робіт є договірною та складає 1 800,00 грн., з ПДВ за 1 куб.м виконаних робіт.

Згідно з п. 2.2 Договору розрахунки за Договором здійснюються у такому порядку:

- попередня оплата, що складає: 150 000,00 грн., без ПДВ, у термін до 3 робочих днів з моменту (дати) підписання Договору;

- остаточний розрахунок загальної вартості робіт, відповідно до умов Договору, здійснюється Замовником протягом 5 банківських днів з моменту (дати) підписання сторонами акту виконаних робіт за Договором.

За умовами п. 2.3 Договору розрахунки проводяться шляхом безготівкового переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця, що вказується у рахунку на оплату, що надається Виконавцем.

Відповідно до п. 2.6 Договору зобов`язання Замовника з оплати робіт вважається виконаним у момент списання коштів з банківського рахунку Замовника, відповідно до реквізитів, вказаних Виконавцем у рахунку або у Договорі. Ризики незарахування коштів на банківський рахунок Виконавця у випадку наявності помилки у виставленому рахунку несе Виконавець.

Згідно з п. 3.1 Договору термін початку виконання робіт не пізніше 2 робочих днів з моменту підписання Договору.

За умовами п. 3.2 Договору термін виконання робіт за Договором протягом 2 календарних місяців з моменту (дати) початку виконання робіт.

Відповідно до п. 3.4 Договору моментом закінчення виконання робіт Виконавцем за Договором вважається дата підписання сторонами відповідного акту виконаних робіт.

Згідно з пп. 4.1.1 п. 4.1 Договору Виконавець зобов`язаний своєчасно та якісно виконати роботи, передбачені Договором, і здати їх у повному обсязі Замовнику.

За умовами п. 4.2 Договору Замовник, зокрема:

4.2.1 забезпечує фінансування робіт згідно з розділом 2 Договору;

4.2.3 здійснює приймання виконаних робіт.

Відповідно до п. 5.1 Договору приймання і передача послуг за Договором оформлюється актом приймання-передачі наданих послуг у двох примірниках, завірених підписом та печаткою обох сторін. Якщо послуги оплачуються Виконавцем подекадно, то сторони оформлюють акти також подекадно, протягом 3 робочих днів після фактичного надання відповідної частини послуг.

Пунктом 5.2 Договору передбачено, що Замовник протягом 5 робочих днів з дня отримання від Виконавця акту виконаних робіт за умови відсутності заперечень щодо обсягу та якості виконаних робіт приймає роботу у Виконавця і підписує наданий Виконавцем акт виконаних робіт і в цей же строк направляє Виконавцю один підписаний примірник зазначеного акту.

Згідно з п. 5.3 Договору за умови наявності у Замовника заперечень щодо обсягу або якості виконаних Виконавцем робіт Замовник зобов`язаний у строк, визначений у п. 5.2 Договору, надати Виконавцю мотивовану письмову відмову від приймання виконаних робіт із зазначенням переліку виявлених недоліків, які необхідно усунути, та із зазначенням строків їх усунення.

За умовами п. 5.4 Договору якщо Замовник не приймає у Виконавця виконані роботи і не надає мотивовану письмову відмову від приймання виконаних робіт у строк, визначений у п. 5.2 Договору, вважається, що роботи виконані Виконавцем якісно та у повному обсязі.

Договір набирає чинності з моменту підписання обома сторонами та діє до 31.12.2022 включно, але в будь-якому разі до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за Договором (п. 9.1 Договору).

Відповідно до п. 9.3 Договору закінчення строку дії Договору не звільняє сторони від зобов`язань, що залишаються невиконаними, та від відповідальності за його порушення, які мали місце під час дії Договору.

Позивач виконав роботи на загальну суму 756 612,00 грн., про що склав та підписав:

- акт здачі-приймання робіт № 1 Додаткові роботи (надання послуг) від 29.06.2022 на суму 64 452,00 грн. за період з 29.06.2022 11.07.2022;

- акт № 2 здачі-приймання робіт (надання послуг) від 08.09.2022 на суму 304 260,00 грн.;

- акт № 3 здачі-приймання робіт (надання послуг) від 14.09.2022 на суму 387 900,00 грн. (а.с. 13-15).

При цьому, вказані акти були затверджені начальником дільниці Відповідача Мороз С.О., однак директор Відповідача Волощенко С.Б. їх не підписав.

24.10.2022 Позивач надіслав Відповідачу зазначені акти для підписання (а.с. 16-18).

Відповідач вказані акти не підписав і не повернув, мотивованої письмової відмови від приймання виконаних робіт у строк, визначений у п. 5.2 Договору, не надав, тому, враховуючи п. 5.4 Договору, роботи вважаються виконаними Позивачем якісно та у повному обсязі.

При цьому, Позивач зазначає, що Відповідач частково розрахувався за виконані роботи на загальну суму 568 612,00 грн., а саме:

- оплата № 14 від 24.06.2022 на суму 150 000,00 грн.;

- оплата № 13 від 15.07.2022 на суму 30 000,00 грн.;

- оплата № 15 від 28.07.2022 на суму 50 000,00 грн.;

- оплата № 16 від 29.07.2022 на суму 30 000,00 грн.;

- оплата № 17 від 15.08.2022 на суму 30 000,00 грн.;

- оплата № 18 від 25.08.2022 на суму 10 000,00 грн.;

- оплата № 19 від 09.09.2022 на суму 30 000,00 грн.;

- оплата № 20 від 27.09.2022 на суму 30 000,00 грн.;

- оплата № 21 від 03.10.2022 на суму 50 000,00 грн.;

- оплата № 22 від 13.10.2022 на суму 27 900,00 грн.;

- оплата № 23 від 21.11.2022 на суму 15 000,00 грн.;

- оплата № 24 від 25.11.2022 на суму 20 000,00 грн.;

- оплата № 25 від 25.11.2022 на суму 25 000,00 грн.;

- оплата № 26 від 29.11.2022 на суму 10 000,00 грн.;

- оплата № 1 від 12.01.2023 на суму 50 000,00 грн.;

- оплата № 2 від 23.03.2023 на суму 10 712,00 грн.

Отже, роботи за актами № 1 та № 2 були сплачені Відповідачем у повному обсязі, однак за актом № 3 лишилась заборгованість у розмірі 188 000,00 грн., що і є причиною виникнення спору.

Ухвалюючи рішення, господарський суд виходив з таких підстав.

Відповідно до ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

За приписами ч. 4 ст. 879 Цивільного кодексу України оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об`єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.

За приписів ч. 1 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Враховуючи умови п. 2.2 Договору, строк оплати виконаних робіт є таким, що настав.

Як встановлено судом вище, Відповідач частково розрахувався з Позивачем за виконані роботи у розмірі 568 612,00 грн., а саме за актами № 1 та № 2, а також частково за актом № 3, у зв`язку з чим лишилась заборгованість за актом № 3 у розмірі 188 000,00 грн.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відповідача заборгованості у розмірі 188 000,00 грн.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за подання позовної заяви покладається на Відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 129, ч. 9 ст. 165, ст.ст. 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства "САРМАТ" (53700, Дніпропетровська область, Широківський район, смт. Широке, вул. Соборна, 114, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 31037360) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Плай-Будінвест" (03151, м. Київ, вул. Ушинського, 40, оф. 212, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 42619239) заборгованість у розмірі 188 000,00 грн., судовий збір у розмірі 2 820,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.

Суддя О.І. Красота

Повне рішення складено

13.10.2023

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення13.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114166764
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —904/2878/23

Судовий наказ від 07.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Рішення від 13.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 12.06.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні