Рішення
від 13.10.2023 по справі 420/20683/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/20683/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Бутенка А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

Товариство обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 10032/15-32-04-06 від 17.05.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» застосовано штрафні санкції в сумі 478 755,22 грн.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено перевірка позивача, з питань своєчасності реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» дата виписки яких припадає на лютий 2022 р., березень 2022р., квітень 2022р., травень 2022р., липень 2022р. За результатами перевірки складено акт №9924/15-32-04-06/41950232. На підставі Акту винесено податкове повідомлення-рішення. Позивач не погоджується з сумами грошових зобов`язань та штрафних санкцій нарахованих за вказаним податковим повідомленням-рішенням, вважає винесене податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

30.08.2023 року від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що за результатами проведення камеральної перевірки фахівцями контролюючого органу було складено відповідний Акт камеральної перевірки від 9924/15-32-04-06 від 24.10.2022 року. В ході проведення відповідної перевірки було встановлено порушення ст. 201 Податкового Кодексу України, а саме порушено строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН. У свою чергу відповідно до п. 120 прим. 1. 1 ст. 120 прим. 1 ПК України - порушення платниками податку на додану вартість граничного строку передбаченого статтею 201 ПК України, для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладання на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст.ст. 192, 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу. Контролюючим органом було здійснено направлення акту камеральної перевірки засобами поштового зв`язку на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» (код ЄДРПОУ 41950232) в якому зафіксоване порушення граничних строків реєстрації вищезазначених податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних (ст 201 ПК України) та розраховано відповідно штрафну санкцію за вищезазначене порушення (п. 120 прим. 1.1 ст. 120 прим. 1 ПК України). А отже, відповідно, контролюючим органом дотримано приписів п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України. Заперечень на акт камеральної перевірки від Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ -11» не надходило. Як наслідок після направлення акту камеральної перевірки ГУ ДПС в Одеській області з дотриманням усіх строків, передбачених чинним законодавством, склало та направило податкове повідомлення №10032/15-32-04-06 від 17.05.2023 року на суму 478 755 грн. засобами поштового зв`язку.

05.09.2023 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій представник підтримав позицію викладену в позовній заяві та просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заяви чи клопотання від сторін не надходили.

Процесуальні дії вчинені судом.

Ухвалою суду від 15.08.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Обставини справи.

Товариство обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» (далі - ТОВ «КП«ЕПЗМ-11») є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.02.2018 року за номером 15561020000065476.

Основним видом діяльності за КВЕД є 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання.

На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розділу І Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України та пп. 75.1.1 п.75.1 ст.75 проведена перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «КП«ЕПЗМ-11», дата виписки яких припадає на лютий 2022 р., березень 2022 р., квітень 2022 р., травень 2022 р., липень 2022 р.

За результатами проведення перевірки ТОВ «КП«ЕПЗМ-11» складено Акт № 9924/15-32-04-06/41950232 від 24.10.2022 року, яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями), на яких відповідно до вимог статей 192 та 201, цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Акт № 9924/15-32-04-06/41950232 від 24.10.2022 року був направлений на адресу ТОВ «КП«ЕПЗМ-11» засобами поштового зв`язку. Проте, лист був повернутий відправнику (Головному управління ДПС в Одеській області) за закінченням терміну зберігання.

17.05.2023 року на підставі Акту перевірки № 9924/15-32-04-06/41950232 від 24.10.2022 року Головним управління ДПС в Одеській області складено податкове повідомлення-рішення № 10032/15-32-04-06 про сплату штрафу у розмірі 478 755,22 грн. за порушення п.201.10 ст.201 ПК України, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України.

Джерела права й акти їх застосування.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають з приводу справляння податків і зборів, порядок адміністрування податків і зборів, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства в Україні регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI.

Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абз.1 п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

У відповідності до абз.4 п. 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з абз.14 п.201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Статтею 120-1 ПК України передбачена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п.201.10 статті 201 ПК України.

Так, згідно з п.120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Висновки суду.

З аналізу правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Таким чином, порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних є підставою для відповідальності у вигляді штрафу за п.120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Суд зазначає, що відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Отже, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Суд звертає увагу, що у контексті застосування п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Таким чином, суд вважає, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.

Водночас, п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Виходячи з наведеного в сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для застосування до платників податків штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних, починаючи з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, проте за період до 01 березня 2020 року такі штрафні санкції підлягають застосуванню.

Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10 грудня 2021 року у справі №420/10367/20.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» №2118 від 03.03.2022 року підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктом 69 такого змісту:

« 69. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

69.1. У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні».

Згодом, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» №2260 від 12.05.2022 року, який набрав чинності 27.05.2022 року, підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України викладено в редакції, згідно якої платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» №2836 від 13.12.2022 року (далі - Закон №2836) підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України викладено в редакції, згідно якої платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2836 вказана норма застосовується починаючи з 27 травня 2022 року.

При цьому, пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 27 травня 2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, проведеною перевіркою, згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що позивачем зареєстровано податкові накладні, розрахунки коригування до них в ЄРПН із порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних, а саме:

За лютий-травень 2022 року:

- податкову накладну №8 від 18.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 99544,80 грн;

- податкову накладну №4 від 03.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 67271,20 грн;

- податкову накладну №11 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 484 грн;

- податкову накладну №2 від 03.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 8333,33 грн;

- податкову накладну №10 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 652 грн;

- податкову накладну №6 від 10.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 866,67 грн;

- податкову накладну №9 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 100 грн;

- податкову накладну №9 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 2534,80 грн;

- податкову накладну №7 від 17.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 5000 грн;

- податкову накладну №13 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 672 грн;

- податкову накладну №1 від 01.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 53560 грн;

- податкову накладну №5 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 652 грн;

- податкову накладну №3 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 484 грн;

- податкову накладну №9 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 2534,80 грн;

- податкову накладну №4 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 100 грн;

- податкову накладну №10 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 334 грн;

- податкову накладну №7 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 672 грн;

- податкову накладну №8 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 1569,60 грн;

- податкову накладну №15 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 2534,80 грн;

- податкову накладну №10 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 334 грн;

- податкову накладну №5 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 652 грн;

- податкову накладну №8 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 1569,60 грн;

- податкову накладну №1 від 02.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 55000 грн;

- податкову накладну №3 від 21.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 484 грн;

- податкову накладну №7 від 30.04.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 672 грн;

- податкову накладну №14 від 28.02.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 1569,60 грн;

- податкову накладну №4 від 31.03.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 100 грн;

- податкову накладну №10 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 1, сума ПДВ 334 грн;

- податкову накладну №5 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 652 грн;

- податкову накладну №9 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 2534,80 грн;

- податкову накладну №8 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 1569,60 грн;

- податкову накладну №2 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 5382,56 грн;

- податкову накладну №3 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 484 грн;

- податкову накладну №4 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 100 грн;

- податкову накладну №7 від 31.05.2022 року зареєстровано 15.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 672 грн;

- податкову накладну №2 від 19.04.2022 року зареєстровано 17.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 34, сума ПДВ 1591048,78 грн.

За липень 2022 року:

- податкову накладну №1 від 05.07.2022 року зареєстровано 16.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 16, сума ПДВ 5382,56 грн;

- податкову накладну №2 від 31.07.2022 року зареєстровано 17.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 2, сума ПДВ 100 грн;

- податкову накладну №3 від 31.07.2022 року зареєстровано 17.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 2, сума ПДВ 2534,80 грн;

- податкову накладну №4 від 31.07.2022 року зареєстровано 17.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 2, сума ПДВ 672 грн;

- податкову накладну №5 від 31.07.2022 року зареєстровано 17.08.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 2, сума ПДВ 334 грн.

Аналізуючи нормативні акти, які регламентують спірні правовідносини, зокрема, строки реєстрації податкових накладних, визначені ПК України, вбачається, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Тобто ПК України звільнені від відповідальності платники податків, які зареєстрували податкові накладні дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року не пізніше 15 липня 2022 року.

Судом встановлено, що податкові накладні № 2 від 19.04.2022 року та №1 від 05.07.2022 року дійсно зареєстровані позивачем з порушенням граничних термінів реєстрації ПН/РК до податкових накладних в ЄРПП.

Проте, суд зазначає, що відповідно до ст. 200-1.3. ПК України та пункту 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1177) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (УНакл), обчислену за формулою Унакл = УнаклОтр + Умитн + УпопРах + УОвердрафт + УНаклВид + УВідшкод + УПеревищ, з якої вбачається, що можливість реєстрації податкової накладної напряму залежить від такого показника як УНаклОтр, який означає загальну суму податку за отриманими платником податку податковими накладними та розрахунками коригування, зареєстрованими в Реєстрі, яка визначається на підставі даних таких податкових накладних, складених за операціями, дата виникнення податкових зобов`язань за якими припадає на податковий період починаючи з 1 липня 2015 р., а також розрахунків коригування, складених починаючи з 1 липня 2015 р. та зареєстрованих в Реєстрі, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., що підлягали наданню покупцям - платникам податку.

Таким чином, якщо в період з 24.02.2022 по 27.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платники податків, внаслідок припинення роботи такого реєстру не могли здійснити реєстрацію податкових накладних, то, відповідно, це безпосередньо впливало на суму податку (УНакл), на яку платник податку мав право зареєструвати податкові накладні в період після 27.05.2022 року, тобто після відновлення державою можливості платникам податку здійснювати реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно, позивач не зміг здійснити реєстрацію податкових накладних, складених, зокрема, в квітні 2022 року через перерву в роботі Єдиного реєстру податкових накладних, яка об`єктивно привела до створення від`ємного ліміту для реєстрації податкових накладних.

При цьому, та обставина, що протягом лютого-травня 2022 року були наявні постійні технічні збої та помилки у функціонуванні ЄРПН є загальновідомою та зокрема, підтверджується тим, що Верховна Рада України Законом № 2876-IX від 12.01.2023 року доповнила підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України пунктом 89, яким збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема й через проблеми функціонування ЄРПН та пунктом 90, яким зменшено розмір застосовних штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.

У даному випадку, вина позивача у несвоєчасній реєстрації податкових накладних протягом загальних строків, встановлених ст.201 ПК України відсутня, оскільки перерва в роботі Реєстру це відповідальність регулятора, для платників це обставини, які унеможливлюють виконання обов`язків.

З огляду на вищевказані обставини, спричинені зупиненням ЄРПН, що є основною причиною несвоєчасної реєстрації податкових накладних, застосовування штрафних (фінансових) санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за квітень 2022 року це неправомірне перенесення відповідальності на платників податків.

Щодо податкової накладної №1 від 05.07.2022 року, суд зазначає наступне.

Суд зазначає, що відповідно до наданих позивачем витягів щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ слідує, що протягом липня суми податку, на які позивач мав право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були від`ємними (були від`ємні реєстраційні ліміти). Зокрема, станом на 27.07.2022 року реєстраційний ліміт складав: -1 466 644,41 грн., станом на 03.08.2022 року: -616 116,41 грн., станом на 05.08.2022 року: -90 902,46 грн., станом на 15.08.2022 року: -90 562,46 грн.

В той же час, протягом липня 2022 року позивач намагався реєструвати податкову накладну, однак, враховуючи наявність від`ємного реєстраційного ліміту, отримував повідомлення про неможливість реєстрації.

Щодо трактування встановленого абз.3 п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України кінцевого терміну реєстрації таких накладних "до 15 липня 2022 року", суд зазначає наступне.

Дата закінчення поєднана з прийменником "до", у зв`язку з чим така прийменникова конструкція в українській мові прямо вказує на зазначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь.

Крім того, згідно з частиною першою статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.

За змістом статті 2 цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "dies ad quem" означає день, у який цей строк спливає.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 06 травня 2021 року у справі № 820/6160/16.

Враховуючи вищевикладене, у відповідача були відсутні будь-які підстави для додаткового трактування норм абз.3 п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України та висновку про те, що граничним терміном реєстрації податкових накладних №1 від 30.04.2022, №5 від 30.04.2022 та №4 від 30.04.2022 є саме 14 липня 2022 року.

Отже, в решті податкових накладних позивачем не порушені вимоги ПК України та своєчасно виконано обов`язок щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, суд звертає увагу, що на момент ухвалення спірного податкового повідомлення-рішення відбулися зміни у податковому законодавстві, які безпідставно не були враховані відповідачем.

Так, відповідно п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Згідно п.90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".

Отже, наведеними приписами закону платники податків звільняються від надмірного тягаря відповідальності, встановленого раніше чинними нормами податкового законодавства, за наведених у п.89, 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України умов.

Варто зазначити, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Таким чином, на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів.

Водночас, контролюючий орган неправомірно застосував розмір штрафу, що був встановлений на день реєстрації спірних податкових накладних (пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України), а не на день прийняття податкового повідомлення рішення, а тому не врахував положення статті 58 Конституції України та пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач неправильно застосував норми законодавства при обчисленні розміру штрафу, що, в свою чергу, свідчить про його невідповідність критеріям, визначеним частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, на підставі викладеного можливо зробити висновок, що відповідачем розрахунок штрафних санкцій здійснено неправомірно, без урахування внесених у податкове законодавство змін, що має своїм наслідком визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. При цьому, спірне податкове повідомлення-рішення відповідача підлягає скасуванню не через відсутність у позивача обов`язку по сплаті штрафу, а через висновок про неправильний розрахунок відповідачем суми такого штрафу. При цьому суд не зобов`язаний самостійно здійснювати розрахунок штрафних санкцій замість контролюючого органу, перебираючи таким чином його повноваження.

Аналогічна позиція викладена Верховним Судом у постановах від 06.02.2018 (справа 826/15139/16 (К/9901/1450/17) та від 17.04.2018 (справа 2а-10031/12/2670).

З огляду на викладене, з метою захисту прав позивача, суд вважає за необхідне визнати податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 10032/15-32-04-06 від 17.05.2023 року протиправним та скасувати в повному обсязі.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління ".

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 7181,32 грн.

Керуючись ст.ст. 6, 72-73, 77, 132, 139, 143, 241-246, 250-251 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов Товариства обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» (пр-т Академіка Глушка, буд. 27, м. Одеса, 65104, код ЄДРПОУ 41950232) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 10032/15-32-04-06 від 17.05.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» застосовано штрафні санкції в сумі 478 755,22 грн..

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства обмеженою відповідальністю «КП «ЕЛЕКТРОПІВДЕНЗАХІДМОНТАЖ-11» (код ЄДРПОУ 41950232) судовий збір у розмірі 7181,32 грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя А.В. Бутенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114167942
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/20683/23

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні