490/9822/23 13.10.2023
н\п 1-кс/490/7097/2023
Центральний районний суд м. Миколаєва
Справа № 490/9822/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2023 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання начальника Голопристанського відділу Скадовської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання начальника Голопристанського відділу Скадовської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22023230000000249від 06.05.2023, за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
На обґрунтування клопотання вказано, що СВ УСБ України в Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному проваджені № 22023230000000249від 06.05.2023, за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що громадянин України ОСОБА_5 , достовірно знаючи про факт повномасштабного вторгнення ЗС РФ на територію України, окупацію міста Херсона та частини Херсонської області, що є загальновідомим фактом, являючись громадянином України, фактично проживаючи на території Херсонської області, будучи достеменно проінформованою та розуміючи факт захоплення міста Херсон та Херсонської області збройними силами рф, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, а порядок утворення органів виконавчої влади регулюється виключно Конституцією України та законами України, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, 19 вересня 2022 року, реалізуючи прямий умисел прийняв пропозицію та добровільно зайняв посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території Херсонської області , а саме так званого «Начальника отдела организации, регулирования риболовства Департамента рыболовства и аквакультуры Министерства сельского хозяйства и риболовства Херсонской области», що здійснює свою діяльність на території Херсонської області.
Дії підозрюваного ОСОБА_5 органом досудовогорозслідування кваліфікованоза ч.5ст.111-1КК Українияк колабораційнадіяльність,тобто добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території.
01.09.2023 р. ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_5 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.
Підозрюваний ОСОБА_5 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликався 05, 08, 12 вересня 2023 року до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області. Підозрюваний жодного разу не з`явився, про причини неявки не повідомив.
Беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, шляхом публікації повісток про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрюваний ОСОБА_5 13.09.2023 оголошений в розшук.
Посилаючись на те, що ОСОБА_5 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, прокурор просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.
Захисник підозрюваного адвокат ОСОБА_4 , пославшись на те, що невідома позиція підозрюваного, вирішення клопотання залишив на розсуд суду.
Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.
Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.
Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.
Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.
Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України, підтверджується даними:
- протоколу допиту свідка ОСОБА_6 , який повідомив, що бачив ОСОБА_5 в приймальні так званого Міністра сільського господарства та рибальства Херсонської області разом з іншими працівниками вказаного міністерства;
- протоколу пред`явлення для впізнання за фотознімками, проведеним зі свідком ОСОБА_6 , який по фото впізнав ОСОБА_5 як особу, яку бачив в приймальні так званого Міністра сільського господарства та рибальства Херсонської області разом з іншими працівниками вказаного міністерства;
- протоколу допиту свідка ОСОБА_7 , яка повідомила, що бачила як ОСОБА_5 під час окупації міста Херсона ЗС РФ приходив працевлаштовуватись у незаконний орган влади на тимчасово окупованій території України, в місті Херсоні, в так зване Міністерство сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу пред`явлення для впізнання за фотознімками, проведеним зі свідком ОСОБА_7 , яка по фото впізнала ОСОБА_5 як особу, яка приходила працевлаштовуватись у незаконний орган влади на тимчасово окупованій території України, в місті Херсоні, в так зване Міністерство сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу допиту свідка ОСОБА_8 , який підтвердив факт зайняття ОСОБА_5 посади в незаконному органі влади на тимчасово окупованій території України, в місті Херсоні, в так званому Міністерстві сільського господарства та рибальства Херсонської області. Свідок вказав, що ОСОБА_5 працював начальником відділу у вказаному міністерстві;
- протоколу пред`явлення для впізнання за фотознімками, проведеним зі свідком ОСОБА_8 , який по фото впізнав ОСОБА_5 як особу, яка займала посаду начальника відділу в незаконному органі влади;
- протоколу допиту свідка ОСОБА_9 , який зазначив про те, що ОСОБА_5 співпрацював з окупаційною владою держави-агресора під час окупації Херсонської області;
- протоколу пред`явлення для впізнання за фотознімками, проведеним зі свідком ОСОБА_9 , який по фото впізнав ОСОБА_5 як особу, яка співпрацювала з окупаційною владою держави-агресора під час окупації Херсонської області;
- протоколу допиту свідка ОСОБА_10 , який повідомив, що бачив ОСОБА_5 під час окупації міста Херсона на загальних зборах співробітників так званого Міністерства сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу пред`явлення для впізнання за фотознімками, проведеним зі свідком ОСОБА_10 , який по фото впізнав ОСОБА_5 як особу, яку бачив під час окупації міста Херсона на загальних зборах співробітників так званого Міністерства сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу допиту свідка ОСОБА_11 , який підтвердив факт зайняття посади ОСОБА_5 під час окупації міста Херсона в незаконому органі влади, а саме в так званому Міністерстві сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу огляду від 30.06.2023 кримінального провадження
№ 22022230000000331 в рамках якого 15.05.2023 вилучені документи окупаційного органу влади, що підтверджують зайняття ОСОБА_5 посади начальника відділу в так званому Міністерстві сільського господарства та рибальства Херсонської області;
- протоколу огляду від 09.06.2022 Інтернет ресурсу в мобільному додатку Телеграм на каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в ході якого виявлено відео, з якого вбачається як ОСОБА_5 приймає участь у заході, організованому окупаційною владою на території ТОТ в місті Генічеськ;
- протоколу огляду інтернет ресурсу від 11.07.2023 на сайті «Нова Каховка. City», з якого вбачається, що ОСОБА_5 зайняв посаду в незаконному органі влади на тимчасово окупованій території України;
- висновку судово-портретної експертизи від 11.08.2023 яким підтверджено наявність особи ОСОБА_5 на вищевказаних фото та відео при оглядах Інтернет ресурсу.
Досліджені усудовому засіданнідані єдостатньо вагомимиу своїйсукупності длявисновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України.
01.09.2023 р. ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України,про що01.09.2023року узагально державномузасобі масовоїінформації газеті «Урядовийкур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.
Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.
Підозрюваний ОСОБА_5 , будучи викликаними до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 05, 08, 12 вересня 2023 року до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_5 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 13.09.2023 р. ОСОБА_5 оголошено у розшук.
Матеріалами клопотання підтверджується, що ОСОБА_5 в жовтні 2022 року, тобто безпосередньо перед де окупацією міста Херсона, покинув його територію та виїхав на тимчасово окуповану територію України в місто Генічеськ Херсонської області з метою ухилення від слідства та суду та уникнення такої відповідальності, що підтверджується відповіддю оперативного підрозділу СБУ від 09.10.2023 на доручення.
З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_5 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, будучи незаконно призначеним на посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території Херсонської області, а саме так званого «Начальника отдела организации, регулирования риболовства Департамента рыболовства и аквакультуры Министерства сельского хозяйства и риболовства Херсонской области», що здійснює свою діяльність на території Херсонської області, переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним тяжкий злочини, виїхавши на тимчасово окуповану територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність його прибуття до найближчого територіально розташованого органу Служби безпеки України, неодноразово не з`явився, у зв`язку із чим був оголошений у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.
Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023230000000249 від 06.05.2023 відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2023 |
Оприлюднено | 18.10.2023 |
Номер документу | 114182989 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Демінська О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні