Рішення
від 16.10.2023 по справі 911/1428/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032,тел.(044)235-95-51,е-mail:inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" жовтня 2023 р. м. Київ Справа № 911/1428/23

Суддя Господарського суду Київської області Подоляк Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «С КАРД СЕРВІС»до Приватного підприємства «ДІМА-С» про стягнення 49998,32 грн. без повідомлення (виклику) сторін

суть спору:

До Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «С КАРД СЕРВІС» (далі позивач) до Приватного підприємства «ДІМА-С» (далі відповідач) про стягнення 76033,80 грн., з яких 49998,32 грн. основний борг, 14701,61 грн. інфляційні втрати, 2268,42 грн. 3% річних, 4065,62 грн. пеня, 4998,83 грн. штраф.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем своїх зобов`язань за договором поставки товарів з використанням пластикових смарт-карт від 03.04.2017 № СКЦ-2 285 щодо здійснення розрахунку за переданий товар з використанням пластикових смарт-карт.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 25.05.2023 у даній справі прийнято вказану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачу строк до 27.06.2023 для подачі відзиву на позовну заяву та інші документи, що підтверджують заперечення проти позову. Встановлено позивачу строк для подачі відповіді на відзив до 11.07.2023 та встановлено відповідачу строк до 25.07.2023 для подачі заперечення на відповідь на відзив. Запропоновано відповідачу надати суду у строк встановлений для подання відзиву докази належного виконання своїх зобов`язань за договором поставки товарів з використанням пластикових смарт-карт від 03.04.2017 № СКЦ-2 285 щодо здійснення розрахунку за поставлений товар у встановлений договором строк; контрозрахунок заявлених до стягнення сум інфляційних втрат, 3% річних, пені, штрафу.

Відповідач повідомлений про відкриття провадження у даній справі у порядку встановленому ч. 5 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України з додержанням вимог частин 3, 4 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України, шляхом направлення на адресу його місцезнаходження, належним чином завіреної копії ухвали, рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

У встановлений судом строк відповідач своїм правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, відзиву на позовну заяву та інших документів до суду не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

На адресу суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «С КАРД СЕРВІС» надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог від 18.09.2023 (вх. № суду 17955/23 від 20.09.2023), в якій позивач зменшує розмір позовних вимог та просить суд стягнути з відповідача на свою користь 49998,32 грн. заборгованості.

За таких обставин, в даному провадженні суд розглядає остаточні вимоги позивача в редакції заяви про зменшення розміру позовних вимог від 18.09.2023 (вх. № суду 17955/23 від 20.09.2023) про стягнення з відповідача 49998,32 грн. заборгованості.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

встановив:

Між сторонами у справі було укладено договір поставки товарів з використанням пластикових старт-карт від 03.04.2017 № СКЦ-2 285 (далі договір), відповідно до умов якого позивач продавець зобов`язався передати у власність відповідача покупця товари через мережу АЗС, з операторами яких укладені відповідні угоди, з використанням пластикових старт-карт, а покупець зобов`язався приймати у власність товари та повністю оплачувати їх вартість (ціну), в порядку та на умовах, визначених в цьому договорі (п. 2.1 договору).

Згідно з п. 2.4 договору передача (відпуск) пального продавцем та його приймання (заправка) покупцем здійснюються відповідно до однієї з зазначених нижче схем відпуску товарів, що обирається покупцем відповідно до умов договору. Передача та приймання товарів здійснюється при пред`явленні покупцем (його довіреною особою) пластикової смарт-картки на АЗС.

Пунктом 2.5 договору визначено, що право власності на товар переходить від продавця до покупця в момент його передачі, підтвердженням чого виступають дані Процесінгового центру продавця, або видаткові документи, або чеки терміналів разом з чеками касових апаратів, що формуються безпосередньо в момент фактичного отримання товарів на АЗС.

Відповідно до п. 3.1 договору загальна ціна (вартість) цього договору визначається кількістю поставленого та/або оплаченого товару покупцем протягом всього строку дії договору. Ціна (вартість) товарів, які відпускатимуться (передаватимуться) продавцем покупцеві в рамках та на підставі цього договору (надалі також - ціна товарів) і яка підлягає оплаті покупцем, визначається продавцем у видаткових накладних/актах приймання-передачі/актах виконаних робіт на поставлені (передані у власність) покупцеві товари й підлягає обов`язковій оплаті покупцем.

Згідно з п. 3.2 договору ціна на товари за цим договором формується на момент його відпуску по смарт-карті покупця й дорівнює ціні, що встановлена на дату відпуску, шляхом безготівкового розрахунку на відповідну марку товару на АЗС, що входить в систему безготівкових розрахунків.

Розрахунки за поставлені (передані у власність) товари здійснюються покупцем в українській валюті - гривні, з урахуванням умов цього договору (розділ 5 «Розрахунки за договором») (п. 3.4. договору).

У п. 4.1 договору передбачено, що кількість, марка та схема передачі (поставки) товарів, кількість необхідних пластикових смарт-карт, та максимальна вартість, або сума, на яку може бути отримана відповідна кількість товарів покупцем (довіреною особою) з 00.00 по 24.00 однієї доби (лапі - добовий ліміт) та/або кількість, марка та схема передачі (поставки) товарів, кількість необхідних пластикових смарт-карт, та максимальна вартість, або сума, на яку може бути отримана відповідна кількість товарів покупцем (довіреною особою) з першого числа календарного місяця по останній день того ж календарного місяця (далі - місячний ліміт), за окремою смарт-карткою, зазначаються сторонами в заяві - Анкеті (далі - Заява), що є додатком до цього договору та складає його невід`ємну частину.

Пунктом 5.2 договору передбачено, що сплата вартості товарів за Лімітною схемою відпуску товарів (у випадках обумовлених у п.п. 9.3; 9.4 договору) здійснюється на підставі наданих продавцем рахунків на оплату товарів в строк не пізніше 1 (одного) календарного дня з дати виставлення рахунку покупцеві. (відповідно до п. 9.5 договору) та/або досягнення залишку суми на особовому рахунку, визначеному у п.п. 9.3; 9.4. цього договору. Остаточний розрахунок за товари, відпуск яких відбувся протягом розрахункового періоду на умовах цього договору здійснюється по факту надання видаткової накладної на поставлений товар протягом 2-х днів з моменту отримання такої накладної, за допомогою факсимільного зв`язку з подальшим наданням оригіналу.

Відповідно до п. 5.5 договору сторони погодили, що датою оплати товарів вважається дата зарахування грошових коштів банківською установою на банківський рахунок продавця або надходження грошових коштів до каси продавця.

Пунктом 7.8 договору передбачено, що усю відповідальність за використання (в тому числі неправомірне використання) старт-карток, переданих на умовах цього договору, несе покупець.

Згідно п. 9.1 договору в разі обрання покупцем Лімітної схеми, облік вартості товарів, що були сплачені покупцем та/або на яку покупець може отримати товарів з АЗС (далі - Залишок суми), здійснюється в електронній формі на особовому рахунку покупця у Процесінговому центрі продавця (далі - особовий Рахунок).

В разі, якщо залишок суми на особовому рахунку досягає 0,00 грн. (нуль гривень), (далі - залишок 1), продавець інформує покупця про стан особового рахунку шляхом надання покупцеві даної інформації на сайті: http:/www.socar.ua. або шляхом надання рахунку на сплату вартості товарів, що були фактично отримані або можуть були отриманими до моменту формування рахунку. Рахунок надається покупцеві у відповідності до умов цього договору (п. 9.3 договору).

Згідно п. 9.6.2 договору особовий рахунок закривається й сторони зобов`язані провести у 14 - денний термін з моменту блокування електронних смарт-карт покупця звірку відпущених (поставлених) товарів з покупцем. У випадку наявності заборгованості за відпущені товари згідно з даними звірки. Покупець зобов`язаний сплатити таку заборгованість протягом 5 (п`яти) банківських днів з моменту проведення звірки/виявлення заборгованості.

Документом, який підтверджує поточний стан значення залишку суми та/або операції за особовим рахунком, є операційний Звіт Процесінгового центру продавця та/або підсумкова оборотно-сальдова відомість, що складається продавцем (п. 9.7. договору).

Підпунктом 10.1.3 п. 10.1 договору визначено, що продавець має право підписувати з покупцем за договором акти звірки взаєморозрахунків в строки, визначені цим договором. У випадку не отримання продавцем від покупця підписаних актів звірки взаєморозрахунків або мотивованих зауважень до таких актів протягом 7 (семи) календарних днів з дати їх надіслання - це є підставою для продавця вважати, що зі сторони покупця будь-які претензії відсутні й акт звірки взаєморозрахунків вважається підписаним належним чином обома сторонами.

Підпунктом 10.4.7 п. 10.4 договору визначено, що покупець зобов`язаний підписувати з продавцем за цим договором акти звірки взаєморозрахунків; або ж направити свої мотивовані зауваження до акту звірки взаєморозрахунків. У випадку не надіслання продавцю підписаних актів звірки взасморозрахунків або мотивованих зауважень до таких актів вважається, що зі сторони покупця будь-які претензії відсутні й акт звірки взаєморозрахунків вважається підписаним обома сторонами належним чином без зауважень.

Між сторонами у справі підписаний додаток від 03.04.2017 № 1 до договору «Заява-анкета», в якому сторони погодили перелік державних номерів автомобілів/утримувачів смарт-карт, вид пального газ та розміри лімітів, а також визначили схему роботу лімітна схема. В п. 2 вказаного додатку вказано, що покупець, підписуючи цей додаток підтверджує отримання від продавця пластикових старт-карт, зазначених в заяві анкеті.

Між сторонами у справі укладена додаткова угода від 03.04.2017 № 1, відповідно до умов якої покупець зобов`язався забезпечити відпуск товарів (заправку автомобілів нафтопродуктами, скрапленим газом) через мережу АЗС за допомогою пластикових старт-карт продавця, сумарно в розмірі не менше ніж 20000 літрів на календарний місяць.

Звертаючись з даним позовом позивач зазначає, що він свої договірні зобов`язання виконав, здійснивши передачу товару відповідачу з використанням пластикових смарт-карт в погоджених ними обсягах, на підтвердження чого надав суду дані процесінгового центру продавця щодо оборотів по клієнту відповідача за період з 01.04.2017 по 13.10.2022. Разом з тим відповідач свої зобов`язання щодо здійснення повного розрахунку за отриманий товар не здійснив, в зв`язку з чим за ним рахується борг в розмірі заявленої до стягнення суми - 49998,32 грн.

Оскільки відповідач своїх договірних зобов`язань щодо здійснення розрахунку по отриманому товар з використанням пластикових смарт-карт в повному обсязі не виконав, позивач надіслав на адресу відповідача претензію від 07.07.2021 № 85, в якій просив відповідача перерахувати на розрахунковий рахунок ТОВ «С КАРД СЕРВІС» суму основного боргу в розмірі 49998,32 грн. Надіслання вказаної кореспонденції на адресу відповідача підтверджується накладною «Укрпошта» від 07.07.2021 № 0103330008141. Завірені копії перелічених документів залучені до матеріалів справи.

Також позивачем проведено звірку взаєморозрахунків між сторонами у справі, про що ТОВ «С КАРД СЕРВІС» складено акт звірки взаєморозрахунків по договору від 03.04.2017 № СКЦ-2 285 станом на 01.09.2023, відповідно до якого за відповідачем рахується заборгованість в розмірі 49998,32 грн. Вказаний акт звірки було надіслано для підписання відповідачу за адресою його місцезнаходження, що підтверджується описом вкладення від 12.09.2023 № 0103283431294, накладною «Укрпошта» від 12.09.2023 № 0103283431294, фіскальним чеком «Укрпошта» від 12.09.2023 № 0103283431294.

Разом з тим, відповідач вказану вище претензію залишив без відповіді та задоволення, підписаний акт звірки або заперечення щодо його підписання позивачу не надіслав, доказів протилежного до матеріалів справи не додано, своїх зобов`язань щодо здійснення повного розрахунку за отриманий товар з використанням пластикових смарт-карт не виконав, у зв`язку з чим, за ним на час розгляду справи рахується борг в сумі 49998,32 грн. Доказів протилежного відповідач суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з приписами статей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до положень ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Положеннями ч. 1 ст. 662 Цивільного кодексу України визначено, що продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу.

Приписами пункту 2 статті 692 Цивільного кодексу України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Проте, всупереч згаданих приписів закону, положень укладеного між сторонами договору, відповідач не виконав своїх договірних зобов`язань щодо здійснення повного розрахунку за отриманий товар з використанням пластикових смарт-карт, в зв`язку з чим, за ним на час розгляду справи рахується борг в розмірі 49998,32 грн. Доказів сплати вказаного боргу відповідач суду не надав.

Згідно з вимогами ст. 599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Таким чином, суд вважає, що позивачем правомірно заявлено позов про стягнення 49998,32 грн. заборгованості.

З огляду на зазначене та враховуючи, що борг відповідача в розмірі 49998,32 грн. перед позивачем на час прийняття рішення не погашений, його розмір підтверджується наявними матеріалами справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 49998,32 грн. заборгованості є доведеними, обґрунтованими, відповідачем не спростовані, а відтак підлягають задоволенню.

Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається судом на відповідача.

Керуючись ст. 129-1 Конституції України, ст. 13, 74, 123, 129, 165, 178, 232-233, 236-238, 240, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «С КАРД СЕРВІС» до Приватного підприємства «ДІМА-С» про стягнення 49998,32 грн. заборгованості задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «ДІМА-С» (вул. Святоюріївська, 11-А, кв. 56, м. Вишневе, Києво-Святошинський р-н, Київська обл., 08132, ідентифікаційний код 37074387) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «С КАРД СЕРВІС» (бульвар Дружби Народів, 35, м. Київ, 01014, ідентифікаційний код 38605252) 49998 (сорок дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто вісім) грн. 32 коп. заборгованості, 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. витрат по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Дане рішення Господарського суду Київської області набирає законної сили у строк та порядку передбаченому ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено у строк визначений ст. 256 ГПК України, в порядку передбаченому ст. 257 ГПК України з врахуванням пп. 17.5 п. 17 ч. 1 розділу ХІ «Перехідні положення» ГПК України.

Дата складання та підписання повного тексту рішення 16.10.2023.

Суддя Ю.В. Подоляк

Дата ухвалення рішення16.10.2023
Оприлюднено18.10.2023
Номер документу114185496
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1428/23

Судовий наказ від 13.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Рішення від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 25.05.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні