Ухвала
від 11.10.2023 по справі 916/1410/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про визнання вимог кредитора

"11" жовтня 2023 р.м. ОдесаСправа № 916/1410/23Господарський суд Одеської області у складі судді Райчевої Світлани Іванівни,

при секретарі судового засідання Скогутовському І.П.

дослідивши матеріали справи

За заявою кредитора: гр. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )

до боржника: Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (65045, м. Одеса, пр. Олександрівський, буд. 5; код ЄДРПОУ 30873899),

про банкрутство,

Учасники справи у судове засідання не з`явились;

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПАРИТЕТ звернулось до Господарського суду Одеської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, посилаючись на заборгованості останнього у розмірі 1 734 719, 63 грн. та на положення Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.05.2023 р. відкрито провадження у справі про банкрутство Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном Боржника, розпорядником майна Боржника призначено арбітражного керуючого Чульського Олександра Сергійовича.

03.05.2023 р. на офіційному сайті Вищого господарського суду України опубліковано повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (публікація №70543 від 03.05.2023 р.).

Частиною 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

01.06.2023 р. до Господарського суду Одеської області надійшла заява (вх. ГСОО № 3-297/23) Головного управління ДПС в Одеській області з грошовими вимогами до Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю у сумі 413 260, 33 грн.

За подання заяви кредитором сплачено 5 368, 00 грн. судового збору.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 27.06.2023р. заяву Головного управління ДПС в Одеській області з грошовими вимогами до Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю у сумі 413 260, 33 грн. прийнято та призначено до розгляду у попередньому засіданні суду.

Розглянувши заяву кредитора, суд встановив:

Частиною 1 ст. 3 Господарського процесуального кодексу України закріплено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Частиною 6 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанову Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 31, ст. 441).

Згідно ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Стаття 1 Кодексу України з процедур банкрутства встановлює, що грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загально-обов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Частиною 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують.

Відповідно до ч. 6 ст. 46 Кодексу України з процедур банкрутства заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.

Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.

Підприємство "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінню ДПС в Одеській області.

Частиною 1.1. Податкового кодексу України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Згідно п. 36.5. ст.36 Податкового кодексу України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Статтею 61 Податкового кодексу України передбачено, що одним із основних завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а саме на орган державної податкової служби України.

Пунктом 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.п.14.1.175. п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Заявником заявлено до визнання заборгованість Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю перед бюджетом з орендної плати з юридичних осіб та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 413 260, 33 грн.

На підтвердження розміру заборгованості Боржника перед бюджетом Кредитором надано суду: розрахунок податкового боргу станом на 16.05.2022р., довідку розрахунок заборгованості до бюджету, інтегровані картки платника (ІКП), копії податкових декларацій Боржника.

13.07.2023р. до господарського суду надійшов відзив відповідно до якого Боржник визнає грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області у повному обсязі.

17.07.2023р. до суду розпорядником майна Боржника надано відзив на заяву Головного управління ДПС в Одеській області з грошовими вимогами до Боржника. У вказаному відзиві розпорядником майна зазначено про відсутність заперечень стосовно визнання грошових вимог Головного управління ДПС в Одеській області.

10.08.2023р. Боржником до господарського суду надано клопотання про залучення до матеріалів справи доказів погашення заборгованості перед Головним управління ДПС в Одеській області у розмірі 336 076, 98 грн.

11.10.2023р. у судовому засіданні представником Головного управління ДПС в Одеській області надано усні пояснення, з яких вбачається, що грошові кошти у розмірі 336 076, 98 грн., зараховані контролюючим органом у рахунок погашення поточної заборгованості Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю перед бюджетом. Станом на дату проведення судового засідання розмір конкурсних грошових вимог Головного управління ДПС в Одеській області до Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю складає 413 260, 33 грн.

Представник Боржника у вказаному судовому засіданні стосовно зазначених пояснень представника кредитора не заперечував та визнав заборгованість перед Головним управління ДПС в Одеській області у розмірі 413 260, 33 грн.

Таким чином, господарським судом встановлено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області належними допустимими та достатніми доказами доведено наявність заборгованості Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю перед бюджетом у розмірі 413 260, 33 грн.

Доказів погашення заборгованості Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю перед Головним управлінням ДПС в Одеській області до господарського суду не надано.

Враховуючи викладене, господарський суд визнає грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю 413 260, 33 грн., що підлягають задоволенню у третю чергу задоволення вимог кредиторів.

Крім того, п. 1. ч 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, підлягають задоволенню у першу чергу вимог кредиторів.

Таким чином, витрати Кредитора, пов`язанні зі сплатою судового збору за подання до суду заяви з грошовими вимогами у розмірі 5 368, 00 грн., підлягають визнанню та задоволенню у першу чергу задоволення вимог кредиторів.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 45-47, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Визнати конкурсні грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5; код ЄДРПОУ 44069166) до Підприємства "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (65045, м. Одеса, пр. Олександрівський, буд. 5; код ЄДРПОУ 30873899) у сумі 413 260, 33 грн., що підлягають задоволенню у третю чергу задоволення вимог кредиторів, та витрати у сумі 5 368, 00 грн. (судовий збір), що підлягають задоволенню у першу чергу задоволення вимог кредиторів.

Ухвала набрала законної сили 11 жовтня 2023 р. та може бути оскаржена у порядку, встановленому ст.9 Кодексу України з процедур банкрутства, та ст.ст. 254, 255 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 16.10.2023р.

Копію ухвали надіслати до електронного кабінету користувача підсистеми "Електронний суд": арбітражному керуючому Чульському О.С.; ГУ ДПС в Одеській області; Підприємству "ТОМАТЕКС" у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю; представнику ОСОБА_1 адвокату Попову М.С.

Суддя С.І. Райчева

Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено18.10.2023
Номер документу114185815
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —916/1410/23

Ухвала від 01.11.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 13.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 05.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Райчева С.І.

Ухвала від 25.07.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні