Ухвала
від 11.10.2023 по справі 160/25731/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

11 жовтня 2023 року Справа 160/25731/23

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник Сергій Володимирович, перевіривши матеріали позовної заяви ТОВ «Автоспецтранс-КР» до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

05.10.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява (до відділення поштового зв`язку таку подано 03.10.2023 року) ТОВ «Автоспецтранс-КР» до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними дії зі складання акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 354020 від 21.08.2023 роек, скасувавши винесену на підставі акта проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №005396 від 13.09.2023 року винесену Дмитром Дяденчуком начальником відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області.

Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що спірна постанова є протиправною з огляду те, що документи щодо повірки тахографу водій повинен мати у разі здійснення міжнародних перевезень. Дії зі складання акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 354020 від 21.08.2023 та винесення на підставі нього Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №005395 від 13.09.2023 суперечать вимогам ст. 19 Конституції України, постанові Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 року №207 "Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, наказу Міністерства інфраструктури України від 01.07.2014 року №290 "Про внесення змін до наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 року №340", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2014 року за №836/25613, абзацу 3 частини 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" і є протиправними. Перевезення вантажу автомобільним транспортом здійснювалося у внутрішньому сполученні. До спірних відносин щодо переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні підлягає застосуванню Постанова Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 року №207 "Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні", яка має вищу юридичну силу над наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 року №385 "Про затвердження Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті", який до того ж суперечить пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 року №207. Наказом Міністерства інфраструктури України від 01.07.2014 року № 290 "Про внесення змін до наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340" та з метою дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті під час здійснення заходів державного контролю на автомобільному транспорті, доповнено наказ Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340, а саме: "5. Державній інспекції України з безпеки на .наземному транспорті забезпечити: 4) здійснення перевірок щодо наявності встановлених тахографів виключно на транспортних засобах, якими здійснюються міжнародні автомобільні перевезення. Таким чином, дії зі складання акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом та винесення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу суперечать вимогам Конституції України, постанові КМУ від 25.02.2009 року № 207, наказу Міністерства інфраструктури України №290 та абз. 2 ч. 1 ст. 60 ЗУ "Про автомобільний транспорт". Долученими матеріалами підтверджено, що старшим державним інспектором сектору державного нагляду(контролю) у м. Кривому Розі відділу державного нагляду(контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі складено акт № 354020 від 21.08.2023 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, про порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутність протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу. 13.09.2023 Дмитро Дяденчук начальник відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області розглянув справу та виніс постанову згідно абз. 3, ч. 1, ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" про накладення адміністративно- господарського штрафу у сумі 17000,00 грн. Стороні позивача відомо, що тахокарти входять до переліку обов`язкових документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів, наряду з документом, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах. Але відповідач, під час складання акту не пересвідчився у відсутності документа, що замінює тахокарту та не поцікавився про наявність індивідуальної контрольної книжки водія. Окрім того не звернув увагу на пояснення водія, що робочий день не перевищує 8-ми годин.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.10.2023 року зазначена вище справа розподілена та передана судді Пруднику С.В.

Вирішуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження у справі, суддя виходить з наступного.

Так, згідно з пунктами 4, 5, 9 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Отже, під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло, а тому, особа, звертаючись до суду із позовною заявою, повинна чітко зазначити дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, що порушили її право, та повинна вказати спосіб захисту свого порушеного права.

Крім того, згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини, та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю;

7) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об`єднання громадян;

8) примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання громадян;

8-1) заборону політичної партії та передачу майна, коштів та інших активів політичної партії, її обласних, міських, районних організацій, первинних осередків та інших структурних утворень у власність держави;

10) інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів;

11) затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України або про продовження строку такого затримання;

12) затримання іноземця або особи без громадянства до вирішення питання про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні;

13) затримання іноземця або особи без громадянства з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

14) звільнення іноземця або особи без громадянства на поруки підприємства, установи чи організації;

15) зобов`язання іноземця або особи без громадянства внести заставу.

Так, у поданій до суду позовній заяві, позивач зазначає як у якості відповідача Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека).

Натомість, відповідно до інформації, яка міститься на сайті Опендатабот (https://opendatabot.ua/c/39816845) за кодом ЄДРПОУ: 39816845 зазначено як - Державну службу України з безпеки на транспорті.

Суд зазначає, що Державна служба України з безпеки на транспорті відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області, як інші територіальні органи, створено без статусу юридичної особи та не має власних рахунків в органах Державної казначейської служби України.

Також суд зазначає, що відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Натомість, позивачем як у вступній частині та і в прохальній частині позову зазначено неповну назву Товариства позивача «ТОВ «Автоспецтранс-КР».

Таким чином, вимоги позивача не відповідають наведеним приписам процесуального закону, а тому позивачу слід чітко сформулювати та уточнити позовні вимоги, чітко визначитися із вірним найменуванням відповідачів.

Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення.

Вищенаведені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам встановленим КАС України, а тому вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 133, 160, 161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ТОВ «Автоспецтранс-КР» до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом подання до суду:

- позовної заяви та її копіями, а також копіями доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, у відповідності до вимог ст. 160 КАС України з максимально чітко і зрозуміло сформованими позовними вимогами виходячи із приписів ст. 5 КАС України та вірним найменуванням відповідача (або відповідачів).

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали про залишення позовної заяви з руху невідкладно надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя С. В. Прудник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено18.10.2023
Номер документу114195137
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —160/25731/23

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні