ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/4931/23
10 жовтня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Галіт" до Тернопільської митниці про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Приватне підприємство "Галіт" з адміністративним позовом до Тернопільської митниці про визнання протиправним та скасування рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано митну декларацію №23UA403030016950U1 від 05.07.2023р. в якій в графі 47 стосовно товару №2 застосовано ставку податку на додану вартість 7% оскільки заявлені до митного оформлення товари, а саме дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus 2,5 та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte 2,5 відносяться до медичних виробів. Позивачем застосовано ставку податку на додану вартість 7% на підставі того, що товар є медичним виробом і відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.
Проте, відповідачем було надано картку відмови №UA403030/2023/000388 у митному оформленні (випуску) товарів у зв`язку з тим, що невірно застосовано ставку податку на додану вартість 7%, оскільки заявлені товари відносяться до допоміжних засобів, а вони не є медичними виробами.
Позивач не погоджується із карткою відмови та вважає, що подані для митного оформлення товари, а саме дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus 2,5 та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte 2,5 відноситься до медичних виробів. Просив позов задовольнити.
Ухвалою суду від 10.08.2023 року прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Даною ухвалою встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 25.08.2023. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.
Заявлений до митного оформлення за митною декларацією № 23UA403030016950U1 від 05.07.2023 товар «Дезінфекційні засоби для дезинфекції стоматологічних відсмоктуючих систем та інструментів на основі четвертинних амонієвих солей: Дезінфектант для аспіраційного обладнання; Дезінфектант для інструментів...» не є медичним виробом, тому Позивачем в даному випадку не вірно застосовано ставку податку на додану вартість в розмірі 7 відсотків.
Отже, враховуючи те, що декларантом під час декларування товару не виконано вимоги законодавства, зокрема, ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України та ст. 193 Податкового кодексу України в частині правильності нарахування митних та інших платежів, митницею було відмовлено у митному оформленні товару за митною декларацією № 23UA403030016950U1 від 05.07.2023, про що складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2023/00388 від 06.07.2023.
У картці відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2023/00388 від 06.07.2023 наведено причини, з яких митне оформлення не може бути здійснене, а також наведено чіткі вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, Тернопільська митниця вважає, що картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2023/00388 від 06.07.2023 прийнята обґрунтовано, на підставі та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, є законною та обґрунтованою, і підстав для її скасування немає. Тому в задоволенні позову просить відмовити.
Ухвалою суду від 20.09.2023 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 10.10.2023 о 10:45 год.
Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про час, дату і місце розгляду справи. Причини неявки суд не повідомили.
Згідно п.1 ч.3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
На виконання зовнішньоекономічного контракту № 2717 від 27.07.2017, укладеного між компанією «DURR DENTAL SE» (Німеччина) та Приватним підприємством «Галіт» (Україна), згідно рахунку-фактури (інвойс) №CD23027952 від 03.03.2021 Позивачем на митну територію України ввезено товари.
05 липня 2023 року уповноваженою особою Позивача, агентом з митного оформлення ОСОБА_1 , було подано до митного оформлення митну декларацію (надалі - МД) типу ІМ40ДЕ № 23UA403030016950U1, у графі 31 якої заявлено до митного оформлення товари:
Товар 1. «арт.6000-049-26 Універсальний дозатор для підготовки L1000 -1шт. Представляє собою ручний дозатор для косметичних та хімічних засобів, який являє собою насадку на горловину ємності з умонтованим насосом. Торгівельна марка DURR. Виробник Durr Dental.».
Товар 2. «Дезінфекційні засоби для дезинфекції стоматологічних відсмоктуючих систем та інструментів на основі четвертинних амонієвих солей: Дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus 2,5л арт.CDS110P6150 (в 100 г Orotol Plus міститься: 4,4г диметилдіоктил-хлориду аміаку, 0,6 г бензил- диметил- додецил- хлориду аміаку, 5-15 г лужних очищувальних компонентів,
Товар 3. «Засоби для догяду за зубами для професійного використання: Фтор гель Lunos арт.CPZ010A2250 -12шт по 250мл. Призначений для зиження чутливості зубів та для обробки поверхності емалі та десен. Не містить озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів. Поставляється даний засіб у неаерозольній упаковці. Виробник Orochemie Gmbh + Co.KG . Торгівельна марка DURR.».
Згідно ст. 193.1 ПК України ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах: 7 відсотків по операціях з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.
Позивачем застосовано ставку податку на додану вартість 7% на підставі того, що товар є медичним виробом і відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.
Проте, відповідачем було надано картку відмови №UA403030/2023/000388 у митному оформленні (випуску) товарів у зв`язку з тим, що невірно застосовано ставку податку на додану вартість 7%, оскільки заявлені товари відносяться до допоміжних засобів, а вони не є медичними виробами.
Позивач не погоджується із карткою відмови та вважає, що подані для митного оформлення товари, а саме дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus 2,5 та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte 2,5 відноситься до медичних виробів.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Нормами статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами частини 1 статті 1 Митного кодексу України (надалі - МК України) законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Згідно із ч. 1 ст. 3 МК України при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.
Пунктом 23 ч. 1 ст. 4 МК України визначено, що митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 4 МК України митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
За приписами п. 29 ч. 1 ст. 4 МК України митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і органами доходів і зборів з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи.
Згідно із статтею 246 МК України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Нормами статті 248 МК України визначено, що митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Згідно із ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Відповідно до ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:
1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;
2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;
3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;
4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;
5) відомості про товари:
а) найменування;
6) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар;
в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах);
г) код товару згідно з УКТ ЗЕД;
ґ) найменування країни походження товарів (за наявності);
д) опис упаковки (кількість, вид);
е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру;
є) фактурна вартість товарів;
ж) митна вартість товарів та метод її визначення;
з) відомості про уповноважені банки декларанта;
и) статистична вартість товарів;
б) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати:
а) ставки митних платежів;
б) застосування пільг зі сплати митних платежів;
в) суми митних платежів;
г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу;
ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів;
д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати);
7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;
8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;
9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;
10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).
Згідно із п. 27 ч. 1 ст. 4 МК України митні платежі: а) мито; б) акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); в) податок на додану вартість із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції).
Приписами ч. 2 ст. 270 МК України визначено, що правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, іншими (крім мита) митними платежами встановлюються Податковим кодексом України з урахуванням особливостей, що визначаються цим Кодексом.
Положеннями підпункту в) пункту 185.1. статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) визначено, що об`єктом оподаткуванням є операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України.
Розміри ставок податку на додану вартість встановлено статтею 193 ПК України.
Згідно із пунктом 193.1 статті 193 ПК України ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах:
а) 20 відсотків;
б) 0 відсотків;
в) 7 відсотків по операціях з:
постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;
постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я....
Пунктом 194.1 статті 194 ПК України встановлено, що операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 і 14 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті «а» пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.
Підтвердженням того, що зазначені товари відносяться до медичних виробів є декларація про відповідність №ORO-1 від 03.08.2022р. та №ORO-2 від 03.08.2022р., які засвідчують, що даний виріб відповідає основним вимогам для медичних виробів згідно Технічного регламенту щодо медичних виробів (затверджений Постановою КМУ №753 від 02.10.2013р.).
Декларація відповідності складена на підставі сертифікату відповідності №UA.MD.494- 22 від 03.08.2022р., який виданий Органом з оцінки відповідності ТОВ Укрмедсерт та який дійсний до 02.08.2027р. Даний сертифікат відповідності підтверджує відповідність дезінфектантів медичних (згідно додатку) Технічному регламенту щодо медичних виробів затвердженого постановою КМУ №753 від 02.10.2013р. В додатку до сертифікату відповідності №UA.MD.494-22 від 03.08.2022р. серед переліку медичних виробів, на які розповсюджується дія сертифікату відповідності зазначено дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte.
У п. 1 Технічного регламенту щодо медичних виробів затверджених постановою КМУ №753 від 02.10.2013р. зазначено, що для цілей цього Технічного регламенту допоміжні засоби розглядаються як медичні вироби.
Згідно Закону України Про технічні регламенти та оцінку відповідності орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування.
Митні органи не відносяться до органів оцінки відповідності, а тому не можуть робити висновки про віднесення товарів до медичних виробів чи допоміжних засобів, оскільки таким висновкам передує ціла система перевірки товару певним вимогам.
Відповідно до п. 23 Додатку 2 до Технічного регламенту щодо медичних виробів, усі медичні вироби, призначені спеціально для дезінфекції медичних виробів, відносяться до класу ІІа. Медичні вироби, що призначені спеціально для дезінфекції інвазивних медичних виробів, відносяться до класу ІІб.
Відповідно до сертифікату відповідності №UA.MD.494-22 від 03.08.2022р. дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte відносяться відповідно до класу ІІа та ІІб.
В інструкції до застосування ГО 212 Forte вказано, що засіб являє собою високоефективний концентрат, що не містить альдегідів і призначений для одночасного очищення та дезінфекції лікарських інструментів (зеркал, зондів, пінцетів, щипців тощо) в стоматологічних кабінетах, лабораторіях та клініках. Засіб також використовується для дезінфекції та очищення чутливого до лугів і спирту обертового інструментарію наприклад з легких і кольорових металів (алюміній, латунь тощо) або певних інструментів склеєних синтетичною смолою.
В інструкції до застосування Orotol Plus зазначено, що це високоактивний концентрат, який одночасно дезінфікує та очищує стоматологічні аспіраційні системи й плювальниці, а також використовується для догляду за ними та усунення неприємних запахів.
В судовому засіданні встановлено, що вказаний медичний виріб відповідає усім вимогам Технічного регламенту, а товар і подані позивачем для митного оформлення документи відповідають вимогам законодавства, а відтак висновок відповідача, що наданий товар відноситься до допоміжних засобів та не є медичним виробом є хибним.
Отже, суд приходить до висновку, що подані для митного оформлення товари, а саме дезінфектант для аспіраційного обладнання Orotol Plus 2,5 та дезінфектант для інструментів ID 212 Forte 2,5 відноситься до медичних виробів. І тому картку відмови №UA403030/2023/000388 від 06.07.2023 суд визнає протиправною і її слід скасувати.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).
Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 2684,00 грн. згідно квитанції від 07.08.2023 року.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати картку відмови №UA403030/2023/000388 від 06.07.2023 року у митному оформленні (випуску) товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Стягнути на користь Приватного підприємства "Галіт" за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільської митниці сплачений судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок, відповідно до квитанції від 07.08.2023 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 12 жовтня 2023 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Приватне підприємство " Галіт" (місцезнаходження/місце проживання: вул. 15 Квітня, 6 Є,с.Байківці,Тернопільський район, Тернопільська область,47711 код ЄДРПОУ/РНОКПП 30938037);
відповідач:
- Тернопільська митниця (місцезнаходження/місце проживання: вул. Текстильна, 38,м. Тернопіль,46004 код ЄДРПОУ/РНОКПП 43985576).
Головуючий суддяПодлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2023 |
Оприлюднено | 18.10.2023 |
Номер документу | 114198631 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні