Постанова
від 16.10.2023 по справі 354/1328/23
ЯРЕМЧАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

Справа № 354/1328/23

Провадження № 3/354/998/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2023 року м.Яремче

Суддя Яремчанського міського суду Івано-Франківської області Ваврійчук Т.Л., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника Товариства з обмеженою відповідальністю Комерційна фірма «Колиба», жителя АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

за ч.1 ст.163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 вчинив несвоєчасне подання посадовою особою підприємства платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), за наступних обставин.

24.07.2023 року в ході проведеної старшим державним інспектором Надвірнянського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області Іваночко О.С. камеральної перевірки своєчасності подання податкових платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) ТзОВ «Комерційна фірма«КОЛИБА»(кодЄДРПОУ 19397589),юридична адреса:Івано-Франківська область, м.Яремче, вул.Свободи, буд.278, корп.А, встановлено,що керівникТзОВ «Комерційна фірма«КОЛИБА»ОСОБА_1 здійснив несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), зокрема по орендній платі з юридичних осіб за лютий-березень, травень 2023 року, грудень 2022 року, по терміну сплати 30.03.2023, 01.05.2023, 30.06.2023, 30.01,2023, 30.08.2022, 30.11.2022 року, фактично сплачено 03.04.2023, 15.05.2023, 04.07.2023, 31.01.2023, 31.08.2022, 05.12.2022, по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІ квартал 2022 року, по терміну сплати 19.08.2022 року, фактично сплачено 22.08.2022 року, по рентній платі за спеціальне використання води за ІІ квартал 2022 року та І квартал 2023 року, по терміну сплати 19.08.2022, 22.08.2023 року фактично сплачено 22.08.2022, 26.05.2023, по екологічному податку за ІІ квартал 2022 року, по терміну сплати 19.08.2022, фактично сплачено 22.08.2022 року, чим порушено вимоги пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.57.1, ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями.

16.10.2023 року до суду надійшла заява ОСОБА_2 , яка вказала на те, що згідно наказу №5 к/тр від 31.08.2023 року вона являється директором ТзОВ «КОЛИБА».

У судове засідання особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, не повідомивши причини неявки, хоча про день та час розгляду справи належно повідомлявся, шляхом направлення судових повісток за адресою, вказаною у протоколі про адміністративне правопорушення. Клопотання про відкладення розгляду справи не подавав.

Із врахуванням наведеного, у відповідності до вимог ч.2 ст.268 КУпАП суд вважає за можливе розглянути дану справу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Згідно ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Вимогами ст.280КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Розглядаючи справу про адміністративне правопорушення, суд, з урахуванням вимог ст.252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Положеннями ст.ст.7, 254, 279 КУпАП визначено, що суд здійснює розгляд справи про адміністративне правопорушення та вирішує питання про притягнення особи до адміністративної відповідальності лише в межах протоколу про адміністративне правопорушення складеного щодо неї.

У відповідності до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Частиною 1 ст.163-2 КУпАП передбачено відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Вина ОСОБА_1 у вчиненніінкримінованого правопорушенняповністю доведенаматеріалами справи,дослідженими усудовому засіданні,а саме:відомостями,які зафіксованіу протоколіпро адміністративнеправопорушення №2520від 06.09.2023року,згідно якого 24.07.2023 року в ході проведеної старшим державним інспектором Надвірнянського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області Іваночко О.С. камеральної перевірки своєчасності подання податкових платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) ТзОВ «Комерційна фірма«КОЛИБА»(кодЄДРПОУ 19397589),юридична адреса:Івано-Франківська область, м.Яремче, вул.Свободи, буд.278, корп.А, встановлено,що керівникТзОВ «Комерційна фірма«КОЛИБА»ОСОБА_1 здійснивне своєчаснеподання платіжних дорученьна перерахуванняналежних досплати податківта зборів(обов`язковихплатежів),зокрема по оренднійплаті зюридичних осібза лютий-березень,травень 2023року,грудень 2022року,по термінусплати 30.03.2023,01.05.2023,30.06.2023,30.01,2023,30.08.2022,30.11.2022року,фактично сплачено 03.04.2023,15.05.2023,04.07.2023,31.01.2023,31.08.2022,05.12.2022,по рентнійплаті закористування надрамидля видобуваннякорисних копалинза ІІквартал 2022року,по термінусплати 19.08.2022року,фактично сплачено 22.08.2022року, порентній платіза спеціальневикористання водиза ІІ квартал2022року таІ квартал2023року,по терміну сплати 19.08.2022,22.08.2023року фактично сплачено 22.08.2022,26.05.2023, поекологічному податкуза ІІквартал 2022року,по терміну сплати 19.08.2022,фактично сплачено22.08.2022року, чимпорушено вимогипп.16.1.4п.16.1ст.16,п.57.1,ст.57,п.287.3ст.287Податкового кодексуУкраїни від02.12.2010року №2755-VІзі змінамита доповненнями; актом про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю за період з 19.08.2022 р. по 04.07.2023 р. №8642/09-19-04-08-15/19397589 від 24.07.2023 року, згідно якого, перевіркою встановлено порушення ТзОВ «Комерційна фірма «КОЛИБА»: несвоєчасну сплату ТОВ КФ «КОЛИБА» самостійно визначених сум грошових зобов`язань за платежами і відповідно - порушення правил (термінів) сплати:

-орендна плата з юридичних осіб код бюджетної класифікації 18010600 UA26120150000021671 по Яремчанській ТГ за лютий 2023 року в розмірі 5873,03 грн., за березень 2023 року в розмірі 5869,96 грн., за травень 2023 року в розмірі 5863,82 грн., за грудень 2022 року в розмірі 5109,17 грн.,. за липень 2022 року в розмірі 5113,86 грн., за жовтень 2022 року в розмірі 5111,07 грн. по декларації з плати за землю за 2023 рік від 08.02.2023 року №3968334 та по декларації з плати за землю за 2022 рік від 09.02.2022 р. №9621830.

-по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин код бюджетної класифікації 13030100 UA26120150000021671 по Яремчанській ТГ за ІІ квартал 2022 року в розмірі 17,14 грн., по декларації з рентної плати від 04.08.2022 року №23639298.

-по рентній платі за спеціальне використання води код бюджетної класифікації 13020100, по UA26120150000021671 по Яремчанській ТГ за ІІ квартал 2022 року в розмірі 166,39 грн. по декларації з рентної плати від 04.08.2022 року №23639299 та за І квартал 2023 року в розмірі 265,78 грн. по декларації з рентної плати від 04.05.2023 року №13022097.

-по екологічному податку з юридичних осіб код бюджетної класифікації 19010100 UA26120150000021671 по Яремчанській ТГ за ІІ квартал 2022 року в розмірі 0,99 грн. по декларації з екологічного податку за ІІ квартал 2022 року від 27.07.2022 роуц №22695218.

Як встановлено судом, ОСОБА_2 прийнята на роботу на посаду директора ТОВ КФ «КОЛИБА» згідно наказу №5 к/тр від 31.08.2023 року з 31.08.2023 року, а тому на період подання вказаним товариством платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), зокрема по орендній платі з юридичних осіб за лютий-березень, травень 2023 року, грудень 2022 року, по терміну сплати 30.03.2023, 01.05.2023, 30.06.2023, 30.01,2023, 30.08.2022, 30.11.2022 року, фактично сплачено 03.04.2023, 15.05.2023, 04.07.2023, 31.01.2023, 31.08.2022, 05.12.2022, по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІ квартал 2022 року, по терміну сплати 19.08.2022 року, фактично сплачено 22.08.2022 року, по рентній платі за спеціальне використання води за ІІ квартал 2022 року та І квартал 2023 року, по терміну сплати 19.08.2022, 22.08.2023 року фактично сплачено 22.08.2022, 26.05.2023, по екологічному податку за ІІ квартал 2022 року, по терміну сплати 19.08.2022, фактично сплачено 22.08.2022 року саме ОСОБА_1 перебував на посаді керівника ТОВ КФ «КОЛИБА» та зобов`язаний був контролювати своєчасність подання очолюваним ним товариством платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).

Доказів того, що відповідальною особою за подання вказаних платіжних доручень у ТОВ КФ «КОЛИБА» виступає не керівник, а інша посадова особа суду не надано.

За таких обставин, встановлюючи наявність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до переконання, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-2КУпАП несвоєчасне подання посадовою особою підприємства платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення.

Накладаючи адміністративне стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу винного, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність та вважає, що на нього слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу.

У відповідності до вимог ст.40-1 КУпАП слід стягнути з ОСОБА_1 в користь держави судовий збір у сумі 536 грн. 80 коп.

Керуючись ст.ст.ч.1 ст.163-1 КУпАП, керуючись ст.283, 284 КУпАП,-

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винниму вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.163-2КУпАП танакласти нанього адміністративнестягнення у видіштрафу у розмірі10неоподатковуваних мінімумівдоходів громадяну сумі170(стосімдесят) гривень в дохід держави.

Стягнутиз ОСОБА_1 в користьдержави судовийзбір всумі 536(п`ятсоттридцять шість)гривень 80копійок (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України(ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106).

Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП протягом десяти днів з дня винесення постанови до Івано-Франківського апеляційного суду через Яремчанський міський суд Івано-Франківської області.

Суддя: Т. Л. Ваврійчук

СудЯремчанський міський суд Івано-Франківської області 
Дата ухвалення рішення16.10.2023
Оприлюднено18.10.2023
Номер документу114216528
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —354/1328/23

Постанова від 16.10.2023

Адмінправопорушення

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Ваврійчук Т. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні