ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16 жовтня 2023 року Справа № 280/5003/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, ЄДРПОУ ВП 44118663) до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНТЕХ» (вул. Запорізька, буд. 2, кв. 171, м. Запоріжжя, 69002, ЄДРПОУ 35536197) про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНТЕХ» (далі відповідач), в якій позивач просить суд стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМУНТЕХ» (вул. Запорізька, буд. 2, кв. 171, м. Запоріжжя, 69002, код з ЄДРПОУ 35536197) кошти у сумі податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 114 556 грн. 95 коп., які зарахувати- р/р UA218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Зап.обл./Запорізька обл/14060100 код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100.
Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 27 частини 1 статті 5 Закону України«Про судовий збір».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що станом на день подання позовної заяви за відповідачем обліковується податковий борг по податку на додану вартість у сумі 114 556,95 грн. Платнику податків направлено податкові повідомлення рішення, податкова вимога про сплату боргу, однак сума податкового боргу самостійно не сплачена. Просить позов задовольнити.
Ухвалою судді від 10 липня 2023 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку із її невідповідністю вимогам статті 161 КАС України.
25 липня 2023 року позивачем усунуто недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 31 липня 2023 року відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, станом на 29 вересня 2023 року, визначено місцезнаходження відповідача за адресою: Україна,69002,Запорізькаобл.,містоЗапоріжжя, ВУЛИЦЯЗАПОРІЗЬКА,будинок2,квартира171.
Відповідачем ухвала про відкриття провадження не отримана з незалежних від суду причин, поштовий конверт повернуто до суду з відміткою Укрпошти: «адресат відсутній за вказаною адресою».
Враховуючи, що судом вчинено необхідні та достатні дії для повідомлення відповідача про судовий розгляд даної справи відповідно до положень статей 124-131 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), наявні підстави вважати, що відповідач вважається таким, що повідомлений про судовий розгляд належним чином.
Відповідач правом подати до суду відзив на позовну заяву не скористався.
Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
На підставі матеріалів справи, судом встановлено наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНТЕХ», код ЄДРПОУ 35536197 (далі - ТОВ «КОМУНТЕХ»), зареєстровано як юридична особа 05 листопада 2007 року, про що внесено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб,
Відповідно до довідки Головного управління ДПС у Запорізькій ТОВ «КОМУНТЕХ» має податковий борг з податку на додану вартість на суму 114 556,95 грн.
Заборгованість з податку на додану вартість виникла на підставі наступного.
ГУ ДПС у Запорізькій області проведено камеральні перевірки ТОВ «КОМУНТЕХ» стосовно своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість.
Внаслідок проведених контролюючим органом камеральних перевірок, за результатами яких складено наступні акти та прийняті податкові повідомлення-рішення, а саме:
- акт №0802/08-01-49-06/35536197 від 22 березня 2019 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0066324906 від 14 травня 2019 року, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт №1283/08-01-49-06/35536197 від 19 квітня 2018 року, на підставі акту прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0068344906 від 20 травня 2019 року, яким збільшено грошові зобов`язання на загальну суму 84 036,00 грн., в т.ч.: 56 024 грн. - за податковим зобов`язанням та 28 012 грн. - за штрафними санкціями. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт №1357/08-01-49-06/35536197 від 03 травня 2019 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0077374906 від 10 червня 2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф у сумі 204 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт №1758/08-01-49-06/35536197 від 20 червня 2019 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0093244906 від 30 липня 2019 року, яким збільшено грошові зобов`язання на загальну суму 23 910,00 грн., в т.ч.: 15 940 грн. - за податковим зобов`язанням та 7 970 грн. за штрафними санкціями. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт №0756/08-01-49-04/35536197 від 21 грудня 2019 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0012894904 від 04 лютого 2020 року, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт № 1239/08-01 -49-04/35536197 від 13 квітня 2020 року на підставі акту прийняте податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0056984904 від 01 червня 2020 року, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником;
- акт №2115/08-01-49-04/35536197 від 12 травня 2020 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0056984906 від 01 червня 2020 року, яким застосовано штраф у сумі 76,45 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення надіслане на адресу відповідача та отримане його уповноваженим представником.
Окрім того, на підставі статті 129 Податкового кодексу України, відповідачу нарахована неня у сумі 3 270,50 грн. Доказів протилежного матеріали справи не містять.
Згідно інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість, податковий борг становить: 1020 грн. (ППР №0066324906) + 84 036 грн. (ППР №0068344906) + 204 грн. (ППР №0077374906) + 23 910 грн. (ППР №0093244906) + 1020 грн. (ППР №0012894904) + 1020 грн. (ППР №0056984904) + 76,45 грн. (ППР №0065614904) + 3 270,50 грн. (пеня) = 114 556,95 грн.
Вищезазначені податкові повідомлення відповідачем в судовому порядку не оскаржені, а тому вважаються узгодженими. Доказів протилежного матеріали справи не містять.
Таким чином, станом на дату звернення ГУ ДПС у Запорізькій області за Товариством з обмеженою відповідальністю «КОМУНТЕХ» обліковується податковий борг зі сплати податку на додатну вартість у розмірі 114 556,95 грн.
У зв`язку з несплатою відповідачем податкового боргу, позивач звернувся до суду з даним позовом на виконання наданих Податковим кодексом України (далі ПК України) повноважень.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом (ст.67 Конституції України).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з пунктом 15.1 статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 36.1. статті 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 36.5. статті 36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (пункт 38.1 статті 38 Податкового кодексу України).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, вважається податковим боргом.
Тобто виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.
Згідно із пунктом 57.3. статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Суд вказує, що враховуючи порядок узгодження податкових зобов`язань, які визначені контролюючим органом, у межах цієї справи не може бути надано оцінку правомірності прийняття контролюючим органом податкових повідомлень-рішень, яким визначено грошове зобов`язання, оскільки така оцінка рішень контролюючого органу може бути надана лише під час безпосереднього оскарження рішень в адміністративному чи судовому порядку.
Відповідно до пункту 58.2. статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно із пунктом 58.3. статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За пунктом 42.2. статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Із матеріалів справи встановлено, що з метою погашення податкового боргу відповідачу направлялась податкова вимога форми «Ю» від 15 січня 2018 року № 78-49/826 на суму 3015,38 грн. Дана вимога направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, однак не вручена йому з незалежних від позивача причин.
Таким чином, контролюючий орган виконав обов`язок щодо направлення на адресу відповідача податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги, які вручені представнику відповідача належним чином.
Враховуючи відсутність доказів оскарження податкових повідомлень-рішень та/або податкової вимоги в адміністративному або судовому порядку, визначена сума грошового зобов`язання є узгодженою та набула статусу податкового боргу.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
При цьому, відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
До суду не надано доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, або спростовували наявність податкового боргу, або свідчили про неузгодження грошових зобов`язань, зокрема, у зв`язку з оскарженням податкового повідомлення-рішення, якими вони визначені.
За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість стягнення податкового боргу з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за рахунок готівки, що належить такому платнику податків та інших активів платника.
Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Приймаючи до уваги вищевикладене суд вважає, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.
Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 27 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір», тому підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 262 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМУНТЕХ» (вул. Запорізька, буд. 2, м. Запоріжжя, 69002, код з ЄДРПОУ 35536197) кошти у сумі податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 114 556 грн. 95 коп., які зарахувати- р/р UA218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Зап.обл./Запорізька обл/14060100 код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядок та строки, передбачені статтями 295, 297 КАС України. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
Позивач - Головне управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663).
Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНТЕХ» (вул. Запорізька, буд. 2, м. Запоріжжя, 69002, ЄДРПОУ 35536197).
Повне судове рішення складено 16 жовтня 2023 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2023 |
Оприлюднено | 19.10.2023 |
Номер документу | 114230272 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні