ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2023 рокусправа №380/17125/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Металсервіс» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення - рішення,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Металсервіс» (79034, м. Львів, вул. Навроцького, 33; ЄДРПОУ 13796147) з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №11379/13- 01-04-07/13796117 від 22.05.2023 року ГУ ДПС у Львівській області.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням до позивача застосовано штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Вважає таке рішення протиправним, оскільки пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України визначено вичерпний перелік порушень, за вчинення яких в період дії карантину до платника податків застосовуються штрафні санкції, який не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, так як постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2022 р. №1433 строк дії карантину продовжено до 30.04.2023 р., відсутні підстави для застосування до позивача штрафу.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 26 липня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (вх. №62680 від 15.08.2023 року), в якому просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Головне управління ДПС у Львівській області провело камеральну перевірку по ТОВ «Металсервіс» щодо дотримання вимог п.201.10 ст.201 п.89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, та склало акт від 21.04.2023 №8408/13-01-04-07/13796147, який було скероване платнику рекомендованим листом та вручено 16.05.2023. Заперечення на акт камеральної перевірки платником не надавалося. За результатами камеральної перевірки складено податкове повідомлення-рішення від 22.05.2023 №11379/13-01-04-07/13796117, яким встановлено за лютий 2022 січень 2023 порушення граничних строків реєстрації ЄРПН податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 Податкового кодексу України, та застосовано штраф у сумі 35 379,10 грн. Дане податкове повідомлення-рішення скероване платнику рекомендованим листом та вручено 01.06.2023.
На платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року. Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються. Тобто, Законом №2260-ІХ поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). Особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому, у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.
Наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29 липня 2022 року затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України (далі - Порядок №225)
У п. 3 розділу II Порядку №225 вказано, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Заяви щодо неможливості виконання податкових зобов`язань ТОВ Металсервіс» не подано. Також, позивачем не надано належних та допустимих доказів які б свідчили про протиправність податкового повідомлення-рішення від 03.05.2023 року № 11401/13- 01-04-08-15/40251625, так само, як не пред`явлено суду доказів щодо вчасної реєстрації податкових накладних, та вжиття всіх залежних від нього заходів з метою своєчасного виконання обов`язку щодо реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН та необґрунтовано зволікання з направленням такої податкової накладної до реєстрації. Усі ці докази та аргументи у сукупності вказують на безпідставність позовних вимог позивача, що, в свою чергу, дає усі підстави для винесення рішення про відмову у задоволенні позову.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Працівниками Головного управління ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку з питань дотримання ТОВ «Металсервіс» вимог п. 192.1 ст. 192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі ПКУ).
За результатом проведеної перевірки контролюючим органом складено Акт від 21.04.2023 №9408/13-01-04-07/13796147 про результати камеральної перевірки дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями ТОВ ТОВ «Металсервіс» (код ЄДРПОУ: 13796147).
Перевіркою встановлено, що відповідно до п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що позивачем порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних:, а саме:
- №33 від 01.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022);
- №35 від 04.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022;
- №34 від 01.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022)
- №37 від 20.07.2022 на 1 день (дата реєстрації 16.08.2022);
- №15 від 21.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022);
- №13 від 16.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022);
- №14 від 18.02.2022 на 32 дні (дата реєстрації 15.08.2022);
- №12 від 11.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022);
- №36 від 11.07.2022 на 18 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- №24 від 05.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- №26 від 30.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- №23 від 02.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- №31 від 24.06.2022 на 34 дні (дата реєстрації 18.08.2022);
- №10 від 09.02.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- № 29 від 07.06.2022 на 49 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- № 28 від 03.06.2022 на 49 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- № 22 від 29.04.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- № 27 від 30.05.2022 на 34 днів (дата реєстрації 18.08.2022);
- № 30 від 22.06.2022 на 33 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 21 від 12.04.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 32 від 28.06.2022 на 33 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 20 від 05.04.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 25 від 09.05.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 18 від 24.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 16 від 17.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 17 від 22.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 11 від 11.02.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022);
- № 49 від 02.09.2022 на 7 днів (дата реєстрації 07.10.2022);
- № 64 від 25.10.2022 на 66 днів (дата реєстрації 20.01.2023);
- № 54 від 15.09.2022 на 111 днів (дата реєстрації 19.01.2023);
- № 50 від 02.09.2022 на 111 днів (дата реєстрації 19.01.2023);
- № 59 від 18.10.2022 на 65 днів (дата реєстрації 19.01.2023);
- № 60 від 18.10.2022 на 65 днів (дата реєстрації 19.01.2023);
- № 65 від 26.10.2022 на 69 днів (дата реєстрації 23.01.2023);
- № 51 від 02.09.2022 на 118 днів (дата реєстрації 19.01.2023);
- № 63 від 21.10.2022 на 73 дні (дата реєстрації 27.01.2023);
- № 66 від 25.10.2022 на 73 дні (дата реєстрації 27.01.2023);
- № 67 від 03.11.2022 на 58 днів (дата реєстрації 27.01.2023);
- № 69 від 09.12.2022 на 30 днів (дата реєстрації 30.01.2023);
- № 70 від 28.12.2022 на 15 днів (дата реєстрації 30.01.2023);
- № 61 від 19.10.2022 на 76 днів (дата реєстрації 30.01.2023);
Відповідно до ст. 192, ст. 120-1, п.201.10 ст. 201 та підпункту 69.1, 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ позивачем порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних та штрафна санкція становить 35 379,10 грн,
На підставі Акту від 12.10.2022 №11165/13-01-04-07/41653662 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.05.2023 №11379/13-01-04-07/13796117 на загальну суму 35 379,10 грн.
Позивач, вважаючи протиправним вище вказане податкове повідомлення-рішення, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до абз.2 пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Пунктом 76.1 статті 76 ПК України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Згідно п.76.2 ст.76 ПК України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Пунктом 86.2 статті 86 ПК України встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За приписами п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Законом України від 12.05.2022 р. № 2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, згідно з якими тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення " ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 р., поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-15).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
З матеріалів справ слідує, а позивачем не заперечується, що ним було подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: №33 від 01.07.2022, №35 від 04.07.2022, №34 від 01.07.2022, №37 від 20.07.2022, №15 від 21.02.2022, №13 від 16.02.2022, №14 від 18.02.2022, №12 від 11.02.2022, №36 від 11.07.2022, №24 від 05.05.2022, 26 від 30.05.2022, №23 від 02.05.2022, №31 від 24.06.2022, №10 від 09.02.2022, №29 від 07.06.2022, №28 від 03.06.2022, №22 від 29.04.2022, № 27 від 30.05.2022, №30 від 22.06.2022, №21 від 12.04.2022, №32 від 28.06.2022, №20 від 05.04.2022, №25 від 09.05.2022, №18 від 24.03.2022, №16 від 17.03.2022, №17 від 22.03.2022, №11 від 11.02.2022, №49 від 02.09.2022, №64 від 25.10.2022, №54 від 15.09.2022, №50 від 02.09.2022, №59 від 18.10.2022, №60 від 18.10.2022, №65 від 26.10.2022, №51 від 02.09.2022, №63 від 21.10.2022, №66 від 25.10.2022, № 67 від 03.11.2022, №69 від 09.12.2022, №70 від 28.12.2022, № 61 від 19.10.2022.
Зазначені податкові накладні зареєстровані з порушенням граничних строків: - №33 від 01.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022); №35 від 04.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022; №34 від 01.07.2022 на 16 днів (дата реєстрації 16.08.2022); №37 від 20.07.2022 на 1 день (дата реєстрації 16.08.2022); №15 від 21.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022); №13 від 16.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022); №14 від 18.02.2022 на 32 дні (дата реєстрації 15.08.2022); №12 від 11.02.2022 на 33 дні (дата реєстрації 16.08.2022); №36 від 11.07.2022 на 18 днів (дата реєстрації 18.08.2022); №24 від 05.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022); №26 від 30.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022); №23 від 02.05.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022); №31 від 24.06.2022 на 34 дні (дата реєстрації 18.08.2022); №10 від 09.02.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022); № 29 від 07.06.2022 на 49 днів (дата реєстрації 18.08.2022); № 28 від 03.06.2022 на 49 днів (дата реєстрації 18.08.2022); № 22 від 29.04.2022 на 35 днів (дата реєстрації 18.08.2022); № 27 від 30.05.2022 на 34 днів (дата реєстрації 18.08.2022); № 30 від 22.06.2022 на 33 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 21 від 12.04.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 32 від 28.06.2022 на 33 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 20 від 05.04.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 25 від 09.05.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 18 від 24.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 16 від 17.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 17 від 22.03.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 11 від 11.02.2022 на 34 дні (дата реєстрації 17.08.2022); № 49 від 02.09.2022 на 7 днів (дата реєстрації 07.10.2022); № 64 від 25.10.2022 на 66 днів (дата реєстрації 20.01.2023); № 54 від 15.09.2022 на 111 днів (дата реєстрації 19.01.2023); № 50 від 02.09.2022 на 111 днів (дата реєстрації 19.01.2023); № 59 від 18.10.2022 на 65 днів (дата реєстрації 19.01.2023); № 60 від 18.10.2022 на 65 днів (дата реєстрації 19.01.2023); № 65 від 26.10.2022 на 69 днів (дата реєстрації 23.01.2023); № 51 від 02.09.2022 на 118 днів (дата реєстрації 19.01.2023); № 63 від 21.10.2022 на 73 дні (дата реєстрації 27.01.2023); № 66 від 25.10.2022 на 73 дні (дата реєстрації 27.01.2023); № 67 від 03.11.2022 на 58 днів (дата реєстрації 27.01.2023); № 69 від 09.12.2022 на 30 днів (дата реєстрації 30.01.2023); № 70 від 28.12.2022 на 15 днів (дата реєстрації 30.01.2023); № 61 від 19.10.2022 на 76 днів (дата реєстрації 30.01.2023).
Тобто, дані податкові накладні зареєстровані з порушенням встановлених ПК України строків. Частина вказаних податкових накладних не стосується періоду виписки з 1 лютого по 31 травня 2022 року, проте, зареєстровані пізніше 15 липня 2022 року, відтак, позивач не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію цих податкових накладних.
Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а"-"г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.
Оскільки позивачем порушено строки реєстрації податкових накладних від 1 до 30 днів, відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції у розмірі відповідного відсотка від суми податку на додану вартість, зазначених в цих податкових накладних, відповідно до розрахунку штрафу.
Посилання позивача на пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, згідно якого, на думку позивача, діє мораторій на застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, є безпідставним, оскільки внесеними Законом № 2260-ІХ змінами до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України відновлено відповідальність платників податків за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Таким чином, судом встановлено, що 22.05.2023 року податковим органом правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення №11379/13- 01-04-07/13796117, в якому застосовано до позивача штрафну санкцію в сумі 35379,10 грн.
У зв`язку із вказаним, судом встановлено, що податковим органом правомірно прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, а тому у задоволені позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Позивачем не доведено суду правомірність доводів на яких ґрунтуються позовні вимоги. Водночас, відповідачем доведено суду правомірність прийняття податкового повідомлення-рішення №11379/13- 01-04-07/13796117 від 22.05.2023 року.
Відповідно до встановлених статтею 139 КАС України правил розподілу судових витрат понесені позивачем витрати на сплату судового збору покладаються судом на нього.
Керуючись ст. ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Металсервіс» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення рішення відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяКухар Наталія Андріївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2023 |
Оприлюднено | 19.10.2023 |
Номер документу | 114231290 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні