СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2023 року Справа № 480/4188/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М.,
за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,
представника позивача - Р.О. Шаповаленка,
представника відповідача - К.Є. Самойленко,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4188/23 за позовом Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрстандарт" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Приватне виробничо-комерційне підприємство "Укрстандарт" просить суд:
- визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8599383/32602717 від 10.04.2023, про відмову у реєстрації Приватного виробничо-комерційного підприємства "Украстандарт" (далі - ПВКП податкової накладної № 6 від 10.02.2023, складеної на ПАТ "Монделіс Україна";
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну ПВКП "Украстандарт" № 6 від 10.02.2023, складену на ПАТ "Монделіс Україна".
В обґрунтування позову зазначає, що позивачем було подано для реєстрації податкову накладну № 6 від 10.02.2023, реєстрацію якої було зупинено. Позивач надав ГУ ДПС в Сумській області письмові пояснення та копії всіх наявних первинних документів необхідні документи для підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Незважаючи на надання пояснень та підтверджуючих документів, позивачем було отримано рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 8599383/32602717 від 10.04.2023.
Спірне рішення не містять чіткої підстави його прийняття, оскільки не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Вважає, що і в поясненнях і в поданих на розгляд комісії первинних документах чітко вбачається спроможність ПВКП "Укрстандарт" виконати роботи зі встановлення обладнання дільниці вторинного пакування бісквітної секції.
Ухвалою від 09.05.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка призначена до розгляду за в судовому засіданні.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала, зазначаючи, що спірне рішення складено за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.
Так, позивачем згідно положень ст. 201 ПК України було направлено на реєстрацію податкову накладну № 6 від 10.02.2023, проте позивач згідно квитанцій був повідомлений, що реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 33.20 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивачеві запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Чинним законодавством не передбачено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів, які потрібно подати платнику разом з поясненням, оскільки даний перелік документів визначений п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення від 28.03.2023 № 2 та копії документів щодо податкової накладної № 6 від 10.02.2023, реєстрацію якої було зупинено, до якого було додано документи.
За результатами розгляду Комісією Головного управління ДПС у Сумській області пояснень та наданих документів було сформовано та надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.03.2023 № 8538880/32602717, а саме копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо приймання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: письмові пояснення з питання здійснення господарських операцій з контрагентом-покупцем. Акти приймання-передачі приміщення в оренду. Первинні бухгалтерські документи з питання здійснення господарських операцій з контрагентами-постачальниками (договори купівлі-продажу. ТТН, платіжні доручення та завірена банківська виписка). Документи з питання відпуску ТМЦ з складу на об`єкти для надання монтажних послуг. Документи з питання транспортування ТМЦ на об`єкти замовника. Рахунки- фактури, виписані в адресу покупця для оплати послуг. Ліцензії на здійснення господарських операцій.
Позивачем зазначено про те, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів, на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 6 від 10.02.2023. Також зазначено про те, що у випадку неконкретизацїї переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати необхідний пакет документів, але як було зазначено вище, чинним законодавством не передбачено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів, які потрібно подати платнику разом з поясненням. Проте, представник відповідача наголошує на тому, що у вищезазначеному повідомленні про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів від 31.03.2023 № 8538880/32602717 платнику було запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів та чітко визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, у встановлений законодавством строк, позивачем не було надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Сумській області додаткових пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.
Враховуючи вищевказане, не можна погодитися з позицією позивача, викладеною в позовній заяві, щодо позбавлення його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, адже така можливість була надана.
Відповідач звертає увагу суду на те, що до позовної заяви позивачем долучені копії документів, які не надавалися позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня.
З огляду на вказане, представник відповідачів вважає, що прийняте ГУ ДПС у Сумській області спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є правомірним та обґрунтованим.
Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначила, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Сумській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 6 від 10.02.2023 не може бути здійснена.
Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується учасниками справи, позивачем, 10.11.2021 було укладено договір з ПАТ "Монделіс Україна" № ОЕ 2100-8782 предметом якого є поставка товарів та/або послуг на замовлення ПАТ "Монделіс Україна".
Згідно замовлення № 3442066651 ПАТ "Монделіс Україна" замовило у позивача роботи по встановленню обладнання дільниці вторинного пакування.
Сторонами договору було складено та підписано Додаток № 6 від 06.02.2023 до основного договору (а.с. 42-43), в якому було визначено вартість робіт, визначено технічне завдання, гарантійні умови, тощо, в якому визначено, що виконавець здійснює роботи із встановлення обладнання дільниці вторинного пакування бісквітної секції. Також було визначено технічне завдання, згідно з яким передбачалося виконання наступних видів робіт: 1) підготовка платформи для встановлення обладнання; 2) встановлення поруччя на платформу; 3) встановлення обладнання системи подачі та пакування машин в кількості 3 шт. Було визначено місце встановлення обладнання - у вісях А-Г, 39-54 бісквітного виробництва. Згідно загальних вимог до проведення робіт виконавець зобов`язаний залучати до проведення робіт лише фахівців відповідної кваліфікації, що мають відповідні дозволи та посвідчення; забезпечує відповідність проектних рішень всім діючим державним нормам та вимогам. Виконавець (ПВКП "Укрстандарт") надає замовнику (ПАТ "Монделіс Україна") документацію українською мовою: план проведення робіт; звіт виконаних робіт; акт проведення діагностичного контролю; всі необхідні документи, що вимагаються чинним законодавством, стандартами та нормами при проведенні подібних робіт, погоджених у відповідних державних органах, виконавчу документацію, що вимагається державними нормами при проведенні будівельно-монтажних робіт, сертифікати матеріалів.
Згідно з копією замовлення № 4552066651 від 06.02.2023 (а.с. 44) виконавець ПВКП "Укрстандарт" виконує для ПАТ "Монделіс Україна" роботи із встановлення обладнання дільниці вторинного пакування.
По результатам завершення робіт сторонами договору було складено Акт приймання виконаних робіт № 9 від 10.02.2023 (а.с. 45), згідно з яким виконавець ПВКП "Укрстандарт" у повному обсязі виконав роботи із встановленні обладнання дільниці вторинного пакування для замовника ПАТ "Монделіс Україна" відповідно до умов договору та замовлення № 4552066651 від 06.02.2023 року.
За наслідком виконання робіт (перша з подій) ПВКП "Укрстандарт" складено податкову накладну № 6 від 10.02.2023 на суму 462 000 грн, в тому числі податок на додану вартість (далі - ПДВ) - 77 000 гривень.
Представник позивача в судовому засіданні неодноразово пояснював, що роботи ПВКП "Укрстандарт" згідно з додатком № 6 від 06.02.2023 до основного договору полягали в виготовленні захисних коробів з плити деревностружкової з орієнтованою структурою типу USB товщиною 10 мм для 17 елементів лінії дільниці вторинного пакування бісквітної секції з метою зберігання та встановлення цих елементів лінії виробництва в захисні короби. Матеріали для виготовлення коробів, для підтвердження цього надав "Звіт виконаних робіт" (а.с. 142-146) та виконавчу схему № 1 по встановленню обладнання дільниці вторинного пакування бісквітної секції з метою зберігання (а.с. 147).
Позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН Податкову накладну, реєстрація якої була зупинена, як зазначено в Квитанції, з причини того що обсяг постачання товару/послуги 33.20 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень від 28.043.2023 № 2 та копії документів щодо податкової накладної № 6 від 10.02.2023 реєстрацію якої було зупинено, до якого було додано копії наступних документів:
- повідомлення 2 від 28.03.2023;
- акт приймання виконаних робіт № 9 від 10.02.2023;
- банківська виписка за 01.03.2023;
- банківська виписка за 11.01.2023;
- банківська виписка за 16.12.2022;
- банківська виписка 20.12.2022;
- договір №ОЕ 2100-8782 від 10 листопада 2021 року;
- договір № 01/01 оренди нежитлового приміщення від 07 вересня 2020 року;
- додаток № 6 від 06.02.2023 до договору № ОЕ 2100-8782 від 10 листопада 2021 року;
- дозволи Держпраці № 224.17.59 та № 225.17.59;
- замовлення № 4552066651 від 06.02.2023 ;
- видаткова накладна № 1531 від 20 грудня 2022 року;
- видаткова накладна № 1552 від 22 грудня 2022 року;
- видаткова накладна № 221 від 10 лютого 2023 року;
- видаткова накладна № 6186 від 24 січня 2023 року;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за 01.01.2023-27.03.2023;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 201 за 27 березня 2023 року;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 01.01.2023-27.03.2023;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 1121 за 01.01.2023-27.03.2023;
- оборотно-сальдова відомість порахунку 631 за 01.01.2023-27.03.2023;
- посвідчення № 26 Педич А.;
- посвідчення № 174-20-4 ОСОБА_1 ;
- штатний розпис від 30 вересня 2022 року.
За результатами розгляду Комісією Головного управління ДПС у Сумській області пояснень та наданих документів було сформовано та надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.03.2023 № 8538880/32602717, а саме копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо приймання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: письмові пояснення з питання здійснення господарських операцій з контрагентом-покупцем. Акти приймання-передачі приміщення в оренду. Первинні бухгалтерські документи з питання здійснення господарських операцій з контрагентами-постачальниками (договори купівлі-продажу. ТТН, платіжні доручення та завірена банківська виписка). Документи з питання відпуску ТМЦ з складу на об`єкти для надання монтажних послуг. Документи з питання транспортування ТМЦ на об`єкти замовника. Рахунки-фактури, виписані в адресу покупця для оплати послуг. Ліцензії на здійснення господарських операцій.
У зв`язку з тим, що позивачем, у встановлений законодавством строк, не було подано до контролюючого органу додаткових пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, перелік яких був чітко визначений у повідомленні від 31.03.2023 № 8538880/32602717, а саме: письмові пояснення з питання здійснення господарських операцій з контрагентом-покупцем, акти приймання-передачі 31.03.2023 приміщення в оренду, первинні бухгалтерські документи з питання здійснення господарських операцій з контрагентами-постачальниками (договори купівлі-продажу, ТТН, платіжні доручення та завірена банківська виписка), документи з питання відпуску ТМЦ з складу на об`єкти для надання монтажних послуг, документи з питання транспортування ТМЦ на об`єкти замовника, рахунки-фактури, виписані в адресу покупця для оплати послуг, ліцензії на здійснення господарських операцій. Комісією ГУ ДПС у Сумській області правомірно та прийнято рішення від 10.04.2023 № 8599383/32602717 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 10.02.2023 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
За змістом п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містить п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Згідно із абзацом 1 пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункті 11 Порядку № 1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації .
Суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що реєстрацію податкової накладної зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України; "Обсяг постачання товару/послуги 33.20 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН".
Таким чином, оскільки в квитанції про зупинення податкової накладної, як того вимагає Порядок № 1165, зазначені конкретних підстави для її зупинення, твердження позивача про незрозумілість конкретних підстав зупинення реєстрації податкової накладної є безпідставним.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Як встановлено в судовому засіданні, на зазначену в квитанції пропозицію, позивачем не було надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Сумській області додаткових пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної (докази ненадання контролюючому органу додаткових пояснень та документів додаються).
Щодо твердження позивача про необхідність зазначення в рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, то діючим на момент прийняття спірних рішень законодавством не передбачено про необхідність зазначенні в таких рішеннях яки саме документи має надати платник податків для реєстрації податкової накладної, тим більш перелік таких документів зазначений в п. 5 Порядку № 520, а вже який конкретно це є документи (назва, номер, дата, інші реквізити), повинен знати платник, у якого вони мають бути.
Позивач стверджує, що наданими ним комісії та суду поясненнями була підтверджена інформація, зазначена в податкових накладних, в реєстрації яких було відмовлено, однак це твердження не знайшло свого підтвердження при розгляді справи.
Отже позивачем не було надано контролюючому органу і суду доказів, які передбачені п. 5 Порядку № 520, а тому відмова в реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку № 520 є правомірною.
Таким чином, перевіривши в межах доводів позовної заяви спірне рішення на відповідність приписам ч. 2 ст. 2 КАС України, суд вважає, що воно прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а тому відмовляє в задоволенні позову.
В судовому засіданні встановлено достовірно, що фактично виконані роботи ПВКП "Укрстандарт" за період з 06.02.2023 по 10.02.2023 для ПАТ "Монделіс Україна" не відповідають тим, що офіційно були зазначені в податковій накладній, наданій підприємством позивача для реєстрації, а тому вимоги позивача не можуть бути задоволені.
Враховуючи відмову в задоволенні основних позовних вимог, похідні вимоги (зобов`язати вчинити дії), теж задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрстандарт" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 03.10.2023.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2023 |
Оприлюднено | 19.10.2023 |
Номер документу | 114232297 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні