Постанова
від 17.10.2023 по справі 160/9612/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 жовтня 2023 року м. Дніпросправа № 160/9612/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Прокопчук Т.С., Кругового О.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р. (суддя: Неклеса О.М) в адміністративній справі №160/9612/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 200/04-36-09-03/13471184 від 04 січня 2023 р. про застосування до нього фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 36 690,00 грн.; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на його користь судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 684,00 грн. та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 8 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказує про неправомірність висновків контролюючого органу, зроблених в рамках фактичної перевірки, без здійснення контрольної закупки, а лише за перевіркою фіскальних чеків за минулі періоди, щодо зберігання ним алкогольної продукції, з порушеними марками акцизного податку.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" відмовлено.

Не погодившись з даним рішенням суду першої інстанції, позивачем оскаржено його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі вказує про порушення судом норм матеріального права, в зв`язку з чим просить рішення скасувати та постановити нове рішення, яким позов задовольнити. Скаргу обгрунтовує доводами аналогічні тим, що вказані в позовній заяві.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, як законне та обгрунтоване. Вказує, що фактична перевірка проведена з дотриманням вимог ПК України, а застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, та тютюнових виробів»,

обумовлено фактом виявлення порушення ним вимог п. 226.7 п.226.9 статті 226 ПК України, статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого Поставною КМУ від 27 грудня 2010 р. №1251.

Розгляд апеляційної скарги здійснено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, як це передбачено статтею 311 Кодексу адміністративного судочинства України.

Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом першої інстанції встановлено, що в ході проведеної в період з 12 грудня 2022 р. по 15 грудня 2022 р. посадовими особами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" складено акт. Зазначеним актом визначено, що за результатами аналізу даних періоду вересень 2021 р. - серпень 2022 р. системи контролю за обігом алкогольних напоїв (Е-акциз), ІТС, Єдине вікно подання електронної звітності в частині зіставлення виданими виробником та імпортером марок акцизного податку, встановлено зберігання та реалізацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" алкогольних напоїв без наявності марок акцизного податку встановленого зразка згідно фіскальних чеків РРО на загальну суму 18 345,00 грн., що є порушенням статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», п.226.7 п.226.9 статті 226 ПК України, Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого Поставною КМУ від 27 грудня 2010 р. №1251. На підставі вказаного акту Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення № 200/04-36-09-03/13471184 від 04 січня 2023 р. про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" фінансових санкцій на суму 36 690,00 грн.

Не погодившись з даним рішенням, позивач оскаржив його в судовому порядку.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції вказав про правомірність винесеного Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області рішення № 200/04-36-09-03/13471184 від 04 січня 2023 р., з посиланням на наявність встановленого порушення позивачем вимог законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв, який відповідно до пункту 228.9 статті 228 ПК України повинен нести за це відповідальність.

Колегія суддів зазначає наступне.

Частиною 4 статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» визначено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до пункту 14.1 статті 14 ПК України, марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів. Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

Згідно з п.226.1, 266.6, 266.7, 266.9 статті 226 ПК України, у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Маркуванню підлягають усі (крім зазначених у пункті 226.10 цієї статті) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об`ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об`ємних одиниць не здійснюється. Кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв. Вважаються такими, що немарковані, зокрема, алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари; алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.

Згідно п.20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 27 грудня 2010 р., маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється виробниками зазначеної продукції. Для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Для алкогольних напоїв імпортного виробництва використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки. Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідини, що використовуються в електронних сигаретах, у випадках, визначених пунктом 226.9 статті 226 ПК України, а також алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження: пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим пункту 5 цього Положення; наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив - 4 х 10 міліметрів; горизонтальний - 4 х 20 міліметрів; діагональний - 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція); пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки - на 5 чи більше міліметрів; відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.

Відповідно до пункту 228.9 статті 228 ПК України, відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону.

Згідно з частиною 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, або з використанням тари, що не відповідає вимогам, визначеним частиною першою статті 11 цього Закону, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000,00 грн.

Колегія суддів звертає увагу, що фактична перевірка господарської одиниці Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" - магазину з кафетерієм, розташованого за адресою: м. Дніпро, вул. Роторна, буд. 27, проводилась в період з 12 грудня 2022 р. по 15 грудня 2022 р. Відповідачем не заперечується, що в момент здійснення його посадовими особами перевірки не було проведено контрольно-розрахункову операцію та зафіксовано факт зберігання та продажу алкогольних виробів, без марок акцизного податку або з їх неналежним маркуванням.

Дослідження відповідачем в ході фактичної перевірки розрахункових документів за минулі періоди (вересень 2021 р. - серпень 2022 р.), не відповідає її суті, тому складений відповідачем 15 грудня 2022 р. акт, не може бути підставою для притягнення позивача до відповідальності за частиною 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Отже, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області рішення № 200/04-36-09-03/13471184 від 04 січня 2023 р. про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" фінансових санкцій на суму 36 690,00 грн. є неправомірним та підлягає скасуванню.

За результатами перегляду справи в апеляційному порядку колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для скасування рішення суду першої інстанції, як це передбачено статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України та прийняття нового рішення про задоволення позовних вимог.

Приписами статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

За подання до суду позовної заяви Товариством з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" згідно платіжної інструкції №61 від 02 травня 2023 р. було сплачено судовий збір в розмірі 2 684,00 грн. За подання до суду апеляційної скарги Товариством з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" згідно платіжної інструкції №199 від 16 серпня 2023 р. було сплачено судовий збір в розмірі 4 026,00 грн., разом 6 710,00 грн.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України до витрат, пов`язаних з розглядом справи належать витрати на професійну правничу допомогу.

Статтею 134 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката. Для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 8 000,00 грн., які Товариство з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" в позовній заяві просить стягнути на його користь з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, не підтвердженні жодними доказами.

Керуючись статтями 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" - задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р. в адміністративній справі №160/9612/23 - скасувати та ухвалити нове рішення.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 200/04-36-09-03/13471184 від 04 січня 2023 р. про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС".

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО - КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРРА - СЕРВІС" (ЄДРПОУ 13471184) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 44118658) витрати зі сплати судового збору в загальному розмірі 6 710 (шість тисяч сімсот десять) гривень 00 копійок.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 17 жовтня 2023 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає відповідно до пункту 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяА.В. Шлай

суддяТ.С. Прокопчук

суддяО.О. Круговий

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено19.10.2023
Номер документу114234321
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/9612/23

Постанова від 17.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 24.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні