П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/9030/23
Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю.В. Дата і місце ухвалення: 24.07.2023р., м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого Ступакової І.Г.
суддів Бітова А.І.
Лук`янчук О.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -
В С Т А Н О В И Л А :
В квітні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України, в якому просило суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.03.2023p. №29748/41571522/2;
-зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну від 06.02.2023р. №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що на виконання укладеного з ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС» договору поставки №01/02/2023/ІЄБ від 01.02.2023р. ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» поставило на адресу вказаного контрагента товар на суму 20350,18 грн. (в т.ч. ПДВ 3391,70 грн.). У зв`язку з цим, позивачем виписано податкову накладну від 06.02.2023р. №53 та надіслано її на реєстрацію в ЄРПН. Однак, реєстрація податкової накладної була зупинена з посиланням на те, що обсяг постачання товару/послуги 6804 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. На вимогу контролюючого органу ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» надало пояснення та копії документів, підтверджуючих здійснення господарських операцій по виписаній податковій накладній. Проте, Комісією прийнято спірне рішення від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної, обґрунтоване наданням платником копій документів, складених із порушенням законодавства. Таке рішення ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» вважає незаконним та зазначає, що у надісланій товариству квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом не зазначено переліку документів, які підлягають поданню, чим поставлено платника податків у стан правової невизначеності. В спірному рішенні не вказано які саме надані ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» документи складені із порушенням законодавства та в чому саме виражається таке порушення. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним. Скаргу товариства на вказане рішення контролюючого органу залишено без задоволення рішенням Комісії від 24.03.2023p. №29748/41571522/2.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.07.2023р. позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53.
Зобов`язано ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» від 06.02.2023р. №53 датою її фактичного подання на реєстрацію.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області та ДПС України на користь ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн. (з кожного з відповідачів).
Не погоджуючись з вказаним рішенням в частині задоволення позову Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, не повне з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення від 24.07.2023р. з ухваленням по справі нового судового рішення - про відмову в задоволенні позову ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП».
В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом першої інстанції не враховано, що станом на дату складення податкової накладної від 06.02.2023р. №53 та направлення її на реєстрацію в ЄРПН у ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» відсутні прийняті податковим органом таблиці даних платника податку з кодом 6804 як таким, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Також, апелянт посилається на те, що разом із поясненнями ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» не в повному обсязі надало копії первинних документів, що не дозволяє контролюючому органу з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарської діяльності.
Посилається апелянт і на те, що вимога позову щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 06.02.2023р. №53 є передчасною, оскільки належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації зазначеної податкової накладної.
ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» подало письмовий відзив на апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить скаргу відповідача залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін. Позивач вважає необґрунтованими посилання апелянта на ненадання ним певних документів в підтвердження здійснення господарської операції щодо поставки товару на адресу ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС», оскільки в квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної від 06.02.2023р. №53, контролюючим органом не визначено конкретного переліку документів, які необхідно було подати платнику податків. Також, позивач зазначає, що підставою для прийняття спірного рішення від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53 було надання товариством документів, складених з порушенням законодавства, а не надання якогось з документів. Головне управління ДПС в Одеській області ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанцій не надало пояснень, які саме документи складено з порушенням та в чому таке порушення полягає.
Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.
На підставі ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції перевіряє правильність висновків суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги Головного управління ДПС в Одеській області, тобто в частині задоволених вимог позову товариства.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» зареєстроване в якості юридичної особи 07.09.2017
Основним видом діяльності товариства за КВЕД є 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
01.02.2023р. між ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» (Постачальник) та ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС» (Покупець) укладено договір поставки будівельних - матеріалів №01/02/2023/ІЄБ.
06.02.2023р. ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» виписало рахунок на оплату №60 на суму 20350,18 грн. (у т.ч. ПДВ 3391,70 грн.), який того ж дня був сплачений Покупцем у повному обсязі.
06.02.2023р. ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» відвантажило будівельні матеріали на користь ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС» згідно видаткової накладної №53 від 06.02.2023р. на загальну суму 20 350,18 грн.
Товари були поставлені за допомогою транспортних послуг, отриманих від ФОП ОСОБА_1 на підставі договору про перевезення вантажів №1/03/18 від 01.03.2018р. та акту про надання транспортних послуг №28 від 06.02.2023р., товарно-транспортної накладної №53 від 06.02.2023 (у тому числі товар згідно УКТ ЗЄД 6804).
На виконання положень п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, за фактом поставки товару ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» сформовано податкову накладну від 06.02.2023р. №53 та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.02.2023р. реєстрацію податкової накладної від 06.02.2023р. №53 було зупинено. Зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 6804, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України 10.03.2023р. ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» подало Повідомлення №8 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження постачання товару.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 14.03.2023р. №8423803/41571522 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови зазначено надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: «первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».
Не погоджуючись із вищевказаним рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» засобами електронного зв`язку було подано до ДПС України скаргу на рішення Комісії регіонального рівня від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №53 від 06.02.2023р., яку рішенням від 24.03.2023р. №29748/41571522/2, залишено без задоволення
Вважаючи зазначені рішення контролюючого органу протиправними ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» оскаржило їх в судовому порядку.
Суд першої інстанції, задовольняючи частково позов товариства, виходив з того, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на п.1 Критеріїв ризиковості платника податку є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. За висновками суду, надані ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» первинні документи на підтвердження здійснення операцій по податковій накладній від 06.02.2023р. №53 засвідчують факт виконання позивачем зобов`язань за договором поставки, укладеним з ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС».
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Аналогічні за своїм змістом положення визначено п.201.10 ст.201 ПК України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок №1165).
Згідно п.3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 Порядку №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У постановах від 03.06.2021р. по справі №822/2095/18, від 24.06.2021р. по справі №140/2034/19 Верховний Суд вказав, що первинним об`єктом судового дослідження у справі, предметом якої є визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є обставини, за яких відповідач вчинив дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної та приймав рішення про відмову у її реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень.
З огляду на зазначене, враховуючи правові висновки Верховного Суду, в межах предмету розгляду даної адміністративної справи, суд апеляційної інстанції надає оцінку як правомірності дій податкового органу по зупиненню реєстрації податкової накладної та наявності підстав для витребування від позивача пояснень та копій документів, так і законності та обґрунтованості прийнятого Комісією рішення про відмову в її реєстрації.
Як вже зазначалося колегією суддів, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53, надісланої ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП», стало те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
У направленій позивачу квитанції підставою зупинення реєстрації ПН вказано, що обсяг постачання товару/послуги 6804, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Разом з цим, в порушення п.11 Порядку №1165, в квитанції відсутній обґрунтований розрахунок за п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також вона містить вимоги про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
У постановах від 03.11.2021р. у справі №360/2460/20, від 29.06.2022р. у справі №380/5383/21, від 27.07.2022р. у справі №520/15348/2020, від 16.09.2022р. у справі №380/7736/21, від 25.11.2022р. №320/3484/21 Верховний Суд зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Колегія суддів вважає, що зупинення реєстрації податкової накладної без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН, не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
Разом з тим, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
При цьому, у відповідності до п.6 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем подано до контролюючого органу пояснення щодо операцій, які здійснено на підставі податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.
Зокрема, ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» надало до контролюючого органу: договір поставки №01/02/23/ІЄБ від 01.02.2023р., укладений з ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС»; видаткову накладну №53 від 06.02.2023р.; банківську виписку за рахунком підприємства за період з 06.02.2023р. на підтвердження здійснення оплати за товар з боку ТОВ «ІНТЕР ЄВРО БІЗНЕС»; договір №1/03/18 від 01.03.2018р. про перевезення вантажів (на підтвердження факту доставки товару), укладений з ФОП ОСОБА_1 ; акт надання послуг (з перевезення) №28 від 06.02.2023р. (на підтвердження факту доставки товару); ТТН від 06.02.2023р. (на підтвердження факту доставки товару).
З метою підтвердження того, що ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» мало можливість здійснити реалізацію вказаного товару, позивачем були надані документи про набуття товару у свою власність з метою подальшої реалізації, а саме: договір поставки №408018/19-О від 23.08.2019р. з постачальником ТОВ «СОМІК» на поставку відповідного товару; рахунок-фактуру №1442 від 06.02.2023р.; видаткову накладну №1356 від 06.02.2023р.; банківську виписку за рахунком підприємства за період 30.01.2023р. про здійснення оплати за поставлений позивачу товар.
Головним управлінням ДПС в Одеській області не спростовано висновок суду, що з наданих позивачем документів можливо встановити зміст і обсяг господарських операцій, по яких позивач подав для реєстрації податкову накладну від 06.02.2023р. №53.
При вирішенні даного спору колегія суддів враховує, що в оскаржуваному рішенні від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53 в ЄРПН Головне управління ДПС в Одеській області зазначило про надання ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП» документів, складених з порушенням законодавства без конкретизації в чому саме такі порушення полягають.
Рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає про ненадання товариством контролюючому органу в повному обсязі документів, які підтверджують реальність здійснюваних господарських операцій.
Колегія суддів не приймає до уваги такі доводи апелянта, оскільки ненадання копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, не було підставою для прийняття спірного рішення від 14.03.2023р. №8423803/41571522.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 14.03.2023р. №8423803/41571522 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.02.2023р. №53 в ЄРПН є протиправним та підлягає скасуванню.
Також, колегія суддів вважає обґрунтованим задоволення судом першої інстанції вимог позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, оскільки це є гарантією, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Висновки колегії суддів у даній справі узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, висловленою, зокрема, у постановах від 12.04.2023р. по справі №500/1836/22, від 27.04.2023р. по справі №460/8040/20, від 20.04.2023р. у справі №380/4746/22.
Таким чином, доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС в Одеській області не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про задоволення позову ТОВ «СТРОЙСФЕРА ГРУПП», а тому підстав для задоволення апеляційної скарги відповідача та скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не вбачає.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, тому постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 жовтня 2023 року.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук`янчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2023 |
Оприлюднено | 19.10.2023 |
Номер документу | 114234871 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні