Постанова
від 17.10.2023 по справі 496/5058/23
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 496/5058/23

Провадження № 3/496/3747/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2023 року м. Біляївка

Біляївський районний суд Одеської області у складі:

головуючогосудді - Пасечник М.Л.,

за участю секретаря- Стрілець Ж.М.

прокурора- Додурич С.В.

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

якій мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 ,

працюючого інструктором у другому відділі ІНФОРМАЦІЯ_2 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

17.07.2023року доБіляївського районногосуду Одеськоїобласті надійшовпротокол від Управління стратегічнихрозслідувань вОдеській областіДепартаменту стратегічнихрозслідувань Національноїполіції Українипро притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді інструктора другого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закон), порушив встановлені п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме входив до складу засновників та бенефіціарів ТОВ «Варта Сервіс+» (код ЄДРПОУ 43748813), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст. 172-4 КУпАП.

Адвокат ЧубаровС.В.надав досуду письмовізаперечення напротокол №1519/2023про адміністративнеправопорушення,пов`язане зкорупцією,в якихпросив закритипровадження усправі узв`язку звідсутністю складуадміністративного правопорушення.В обґрунтуванняподаних запереченьзазначив,що відповіднодо ч.2ст.172-4КУпАП,адміністративна відповідальністьнаступає запорушення особоювстановлених закономобмежень щодовходження доскладу правління,інших виконавчихчи контрольнихорганів,чи наглядовоїради підприємстваабо організації,що маєна метіодержання прибутку(крімвипадків,коли особаздійснює функціїз управлінняакціями (частками,паями),що належатьдержаві читериторіальній громаді,та представляєінтереси державичи територіальноїгромади враді (спостережнійраді),ревізійній комісіїгосподарської організації).Згідно приміткидо ст.172-4КУпАП,суб`єктом правопорушеньу ційстатті єособи,зазначені уп.1ч.1ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції»,за виняткомдепутатів ВерховноїРади АвтономноїРеспубліки Крим,депутатів місцевихрад (крімтих,які здійснюютьсвої повноваженняу відповіднійраді напостійній основі),присяжних,помічників-консультантівнародних депутатівУкраїни,працівників секретаріатівГолови ВерховноїРади України,Першого заступникаГолови ВерховноїРади Українита заступникаГолови ВерховноїРади України,працівників секретаріатівдепутатських фракцій(депутатськихгруп)у ВерховнійРаді України.Відповідно доп.п.г)п.1ч.1ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції»,до осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуваннявідносяться військовіпосадові особиЗбройних СилУкраїни,Державної службиспеціального зв`язкута захистуінформації Українита іншихутворених відповіднодо законіввійськових формувань,крім військовослужбовцівстрокової військовоїслужби,курсантів вищихвійськових навчальнихзакладів,курсантів вищихнавчальних закладів,які маютьу своємускладі військовіінститути,курсантів факультетів,кафедр тавідділень військовоїпідготовки.Згідно ізст.25Закону України«Про запобіганнякорупції» передбачено,що особам,зазначеним уп.1ч.1ст.3цього Закону,зокрема забороняєтьсявходити доскладу правління,інших виконавчихчи контрольнихорганів,наглядової радипідприємства абоорганізації,що маєна метіодержання прибутку(крімвипадків,коли особиздійснюють функціїз управлінняакціями (частками,паями),що належатьдержаві читериторіальній громаді,та представляютьінтереси державичи територіальноїгромади враді (спостережнійраді)),якщо іншене передбаченоКонституцією абозаконами України,крім випадку,передбаченого абзацомпершим частинидругої цієїстатті.В своючергу,заборона відносноантикорупційного несумісництва можене застосовуватисядо осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,під часособливого періодувизначеного законом.Так,у ч.2ст.172-4КУпАП встановленовідповідальність запорушення обмеженьщодо сумісництвата суміщення,що вживаютьсяу назвіст.172-4КУпАП,тобто запорушення особоювстановлених закономобмежень щодовходження доскладу правління,інших виконавчихабо контрольнихорганів,чи наглядовоїради підприємстваабо організації,що маєна метіодержання прибутку,які всвою чергуможуть розглядатисявиключно якскладові поняття«інша оплачуванадіяльність»,яке єродовим щодоних.Статтею 36Закону України«Про запобіганнякорупції» передбаченообов`язок осібпередати протягом60днів післяпризначення (обрання)на посадув управлінняіншій особіналежні їмпідприємства такорпоративні правав порядку,встановленому законом.За умови,що підзахисний ОСОБА_1 (захисткатегорично заперечуєцю обставину)є суб`єктомвідповідальності заадміністративне правопорушенняпередбачене ч.2ст.172-4КУпАП,в йогодіях відсутнійсклад зазначеногоадміністративного правопорушення,оскільки невиконанняним вимогст.36Закону України«Про запобіганнякорупції» щодоневиконання вимогзакону пропередачу вуправління корпоративнихправ стосуєтьсяконфлікту інтересу,а неантикорупційного несумісництва,як тоговимагає ч.2ст.172-4КУпАП,а йогоподальші діїслід оцінюватияк неврегулювання конфліктуінтересів.Стосовно антикорупційноїнесумісності зазначено,що дляхарактеристики цьогодіяння важливовстановити,як співвідносятьсядіяльність цихорганів зуправлінням цимипідприємствами абоорганізаціями.Як випливаєз рішенняКСУ від13.12.2012року,загальні зборитовариства єорганом управлінняпідприємства абоорганізації,однак антикорупційніобмеження щодонесумісництва непоширюються научасть утаких зборах.Окрім того,вказівка ів п.2ч.1ст.1Закону України«Про запобіганнякорупції»,і втому числів ст.172КУпАП навходження доскладу правління,інших виконавчихорганів свідчитьпро те,що правління-це одиніз видіввиконавчих органів,що можутьбути утвореніна підприємствіабо організації,що маєна метіодержання прибутку.Тому увипадку колиособа,уповноважена навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,є учасникомзагальних зборівпідприємства абоорганізації,яка маєна метіодержання прибутку(дооргану управління),однак невходить доскладу будь-якоговиконавчого органуцього підприємстваабо організації,в їїдіях відсутнійсклад правопорушення,передбаченого уч.2ст.172КУпАП.Розгляд справиповинен відбуватисяв межахдоводів протоколупро адміністративнеправопорушення щодоконкретної особи,а суд(суддя)не маєправа убудь-якийінший спосібконкретизувати пред`явленепосадовою особоюадміністративне обвинуваченнята йогозмінювати,оскільки цесуперечить загальнимзасадамсудочинства,які передбаченіст.129Конституції України.У кожномуконкретному випадкуважливо встановити,чи належитьвідповідний органдо державних.Визначення поняттядержавний органнаведено уст.1Закону України«Про запобіганнякорупції».Державний орган-орган державноївлади,в томучислі колегіальнийдержавний орган,інший суб`єктпублічного права,незалежно віднаявності статусуюридичної особи,якому згідноіз законодавствомнадані повноваженняздійснювати відімені державивладні управлінськіфункції,юрисдикція якогопоширюється навсю територіюУкраїни абона окремуадміністративно-територіальнуодиницю.Питання проте,чи належитьвідповідний органдо державних,потрібно з`ясуватина підставірізноманітних правовихактів таЗаконів України,а такожвиданих наоснові їхнормативно-правовихактів,що визначаютьвідповідний правовийстатус відповідногооргану.Також потрібновстановити,що відповіднаособа єпосадовою таслужбовою особоюдержавних органів,а незвичайним працівником,який виконуєвиключно професійніабо трудовіфункції.Військовими посадовимиособами урозумінні ч.12ст.6Закону України«Про військовийобов`язок тавійськову службу»є військовослужбовці,які обіймаютьштатні посади,пов`язані звиконанням організаційно-розпорядчихчи адміністративно-господарськихобов`язків,або якіспеціально уповноваженіна виконаннятаких обов`язківзгідно іззаконодавством.У ціляхвизначення суб`єктів,на якихпоширюється діяЗакону (відповіднодо пп.«и»п.1ч.1ст.3Закону),під «посадовимита службовимиособами іншихдержавних органів»слід розумітипрацівників державнихорганів,які здійснюютьфункції представниківвлади абообіймають посади,пов`язаніз виконанняморганізаційно-розпорядчихчи адміністративно-господарськихфункцій.Під «посадовимиособами юридичнихосіб публічногоправа» (відповіднодо пп.«а»п.2ч.1ст.3Закону)слід розумітипрацівників юридичнихосіб публічногоправа,які наділеніпосадовими повноваженнямиздійснювати організаційно-розпорядчічи адміністративно-господарськіфункції.Визначальним прицьому єобсяг функцій(обов`язків)відповідного працівника.Так,адміністративно-господарськіфункції (обов`язки)-це обов`язкиз управлінняабо розпорядженнядержавним,комунальним майном(установленняпорядку йогозберігання,переробки,реалізації забезпеченняконтролю зацими операціямитощо).Такі повноваження,в томучи іншомуобсязі,є уначальників планово-господарських,постачальницьких,фінансових відділіві служб,завідуючих складами,магазинами,майстернями,ательє,їх заступників,керівників відділівпідприємств,відомчих ревізорівта контролерівтощо.Організаційно-розпорядчіфункції (обов`язки)-це обов`язкищодо здійсненнякерівництва галуззюпромисловості,трудовим колективом,ділянкою роботи,виробничою діяльністюокремих працівниківна підприємствах,в установахчи організаціяхнезалежно відформ власності.Такі функціївиконують,зокрема,керівники міністерств,інших центральнихорганів виконавчоївлади,державних,комунальних підприємств,установ абоорганізацій,їхні заступники,керівники структурнихпідрозділів (начальникицехів,завідуючі відділами,лабораторіями,кафедрами),їхні заступники,особи,які керуютьділянками робіт(майстри,виконроби,бригадири тощо).Працівники підприємств,установ,організацій,які виконуютьпрофесійні (лікар,вчитель тощо),виробничі (водій,швачка тощо)або технічні(друкарка,охоронник,оператор котельнітощо)функції,визнаються посадовимиособами лишеза умови,що разоміз цимифункціями,вони виконуютьорганізаційно-розпорядчіабо адміністративно-господарськіобов`язки.Відповідне роз`ясненнящодо визначеннясуб`єктів декларування,передбачених пп.«и»п.1та п.п.2,3ч.1ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» наданоНАЗК №57від 30.09.2016року.При цьому,у ціляхвизначення суб`єктівдекларування,згідно ізЗаконом,слід застосовувативужче тлумаченняі вважатислужбовими,посадовими особами-суб`єктами декларуваннялише тихпрацівників,на якихпокладено відповідніобов`язки напостійній основі.Наприклад,наявність упосадовій інструкціїпрацівника (спеціаліста,головного спеціалістатощо)положення проте,що вінможе виконуватипевні додатковіорганізаційно-розпорядчіабо адміністративно-господарськіобов`язкина часвідсутності керівникаструктурного підрозділуне єдостатнім длятого,щоб вважатитакого працівникапосадовою числужбовою особою,яка єсуб`єктом декларуваннявідповідно доЗакону.Відповідно доп.15ч.1ст.11Закону України«Про запобіганнякорупції» Національнеагентство зпитань запобіганнякорупції надаєроз`яснення,методичну таконсультаційну допомогу,зокрема,щодо застосуванняположень Законута прийнятихна йоговиконання нормативно-правовихактів.

В протоколі№1519/2023про адміністративнеправопорушення,пов`язане зкорупцією (сторінка3-4),зазначено,що наказом№ 118від 06.07.2022року молодшогосержанта ОСОБА_1 призначено напосаду інструктора ІНФОРМАЦІЯ_3 .Відповідно до функціональних обов`язків інструктора ІНФОРМАЦІЯ_3 , останній в мирний і воєнний час відповідає за проведення рекрутингу, вербування, вивчення, відбір та направлення громадян до військової частини для проходження військової служби за контрактом, а також для вступу до вищих військових навчальних закладів, що мають військові навчальні підрозділи. Однак, особою уповноваженою на складання адміністративних протоколів не

зазначено, які саме функціональні обов`язки відносяться до організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських та якими законами, нормативно-правовими актами це визначено, адже функціональні обов`язки військовослужбовця є різними за своєю правовою природою з організаційно-розпорядчими або адміністративно-господарськими обов`язки.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення визнав частково.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Чубаров С.В до судового засідання 17.10.2023 року не з`явився, подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Прокурор Додурич С.В. в судовому засіданні підтримав обставини, викладені у проколі, вважає, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винувата у вчиненні адміністративного правопорушення, надав до суду заперечення на письмові заперечення адвоката Чубарова С.В. та висновок прокурора, відповідно до яких, зазначив, що ч.2 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що особа, призначена на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України. Проте ОСОБА_1 не вжив жодних відповідних заходів та продовжив приймати активну участь в діяльності ТОВ «Варта Сервіс+» (керувати та контролювати її роботу).

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 та прокурора, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.05.2023 року та від 28.06.2023 року, засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Варта Сервіс+» є ОСОБА_1 . Дата реєстрації товариства - 04.08.2020 року.

Згідно листів Головного управління ДПС в Одеській області № 9186/5/15-3204-08-05 від 15.06.2023 року та № 9991/5/15-32-04-08-05 від 29.06.2023 року, ТОВ «Варта Сервіс+» знаходиться на обліку в Біляївській ДПІ Головного управління ДПС в Одеській області, як платних податків за основним місцем обліку (0 стан), податкова адреса: Одеська область, м. Біляївка, пров. Горькового, 11. Підприємство застосовує спрощену процедуру оподаткування, є платником єдиного податку зі ставкою 5%. За даними поданих податкових декларацій платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) сума отриманих доходів за 2021 рік склала 154300 грн., за 2022 рік - 299964,80 грн., за 1 квартал 2023 року - 96692 грн.

Пунктом 1.16. Статуту ТОВ «Варта Сервіс+» визначено, що учасником Товариства є ОСОБА_1 . Пунктами 5.1.-5.2. Статуту визначено, що Товариство створюється з метою задоволення потреб населення у продукції (товарах), роботах та послугах і реалізації на основі одержаного прибутку інтересів Учасників Товариства. Предметом діяльності Товариства є здійснення підприємницької діяльності, виробництво товарів, надання послуг українським та іноземним юридичним і фізичним особам, а також здійснення іншої діяльності, що не заборонена чинним законодавством України.

Згідно витягу із наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 (по стройовій частині) А. Васькевича № 28, 25.02.2022 року солдата ОСОБА_1 призначено на посаду стрільця другого відділення охорони четвертого взводу охорони роти охорони ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Відповідно до витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 (по стройовій частині) А. Васькевича № 118, 06.07.2022 року молодшого сержанта ОСОБА_1 призначено на посаду інструктора другого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Згідно військового квитка серії НОМЕР_1 , 25.02.2022 року ОСОБА_1 призваний у Збройні Сили України за мобілізацією. 25.02.2022 року ОСОБА_1 призначено на посаду стрільця другого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 та 06.07.2022 року ОСОБА_1 призначено на посаду інструктора ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Функціональними обов`язками інструктора ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_1 є: в мирний і воєнний час останній відповідає за проведення рекрутингу, вербування, вивчення, відбір та направлення громадян до військової частини для проходження військової служби за контрактом, а також для вступу до вищих військових навчальних закладів, що мають військові навчальні підрозділи.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно ч.12 ст. 6 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військові посадові особи - військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.

Суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки. (п.п. «г» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»).

Особам, зазначеним у п.1 ч.1 ст. 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті (п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції»).

Відтак, враховуючи вказані положення, інструктор другого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_1 є військовою посадовою особою Збройних Сил України та він є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону «Про запобігання корупції», зокрема вимоги ст. 25 Закону, щодо заборони входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів підприємства, що має на меті одержання прибутку.

Особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в п.1 ч.1 ст. 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України (ч. 2 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції»).

Особа вважатиметься такою, яка належним чином виконала вказані вимоги, якщо вона вчинила всі можливі дії, спрямовані на досягнення кінцевої мети - припинення її повноважень у відповідних органах, у спосіб, що передбачений законодавством та статутними документами підприємства або організації. (розділ 10 Методичних рекомендацій НАЗК «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції» № 13 від 21.10.2022 року.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Варта Сервіс+», яке отримує прибуток, було засновано 04.08.2020 року та до теперішнього часу не припинило свою діяльність, та враховуючи, що він входить до складу Збройних Сил України, на підставі ч. 2 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 був зобов`язаний не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення його повноважень у складі правління.

Адміністративна відповідальність за ч.2 ст.172-4 КУпАП настає у разі порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

Своїми діями ОСОБА_1 порушив вимоги п.2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», за що передбачена відповідальність за ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Разом з цим, у письмових поясненнях від 26.06.2023 року, ОСОБА_1 зазначив, що визнає вину у порушенні ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», та повідомив, що дії, спрямовані на припинення повноважень у складі правління ТОВ «Варта Сервіс+» з 25.02.2022 року по теперішній час, не вчиняв.

Відповідно дост. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ст.23КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінюючи наведені вище докази, суд приходить до висновку, що факти викладені в протоколі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 знайшли своє підтвердження і під час судового розгляду. Досліджені судом докази узгоджуються між собою щодо часу, місця та обставин, допущеного ОСОБА_1 правопорушення, ставити їх під сумнів жодних підстав немає.

Суд вважає, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, за кваліфікуючою ознакою - входження до складу правління, що має на меті одержання прибутку.

Крім того, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 172-4 КУпАП, повністю доведена та підтверджується зібраними по справі доказами, а саме: протоколом № 1519/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 13.07.2023 року, письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 20.05.2023 року, 26.06.2023 року, листом заступника керівника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону М. Брильова від 26.05.2023 року № 15/2-2767ВИХ-23, листом начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , полковника ОСОБА_2 від 22.05.2023 року № 2212/1, заявою директора ТОВ «СПО «Централізована охорона-Легіон» ОСОБА_3 від 02.05.2023 року, медичною та службовою характеристиками ОСОБА_1 , листом начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , полковника ОСОБА_2 № 808/1/2916 від 09.05.2023 року, листом ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 , полковника ОСОБА_4 № 943/9264 від 17.05.2023 року, листом Головного управління ДПС в Одеській області № 9121/5/15-32-64-05 від 15.06.2023 року, листом Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України № 6904/55/114/032023 від 27.06.2023 року, рапортами оперуповноваженого УСР в Одеській області ДСР Національної поліції України, капітана поліції С. Бойченко.

Доводи захисника ОСОБА_1 - адвоката Чубарова С.В. про те, що особою уповноваженою на складання протоколів про адміністративне правопорушення, пов`язаних з корупцією, не зазначено, які саме функціональні обов`язки відносяться до організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських та якими законами, нормативно правовими актами це визначено, суд відхиляє, оскільки тлумачення таких функціональних обов`язків не передбачені ні Законом України «Про запобігання корупції», ні Законом України «Про військовий обов`язок та військову службу», так як стосується всіх військовослужбовців, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, в цілому.

Санкція ч.2 ст. 172-4 КУпАП передбачає накладення штрафу від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від такої діяльності.

Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про джерела та суми доходів, за період з І кварталу 2022 року по І квартал 2023 року, ОСОБА_1 не отримував дохід від діяльності ТОВ «Варта Сервіс+».

Оскільки, матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять доказів того, що ОСОБА_1 в період перебування у лавах Збройних Сил України, отримував прибуток від діяльності ТОВ «Варта Сервіс+», тому суд не застосовує до ОСОБА_1 додатковий вид адміністративного стягнення у виді конфіскації отриманого доходу від діяльності товариства (аналогічний висновок зроблено у постанові Шевченківського районного суду м. Києва від 23.12.2021 року по справі № 761/41897/21, яка залишена без змін постановою Київського апеляційного суду від 14.02.2022 року).

При визначенні виду і міри адміністративного стягнення з ОСОБА_1 суд приймає до уваги характер та ступінь суспільної небезпеки вчиненого, фактичні обставини справи, особу порушника і вважає, що адміністративне стягнення повинно бути накладене на нього у вигляді штрафу без конфіскації отриманого доходу ТОВ «Варта Сервіс+».

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Разом з тим, ОСОБА_1 слід звільнити від сплати судового збору, так як відповідно до п.12 ч.1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору звільняються військовослужбовці, військовозобов`язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, - у справах, пов`язаних з виконанням військового обов`язку, а також під час виконання службових обов`язків.

Керуючись ст. ст. 33-35, 36, 40-1, 172-4, 280, 283, 284, 288, 291 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 1, 3, 25 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 6 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», ст. 5 Закону України «Про судовий збір», суд -

П О С Т А Н О В И В:

Громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП та піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн. без конфіскації отриманого доходу.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Одеського апеляційного суду через Біляївський районний суд Одеської області.

Повний текст постанови виготовлено 18.10.2023 року.

Суддя М.Л. Пасечник

Строк пред`явлення постанови до виконання

згідно Закону України "Про виконавче провадження"

Постанова набрала законної сили

"___"


2023 року

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114274979
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —496/5058/23

Постанова від 17.10.2023

Адмінправопорушення

Біляївський районний суд Одеської області

Пасечник М. Л.

Постанова від 17.10.2023

Адмінправопорушення

Біляївський районний суд Одеської області

Пасечник М. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні