Постанова
від 19.10.2023 по справі 711/6257/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 711/6257/23

Номер провадження 3/711/2193/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2023 року м.Черкаси

Суддя Придніпровського районного суду м.Черкаси Олійник В.М., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Головного управління ДПС у Черкаській області Державної податкової служби України, про притягнення

ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , директора ДП «Черкаський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ; зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 ,

до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КпАП України,

ВСТАНОВИВ :

В провадженіПридніпровського районногосуду м.Черкасизнаходяться адміністративніматеріали,які надійшлиз Головногоуправління ДПСу Черкаськійобласті Державноїподаткової службиУкраїни,про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП.

В судовому засіданні встановлено, що за результатами за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ДП «Черкаський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код за ЄДРПОУ 02568360) порушення:

1. Вимог п.44.1 ст.44, пп.134.1.1. п.134.1 ст.134, п.п.140,5.9, п.140.5 ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (зі змінами та доповненнями),ст.9Закону України «Про бухгалтерський облік та Фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року за №996-X1V (зі змінами та доповненнями), п.2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказомМіністерства ФінансівУкраїни від24.05.1995№ 88та зареєстрованимв Міністерствіюстиції України05.06.1995за №168/704,в результатічого заниженоподаток наприбуток назагальну суму267486 грн.

2. Вимог пп.«г» п.198.5ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого занижено податку на додану вартість на загальну суму 166849 грн.

3. Вимог п.201.1,201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого їх зареєстровано в Єдиному реєстріподаткових накладних податкові накладні з обсягом постачання на загальну суму 34250,10 грн. на операції з постачання товарів (послуг) відповідно до пп. «г» п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу.

4. Вимог п, 51.1 ст. 51 та п. 176.2 «б» ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ в результаті чого Податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум отриманого з них податку за 2017 та 2022 рік подано з помилками та неповними даними;

5. Вимог абз. 2 п. 57.1 ст. 57, пп. 164.2,11 п.164.5 ст. 164, п.167.1 ст.167, п.170.9 ст.170 та п.176.2 «а» ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб за 2017 рік на суму 117125,34 грн.;

6. Вимог пп.1.2. пп, 1.3. пп. 1.4 та пп. 1.6 п. 161 підрозд.10 розд. XX та абз.2 п.57.1 ст.57. пп. 164.2,11 п. 164.5 ст.164. п.167.1 ст.167. п.170.9 ст.170 та п.176.2 «а» ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого занижено військовий збір за 2017 рік на суму 8003,64 грн.;

7.Вимог п.2,3Порядку відрахуваннядо державногобюджету частиничистого прибутку(доходу)державними унітарнимипідприємствами таїх об`єднаннями,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від23.02.2011року №138,п.44.1ст.44,пп.134.1.1п.134.1ст.134,п.п.140.5.9.п.140,5ст.140Податкового кодексуУкраїни від02.12.2010року №2755-УІ(зізмінами тадоповненнями),ст.9Закону України«Про бухгалтерськийоблік тафінансову звітністьв Україні»від 16.07.1999року за№ 996-XІV (зі змінами та доповненнями), п. 2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, в результаті чогозанижено частинучистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями на загальну суму 689033,0 грн.

8.Вимог п.63.3ст.63Податкового кодексуУкраїни від2грудня 2010року №2755-УІ.п.8.1,п.8.2,п,8.4,п.8,5Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588; результаті чого не подано 4 повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП част.1.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, шляхом направлення рекомендованого повідомлення, причину неявки суду не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.

Статтею 268 КУпАП не передбачена обов`язкова участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за ст.163-1 КУпАП, а тому, для забезпечення розгляду справи у межах строку накладення адміністративного стягнення, суд вважає за можливе розглянути справу без участі ОСОБА_1 .

Крім того, Європейський суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3квітня 2008 року зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

ОСОБА_1 під час складання протоколу про адміністративне правопорушення було повідомлено про направлення матеріалів відносно нього на розгляд до Придніпровського районного суду м.Черкаси.

Таким чином, суд виконав свій обов`язок, щодо повідомлення ОСОБА_1 про судовий розгляд справи відносно нього. В свою чергу, ОСОБА_1 достеменно знаючи про те, що відносно нього складено протокол про адміністративне правопорушення, не вжив заходів, щоб дізнатись про стан відомого його судового провадження.

Враховуючи принцип судочинства, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд може провести розгляд справ за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання КУпАП, яким є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїі законівУкраїни,поваги доправ,честі ігідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконаннясвоїх обов`язків,відповідальності передсуспільством(стаття 1 КУпАП).

Згідно зістаттею 245КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Недотримання строків розгляду справ про адміністративне правопорушення порушуєконституційне правона судовийзахист, гарантований статтею 55 Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади.

Зазначене дає підстави і зобов`язує суддю розглянути справу без присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності і не з`являється в судове засідання.

Дослідивши письмові матеріали справи, приходжу до наступного:

Відповідно до ст.ст.252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дослідивши матеріали справи, вважаю, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, а саме: відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Вина у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення № 661/23-00-07-03-01 від 31.08.2023 р.; витягом з акту документальної позапланової виїзної перевірки ДП «Черкаський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» від 31.08.2023 № 8441/23-00-07-03-01-/02568360 та іншими матеріалами справи.

Пом`якшуючих та обтяжуючих відповідальність правопорушника обставин не вбачається.

З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, відсутності обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , суддя вважає за необхідне накласти на останнього адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією ч.1 ст.163-1 КУпАП, яке буде достатнім для його виховання в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як ним самим, так і іншими особами.

На підставі ст.40-1 КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536,80 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.40-1, 163-1, 280, 283, 284 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 85 (вісімдесят п`ять) грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536,8 грн.

Відповідно доположеньч.1ст.307КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Положення ч.2 ст.308 КУпАП передбачають, що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.

Строк пред`явлення постанови до виконання - протягом трьох місяців з моменту її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку її оскарження.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м.Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя: В. М. Олійник

Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114281058
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —711/6257/23

Постанова від 19.10.2023

Адмінправопорушення

Придніпровський районний суд м.Черкас

Олійник В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні