Рішення
від 19.10.2023 по справі 300/5891/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" жовтня 2023 р. справа № 300/5891/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро» про стягнення податкового боргу в сумі 534167,55 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро» (далі відповідач, підприємство) про стягнення податкового боргу в сумі 534167,55 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач добровільно не сплатив грошові зобов`язання в сумі 534167,55 грн., з яких: податок на додану вартість 382084,71 грн. (366069,00 грн. - податкове зобов`язання; 1745,40 грн. - штрафні санкції; 14270,31 - пеня); податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати 125818,45 грн. (125818,45 грн. пеня); податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості 26264,30 грн. (26264,30 грн. податкове зобов`язання).

Ухвалою від 04.09.2023 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відкрив провадження в справі та постановив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

Ухвала про відкриття провадження від 04.09.2023 була направлена за адресою місця державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро»: вулиця Заводська, 1, село Верхній Струтинь, Калуський район, Івано-Франківська області, 77621, однак повернулася на адресу суду з відміткою установи поштового зв`язку: «адресат відсутній за вказаною адресою».

Відповідно до частини четвертої статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються фізичним особам, які не мають статусу підприємців, за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованого у встановленому законом порядку. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Згідно з частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За таких обставин, вважається, що відповідачу вручено ухвалу суду від 04.09.2023 належним чином, а справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.

Встановлені судом обставини справи:

05.04.2004 проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро», код 31044399, як суб`єкта підприємницької діяльності, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 25.08.2023. Адреса місцезнаходження: вулиця Заводська, 1, село Верхній Струтинь, Калуський район, Івано-Франківська області, 77621.

Згідно довідки позивача про податковий борг від 10.08.2023, за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 534167,55 грн.:

1) з податку на додану вартість на суму 382084,71 грн.:

- основне зобов`язання на суму 366069,00 грн., що виникло на підставі податкових декларацій з податку на додану вартість: за червень 2020 на суму 49716,00 грн. від 20.07.2020, за липень 2020 на суму 1666,00 грн. від 20.08.2020, за серпень 2020 на суму 20405,00 грн. від 21.09.2020 за вересень 2020 на суму 27825,00 грн. від 20.10.2020, за жовтень 2020 на суму 23864,00 від 20.11.2020, за листопад 2020 на суму 25089,00 грн. від 21.12.2020, за грудень на суму 14826,00 грн. від 20.01.2020, за січень 2021 на суму 556,00 від 31.01.2021, за лютий 2021 на суму 20626,00 грн. від 18.03.2021, за березень 2021 на суму 23499,00 грн. від 20.04.2021, за квітень 2021 на суму 23499,00 грн. від 20.05.2021, за травень 2021 на суму 39687,00 грн. від 18.06.2021, за червень 2021 на суму 14631,00 грн. від 19.07.2021, за липень на суму 335,00 грн. від 16.08.2021, за серпень 2021 на суму 10905,00 грн. від 15.09.2021, за вересень 2021 на суму 13784,00 грн. від 18.10.2021, за листопад 2021 на суму 12671,00 грн. від 30.11.2021, за грудень 2021 на суму 5183,00 грн. від 31.12.2021,уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок: від 06.10.2020 на суму 6180,00 грн., з яких 6000,00 грн. збільшення основних зобов`язань, від 21.01.2021 на суму 1244,00 грн., з яких 1208,00 грн. збільшення основних зобов`язань;

- штрафні санкції на суму 1745,40 грн., нараховані на підставі: податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 03.07.2020 за № 0096835004, прийнятого на підставі акта перевірки від 03.07.2020 за № 618/09-19-50-04/31044399 на суму 1529,40 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення отримано 03.07.2020, що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи (а.с. 21); уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок: від 06.10.2020 на суму 6180,00 грн., з яких 180,00 грн. сума штрафу, нарахована платником самостійно; від 21.01.2021 на суму 1244,00 грн., з яких 36,00 грн. сума штрафу, нарахована платником самостійно;

- пеня на суму 14270,31 грн., нарахована на підставі статті 129 Податкового кодексу України, та підтверджується витягом з інтегрованої картки платника.

2) пеня з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на суму 125818,45 грн., нарахована на підставі статті 129 Податкового кодексу України згідно витягу з інтегрованої картки платника;

3) з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості на суму 26264,30 грн., що виникло на підставі податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: за 2020 рік від 18.02.2020 на суму 9795,50, у зв`язку з частковою сплатою сума до стягнення 2448,46 грн., за IV квартал 2020, за 2021 рік від 16.02.2021 на суму 1244,00 грн., за 2022 рік від 18.02.2022 на суму 7504,25 грн., за 2023 від 20.02.2023 на суму 7735,15 сума до стягнення складає 3867,58 грн. за І ІІ квартал 2023 року; уточненої податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2020 рік від 29.04.2020, у зв`язку з самостійним збільшенням податкового зобов`язання сума до стягнення складає 0,01 грн.

04.04.2011 ГУ ДФС в Івано-Франківській області прийнято податкову вимогу форми Ю № 38 про сплату податкового боргу в розмірі 54304,37 грн. Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення податкова вимога отримана відповідачем 07.04.2011 (а.с. 12).

Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права. Висновки суду:

Згідно з частиною першою статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5. пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України).

Пунктом 14.1.39 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

В пункті 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України зазначено, що податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно положень пункту 54.1 статті 54 та пункту 57.1 статті 57 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

При цьому, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 56.11. статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Отже, грошові зобов`язання позивача з податку на додану вартість, згідно самостійно поданих платником податків податкових декларацій, які не сплачені ним у встановлений законом строк, є узгодженими. Отже, такі грошові зобов`язання є податковим боргом.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.

За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Пунктами 42.1, 42.2 статті 42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначену для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

04.04.2011 ГУ ДФС в Івано-Франківській області прийнято податкову вимогу форми Ю № 38 про сплату податкового боргу в розмірі 54304,37 грн. Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення податкова вимога отримана відповідачем 07.04.2011 (а.с. 12). З дня виставлення вказаної податкової вимоги податковий борг відповідача жодного разу не переривався, що підтверджується витягами з карток особового рахунку платника податків. Отже, податкова вимога форми Ю № 38 від 04.04.2011 не відкликана.

Позивачем дотримано строк для стягнення коштів з відповідача, передбачений пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Податковий борг відповідача підтверджується довідкою Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 10.08.2023, розрахунками пені, виписками з його облікової картки платника в сумі 534167,55 грн., з яких: податок на додану вартість 382084,71 грн. (366069,00 грн. - податкове зобов`язання; 1745,40 грн. - штрафні санкції; 14270,31 - пеня); податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати 125818,45 грн. (125818,45 грн. пеня); податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості 26264,30 грн. (26264,30 грн. податкове зобов`язання), ас. 6, 42-49).

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено самостійно податковий борг в розмірі 534167,55 грн., то суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із позовом про його стягнення в дохід Державного та відповідних місцевих бюджетів України у спосіб, визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України.

Таким чином, адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро» про стягнення податкового боргу в сумі 534167,55 грн. є обґрунтованим, а тому його належить задовольнити.

Щодо судових витрат у справі:

Сторони не понесли судових витрат у справі.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро» (ідентифікаційний код 31044399, вулиця Заводська, 1, село Верхній Струтинь, Калуський район, Івано-Франківська області, 77621) відкритих у банківських установах, які його обслуговують, та за рахунок належної йому готівки, в дохід державного бюджету України та відповідних місцевих бюджетів податковий борг в розмірі 534167 (п`ятсот тридцять чотири тисячі сто шістдесят сім) гривні 55 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро», ідентифікаційний код 31044399, вулиця Заводська, 1, село Верхній Струтинь, Калуський район, Івано-Франківська області, 77621.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114297428
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —300/5891/23

Рішення від 19.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні