Рішення
від 19.10.2023 по справі 560/17093/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/17093/23

РІШЕННЯ

іменем України

19 жовтня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Драновського Я.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Хмельницькій області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Хмельницькій області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідач видав позивачу нову довідку від 10.11.2022 №3541. В оновленій довідці зазначено основні та додаткові види грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою. Однак, позивач не погоджується з виданою довідкою, а саме вважає, що у ній протиправно не зазначена премія та надбавка за специфічні умови проходження служби у розмірах, які були визначені у попередній довідці від 16.11.2015 №5097.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

На адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить у задоволенні позову відмовити. Зазначає, що довідка про грошове забезпечення станом на 19.11.2019 виготовлена відповідно до норм чинного законодавства України, а для включення до довідки премії у розмірі 130 % та надбавки за специфічні умови проходження служби у розмірі 50 % немає правових підстав.

Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.

Дослідивши обставши справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

Суд встановив, що позивач перебуває на обліку та отримує пенсію за вислугу років у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Хмельницькій області як пенсіонер органів внутрішніх справ.

Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" видала позивачу довідку від 10.11.2022 №3541, в якій зазначено основні та додаткові види грошового забезпечення за посадою "інспектор" станом на листопад 2019 року.

У наданій довідці зазначено: посадовий оклад - 2400,00 грн.; оклад за спеціальним званням (капітан поліції) - 1800,00 грн.; надбавка за стаж служби в поліції (45%) - 1890,00 грн.; надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (39,99%) - 2435,39 грн.; премія (80,44%) - 6857,82 грн. Всього - 15382,22 грн.

На звернення позивача, Державна установа "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Хмельницькій області" листом від 16.06.2023 №33/43-З-355 відмовила позивачу у задоволенні його заяви, посилаючись на те, що довідка про грошове забезпечення станом на 19.11.2019 виготовлена відповідно до норм чинного законодавства України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на таке.

Частиною третьою статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 (далі - Закон №2262-ХІІ) передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частина вісімнадцята статті 43 Закону №2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Питання перерахунку призначених відповідно до Закону №2262-ХІІ пенсій унормовано статтею 63 цього Закону, частинами першою, другою якої встановлено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

29.12.2015 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей" від 23.12.2015 №900-VIII. Цим Законом статтю 63 Закону №2262-XII доповнено новою частиною третьою, згідно з якою перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

11.11.2015 Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" №988 (далі - Постанова №988). Пунктом 1 Постанови №988 установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Також пунктом 3, 4 цієї Постанови затверджено, зокрема, схеми окладів за спеціальним званням поліцейських, схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10.

Відповідно до статті 94 Закону України "Про Національну поліцію", Постанови №988наказом МВС України від 06.04.2016 №260 затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання (далі - Порядок №260).

Зокрема, Порядком №260 установлено такі додаткові види грошового забезпечення: надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (пункт 4 Розділу ІІ Порядку №260); надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі (пункт 5 Розділу ІІ Порядку №260); надбавка за виконання функцій державного експерта з питань таємниць (пункт 6 Розділу ІІ Порядку №260); надбавка за службу в умовах режимних обмежень (пункт 7 Розділу ІІ Порядку №260); надбавка за почесне звання заслужений (пункт 8 Розділу ІІ Порядку №260); доплата за науковий ступінь з відповідної спеціальності (пункт 9 Розділу ІІ Порядку №260); доплата за вчене звання (пункт 10 Розділу ІІ Порядку №260); доплата за службу в нічний час (пункт 11 Розділу ІІ Порядку №260).

Таким чином, Кабінет Міністрів України постановою №988 від 11.11.2015 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (яка набрала чинності 02.12.2015), та постановою "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 №268"№947 від 18.11.2015 (чинною до 24.09.2016) встановив розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади і плату за спеціальні звання колишніх працівників органів внутрішніх справ.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" №988 від 11.11.2015 затверджено схему окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1, схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10, розміри надбавки за стаж служби в поліції згідно з додатком 11.

Ця постанова набрала чинності з 02.12.2015 та застосовується з дня набрання чинності Законом України "Про Національну поліцію", тобто, з 07.11.2015.

Таким чином, позивач, як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ, набув право на перерахунок розміру призначеної йому пенсії на підставі статті 63 Закону №2262-XII та норм Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №45 від 13.02.2008, в редакції з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018.

Тобто, у довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії має бути включено усі складові (основні та додаткові), що передбачені Постановою №988 та виплачувались за відповідною прирівняною посадою станом на 19.11.2019.

Як слідує зі змісту довідки від 10.11.2022 №3541, до складу грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії включено як основні, так і додаткові види грошового забезпечення за посадою, яку позивач займав на день звільнення, станом на 19.11.2019, згідно з Постановою №988 від 11.11.2015.

Суд зазначає, що відповідачем у довідці від 10.11.2022 №3541 вказано розмір премії (як і розмір інших складових) станом на листопад 2019 року.

При цьому, відсутні підстави для зазначення надбавки за специфічні умови проходження служби та премії у інших розмірах, адже станом на листопад 2019 інспектор поліції отримував саме 80,44% премії та надбавку за специфічні умови проходження служби - 39,99%.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених, статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин у цій адміністративній справі, суд приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, адже відповідач не порушив вимог закону, відмовляючи у виготовленні нової довідки для проведення перерахунку пенсії позивача, тому позов слід залишити без задоволення, що підтверджено доказами, які перевірено судом.

З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат - відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Державна установа" Територіальне медичне об`єднання МВС України по Хмельницькій області" (вул. Проскурівського Підпілля, 112, м.Хмельницький, Хмельницька обл., 29013 , код ЄДРПОУ - 08734575)

Головуючий суддя Я.В. Драновський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114300037
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —560/17093/23

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 27.02.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 19.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні