Постанова
від 15.11.2007 по справі 13/445-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/445-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"15" листопада 2007 р.                                                           Справа № 13/445-АП-07

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Закуріна М. К. при секретарі Фінаровій О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Херсоні справу              

за позовом Товариства  з обмеженою відповідальністю Фірма "Вік"

до   

відповідача-1 – Державної податкової інспекції у м. Херсоні,

відповідача-2 – Головного управління Державного казначейства України у Херсонській області,

за участі представників:

позивача –Сторубльовцева В.В., Авер'янової С.Б.,    

відповідача-1 –Шевченка О.А., Яловенко В.О., Вощенко Ж.В.,

відповідача-2 –Решеткі В.В.,

про стягнення (з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог від 2510.2007 р. та від 15.11.2007 р.) на користь позивача суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 415735,13 грн,

                                          в с т а н о в и в:

За змістом позовної заяви позовні вимоги ґрунтуються на положеннях підпункту 7.7.1. статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість”, відповідно до якого суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду. За твердженнями позивача він має право на бюджетне відшкодування 415735,13 грн податку на додану вартість, підтвердженням чому є податкові декларації з податку на додану вартість за липень - листопад 2006 року, січень –березень 2007 року.

ДПІ у м. Херсоні зазначені вимоги визнаються.

Головним управлінням Державного казначейства України у Херсонській області надано відзив, з якого вбачається, що через відсутність належних повноважень воно не в змозі надати правову оцінку заявленим вимогам.

Крім викладеного з матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю „Фірми „ВІК”, будучи суб'єктом господарювання, зареєстрованим у встановленому законом порядку відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію, є платником податку на додану вартість згідно до свідоцтва платника податку на додану вартість № 30536347 від 5 липня 1999 р.

За результатами господарської діяльності у липні - листопаді 2006 року, січні –березні 2007 року позивач  задекларував суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість  в розмірі 450631 грн, що відобразив в податкових деклараціях з податку на додану вартість (рядках 18.2 (від'ємне значення), 21 (від'ємне значення  різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного періоду), 25.1 (сума, що  підлягає бюджетному відшкодуванню  на рахунок платника у банку) за серпень 2006 р. –72522 грн, за вересень 2006 р. –69431 грн, за жовтень 2006 р. –113872 грн, за листопад 2006 р. –2219 грн, за січень 2007 р. –34520 грн, за лютий 2007 р. –38133 грн, за березень 2007 р. –3080 грн. за встановленою діючим законодавством формою та які своєчасно направив до податкового органу.

З цієї суми спірною є лише сума 415735,13 грн, яка і заявлена позивачем в якості позовних вимог.

З метою оцінки правильності відображення суми ПДВ, вказаної позивачем до відшкодування в деклараціях, податковим органом  проведені відповідні перевірки, за результатами яких підтверджено про необхідність відшкодування з державного бюджету сплаченого позивачем податку на додану вартість.

Зокрема, актом перевірки № 2880/23-7/30069040 від 14.09.06 р. підтверджено відшкодування з державного бюджету 116854 грн податку на додану вартість за липень 2006 р., за актом перевірки № 3453/23-7/30069040 від 22.11.2006 р. –підтверджено 72522 грн за серпень та 69431 грн за вересень 2006 р., за актом № 418/23-7/30069040 від 22.02.2007 р. підтверджено 113872 грн за жовтень 2006 р. та 2219 грн за листопад 2006 р., за актом без номера та дати підтверджено відшкодування за січень 2007 р. –34520 грн, за лютий 2007 р. –38133 грн, за актом № 1606/23-7/30069040 підтверджено відшкодування 3080 грн за березень 2007 р.,  

Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету передбачено положеннями Закону України „Про податок на додану вартість”.

За пунктом 1.3. статті 1 названого Закону платником податку є особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, а відповідно  до пункту 1.8. тієї ж статті бюджетним відшкодуванням є сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом. Крім цього згідно до пункту 1.7.  податковим кредитом вважається сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Безпосередньо порядок визначення та обрахування податкового кредиту передбачено пунктом 7.4. статті 7 названого Закону. Так, згідно до підпункту 7.4.1. пункту 7.4. статті 7 Закону в редакції, яка діяла станом на час виникнення податкових зобов'язань позивача, податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт,  послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.

У відповідності до підпункту 7.7.1. статті 7 Закону суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду, а згідно до підпункту 7.7.3. статті 7 того ж Закону у разі, коли за результатами звітного періоду сума визначена згідно з підпунктом 7.7.1. вказаної статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації, при цьому підставою для отримання відшкодування є дані тільки податкової декларації за звітний період.   

Оскільки зазначеними правовими нормами передбачено порядок бюджетного відшкодування податку на додану вартість, строк виплати якого на день розгляду справи настав та який відповідачами не здійснено, то порушені права позивача підлягають судовому захисту шляхом відшкодування з державного бюджету спірної суми.

На підставі викладених правових норм та керуючись статтями 158-163, пунктом 3 Прикінцевих та Перехідних положень КАС України,

                                                  п о с т а н о в и в :                  

                                                                                                               

1.Позовні вимоги  задовольнити.

2.Головному управлінню Державного казначейства в Херсонській області (розташованому за адресою: м. Херсон, вул. Комсомольська, 21; розрахунковий рахунок для відшкодування ПДВ 31118030700002 в ГУДК у Херсонській області, одержувач Держбюджет м. Херсона, код ОКПО 24104230, МФО 852010, код доходу 14010200) відшкодувати з державного бюджету товариству з обмеженою відповідальністю „Фірмі „ВІК” (розташованому за адресою: м. Херсон, Одеська площа, 4; розрахунковий рахунок 260011491 в ХОД АППБ „Аваль”, МФО 352093, код 30069040) –415735,13 грн. податку на додану вартість.

3.Роз'яснити сторонам, що дана постанова набирає законної сили  після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі  подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                      

                                          Дата підпису постанови –19 листопада 2007 року                                

                                 Суддя                                                                  М.К. Закурін

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення15.11.2007
Оприлюднено27.11.2007
Номер документу1143096
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/445-ап-07

Постанова від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні