Постанова
від 19.11.2007 по справі ас10/495-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС10/495-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.11.07           Справа №АС10/495-07.

Господарський суд Сумської області у складі:

Головуючого судді –Малафеєвої І.В.,

розглянувши справу

за позовом          підприємства облспоживспілки “Конотопський ринок”   м.Конотоп

до відповідача          Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції

про визнання недійсним рішення

Представники сторін:

від позивача       Алфімов В.В. (доруч.№б/н від 07.08.2007 р.), Цимбал В.І. (доруч.№б/н від 07.08.2007 р.)

від відповідача   Рибець В.М. (доруч.№ 8171/9/10 від 13.08.2007 р.), Яресько П.І. р.(доруч.№10505/9/10 від 22.10.200)

В судовому засіданні оголошувалася перерва з  29.10.2007 р. до 15.11.2007 р. до 11 год. 10 хв., з 15.11.2007 р. до 19.11.2007 р. до 12 год. 00 хв.

Суть спору: Позивач просить суд визнати нечинним рішення  Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції №0001272304/0 від 06.09.2007 р. про застосування до нього  штрафних (фінансових) санкцій в сумі 453438,75 грн.

Відповідач проти позову заперечує, своє рішення вважає таким, що відповідає діючого законодавству, у відзиві на позов просить відмовити позивачу в задоволенні його вимог.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив наступне.

Оспорюване рішення прийняте на підставі акта   №357/23/01562214 від 31 серпня 2007     року     „Про     результати     виїзної    позапланової     перевірки     Підприємства облспоживспілки „Конотопський ринок" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2004р. по 30.06.2007р.".

Згідно акта №357/23/01562214 від 31 серпня 2007 року в ході перевірки встановлено, що ПОСС „Конотопський ринок" має два кіоски, які розміщені на території ринку, підключені до мережі електроживлення та здійснюють роздрібну торгівлю (один - хлібними виробами, другий - товарами продовольчої групи) без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. Згідно п. 3 Переліку окремих форм та умов провадження діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким   дозволено   проводити   розрахункові   операції   без   застосування реєстратора розрахункових операцій із використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000р. №1336 (із змінами, внесеними постановою  Кабінету Міністрів України від  24.01.2001р. №45)  без застосування реєстраторів розрахункових операцій можливо  здійснювати: роздрібну торгівлю на ринках, ярмарках (за винятком  розташованих  на їх  території магазинів,  кіосків,  палаток,  павільйонів,  приміщень  контейнерного типу, а також засобів пересувної торгової мережі, які підключені до мережі електроживлення).  Таким чином порушено п.1, 2 ст.З Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з наступними змінами та доповненнями, де в п.1  ст.3 зазначено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та (або) в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо) при продажу (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надані послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний   режим роботи, реєстратори розрахункових  операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому  порядку розрахункових книжок.  

В п.2  ст. 3 вищезазначеного Закону зазначено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі  (із застосуванням платіжних карток,  платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Перевіркою встановлено, що за період перевірки по кіоску, який здійснює  роздрібну торгівлю товарами продовольчої  групи, згідно книги обліку розрахункових операцій  (зареєстрованої   12.09.06р., фіскальний  №1805001311/1   та скасованої   10.08.07р. вхід. №2682/10) та звітів про використання   реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) наданих до Конотопської МДПІ отримано валовий доход за період перевірки в сумі 38043,0 грн. По кіоску, який здійснював роздрібну торгівлю хлібобулочними виробами, згідно книги обліку розрахункових операцій  (зареєстрованої 25.01.07р., фіскальний №1805001347/1  та скасованої  10.08.07р.  вхід.  №2682/10) та звітів про використання  реєстраторів  розрахункових  операцій  та  книг  обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), наданих до Конотопської МДПІ, отримано валовий доход в сумі 52644,75 грн.

На підставі наведеного, в акті №357/23/01562214 від 31 серпня 2007 року зроблено висновок, що перевіркою встановлено порушення п.1, 2 ст.З Закону України „Про застосування  реєстраторів  розрахункових  операцій  у  сфері  торгівлі, громадського харчування та послуг" з наступними змінами і доповненнями та п.3 Переліку окремих норм та умов провадження діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових   операцій   з   використанням  розрахункових   книжок  та   книг   обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000р. №1336 (із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24.01.2001р. №45) за період перевірки сума отриманих коштів по розрахунках за готівкові кошти без застосування реєстраторів розрахункових операцій склали 90687,75 грн.

В ході розгляду справи з'ясовано, що ці висновки не відповідають фактичним обставинам.

Так, згідно даних бухгалтерського обліку позивача, в період, за який проводилася перевірка, на балансі підприємства на праві власності, в оренді, чи на підставі інших цивільно правових угод кіоски не обліковуються.

В силу пункту 2.14. Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №614 від 01.12.2000 року „Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 року за №106/5297, підставою для відмови у реєстрації книги обліку розрахункових операцій може бути невідповідність наданих суб'єктом підприємницької діяльності документів вимогам чинного законодавства, вичерпання терміну їх дії, невиконання вимог даного розділу Порядку стосовно форми, призначення книги обліку розрахункових операцій, підготовки її до реєстрації.

Отже, Конотопською МДПІ, яка в межах свої повноважень перевірила відповідність поданих Підприємством документів вимогам чинного законодавства та провела у встановленому порядку реєстрацію книг обліку розрахункових операцій, а в подальшому і реєстрацію розрахункових книжок, встановлено правомірність використання книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок.

Тим самим висновок акту про наявність у позивача кіоску, який здійснює роздрібну торгівлю товарами продовольчої групи був зроблений виключно на підставі книги обліку розрахункових операцій №1805001311, зареєстрованої у Конотопській МДПІ 12 вересня 2006 року.

А висновок акту про наявність у позивача кіоску, який здійснює роздрібну торгівлю хлібобулочними виробами, був зроблений виключно на підставі книги обліку розрахункових операцій №1805001347, зареєстрованої у Конотопській МДПІ 25 січня 2007 року.

Відповідно до вимог пункту 16 Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 8 липня 1996 року №369 (з наступними змінами), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 липня 1996 року за №372/1397, розміщення пунктів дрібнороздрібної мережі здійснюється господарюючим суб'єктом з письмового дозволу місцевого органу державної виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) та за погодженням з органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду, пожежної охорони, державної автоінспекції та архітектури. Будівництво, розміщення стаціонарних об'єктів допускається лише в місцях, визначених відповідним дозволом, а точок пересувної мережі - в районах вулиць, площ та інших орієнтирів, що вказані в дозволах, за умови дотримання правил безпеки руху транспорту й пішоходів.

Однак, згідно отриманого на запити Підприємства облспоживспілки „Конотопський ринок" №139, 141 від 30.10.2007 року, повідомлення управління містобудування та архітектури Конотопської міської ради №1203 від 12.11.2007 року, протягом 2006-2007 років згідно протоколу засідання комісій по будівництву дозволи на установку малих архітектурних форм - кіосків Підприємству не надавались.

Відповідно отриманого на запит Підприємства облспоживспілки „Конотопський ринок" №140 від 30.10.2007 року, повідомлення Головного державного санітарного лікаря Конотопського району №2280 від 12 листопада 2007 року, на протязі 2006-2007 років райсанепідемстанцією висновки щодо відведення земельних ділянок  на будівництво та розміщення кіосків ПОСС «Конотопський ринок» не видавалися.

Про відсутність у позивача кіосків для здійснення дрібнороздрібної торгівлі свідчить і сама реєстрація відповідних книг обліку розрахункових операцій, оскільки відповідно до вимог пункту 2.5. Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №614 від 1 грудня 2000 року „Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових  операцій у  сфері  торгівлі,  громадського харчування та послуг" та   зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001   року за №106/5297, реєстрація першої книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю здійснюється на підставі письмової заяви суб'єкта підприємницької діяльності довільної форми, де зазначається сфера діяльності, а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи: дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею).

В силу пункту 2.14. зазначеного Порядку, підставою для відмови у реєстрації книги обліку розрахункових операцій може бути невідповідність наданих суб'єктом підприємницької діяльності документів вимогам чинного законодавства, вичерпання терміну їх дії, невиконання вимог даного розділу Порядку стосовно форми, призначення книги обліку розрахункових операцій, підготовки її до реєстрації.

Отже, записи в книгах обліку розрахункових операцій №1805001311 та №1805001347, що вони зареєстровані „для використання в кіосках ТЗП на центральному продовольчому ринку", не відповідали змісту слова „кіоск" як пункту некапітальної забудови та не призначались для їх застосування в кіосках, оскільки таких у позивача  немає.

Згідно пунктів 2, 3 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336 „Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ №45 від 24.01.2001, №1164 від 24.07.2003), без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій дозволена: роздрібна торгівля через засоби пересувної торговельної мережі (автомагазини, авто розвозки, автоцистерни, бочки, бідони, низькотемпературні лотки-прилавки, візки, розноски, лотки, столики), що розташовані за межами стаціонарних приміщень. Роздрібна торгівля на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу).

Крім того, відповідно до пункту 2.3.4. Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 10 серпня 2005 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за №925/11205, не допускається відображення в акті перевірки необгрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень перевіряючими, які не мають підтверджених доказів, та різного роду висновків щодо дій посадових осіб суб'єкта господарювання (наприклад, „приховування об'єкта оподаткування", „розкрадання", „описка" тощо).

А згідно пункту 3.1. зазначеного Порядку, до інформативних додатків відносяться, зокрема: матеріали, що підтверджують наявність фактів порушень податкового, валютного та іншого законодавства; завірені копії документів, що підтверджують наявність фактів порушень податкового, валютного та іншого законодавства, у випадку їх вилучення; інші матеріали, що мають значення для прийняття податкового повідомлення (рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за результатами перевірки та вжиття заходів щодо забезпечення повернення валютної виручки та інших.

Отже, зроблений в акті №357/23/01562214 від 31 серпня 2007 року висновок про встановлення в ході перевірки факту, що ПОСС „Конотопський ринок" має два кіоски, які розміщені на території ринку і які підключені до мережі електроживлення та здійснюють роздрібну торгівлю, а відповідно до цього і встановлення порушення позивачем вимог п.1, 2 ст.З Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не ґрунтується на належних бухгалтерських та інших документах, тобто є припущеннями перевіряючих.

15 листопада 2007 року в судове засідання господарського суду Сумської області по справі №10/495-07 відповідачем  подано додаткові заперечення на позовну заяву, в яких відповідач посилаючись на те, що 12 вересня 2007 року та 4 жовтня 2007 року ПОСС „Конотопський ринок" звернувся до Конотопської МДПІ з заявами про реєстрацію та перереєстрацію касових апаратів для здійснення торгівлі у хлібному кіоску ринку та в кіоску молочного павільйону. 21 вересня 2007 року та 10 жовтня 2007 року Конотопською МДПІ була проведена реєстрація вказаних касових апаратів та видані реєстраційні посвідчення №1805001898 та №1805001442.

В зв'язку з вказаними обставинами, Конотопська МДПІ у поданих до суду Додаткових запереченнях робить висновок, що позивач визнав свої неправомірні дії стосовно торгівлі в кіосках без реєстраторів розрахункових   операцій та усунув недоліки після проведення перевірки.

Позивач в судовому засіданні підтвердив, що за ним на праві власності чи оренди кіоски не перебувають та не значаться за даними бухгалтерського обліку.

Відповідно до повідомлення управління містобудування та архітектури Конотопської міської ради №1203 від 12 листопада 2007 року, протягом 2006-2007 років згідно протоколу засідання комісій по будівництву дозволи на установку малих архітектурних форм - кіосків позивачу не надавались.

Тому, при реєстрації реєстраторів розрахункових   операцій, як цього вимагає пункт 2.3. Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України 01.12.2000р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001р. за №107/5298, дозвіл місцевого органу виконавчої влади на розміщення кіосків, чи договори оренди або інші документи на право власності або користування кіосками Конотопській МДПІ не надавалися за їх відсутністю.

Отже, реєстрація касових апаратів та видача реєстраційних посвідчень №1805001898 та №1805001442 проведена з порушенням вимог пунктів 2.З., 2.14 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України 01.12.2000р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001р. за №107/5298, а тому не може вважатися належним та допустимим доказом по справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не подав будь-яких належних доказів знаходження у власності чи оренді позивача кіосків на території ринку, неправомірності торгівлі в них без реєстратора розрахункових  операцій та усунення саме в них недоліків після проведення перевірки.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що  позовні вимоги є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити.

2.          Визнати нечинним рішення Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції №0001272304/0 від 06.09.2007 р.про застосування до підприємства облспоживспілки “Конотопський ринок” (м.Конотоп,пл.. Конотопських дивізій, 23, і.к. 01562214) штрафних (фінансових) санкцій в сумі 453438,75 грн.

3.          Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

4.          Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її складення у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

5.          Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                                                          І.В.МАЛАФЕЄВА

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Повний текст постанови підписаний 21.11.2007  р.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення19.11.2007
Оприлюднено27.11.2007
Номер документу1143200
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас10/495-07

Постанова від 19.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

Ухвала від 18.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Малафеєва І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні