Рішення
від 19.10.2023 по справі 460/16650/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 жовтня 2023 року м. Рівне №460/16650/23Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доГоловного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі також - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (далі також - відповідач), в якому просив:

-визнати протиправними дії та зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області зареєструвати за ОСОБА_1 трактор марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , а також видати позивачу відповідні свідоцтво про реєстрацію та номерний знак на цей трактор.

Мотивуючи позовні вимоги ОСОБА_1 зазначав, що він у 2012 році набув право власності на трактор марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 . З метою належної державної реєстрації вказаного транспортного засобу у 2023 році позивач звернувся до відповідача для державної реєстрації трактора із заявою, до якої додав всі наявні в нього документи. Проте, відповідач відмовив у здійсненні державної реєстрації трактора, у зв`язку з ненаданням заявником необхідних для реєстрації документів, передбачених Порядком відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 №694. Позивач таку відмову вважав протиправною, а тому просив суд позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 17.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву.

Позиція відповідача щодо позовних вимог висловлена у відзиві на позов від 28.07.2023, відповідно до змісту якої він заперечував проти їхнього задоволення. Зокрема, покликаючись до положень ст.34 Закону України "Про дорожній рух" зазначив, що усі механічні транспортні засоби підлягають відомчій реєстрації та обліку, порядок яких установлюється, зокрема, для тракторів. У червні 2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою про державну реєстрацію трактора. Проте, останньому відмовлено у здійсненні державної реєстрації трактора, з огляду на ненадання необхідних для реєстрації документів, передбачених Порядком відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 №694, а саме: договір купівлі-продажу, висновок спеціаліста на предмет обстеження ідентифікаційних номерів та документів на предмет фальсифікації. Відповідачем наголошено на тому, що трактор марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , не можна вважати "новою машиною", а надана позивачем для реєстрації такого трактору довідка-рахунок не є документом, що підтверджує факт придбання транспортного засобу. При цьому, відповідач також зауважив, що органом Держпродспоживслужби не оспорюється право власності позивача на відповідний трактор. За наведеного, просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Відповідно до вимог ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З`ясувавши доводи та аргументи сторін, на яких ґрунтуються їх вимоги та заперечення, перевіривши їх дослідженими доказами, оцінивши їх у сукупності на підставі чинного законодавства, суд встановив та врахував таке.

28.04.2012 ОСОБА_1 придбав у ТОВ НВП "Спецавтоматика" трактор марки трактор марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , вартістю 47700,00 грн., що підтверджується довідкою-рахунком від 28.04.2012 №072887.

У такій довідці зазначено, що документом, який підтверджує законність придбання машини є договір купівлі-продажу №23901/240412/1 від 24.04.2012; вказано про видачу номерного знаку "Транзит" - ІІ40227.

У червні 2023 року позивач звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області із заявою щодо державної реєстрації вказаного трактора.

Не є спірним, що до такої заяви позивачем було долучено наступні документи: копію довідки-рахунка №072887 від 28.04.2012; копію виданого на трактор транзитного номеру ІІ UA 40227; копію дилерського договору №2505-1 від 25.05.2011; копію видаткової накладної №САТР120428-068 від 28.04.2012; копію акта приймання-передачі від 04.12.2011; копію технічного опису; копію результатів випробувань; копію сертифікату затвердження типу; копію митних декларацій форми МД-2 і форми МД-3.

Проте, листом ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області від 14.06.2023 №08-17/01-11/1542-23 позивачу відмовлено у здійсненні державної реєстрації трактора з підстав, зазначених у відзиві.

Вважаючи таку відмову органу Держпродспоживслужби протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Процедура приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами (далі - інспекція) щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машина), регулюється Порядком роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.11.2011 №644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 за №1491/20229 (далі - Порядок №644).

Державну інспекцію сільського господарства України ліквідовано згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 №447.

Водночас, обов`язки щодо реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, покладено на інший орган виконавчої влади.

Так, пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667, визначено, що центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі, зокрема, реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, є Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).

Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи (п.7).

Таким територіальним органом на території Рівненської області є ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області.

Пунктом 3.1 Порядку №644 передбачено, що документами, що підтверджують право власності або правомірність використання машини, можуть бути будь-які з нижченаведених (оригінали або завірені в установленому порядку копії):

довідка-рахунок (оригінал), видана суб`єктом господарювання, що здійснив реалізацію машини та складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

акт приймання-передачі (оригінал) машини, виданий підприємством - виробником машини, чи складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

митна декларація на паперовому носії або її копія, засвідчена в установленому порядку, або електронна митна декларація, або уніфікована митна квитанція МД-1 - для машин, що ввезені на митну територію України та реєструються вперше;

рішення суду або його копія, завірена в установленому порядку;

договір купівлі-продажу, міни, дарування, договір між співвласниками про порядок володіння та користування спільним майном, заповіт;

свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя;

рішення уповноваженого органу про відчуження машин;

рішення зборів співвласників (витяг з протоколу) про надання повноваження особі представляти інтереси співвласників, засвідчена в установленому порядку згода співвласників, якщо машина перебуває у власності кількох осіб (співвласників) та реєструється за одним із них;

рішення господарського товариства для машини, що повертається особі у зв`язку з її виходом з господарського товариства та реєструється за нею;

згода батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника), яка засвідчується нотаріально, для машини, що належить неповнолітній або малолітній особі та реєструється за такою особою;

документи, що підтверджують правомірність придбання основних складових частин (вузлів і агрегатів) (накладна, довідка-рахунок тощо), необхідних для складення машини, акта про присвоєння ідентифікаційного номера в разі, якщо машина переобладнана або самостійно складена.

Також до заяви додаються: документи, що підтверджують сплату передбачених законодавством податків, а також зборів за послуги, що надаються інспекцією; для фізичних осіб - копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (за винятком фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); документ, що посвідчує уповноважену особу власника та його повноваження (у разі потреби), а при зверненні фізичної особи, уповноваженої в установленому порядку власником машини здійснювати реєстрацію та зняття з обліку машини, обов`язково подається довіреність або її копія, завірена в установленому порядку; свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з обліку попереднім власником (якщо машина перебувала в експлуатації та була зареєстрована в інспекції чи іншому державному органі); акт про присвоєння ідентифікаційного номера (у разі реєстрації машини, якій ідентифікаційний номер присвоєно, відповідно до пункту 14 Порядку №694); висновок атестованого спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (додаток 1) (далі - висновок); Інформація щодо поставлених бланків висновків, а саме дата і номер бланка та найменування суб`єкта господарювання, що здійснює перевірку відповідності ідентифікаційних номерів машини і супровідних документів на предмет фальсифікації, заноситься до УАЕОС; висновок про відповідність; сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності, видане або визнане центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання або акредитоване в установленому порядку органом із сертифікації, який уповноважений на здійснення цієї діяльності в законодавчо регульованій сфері (для машин, що підлягають сертифікації); документи, що підтверджують використання та зберігання машини у відокремленому підрозділі або право власності на земельну ділянку чи на користування нею, в разі реєстрації машини за її місцезнаходженням (у разі потреби).

Згідно з п.3.3 Порядку №644 державним інспектором проводиться перевірка документів, які подаються до інспекції для проведення реєстрації машини.

За змістом абз.1 п.3.1 Порядку №644 реєстрація машин проводиться державними інспекторами інспекцій відповідно до вимог Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 №694 (далі - Порядок №694).

Відповідно до п.2 Порядку №694 реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - територіальні органи Держпродспоживслужби).

До проведення реєстрації, тимчасової реєстрації (крім реєстрації, тимчасової реєстрації нових машин, які не були зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби), перереєстрації, зняття з обліку (крім зняття з обліку машини у зв`язку з вибракуванням), оформлення акта про присвоєння ідентифікаційного номера машини та видачі власнику машини або іншій особі, яка використовує її на законних підставах (далі - власник), дублікатів реєстраційних документів або номерних знаків спеціалістами з проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, які пройшли підготовку для провадження такого виду діяльності, проводиться дослідження таких машин.

Нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації. Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві, Севастополі або в районі.

Реєстрація та зняття з обліку машин здійснюються після отримання власником відповідного висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі - висновок спеціаліста) за встановленою Мінекономіки формою.

Власники, крім суб`єктів господарювання, визначених у підпункті 5 пункту 8 цього Порядку, зобов`язані зареєструвати в територіальному органі Держпродспоживслужби машину протягом 10 діб від дня придбання, митного оформлення або виникнення інших обставин, що є підставою для реєстрації. Строк реєстрації може бути продовжений територіальним органом Держпродспоживслужби у разі неможливості власника своєчасно її провести у зв`язку з хворобою, відрядженням чи з інших причин (п.3 Порядку №694).

Згідно з п.4 Порядку №694 машина реєструється протягом семи днів на підставі зареєстрованої в установленому порядку державним інспектором заяви власника або уповноваженої ним особи у разі, коли документи, що додаються до заяви, подані у повному обсязі.

До заяви додаються:

1) документи, що підтверджують право власності або правомірність використання машини;

2) документи, що підтверджують сплату передбачених законодавством податків, а також зборів за послуги, що надаються територіальним органом Держпродспоживслужби;

4) копії паспорта та картки фізичної особи - платника податків про присвоєння ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платників (для фізичної особи);

5) документ, що посвідчує особу представника власника та його повноваження (у разі потреби);

6) свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з обліку попереднім власником (якщо машина перебувала в експлуатації та була зареєстрована в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі);

7) митна декларація на паперовому носії або її копія, засвідчена в установленому порядку, або електронна митна декларація, або уніфікована митна квитанція МД-1 для машин, що ввезені на митну територію України та реєструються вперше;

8) акт про присвоєння ідентифікаційного номера (у разі реєстрації машини, якій ідентифікаційний номер присвоєно відповідно до пункту 14 цього Порядку);

8-1) висновок спеціаліста;

8-2) для машин, які реєструються вперше:

декларація про відповідність, оформлена виробником або його уповноваженим представником, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року №62;

сертифікат затвердження типу, виданий органом з оцінки відповідності, призначеним в установленому порядку на провадження діяльності щодо затвердження типу, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1367;

сертифікат відповідності затвердженому типу, оформлений виробником або його уповноваженим представником на підставі сертифіката затвердження типу, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1367.

9) інші документи у випадках, визначених цим Порядком.

Положеннями пункту 10 Порядку №694 передбачено, що у реєстрації машини може бути відмовлено:

1) якщо машина: не знята з обліку попереднім власником в інспекції чи іншому державному органі, за винятком випадків, передбачених законодавством; не має ідентифікаційного номера;

2) у разі коли документи: подано не в повному обсязі; викладено іноземною мовою без додатка засвідченого в установленому порядку перекладу на державну мову; копії яких не засвідчені в установленому порядку; оформлено з іншими порушеннями закону;

2-1) якщо: у висновку спеціаліста зазначено, що на машині знищені або підроблені, або сфальсифіковані ідентифікаційні номери складових частин (вузлів і агрегатів); машини ввезені на територію України без відповідного їх митного оформлення або із сфальсифікованими документами митного оформлення, про що зазначено у висновку спеціаліста;

3) в інших випадках, передбачених законом.

За змістом листа ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області від 14.06.2023 №08-17/01-11/1542-23 позивачу відмовлено у здійсненні державної реєстрації трактора, у зв`язку з ненаданням заявником необхідних для реєстрації документів, передбачених Порядком №694, а саме:

1)договору купівлі-продажу;

2)висновку спеціаліста на предмет обстеження ідентифікаційних номерів та документів на предмет фальсифікації.

Щодо підтвердження права власності позивача на означений трактор, то суд звертає увагу на таке.

Як зазначалося судом вище по тексту рішення, пунктом 3.1 Порядку №644 передбачено, що документами, що підтверджують право власності або правомірність використання машини, можуть бути будь-які з нижченаведених (оригінали або завірені в установленому порядку копії), зокрема, довідка-рахунок (оригінал), видана суб`єктом господарювання, що здійснив реалізацію машини та складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

За правилами статей 328 та 391 Цивільного кодексу України право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. В свою чергу, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Так, з метою реєстрації в установленому законом порядку трактора марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , позивач звернувся до відповідача із заявою про його реєстрацію, до якої було надано, зокрема, довідку-рахунок від 28.04.2012 №072887, яка є дійсною та відповідно до п.3.1 Порядку №644 належним документом для підтвердження права власності позивача на такий трактор при його державній реєстрації.

Відтак, покликання відповідача на ненадання позивачем договору купівлі-продажу, як документу, що підтверджує право власності або правомірність використання машини є безпідставним та необґрунтованим.

Також судом встановлено, що для підтвердження правомірності набуття права власності на зазначений вище транспортний засіб позивачем було надано інші документи, які не були визнані недійсними в судовому порядку.

Встановлені під час судового розгляду обставини підтверджують правомірність (добросовісність) набуття позивачем права власності на вказаний трактор.

Щодо ненадання позивачем висновку спеціаліста про проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, суд зазначає таке.

Пунктом 2 Порядку №694 визначено, що до проведення реєстрації, тимчасової реєстрації (крім реєстрації, тимчасової реєстрації нових машин, які не були зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби), перереєстрації, зняття з обліку (крім зняття з обліку машини у зв`язку з вибракуванням), оформлення акта про присвоєння ідентифікаційного номера машини та видачі власнику машини або іншій особі, яка використовує її на законних підставах (далі - власник), дублікатів реєстраційних документів або номерних знаків спеціалістами з проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, які пройшли підготовку для провадження такого виду діяльності, проводиться дослідження таких машин.

Нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації. Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві, Севастополі або в районі. (пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з постановою КМУ №1148 від 05.12.2012).

Реєстрація та зняття з обліку машин здійснюються після отримання власником відповідного висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі - висновок спеціаліста) за встановленою Мінекономіки формою (пункт 2 доповнено абзацом згідно з постановою КМУ №1115 від 20.10.2011).

Водночас, згідно з п.3.5 Порядку №644 нові машини, які не зареєстровані інспекціями, реєструються після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації, при цьому огляд спеціалістом з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі - спеціаліст з обстеження) не проводиться (розділ III доповнено новим пунктом 3.5 згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства №396 від 27.06.2013).

Оскільки придбаний позивачем у 2012 році трактор на момент звернення до відповідача в 2023 році не був зареєстрованим у встановленому законом порядку, то враховуючи положення п.3.5 Порядку №644 у позивача фактично відсутній обов`язок при зверненні щодо державної реєстрації такого трактора надавати відповідачу висновок спеціаліста щодо проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації.

При цьому, в ході судового розгляду позивачем все ж було долучено висновок спеціаліста від 14.09.2023 №062269 з проведення обстеження машин на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, що підтверджує заявлену позивачем інформацію щодо відповідності характеристик придбаного трактору попередньо поданій документації на такий товар.

У будь-якому випадку, відмова відповідача зареєструвати транспортний засіб через відсутність станом на час звернення позивача із заявою про реєстрацію висновку спеціаліста на предмет обстеження ідентифікаційних номерів та документів на предмет фальсифікації є непропорційною до наслідків, оскільки не відповідає меті, яка полягає в установленні справедливого балансу між захистом демократичного суспільства, з одного боку, та захистом індивідуальних прав, з іншого.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач, відмовляючи в проведенні державної реєстрації трактора трактор марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , не врахував зазначені судом вищевказані положення чинного законодавства України, у зв`язку з чим не здійснив належного дослідження питання відповідності поданого позивачем пакету документів для реєстрації транспортного засобу вимогам вказаних правових норм, що призвело до прийняття протиправної відмови у такій реєстрації.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 2 статті 2 КАС України передбачає, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Встановлені судом обставини дають підстави для висновку, що оспорювана поведінка суб`єкта владних повноважень не відповідає критеріям правомірності, визначеним у ч.2 ст.2 КАС України.

Відтак, порушене право позивача підлягає судовому захисту та відновленню шляхом зобов`язання відповідача провести державну реєстрацію трактора на підставі поданих ОСОБА_1 документів.

Позовні вимоги щодо зобов`язання відповідача видати позивачу відповідні свідоцтво про реєстрацію та номерний знак на цей трактор до задоволення не підлягають, оскільки процедура державної реєстрації трактора фактично включає означені дії, які є дискреційними повноваженнями суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач всупереч вимогам КАС України не довів правомірності оспорюваної поведінки, в той час як позовні вимоги є обґрунтованими та підтверджені належними й допустимими доказами, а тому позов підлягає частковому задоволенню.

Документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору суд стягує на користь позивача відповідно до ч.3 ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області про визнання відмови протиправною, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, викладену у листі від 14.06.2023 №08-17/01-11/1542-23, у проведенні державної реєстрації трактора марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 .

Зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області провести державну реєстрацію трактора марки DONGFENG DF 244, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , на підставі поданих ОСОБА_1 документів.

У задоволені решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 536,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 19 жовтня 2023 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_3 )

Відповідач - Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (вул.Малорівненська, буд.91, м. Рівне, 33025, ЄДРПОУ/РНОКПП 40309748)

Суддя С.А. Борискін

Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114328947
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій

Судовий реєстр по справі —460/16650/23

Рішення від 19.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні