Рішення
від 20.10.2023 по справі 600/6827/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2023 року м. Чернівці Справа № 600/6827/23

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючогоЛевицький В.К., розглянув у порядку у письмового провадження справу за заявою Головного управління ДПС у Чернівецькій області до приватного підприємства "Аріс" про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернівецькій області (далі заявник) звернулося до суду із заявою, в якій просить: ухвалити рішення, про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків приватного підприємства "Аріс".

В обґрунтування заяви заявник зазначив, що на підставі наказів від 10.10.2023 № 1208-п та від 16.10.2023 № 1239 посадовими особами податкового органу здійснювалися заходи щодо обстеження територій та приміщень, які використовуються ПП Аріс в господарській діяльності. У зв`язку з тим, що ПП Аріс не допустило посадових осіб Головного управління ДПС в Чернівецькій області до територій, приміщень та іншого майна за адресами, що використовуються ним для провадження господарської діяльності, 18.10.2023 посадовими особами податкового органу складено акт щодо неможливості проведення обстеження територій та приміщень.

Наведена обставина, на думку заявника, у відповідності до п. п. 20.1.31 п. 20.1 ст. 20 ПК України, є підставою для звернення до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків ПП Аріс на рахунках у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.10.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за заявою Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Приватного підприємства "Аріс" про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін з урахуванням особливостей провадження у справах за зверненням податкових органів, встановлених ст. 283 КАС України, на 20.10.2023.

ПП Аріс (далі відповідач) подав до суду відзив, в якому зазначав, що документами, в яких податковим органом зафіксовано факт незабезпечення доступу посадових осіб Головного управління ДПС у Чернівецькій області, що здійснюють перевірку до приміщень та іншого майна ПП Аріс, є акти від 17.10.2023 № 413/6/24-13-07-07-06 та 17.10.2023 №4160/Ж6/24-13-07-07-06. На переконання відповідача, в актах, яким фіксується недопуск до обстежень, міститься інформація протилежного змісту, яка вказує на те, що ПП Аріс не відмовляється від цих дій, а лише просить їх відтермінувати, через неможливість, пов`язану з хворобою, забезпечити відповідальних працівників, насамперед особи, яка відповідальна за фінансово-господарську діяльність та дотримання вимог податкового законодавства.

На думку відповідача, той факт, що ним не забезпечено прибуття своїх працівників за адресами, які вказані в листах заявника, не може вважатись протиправною поведінкою суб`єкта господарювання, тому що, податковим органом не доведено жодними доказами про порушення відповідачем вимог пп. 20.1.13 п. 20.1 ст. 20 ПК України, а саме факту недопущення (незабезпечення доступу) до приміщень чи іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об`єктами оподаткування. використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов`язані з іншими об`єктами або оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

З наведених підстав відповідач просить відмовити в задоволенні заяви ГУ ДПС у Чернівецькій області про зупинення видаткових операцій на рахунках приватного підприємства Аріс.

Представник заявника, у судовому засіданні, яке відбулося 20.10.2023, підтримав подану заяву, та просив суд розглянути в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Представник відповідача у судовому засіданні, яке відбулося 20.10.2023, заперечував проти задоволення заяви про зупинення видаткових операцій на рахунках приватного підприємства Аріс, з підстав наведених у відзиві та просив суд розглянути в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, заслухавши вступне слово учасників справи, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Згідно ідентифікаційних даних, приватне підприємство Аріс (скорочене найменування ПП Аріс) зареєстроване 20.09.2001 як юридична особа та взята на облік ГУ ДПС У Чернівецькій області 08.10.2001. Керівник підприємства: Танас Вадим Анатолійович.

Основним видом господарської діяльності підприємства за КВЕД 46.49 є неспеціалізована оптова торгівля іншими товарами господарського призначення. Адреса місця реєстрації: м. Чернівці, вул. Винниченка, 62.

На підставі наказу ДПС України від 28.09.2023 № 794 Про проведення документальної позапланової перевірки приватне підприємство Аріс, керуючись п.п. 19-1.6 п. 19-1.1 ст.19-1, п.п. 20.4 п. 20.1 ст. 20, п. п. 75.1.2 п. 75.1, ст. 75, п.п. 787.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, 10.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області видано наказ Про проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства Аріс № 1208-п, яким наказано провести документальну позапланову перевірку приватного підприємства Аріс (податковий номер 31694524, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, зокрема з питань, визначених у рішенні ДПС про результати розгляду скарги від 18.08.2023 № 23746/6/99-00-06-01-04-06, у порядку контролю за правильністю висновків акта документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства Аріс від 16.05.2023 № 3387/K5/24-13-07-07-06-/31694524. Дата початку перевірки: 11.10.2023; тривалість перевірки: 5 робочих днів.

На виконання вказаного наказу, відповідачем видано направлення на перевірку від 11.10.2023 № 2160/ЖЗ/24-13-07-07 та № 2161/ЖЗ/24-13-07-07, проведення якої доручено головним державним інспекторам відділу перевірок з питань відшкодування ПДВ управління податкового аудиту ГУ ДПС у Чернівецькій області Козьма Н.С. та Макуху І.В.

16.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області видано наказ Про продовження строків проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства Аріс № 1239-п, яким продовжено строки проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства Аріс (податковий номер 31694524, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, зокрема з питань, визначених у рішенні ДПС про результати розгляду скарги від 18.08.2023 № 23746/6/99-00-06-01-04-06, у порядку контролю за правильністю висновків акта документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства Аріс від 16.05.2023 № 3387/K5/24-13-07-07-0631694524 з 18.10.2023 до 2 робочих дні.

З матеріалів справи видно, що 17.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області направило на адресу приватного підприємства Аріс лист за вих. № 1571/Ж12/24-13-07-07-06, в якому запропоновано надати доступ працівникам Головного управління ДПС у Чернівецькій області, що здійснюють перевірку підприємства до приміщень та іншого майна, у відповідності до вимог п.п.20.1.13 п.20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України, не пізніше 17.10.2023.

У відповідь приватне підприємство Аріс надало до Головного управління ДПС у Чернівецькій області лист від 17.10.2023 вих. № 11, в якому повідомило, що директор ПП Аріс ОСОБА_1 знаходиться на лікарняному (після операції) не в змозі бути присутнім з посадовими особами контролюючих органів на території ПП Аріс та приміщень ПП Аріс.

У листі приватне підприємство Аріс просило відтермінувати надання доступу до приміщень ПП Аріс і території ПП Аріс. Лікарняний і довідку буде надано після виписки.

Крім того, у листі приватне підприємство Аріс повідомило, що не відмовляється до доступу до приміщень ПП Аріс і території ПП Аріс. Цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т загружений з місця зберігання у два вантажних транспорти і рухається в сторону Чернівецької митниці на замитнення.

Вказаний лист зареєстровано Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 17.10.2023 за вх. № 20564/6.

За наслідками розгляду листа приватного підприємства Аріс від 17.10.2023 вих. № 11, 17.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області направило на адресу приватного підприємства Аріс лист за вих. № 1575/Ж12/24-13-07-07-06, в якому запропоновано надати доступ працівникам Головного управління ДПС у Чернівецькій області, що здійснюють перевірку підприємства до приміщень та іншого майна, у відповідності до вимог п.п.20.1.13 п.20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України, не пізніше 17.10.2023.

У заяві про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків заявник стверджував, що працівниками ГУ ДПС у Чернівецькій області 17.10.2023 було проведено обстеження території/приміщень за адресою м. Чернівці, вулиця Небесної Сотні, буд. 30, що зазначена у представленому на перевірку копії договору від 02.01.2023 з ФОП ОСОБА_2 . Під час даного обстеження встановлено, що за вказаною адресою знаходиться Собор Різдва Христового УПЦ КП, ознак перебування будь-якого майна ПП АРІС не виявлено.

Працівниками ГУ ДПС у Чернівецькій області 17.10.2023 було проведено обстеження території/приміщень за адресою АДРЕСА_1 , що зазначена у представленому на перевірку копії договору від 02.01.2023 з ФОП ОСОБА_2 . Під час даного обстеження встановлено, що за вказаною адресою не знаходяться ані будь-якого приміщення/ недобудови/ будівництва відведеної території тощо. Отже, будь-яке майно ПП Аріс не може фізично перебувати за адресою АДРЕСА_1 .

Працівниками ГУ ДПС у Чернівецькій області 17.10.2023 було проведено обстеження території/приміщень за адресою АДРЕСА_2 , що зазначена у представленому на перевірку договорі оренди від 12.10.2022 з ФОП ОСОБА_2 . Під час даного обстеження встановлено, що за вказаною адресою розташована територія з будівлями, яка огороджена парканом, ворота були зачинені. Отже, провести обстеження даної території та приміщень неможливо та відповідно підтвердити наявність будь-якого майна ПП АРІС.

При цьому, представники (працівники) ПП Aріс на обстеження вищезазначених об`єктів не з`явилися.

Працівниками ГУ ДПС у Чернівецькій області перед початком проведення обстежень за вищезазначеними адресами представнику за дорученням від 10.10.2023 ОСОБА_3 було запропоновано долучитись до обстеження територій та приміщень ПП Аріс, проте він відмовився.

Крім того, ГУ ДПС у Чернівецькій області листом від 17.10.2023 №1575/12/24-13-07-07-06 запропоновано ПП Аріс вказати місця зберігання товарів/запасів Цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т. відповідно до укладеного 20.04.2023 договору про надання послуг відповідального зберігання між ПП Аріс та ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та забезпечити доступ до його обстеження.

Враховуючи вищенаведене, 17.10.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області о 17 год. 00 хв. складено акт № 413/Ж6/24-13-07-07-06 щодо факту неможливості проведення обстеження територій та приміщень ПП Аріс, у зв`язку з ненаданням допуску до обстежень за вищезазначеними адресами.

В подальшому, 18.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області направило на адресу приватного підприємства Аріс лист за вих. № 1582/Ж12/24-13-07-07-06, в якому запропоновано забезпечити участь представників (працівників) ПП Аріс в обстеженні 18.10.2023 та надати до 10 год. 30 хв. 18.10.2023 інформацію щодо осіб, які будуть присутні при обстеженні територій та приміщень за адресами, а саме:

- АДРЕСА_1 ;

- АДРЕСА_3 ;

- Україна, м. Чернівці, площа Нижньобазарна, буд. 8А;

- Україна, Чернівецької область, Новоселицький район, с. Тарасівці;

- Україна, м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62.

Крім того, приватному підприємству Аріс запропоновано вказати адресу місця зберігання товарів/запасів Цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т. відповідно до укладеного 20.04.2023 договору про надання послуг відповідального зберігання між ПП Аріс та ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та забезпечити доступ до його обстеження, а також надати точні координати місцезнаходження (розташування) об`єктів за адресами: АДРЕСА_1 ; Україна, Чернівецької область, Новоселицький район, с. Тарасівці.

За наслідками розгляду листа від 18.10.2023, приватне підприємство Аріс 18.10.2023 надало до Головного управління ДПС у Чернівецькій області лист за вих. № 12, в якому повідомило аналогічну інформацію, яка зазначена в листі від 17.10.2023. Зокрема, зазначено, що всі працівники знаходяться у відпустці без збереження заробітної плати, а керівник перебуває на лікуванні. Водночас вказано, що підприємство не відмовляється до допуску до приміщень та територій.

18.10.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області о 12 год. 15 хв. складено акт № 413/Ж6/24-13-07-07-06 щодо факту неможливості проведення обстеження територій та приміщень ПП Аріс, у зв`язку з ненаданням допуску до обстежень за адресами: АДРЕСА_1 ; м. Чернівці, вулиця Небесної Сотні, буд. 30; АДРЕСА_2 ; Чернівецької область, Новоселицький район, с. Тарасівці; м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62 та не надання точно місця розташування вищезазначених об`єктів.

У зв`язку з вищенаведеним, 18.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області звернулося до суду із заявою в порядку п. 1 ст. 238 КАС України про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків приватного підприємства "Аріс".

Судом також встановлено, що 19.10.2023 приватне підприємство Аріс подало до Головного управління ДПС у Чернівецькій області лист за вих. № 12, в якому повідомило, що станом на 19.10.2023 відсутні перешкоди щодо забезпечення доступу працівників ГУ ДПС в Чернівецькій області до територій та приміщень ПП Аріс та продовження документальної позапланової перевірки, відповідно до наказу № 1208-п від 10.10.2023.

Вказаний лист зареєстровано Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 19.10.2023 о 15 год. 30 хв., що не заперечувалося сторонами в судовому засіданні.

На підставі вказаного листа, 19.10.2023 Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області видано наказ Про продовження строків проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства Аріс № 1250-п, яким продовжено строки проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства Аріс (податковий номер 31694524, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, зокрема з питань, визначених у рішенні ДПС про результати розгляду скарги від 18.08.2023 № 23746/6/99-00-06-01-04-06, у порядку контролю за правильністю висновків акта документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства Аріс від 16.05.2023 № 3387/K5/24-13-07-07-0631694524 з 20.10.2023 на 3 робочих дні.

19.10.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області о 17 год. 00 хв. складено акт № 413/Ж6/24-13-07-07-06 щодо факту неможливості проведення обстеження територій та приміщень ПП Аріс, у зв`язку з ненаданням допуску до обстежень приміщень.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Основним законодавчим актом, який регулює правовідносини, що склалися у справі, є Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний, зокрема, не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи (п. п. 16.1.9); допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов`язані з утриманням об`єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом (п. п. 16.1.13).

Відповідно до п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право:

- проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (п. п. 20.1.4);

- доступу під час проведення перевірок до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об`єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов`язані з іншими об`єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу (п. п. 20.1.13).

Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначений ст. 78 ПК України.

Зокрема, за приписами п 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;

Згідно пункту 78.4 ст. 78 ПК України право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із ст. 81 цього Кодексу (п. 78.5 ст.78 ПК України).

Згідно п. 78.6. ст.78 ПК України строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.

Відповідно до п. 78.7 ст. 78 ПК України перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.

Нормами п. 81.1 ст. 81 ПКУ передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення, зокрема, документальної виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПК України, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених ПК України, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Пунктом 81.1 статті 81 ПКУ непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Пунктом 81.2 ст. 81 ПКУ передбачено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.

У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, та/або у разі відмови отримати примірник цього акта чи надати письмові пояснення до нього, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує такий факт, та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня.

Пунктом 81.2 ст. 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

Матеріалами справи підтверджується, що Головне управління ДПС у Чернівецькій області неодноразово зверталося до приватного підприємства Аріс з листами щодо надання доступу до обстеження приміщень (територій) та майна під час проведення позапланової документальної перевірки.

Судом встановлено, що приватне підприємство Аріс тільки у листах повідомляло Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області, що не відмовляється від доступу до приміщень підприємства і території, проте фактично не надало доступ до обстеження приміщень, а здійснювало лише формальні переписки.

Більше того, матеріалами справи підтверджено, що Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області запропоновано приватному підприємству Аріс вказати адресу місця зберігання товарів/запасів Цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т відповідно до укладеного 20.04.2023 договору про надання послуг відповідального зберігання між ПП Аріс та ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та забезпечити доступ до його обстеження, а також надати точні координати місцезнаходження (розташування) об`єктів за адресами: АДРЕСА_1 ; Україна, Чернівецької область, Новоселицький район, с. Тарасівці.

Проте, посилаючись на різні причини уповноважені особи приватного підприємства Аріс не виявили бажання узгодити дату та час для надання доступу до обстеження приміщень та територій підприємства, місць зберігання товарів.

Твердження представників відповідача щодо відсутності перешкоди щодо забезпечення доступу працівників Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області до територій та приміщень ПП «Аріс» суд оцінює критично, оскільки перебування керівника підприємства на лікуванні не свідчить про припинення господарської діяльності даного підприємства та відсутності обов`язку виконувати законні вимоги посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків, допускати до обстеження приміщень та територій, що використовуються для одержання доходів.

Під час розгляду справи по суті представники відповідача не обґрунтували та не надали докази на підтвердження неможливості, під час перебування керівника підприємства на лікуванні, залучення інших працівників ПП «Аріс» ( ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ) для забезпечення доступу працівників Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області до обстеження приміщень та територій за адресами: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_2 ; Чернівецької область, Новоселицький район, с. Тарасівці; м. Чернівці, вул. Винниченка, буд. 62.

Посилання представників відповідача щодо знаходження працівників ПП «Аріс» Гіса А.О., Гісса І.К., Ракова А.Д., Сірман Я.Д. у відпустці без збереження заробітної плати, як на підставу не можливості забезпечення доступу працівників Головного управління ДПС у Чернівецькій області до обстеження приміщень та територій, суд вважає необґрунтованими, оскільки наведена обставина не виключає та не перешкоджає відкликанню вказаних працівників з відпустки.

Не обґрунтовано та не надано представниками відповідача до суду докази на підтвердження неможливості, під час перебування керівника підприємства на лікуванні, залучення ОСОБА_3 для забезпечення доступу працівників Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області до обстеження приміщень та територій за вищенаведеними адресами, який, згідно довіреності виданої ПП «Аріс» від 10.10.2023, уповноважений представляти інтереси ПП «Аріс» в органах державної податкової служби, супроводжувати планові та позапланові перевірки ДПС, підписувати та отримувати всі необхідні документи, включаючи документи фінансової та податкової звітності, позовні та інші заяви, виконувати всі інші дії, пов`язані з цією довіреністю.

Враховуючи наведене, суд приходить до переконання, що приватне підприємство «Аріс» мало можливість, а відтак і обов`язок допустити посадових осіб Головне управлінням ДПС у Чернівецькій області до обстеження приміщень та територій під час проведення документальної позапланової перевірки.

Доводи представників відповідачів щодо не створення перешкод посадовим особам Головного управління ДПС у Чернівецькій області до обстеження приміщень та територій, суд відхиляє, оскільки під час розгляду справи до суду не надано належні та допустимі докази вжиття відповідачем реальних заходів щодо забезпечення проведення таких обстежень.

Більше того, що під час розгляду справи по суті, за клопотанням представника відповідача, судом по справі було оголошено перерву, серед іншого, для вжиття відповідачем заходів забезпечення проведення посадовими особами Головного управлінням ДПС у Чернівецькій області обстеження приміщень та територій під час проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства «Аріс». Однак, в судовому засіданні представники відповідача не надали до суду таких доказів.

Окремо суд звертає увагу, що Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області неодноразово пропонувалося відповідачу надати відомості щодо місця зберігання товарів/запасів Цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т відповідно до укладеного 20.04.2023 договору про надання послуг відповідального зберігання між ПП Аріс та ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та забезпечити доступ до його обстеження.

У надісланих на адресу Головного управління ДПС у Чернівецькій області листах відповідач повідомляв, що цукор білий кристалічний в м/т в кількості 45 т загружений з місця зберігання у два вантажних транспорти та рухається в сторону Чернівецької митниці на замитнення.

Водночас, розглядом справи по суті встановлено, що вказаний цукор білий кристалічний в кількості 45 т реалізовано відповідачем ФОП ОСОБА_2 , на підтвердження чого відповідачем надано до суду податкову накладну від 18.10.2023 № 2 та квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 19.10.2023.

Наведена обставина, на думку суду, свідчить про створення відповідачем штучних перешкод для належного здійснення Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області повноважень, передбачених ПК України під час проведення позапланової документальної перевірки ПП Аріс.

Беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до переконання, що неможливість проведення посадовими особами Головного управління ДПС у Чернівецькій області обстеження приміщень та територій під час проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства «Аріс» свідчить про факт їх не допуску відповідачем до обстеження приміщень та територій.

Відповідно до п. п. 20.1.31 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень.

З аналізу зазначеної норми вбачається, що контролюючий орган набуває право на звернення до суду задля настання визначених п. п. 20.1.31 п. 20.1 ст. 20 ПК України наслідків при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень.

Отже, в ході судового розгляду справи судом встановлено факт недопущення посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень платником податків.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Отже, оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, з урахуванням нормативного регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви податкового органу та наявність підстав для її задоволення.

Відповідно до ч. 8 ст. 283 КАС України, рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4, 7 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку з відсутністю судових витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, суд не вирішує питання щодо їх стягнення з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 77, 243-246, 255 та 283 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Заяву Головного управління ДПС в Чернівецькій області до приватного підприємства «Аріс» про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, - задовольнити.

Зупинити видаткові операції платника податків приватного підприємства «Аріс» на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу).

Згідно ст. 283 КАС України рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.

Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його підписання.

Подання апеляційної скарги на рішення суду не перешкоджає його виконанню.

Повне найменування учасників справи:

заявник - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, місто Чернівці, код ЄДРПОУ ВП 44057187);

відповідач приватне підприємство «Аріс» (вул. Винниченка, 62, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 31694524).

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114333039
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них

Судовий реєстр по справі —600/6827/23-а

Рішення від 20.10.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні