Постанова
від 15.11.2007 по справі 10/7025-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/7025-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"15" листопада 2007 р.                                                            Справа №10/7025-А

за позовом  Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції смт. Летичів    

до Коопзаготпрому Летичівського районного споживчого товариства смт. Летичів

про стягнення 16551,26 грн. заборгованості

Суддя                      Секретар судового засідання

Представники сторін:

позивача              Варенко О.С. –за довіреністю №7357/10/10-032 від 08.10.2007р.

відповідача             не з'явився (Супрун Н.О. –за дорученням №70 від 05.10.2007р., Юзьвак В.С. –за дорученням №65 від 11.10.2007р. - в судовому засіданні 07.11.2007р.)

      Постанова приймається 15.11.2007р., оскільки в судовому засіданні оголошувалась перерва.

Суть спору:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить, посилаючись на ст. 9 Закон України „Про систему оподаткування”, п.п. 8.1.2 ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” стягнути з відповідача заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 16551,26 грн., що виникла станом на  16.07.2007р. В підтвердження своїх вимог посилається на акт перевірки від 18.06.2007р. №1872301786801, яким встановлено несплату відповідачем до бюджету 16551,26 грн. заборгованості по податку з доходів фізичних осіб, акт звірки розрахунків .        

Позивачем в порядку ст.55 КАС України подано письмове клопотання про заміну позивача –Державної податкової інспекції у Летичівському районі на його правонаступника -  Летичівську міжрайонну державну податкову інспекцію (смт. Летичів, вул. 50-річчя Жовтня,16). В підтвердження подав довідку про включення до ЄДРПОУ №199, наказ №200 від 04.06.2007р. „Про реорганізацію окремих державних податкових інспекцій області”.

Статтею 55 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

За таких обставин, суд вважає за необхідне задоволити клопотання позивача та замінити ДПІ у Летичівському районі на його правонаступника –Летичівську МРДПІ.

Відповідач  в судове засідання повноважного представника не направив, проте листом №115 від 15.11.2007р. просить суд розглядати справу без участі повноважного представника , при цьому, заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 16551,26 грн. визнає.

Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне:

      Коопзаготпром Летичівського районного споживчого товариства смт. Летичів зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Летичівською райдержадміністрацією 12.01.2000р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №225351 серії АОО, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Хмельницького обласного управління статистики №918.

Податковим органом проведено виїзну позапланову документальну перевірку Коопзаготпрому Летичівського районного споживчого товариства з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2004р. по 31.03.2007р., за результатами якої складено акт від 18.06.2007р. №1872301786801.В акті перевірки крім іншого , зафіксовано, що у відповідача станом на 01.04.2007р. наявна заборгованість по податку з доходів фізичних осіб на нараховану заробітну плату в розмірі 16672,81 грн., фактично перераховано до бюджету 5098 грн. вказаного податку, в результаті чого не перераховано за 2004р.- по 2007р. податку з доходів фізичних осіб в розмірі 16551,26 грн.., чим порушено вимоги п.п.8.1.2, п.п. 8.1.4 п.8.1 ст.8 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”.

Позивачем та відповідачем підписано акт звірки розрахунків з бюджетом по податку з доходів фізичних осіб станом на 16.03. 2007р. та 16.07.2007р. згідно якого заборгованість за даними податкового органу та підприємства становить 16551, 26 грн.      

В в'язку із непогашенням заборгованості по податку з доходів фізичних в добровільному порядку, позивачем подано позов до суду про стягнення з відповідача 16551,26 грн. вказаної суми заборгованості.

Досліджуючи  надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається  наступне.

Статтею 67 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .

Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування“ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.

Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (надалі –Закон №889) податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

             Відповідно до п.4 п.19.2 ст. 19 Закону №889 передбачено, що  особи,  які  відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не  подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. При цьому податковий агент –це   юридична  особа  (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.( п.1.15 ст.1 Закону №889)

Статтею 20 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" передбачено, що особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу з податку з доходів фізичних осіб—є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок ,у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. (пп.20.3.2 п. 20.3 ст.20  Закону).

При  цьому,  згідно п. 11  ст. 11 Закону  України “Про  державну  податкову  службу  в  Україні,  органи державної податкової служби  в  установленому  законом порядку мають право  застосовувати  до  платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами  України.

Пунктом 3.2.1 ст.3 Закону України  “Про  порядок  погашення  зобов'язань платників  податків  перед бюджетами та  державними  цільовими  фондами “ передбачено, що у будь-яких випадках,  коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

На кошти бюджетного фонду, визначеного п.п.3.2.1 цього пункту, не може бути накладено стягнення за причинами, відмінними від стягнення такого податку, збору (обов'язкового платежу, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду (господарського суду) (п.3.2.2).

При  цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2  Закону  України  “Про  порядок  погашення  зобов'язань платників  податків  перед бюджетами та  державними  цільовими  фондами“  органами, уповноваженими  здійснювати   заходи  з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи.

Як вбачається з матеріалів справи заборгованість відповідача по податку з доходів фізичних осіб в сумі 16551,26 грн. встановлена та підтверджується актом від 18.06.2007р. №1872301786801 про результати виїзної позапланової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2004р. по 31.03.2007р. який підписаний директором товариства та головним бухгалтером без заперечень, а суми нарахованого податку в розмірі 16551,26 грн. відповідачем не оскаржувались та не скасовувались. При цьому, відповідач суму заборгованості по податку з доходів фізичних осіб визнав, підписавши акт звірки станом від 16.07.2007р. Доказів про сплату боргу суду не подано.  

Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -     

ПОСТАНОВИВ:

          Позов Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції смт. Летичів до Коопзаготпрому Летичівського районного споживчого товариства смт. Летичів про стягнення 16551,26 грн. заборгованості задоволити.

          Стягнути з Коопзаготпрому Летичівського районного споживчого товариства смт. Летичів, вул. 50-річчя Жовтня,14 (код ЄДРПОУ 01786801) на користь Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції смт. Летичів, вул. 50-річчя Жовтня,16 (код ЄДРПОУ 33910939) 16551,26 грн. (шістнадцять тисяч п'ятсот п'ятдесят одна гривня 26 коп.) заборгованості по податку з доходів фізичних осіб

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.          

Суддя                                                                                          

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення15.11.2007
Оприлюднено27.11.2007
Номер документу1143361
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/7025-а

Постанова від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні