Рішення
від 13.10.2023 по справі 553/380/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

13.10.2023

Ленінський районний суд м.Полтави

Справа № 553/380/23

Провадження № 2-а/553/46/2023

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 жовтня 2023 року м.Полтава

Ленінський районний суд м.Полтави у складі головуючого судді Високих М.С., з участю секретаря судового засідання Зубань Н.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Полтаві справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Національної поліції України Департаменту патрульної поліції Управління безпеки дорожнього руху, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» про визнання протиправними та скасування постанов суб`єкта владних повноважень у справах про притягнення особи до адміністративної відповідальності,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулась до суду із згаданим позовом, в якому прохає визнати протиправними та скасувати постанови Національної поліції України Департаменту патрульної поліції Управління безпеки дорожнього руху від 09.10.2021 серії 1АВ №02890144, від 01.10.2021 серії 1АВ №02741689, від 04.10.2021 серії 1АВ № 02804402, від 08.10.2021 серії 1АВ №02874032, від 12.10.2021 серії 1АВ №02939175, від 21.09.2021 серії 1АВ №02545185 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.122 КУпАП.

Заявлені вимоги вмотивовані тим, що за вказаними вище постановами позивача притягнуто до відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП. За змістом постанов правопорушення були вчинені 09.10.2021, 01.10.2021, 04.10.2021, 08.10.2021, 12.10.2021, 21.09.2021 під час керування транспортними засобами БОГДАН А-09202,д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 , які на праві власності належать ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ»,директором якоїє ОСОБА_1 . Разом з тим, за твердженням позивача, на підставі договорів оренди транспортні засоби БОГДАН А-09202,д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20«Эталон»,д.н.з. НОМЕР_2 були передані у користування ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» про що до Єдиного державного реєстру транспортних засобів було внесено відомості про належного користувача. Позивач жодного разу особисто не експлуатувала зазначені вище транспортні засоби, вважає що постанови про накладення адміністративних стягнень є протиправними та підлягають скасуванню, тому звернулася до суду із згаданим позовом.

Ухвалою суду від 11.04.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

01.05.2023 представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву, в якому остання прохає відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.

16.05.2023 представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якому він прохає відхилити доводи Департаменту патрульної поліції, викладені у відзиві та врахувати обставини викладені ним у відповіді на відзив.

29.05.2023 від представника Департаменту патрульної поліції надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких вона прохала відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 15.09.2023 залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009».

Будучи належним чином повідомленими про час і місце розгляду справи, сторони, представник позивача, представник третьої особи до суду не прибули. Представник позивача надав заяву в якій прохав проводити розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представник відповідача надала до суду клопотання в якому прохала закінчити розгляд справи без її участі.

У відповідності до ч.4 ст.229 КАС України, у зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд всебічно, повно та об`єктивно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті на предмет їх належності, допустимості, достовірності у їх сукупності, приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 5 КАС України кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним та неупередженим судом.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України орган державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб передбачений Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що 09.10.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02890144 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 09.10.2021о 11год 16хв заадресою м.Полтава вул.Великотирнівська,19,зафіксовано транспортнийзасіб БОГДАНА-09202,д.н.з. НОМЕР_1 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 24 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

01.10.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02741689 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 26.09.2021о 8год 50хв заадресою м.Полтава,вул.Великотирнівська,19,зафіксовано транспортнийзасіб БОГДАНА-09202,д.н.з. НОМЕР_1 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 27 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

04.10.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02804402 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 26.09.2021о 11год.45хв.за адресоюм.Полтава,вул.Великотирнівська,19,зафіксовано транспортнийзасіб БОГДАНА-09202,д.н.з. НОМЕР_1 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 24 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

08.10.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02874032 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 08.10.2021о 08год.55хв.за адресоюм.Полтава,вул.Великотирнівська,19,зафіксовано транспортнийзасіб БОГДАНА-09202,д.н.з. НОМЕР_1 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 32 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

12.10.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02939175 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 12.10.2021о 21год 30хв заадресою М22Полтава-Олександрія30+459,зафіксовано транспортнийзасіб БАЗА079.20«Эталон»,д.н.з. НОМЕР_2 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 31 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

21.09.2021 Департаментом патрульної поліції винесена постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії 1АВ №02545185 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.

Відповідно до вищевказаної постанови, 21.09.2021о 21год.34хв.за адресоюМ22Полтава Олександрія 30+459,зафіксовано транспортнийзасіб БАЗА079.20«Эталон»,д.н.з. НОМЕР_2 ,особа якакерувала транспортнимзасобом,перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортного засобу на 30 км/год, чим порушила пункт 12.9. (б) Правил дорожнього руху.

Згідно наказу №1/2012 від 27.01.2012 ОСОБА_1 приступила до виконання обов`язків директора ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ» з 27.01.2012.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців основним видом економічної діяльності ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ» є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 05.10.2013 власником транспортного засобу марки: БОГДАН, модель: А-09202, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_3 , колір: жовтий, рік випуску: 2007, реєстраційний номер НОМЕР_1 є ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ».

03.10.2018 між ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ» та ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» укладено договір оренди майна, згідно умов якого ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» передано в тимчасове володіння та користування автомобіль БОГДАН А-09202 НОМЕР_1 , рік випуску 2007, жовтий, номер шасі НОМЕР_4 , терміном до 03.10.2023.

19.02.2020 ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» було проведено державну реєстрацію тимчасового користування транспортним засобом марки: Богдан, модель: А-09202, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_3 , колір: жовтий, реєстраційний номер: НОМЕР_1 ., про що було видано тимчасовий реєстраційний талон №041960. Зазначений тимчасовий реєстраційний талон містить інформацію про те, що ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» не є власником зазначеного транспортного засобу, а тимчасовий реєстраційний талон дійсний до 18.02.2025.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 29.12.2012 власником транспортного засобу марки: БАЗ, модель: А079.20 ЭТАЛОН, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_5 , колір: білий, рік випуску: 2006, реєстраційний номер НОМЕР_2 є ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ».

10.07.2015 між ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ» та ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» укладено договір оренди майна, згідно умов якого ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» передано в тимчасове володіння та користування автомобіль БАЗ А079.20, 2006 р.в., НОМЕР_2 , білий колір, номер шасі НОМЕР_5 , терміном до 10.07.2025.

09.04.2021 року ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» було проведено державну реєстрацію тимчасового користування транспортним засобом марки: БАЗ, модель: А079.20 ЭТАЛОН, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_5 , колір: білий, реєстраційний номер: НОМЕР_2 , про що було видано тимчасовий реєстраційний талон №004507. Зазначений тимчасовий реєстраційний талон містить інформацію про те, що ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» не є власником зазначеного транспортного засобу, а тимчасовий реєстраційний талон дійсний до 08.04.2026.

Згідно відповіді ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» від 14.09.2022 за вих. №28, наданої на запит ОСОБА_1 , встановлено, що наказом №12 від 11.01.2019 транспортний засіб БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 з 12.01.2019 був закріплений за водієм ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» ОСОБА_2 . Наказом №6-п 11.01.2019 ОСОБА_2 було прийнято на роботу до ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» на посаду водія за сумісництвом з 12.01.2019 та в подальшому згідно наказу №2403-01/22-з від 24.03.2022 звільнено з роботи з посади водія за власним бажанням. Увесь час перебування ОСОБА_2 у трудових відносинах з ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» експлуатація зазначеного вище транспортного засобу здійснювалася виключно ним.

Також встановлено, що транспортний засіб БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 згідно наказу №52 від 30.06.2016 з 01.07.2016 був закріплений за водієм ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» ОСОБА_3 , а з 07.07.2021 ще за одним водієм ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» ОСОБА_4 згідно наказу №47 від 06.07.2021. Наказом №48-п від 30.06.2016 з 01.07.2016 ОСОБА_3 було прийнято на роботу на посаду водія за основним місцем роботи і в подальшому звільнено з роботи з посади водія за власним бажанням з 14.02.2022 згідно наказу №1402/22-з від 14.02.2022. Наказом №36-п від 06.07.2021 з 07.07.2021 ОСОБА_4 було прийнято на роботу на посаду водія за сумісництвом і в подальшому звільнено з роботи з посади водія за власним бажанням 28.02.2022 згідно наказу №802-02/22-з від 28.02.2022.

Увесь час перебування ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у трудових відносинах з ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» експлуатація зазначеного вище транспортного засобу здійснювалася виключно цими особами.

Порядок дорожнього руху на території України відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про дорожній рух», учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватися вимог цього Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Частиною першою статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст.33КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбаченістаттею 132-2цього Кодексу, та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису). Особливості накладення стягнення при розгляді справ без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюютьсястаттями 279-1-279-8цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст.279-1 КУпАП у разі якщо адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовано в автоматичному режимі або якщо порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, а також у разі необхідності - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлює відповідальну особу, зазначену участині першій статті 14-2цього Кодексу.

За запитом посадових осіб уповноважених підрозділів Національної поліції, інспекторів з паркування у письмовій або електронній формі (у тому числі за умови ідентифікації цих посадових осіб за допомогою кваліфікованого електронного підпису) відповідні органи (підрозділи) Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України зобов`язані надавати відомості про належного користувача транспортного засобу, фізичну особу, керівника юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, особу, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи, з обов`язковим дотриманнямЗакону України"Про захист персональних даних".

Згідно з ч. 1 ст. 14-2 КУпАП, адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Згідно з п. 2 Порядку внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого постановою КМУ № 1197 від 14.11.2018 (який діяв до 13.01.2023 року) належний користувач - фізична особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, а також керівник юридичної особи - лізингоодержувача (особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи - лізингоодержувача) або працівник, визначений керівником юридичної особи, яка є власником транспортного засобу або отримала в установлений законодавством спосіб право користуватися ним, які в разі внесення щодо них відомостей до Реєстру, відповідно до статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення несуть відповідальність за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).

Відповідно до статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з статтею 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.

Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Статтею 283 КУпАП встановлено, що постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), крім даних, визначених частинами другою і третьою цієї статті, повинна містити відомості про адресу веб-сайту в мережі Інтернет, на якому особа може ознайомитися із зображенням чи відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення, ідентифікатор для доступу до зазначеної інформації та порядок звільнення від адміністративної відповідальності.

Згідно з пунктом 1 статті 247 КУпАП України, обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення.

Вирішуючи питання про наявність в діях позивача ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП, суд виходить з наступного.

За змістом ст. 122 КУпАП суб`єктом правопорушення в цій статті є особа, яка керувала транспортним засобом у момент вчинення правопорушення, а в разі вчинення передбачених частинами першою - четвертоюцієї статті правопорушень у виді перевищення обмеження швидкості руху транспортних засобів, проїзду на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху, порушення правил зупинки, стоянки, а також установленої для транспортних засобів заборони рухатися смугою для маршрутних транспортних засобів, тротуарами чи пішохідними доріжками, виїзду на смугу зустрічного руху, якщо зазначене правопорушення зафіксовано в автоматичному режимі, а також у разі порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів, якщо зазначене правопорушення зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), - відповідальна особа, зазначена участині першійстатті 14-2цього Кодексу, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України. У разі внесення змін до постанови про накладення адміністративного стягнення з підстав, встановлених абзацом третім частини першої статті 279-3цього Кодексу, суб`єктом цього правопорушення може бути особа, яка керувала транспортним засобом у момент вчинення правопорушення, зафіксованого в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису).

Отже, відомості про суб`єкта правопорушення є визначальними для висновку про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення.

Згідно статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі письмових, речових і електронних доказів, висновків експертів, показів свідків.

Частинами 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею78 КАС України.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В даному випадку суд погоджується з доводами позивача про те, що вона не є суб`єктом даного адміністративного правопорушення та не повинна нести адміністративну відповідальність за ч. 1 ст. 122 КУпАП, з огляду на наступне.

Згідно інформації, яка міститься в матеріалах справи, ОСОБА_1 , як керівник ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ», жодного разу особисто не експлуатувала транспортні засоби БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 , а отже не вчиняла вказане адміністративне правопорушення, оскільки в момент його вчинення не перебувала за кермом вищевказаних транспортних засобів.

Як вже було встановлено, ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ», директором якого є позивач ОСОБА_1 , дійсно є власником транспортних засобів БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 .

Також було встановлено, що 03.10.2018 та 10.07.2015 між ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ» та ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» було укладено договори оренди, якими передано в користування ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» транспортні засоби БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 і 19.02.2020 та 09.04.2021 було проведено державну реєстрацію права тимчасового користування транспортними засобами та отримано тимчасові реєстраційні талони, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортними засобами.

Пунктом 16 Постанови КМУ №1388 від 07.09.1998 року «Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок» передбачено, що за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.

У разі коли реєстрація (перереєстрація) транспортного засобу здійснена після 1 січня 2013 р., звернення власника транспортного засобу - фізичної особи про видачу тимчасового реєстраційного талона у зв`язку з наданням права керування таким засобом іншій фізичній особі може здійснюватися в електронній формі через офіційний веб-сайт Головного сервісного центру МВС.

У графі талона "Особливі відмітки" робиться запис "Дійсний до


20__ р. за наявності свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного паспорта) серії ___ №
".

Копія документа, що підтверджує право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, додається до матеріалів, що необхідні для оформлення тимчасового реєстраційного талона.

Зазначене також кореспондується в пункті 6.3 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них за №379 від 01.08.2010 року, яким передбачено, що якщо власник ТЗ передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження ТЗ іншій фізичній або юридичній особі (особам), то їм за письмовою заявою (додатки 1 і 2), поданою ними особисто або уповноваженим представником (за винятком випадків, коли в Центрі наявна інформація про анулювання таких повноважень), працівниками Центру оформляється і видається тимчасовий реєстраційний талон на період дії документа, який підтверджує право користування і (або) розпорядження ТЗ.

При цьому в графі "Особливі відмітки" тимчасового реєстраційного талона робиться запис "Дійсний до _____20__року за наявності свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта) серії ___N


". Копія документа, який підтверджує право користування і (або) розпорядження ТЗ, долучається працівниками Центру до матеріалів видачі тимчасового реєстраційного талона.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 року №1197 (яка діяла до 13.01.2023 року) затверджено Порядок внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, відповідно до пунктів 3, 21 яких підставами для внесення до Реєстру відомостей про належного користувача є: визначення належного користувача безпосередньо власником транспортного засобу у зв`язку з передачею фізичній особі транспортного засобу в користування; визначення керівником юридичної особи, яка є власником транспортного засобу або отримала в установлений законодавством спосіб право користуватися ним, свого працівника належним користувачем; оформлення на фізичну особу нотаріально посвідченої довіреності на право користування транспортним засобом; користування фізичною особою транспортним засобом на підставі договору оренди (найму, позички); користування фізичною або юридичною особою транспортним засобом на підставі договору фінансового або оперативного лізингу; оформлення на фізичну особу, щодо якої вносяться відомості як про належного користувача, тимчасового реєстраційного талона. Внесення до Реєстру відомостей про належного користувача, якого визначив безпосередньо власник транспортного засобу, здійснюється у сервісному центрі МВС у присутності власника транспортного засобу (його представника за довіреністю) та належного користувача.

Як вбачається з матеріалів справи, 19.02.2020 було проведено державну реєстрацію тимчасового користування транспортним засобом БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 , що підтверджується тимчасовим реєстраційним талоном № НОМЕР_6 , відповідно до якого ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» має право користування транспортним засобом: марка: Богдан, модель: А-09202, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_3 , колір: жовтий, реєстраційний номер: НОМЕР_1 . Зазначений тимчасовий реєстраційний талон містить інформацію, що ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» не є власником зазначеного транспортного засобу, а тимчасовий реєстраційний талон дійсний до 18.02.2025.

Крім того, згідно тимчасового реєстраційного талону №004507, виданого 09.04.2021, проведено державну реєстрацію тимчасового користування ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» транспортним засобом марки: БАЗ, модель: А079.20 ЭТАЛОН, тип: автобус, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_5 , колір: білий, реєстраційний номер: НОМЕР_2 . Зазначений тимчасовий реєстраційний талон містить інформацію, що ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» не є власником зазначеного транспортного засобу, а тимчасовий реєстраційний талон дійсний до 08.04.2026.

Враховуючи неведене, суд приходить до висновку що позивачем належним чином доведено, що ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ», передало в тимчасове користування ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» транспортні засоби БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 .

Відповідно до ст.14-2 КУпАП, адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Відповідно доп.4Порядку функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, посадові особи Національної поліції, уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, використовують під час винесення постанов про накладення адміністративного стягнення інформаційні файли, які разом з винесеними постановами передаються до системи, для подальшого формування масиву даних Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, тобто упорядковану сукупність визначених законодавством у сфері технічного регулювання та стандартизації фактичних даних з результатами фіксації (фотознімки або відеозаписи) технічними засобами (приладами контролю) події, що містить ознаки адміністративного правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, та метаданих до них, сформована зазначеними технічними засобами (приладами контролю), захищена з використанням кваліфікованого електронного підпису та структуровані дані, які містять відомості про подію, зафіксовану за допомогою технічних засобів (приладів контролю), характеристики зафіксованого транспортного засобу, необхідні для його ідентифікації, параметри функціонування технічних засобів (приладів контролю), а також інші дані, необхідні для обліку, пошуку, оцінки та управління такими відомостями.

Таким чином, під час розгляду справи посадова особа Національної поліції використовує, зокрема, відомості з Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Відповідачем, в порушення вимог статті 77 КАС України, не спростовано доводів позивача, про те що на момент винесення оскаржуваних постанов до Єдиного державного реєстру транспортних засобів були внесені відомості про тимчасове користування транспортними засобами БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 та БАЗ А079.20 «Эталон», д.н.з. НОМЕР_2 ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009».

Таким чином, суд приходить до висновку, що ТОВ «ЛЮКС-ПОЛТАВА 2009» починаючи з 19.02. 2020 є належним користувачем транспортного засобу БОГДАН А-09202, д.н.з. НОМЕР_1 , а з 09.04. 2021 є належним користувачем транспортного засобу БАЗ А079.20«Эталон»,д.н.з. НОМЕР_2 ,тобто євідповідальними особамив розумінністатті 14-2КУпАП, у зв`язку з чим позивач ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративних правопорушень, які мали місце 09.10.2021, 01.10.2021, 04.10.2021, 08.10.2021, 12.10.2021, 21.09.2021, а тому в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП.

Відповідно до ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги в частині скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення та закриття провадження в адміністративній справі слід задовольнити.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань останнього, на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 3220,80 грн.

Керуючись ст.ст.139, 241-246,255,286,293-295 КАС України, суд,

у х в а л и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Скасувати постанови Національної поліції України Департаменту патрульної поліції Управління безпеки дорожнього руху серії 1АВ №02890144 від 09.10.2021, серії 1АВ №02741689 від 01.10.2021, серії 1АВ №02804402 від 04.10.2021, серії 1АВ №02874032 від 08.10.2021, серії 1АВ №02939175 від 12.10.2021, серії 1АВ №02545185 від 21.09.2021 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП, а провадження у справах закрити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Національної поліції України Департаменту патрульної поліції Управління безпеки дорожнього руху понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 3220,80 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повне ім`я позивача:ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_7 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 . Повне найменування відповідача: Повне найменування третьої особи: Національна поліція України Департамент патрульної поліції Управління безпеки дорожнього руху, код ЄДРПОУ 37993783, адреса: 03048, м. Київ, вул. Федорова Ернста, 3. Товариство з обмеженою відповідальністю «Люкс-Полтава 2009», ЗКПО: 36396447, адреса: 36023, м. Полтава, вул. Красіна, 114, корп. 2, кв. 79.

Суддя

Ленінського районного суду м.Полтави М.С. Високих

СудЛенінський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення13.10.2023
Оприлюднено25.10.2023
Номер документу114347691
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —553/380/23

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Високих М. С.

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Високих М. С.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Високих М. С.

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Тимчук Р. І.

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Високих М. С.

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Високих М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні