Справа № 308/17018/23
3/308/8088/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 жовтня 2023 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Шумило Н.Б., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенка І.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Свалява, Закарпатська область, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 20.05.1999, орган, що видав: Свалявський РВ УМВС України в Закарпатській області, РНОКПП НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
Управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці на постійній основі здійснюються перевірочні заходи щодо дотримання вимог законодавства України під час ввезення на митну територію України гуманітарних вантажів.
Проведеною перевіркою з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 21.01.2023 на митний пост «Ужгород-автомобільний» Закарпатської митниці по вантажному напрямку «в`їзд в Україну» прибув вантажний транспортний засіб р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , під керуванням громадянина України ОСОБА_1 . Вказаним транспортним засобом на митну територію України переміщувався легковий автомобіль марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску.
До митного контролю ОСОБА_1 було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій вищевказаний транспортний засіб марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, ним заявлений як гуманітарна допомога та клопотання ГО «Кам`янського штабу Національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» від 12.01.2023 №00169 про сприяння безперешкодного перетину митного кордону вищевказаним транспортним засобом та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відправником гуманітарного вантажу виступає Волонтери Чехії, а отримувачем є Громадська організація «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО», для потреб ЗСУ, код ЄДРПОУ 39582708 (Україна, 51905, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, Південний район, вул. Брестська, буд. 39). Фактичне місце розвантаження гуманітарного вантажу зазначено: Україна, 51905, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, Південний район, вул. Брестська, буд. 39.
28.06.2023 митницею на адресу ГО «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» направлений лист від №7.7-20-03/17/4790 з метою перевірки отримання вищевказаного транспортного засобу.
Листом від 19.07.2023 №44 ГО «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» повідомило Закарпатську митницю, що з моменту російського вторгнення в Україну жодного разу не співпрацював та не надсилав жодного листа до Закарпатської митниці з питань перетину та проходження митного контролю, шляхом ввезення будь-яких автотранспортних засобів, як гуманітарна допомога.
На виклик в митницю для з`ясування всіх обставин ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.
Таким чином, ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України гуманітарний вантаж транспортний засіб «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів підроблених документів та таких, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару.
За даним фактом співробітниками Закарпатської митниці Держмитслужби відносно ОСОБА_1 було складено протокол №0919/30500/23 від 31.08.2023 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Особа, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенко І.І. у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України згідно з санкцією статті.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Суддею встановлено, що 21.01.2023 на митний пост «Ужгород-автомобільний» Закарпатської митниці по вантажному напрямку «в`їзд в Україну» прибув вантажний транспортний засіб р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , під керуванням ОСОБА_1 . Вказаним транспортним засобом на митну територію України переміщувався легковий автомобіль марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску. До митного контролю ОСОБА_1 було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій вищевказаний транспортний засіб марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, ним заявлений як гуманітарна допомога та клопотання ГО «Кам`янського штабу Національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» від 12.01.2023 №00169 про сприяння безперешкодного перетину митного кордону вищевказаним транспортним засобом та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відправником гуманітарного вантажу виступає Волонтери Чехії, а отримувачем є Громадська організація «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО», для потреб ЗСУ. 28.06.2023 митницею на адресу ГО «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» направлений лист від №7.7-20-03/17/4790 з метою перевірки отримання вищевказаного транспортного засобу. Листом від 19.07.2023 №44 ГО «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» повідомило Закарпатську митницю, що з моменту російського вторгнення в Україну жодного разу не співпрацював та не надсилав жодного листа до Закарпатської митниці з питань перетину та проходження митного контролю, шляхом ввезення будь-яких автотранспортних засобів, як гуманітарна допомога.
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Аналізуючи норми ч. 1 ст. 458МК України та відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, суб`єктивна сторона даного правопорушення, виражається як у формі умислу, так і у формі необережності, тобто відповідальність за ст. 483МК України настає як за переміщення (умисне або необережне), так і за дії, спрямовані на переміщення (умисний замах шляхом вчинення активних дій) товарів через митний кордон України.
Для кваліфікації дій за ч. 1 ст. 483МК України не мають значення мотив і мета їх вчинення, а також те чи настали від цього шкідливі наслідки.
Як роз`яснено у п. п. 5, 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Просудову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 №8 (зі змінами), незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Факт митного правопорушення підтверджується:
даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0919/30500/23 від 31.08.2023;
декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, згідно з якою транспортний засіб марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, заявлений ОСОБА_1 як гуманітарна допомога, де відправником гуманітарного вантажу виступає ОСОБА_2 , а отримувачем Громадська організація «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО», для потреб ЗСУ;
клопотанням ГО «Кам`янського штабу Національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» від 12.01.2023 №00169 про сприяння безперешкодного перетину митного кордону вищевказаним транспортним засобом та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу;
витягом з ПК «АСМО «Інспектор»;
листом ГО «Кам`янський штаб національного захисту ветеранів, інвалідів та членів сімей загиблих бійців АТО» від 19.07.2023 №44, згідно з яким даною громадською організацією повідомлено Закарпатську митницю, що з моменту російського вторгнення в Україну жодного разу не співпрацював та не надсилав жодного листа до Закарпатської митниці з питань перетину та проходження митного контролю, шляхом ввезення будь-яких автотранспортних засобів, як гуманітарна допомога;
доповідною запискою старшого державного інспектора оперативного відділу №1 УБК та ПМП Ладомиряка Є. від 31.08.2023.
Таким чином, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні митного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, тобто останній перемістив через митний кордон України гуманітарний вантаж транспортний засіб «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів підроблених документів та таких, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя приймає до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Згідно з інформацією, отриманою з мережі Інтернет (сайт: www.mobile.de), вартість аналогічного/подібного транспортного засобу «NISSAN» моделі «TERRANO», 1997 року випуску становить 6500 євро, що станом на 21.01.2023 згідно з курсом НБУ складало 256889,75 грн.
Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини і майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах встановлених санкцією ч. 1 ст. 483 МК України, а саме: штраф в розмірі 100 відсотків вартості товару безпосереднього предмету порушення митних правил (транспортного засобу) з конфіскацією цього товару (згідно з протоколом про порушення митних правил не вилучався у зв`язку з відсутністю).
Відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України«Про судовийзбір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн.
Керуючись ст. ст. 380, 465, 483 МК України, ст. ст. 40-1,283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 256 889 (двісті п`ятдесят шість тисяч вісімсот вісімдесят дев`ять) гривень 75 коп., з конфіскації в дохід держави товару, який є безпосереднім предметом порушення митних правил автомобіль марки «NISSAN» моделі «TERRANO», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_5 , 1997 року випуску, 2664 см3, дизель, код згідно з УКТЗЕД 8703.
Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області Н.Б. Шумило
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114350811 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні