ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2023 року Справа № 925/1252/23
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Васяновича А.В., розглянувши у письмовому провадженні справу
за позовом Державної екологічної інспекції у Чернігівській області,
м. Чернігів
до товариства з обмеженою відповідальністю
АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ, м. Золотоноша, Золотоніського району,
Черкаської області
про стягнення 1 242 грн. 13 коп.,
без повідомлення (виклику) учасників справи
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Черкаської області звернулась з позовом Державна екологічна інспекція у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ про стягнення з відповідача 1 242 грн. 13 коп. шкоди, заподіяної державі внаслідок забруднення земель.
Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 20 вересня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
У визначені законом строки клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило.
Відповідач відзиву на позов суду не надав.
Ухвалу суду про відкриття провадження відповідач отримав 28 вересня 2023 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи з наступного:
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено господарським судом під час її розгляду, Державна екологічна інспекція у Чернігівській області (далі - Інспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів на території Чернігівської області та діє відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Чернігівській області від 02 лютого 2021 року №56 (у редакції, що діяла на момент виявлення правопорушення).
У відповідності до п. 2 розділу II Положення Інспекція здійснює нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, в тому числі про охорону земель тощо.
Згідно із ст. 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема, про використання та охорону земель.
Так, в період з 02 вересня 2021 року по 13 вересня 2021 року старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області Крихтою Ю.М., державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області Михайловим І.А, Тромбачем А. А, Йовенко І.О., та Ребенок Н.В., за участі директора виконавчого суб`єкта господарювання Лесняка В.Я. проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Чернігівській області від 28 серпня 2021 року №685, наплавлення від 30 серпня 2021 року №596.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 13 вересня 2021 року за № 148/05.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі Закон).
Відповідно до ст. 2 цього Закону, його дія поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища (визначення, наведене у ст. 1 Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому.
Підставою для здійснення перевірки є план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції у Чернігівській області на 2021 рік.
В акті від 13 вересня 2021 року Інспекцією зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ здійснює свою діяльність на підставі статуту, затвердженого рішенням єдиного учасника товариства (рішення № 02/04/01 від 08 квітня 2020 року).
Зокрема, відповідач здійснює виробничу діяльність з розведення та забою свійської птиці (бройлер) на території Чернігівського району (колишнього Менського району) Чернігівської області.
Для здійснення господарської діяльності підприємством, серед іншого, використовуються виробничі потужності по провулку Гагаріна, буд 2 (колишня вул. Гагаріна 2-Г/1) в смт Березна Чернігівського району Чернігівської області, а саме: гарячий цех (забій птиці), цех чистої обробки, камера охолодження, пересувна водогрійка на дизельному пальному.
Користування вищевказаним майновим комплексом здійснюється відповідачем на підставі договору оренди №01/06/20 від 29 червня 2020 року укладеного з ТОВ ЩАСЛИВЕ КУРЧА. Строк дії договору до 31 грудня 2021 року.
Користування обладнанням, встановленим на вищезазначеному майновому комплексі здійснюється відповідачем на підставі договору оренди обладнання № 30/06/20-0 від 30 червня 2020 року укладеного з ТОВ ЩАСЛИВЕ КУРЧА. Строк дії договору до 31 грудня 2021 року.
Користування земельною ділянкою загальною площею 0,6235 га, у тому числі під сільськогосподарськими та іншими будівлями та дворами, по пров. Гагаріна, буд. 2 у смт Березна Чернігівського району Чернігівської області здійснюється на підставі договору оренди землі укладеного ТОВ ЩАСЛИВЕ КУРЧА з Березнянською селищною радою від 09 квітня 2021 року. Земельна ділянка за кадастровим номером 7423055300:06:000:0015; категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; цільове призначення земельної ділянки: 01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення; строк дії договору оренди 7 років.
В ході перевірки, при огляді території забійного цеху по пров. Гагаріна, буд. 2 у смт Березна (на земельній ділянці за кадастровим номером 7423055300:06:000:0015) було виявлено часткове забруднення та псування земель шляхом розміщення мішків, в яких знаходяться відходи тваринного походження (пір`я курей після термічної обробки та миття), що є порушенням ст. 96 Земельного кодексу України, ст. 35 Закону України Про охорону земель.
Опис виявленого порушення вимог законодавства за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) зазначено в акті перевірки на стр.15 (п.12).
Акт перевірки підписано керівником суб`єкта господарювання ОСОБА_1 .
Загальна площа забрудненої відходами тваринного походження земельної ділянки становить 219,37 м2 (земельна ділянка №1: ширина - 3,5 м, довжина - 10,8 м; земельна ділянка №2: ширина - 6,7 м, довжина - 27,1 м), заміри проведено п`ятдесяти метровою мірною стрічкою (дата повірки 1 кв. 2021 року), яка є власністю Державної екологічної інспекції у Чернігівській області.
У ході перевірки відділом інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції у Чернігівській області було проведено відбір проб ґрунту (акт відбору проб ґрунтів від 09 вересня 2021 року №22/09-21) для проведення досліджень.
Про відбір проб ґрунту для проведення досліджень зазначено в акті перевірки на стр. 6.
Перевіркою встановлено факт перевищення нормативних показників вмісту: амоній (обмінний) у перерахунку на амоній, нітрати, у перерахунку на нітрати, органічні речовини, що екстрагуються петролейним ефіром, що призвело до забруднення земельної ділянки і є порушенням вимог ст. ст. 35, 46 Закону України Про охорону земель, ст. 96 Земельного кодексу України та ст. 52 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища (протокол вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів від 29 вересня 2021 року № 22/09-21 (а.с. 44).
22 вересня 2021 року Інспекцією подано запит №12/3247 до Управління у Чернігівському районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області щодо забрудненої земельної ділянки з кадастровим номером 7423055300:06:000:0015, стосовно інформації про власника (користувача) визначеної земельної ділянки, категорії земель, її цільового (функціонального) призначення, віднесення до земель комунальної чи державної власності, приналежності до ділянки особливо цінних земель, нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 1 м2.
Згідно листа Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області №8-25-0.2-3800/2-21 від 28 вересня 2021 року за інформацією наданою структурним підрозділом у Менському районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області вище зазначена земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення комунальної власності; цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, вид угідь - під господарськими будівлями і дворами; не належить до особливо цінних груп ґрунтів.
Згідно інформації, яка надійшла в порядку взаємодії з реєстру речових прав на вище зазначену земельну ділянку зареєстровано право оренди за ТОВ ЩАСЛИВЕ КУРЧА (код ЄДРПОУ 42610661) від 09 квітня 2021 року.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 площею 0,6235 га становить 12 836,79 грн.
За наслідками виявлених порушень вимог природоохоронного законодавства Інспекцією зроблено розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі в результаті забруднення земель ТОВ АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ, згідно Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 27 жовтня 1997 року №171 (далі - Методика), а також із врахуванням інформації, наданої підрозділом Держгеокадастру.
Значення показників по забрудненій ділянці в розрахунку розміру шкоди зведено в таблицю і розраховано згідно формули (1) Методики.
Так, відповідно до Розрахунку від 15 грудня 2021 року загальний розмір шкоди, заподіяної державі в результаті забруднення земель на земельній ділянці з кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 на землях сільськогосподарського призначення комунальної власності відповідачем складає 1 242,13 грн.
14 вересня 2021 року з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, у відповідності до ст. 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища, ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта перевірки та результатів проведених досліджень складу та властивостей ґрунтів, Інспекцією видано припис №148/05, який прийнято до виконання директором виконавчим ТОВ АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ ОСОБА_1 , про що свідчить його особистий підпис на приписі та гербова печатка товариства відповідно.
У приписі викладено вимогу забезпечити проведення робіт з рекультивації забрудненої земельної ділянки за кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 по АДРЕСА_1 в термін до 01 жовтня 2021 року.
Відповідь на припис Державною екологічною інспекцією у Чернігівській області отримано 04 лютого 2022 року.
Згідно листа ТОВ АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ від 02 лютого 2022 року №5, відповідачем проведено роботи з рекультивації забрудненої земельної ділянки з кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 по АДРЕСА_1 .
23 грудня 2021 року з метою досудового врегулювання спору Інспекцією на адресу відповідача було направлено претензію №15/4467 щодо сплати шкоди заподіяної державі в результаті забруднення земель відходами тваринного походження в сумі 1 242,13 грн.
Відповідну претензію було отримано відповідачем, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 43).
Однак, відповідачем шкоду в добровільному порядку не відшкодовано.
Також за результатом виявлених порушень до адміністративної відповідальності за ст. 52 КУпАП Псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель притягнуто начальника забійного цеху ТОВ АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ ОСОБА_2 , який допустив псування та забруднення земель неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами, а саме: часткове забруднення та псування земель на земельній ділянці за кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 шляхом розміщення мішків, в яких знаходились відходи тваринного походження (пір`я курей після термічної обробки та миття) по АДРЕСА_1 .
13 вересня 2021 року старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області Крихтою Ю.М. прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення №112/12 відносно ОСОБА_3 .
Штраф у сумі 1 700,00 грн. сплачено в добровільному порядку 18 жовтня 2021 року.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем не було відшкодовано шкоду, завдану державі в результаті забруднення земель на земельній ділянці з кадастровим номером 7423055300:06:000:0015 в добровільному порядку, позивач звернувся до сулу за захистом прав і охоронюваних законом інтересів.
Згідно ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.
Окрім того, відповідно до вимог ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов`язком держави.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Згідно з ст. 96 ЗК України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля.
Відповідно до ст. 187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Відповідно до ст. 211 Земельного Кодексу України громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність за псування земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами.
Відповідно до ст. 35 Закону України Про охорону земель власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; забезпечувати захист земель від пожеж, ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур`янами, чагарниками і дрібноліссям; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.
Статтею 45 Закону України Про охорону земель встановлено, що господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад установлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.
Згідно із ст. 46 Закону України Про охорону земель розміщення, збирання, зберігання, оброблення, утилізація та видалення, знешкодження і захоронення відходів здійснюються відповідно до вимог Закону України Про відходи.
Статтею 33 Закону України Про відходи (у редакції Закону на момент проведення перевірки) забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об`єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини.
Згідно із ст. 66 Конституції України кожен зобов`язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.
Обов`язок відповідача відшкодувати шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища встановлено нормами чинного законодавства України.
Статтею 56 Закону України Про охорону земель передбачено, що юридичні і фізичні особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом.
Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.
Частина 1 статті 41 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища вказує, що економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавством про охорону навколишнього природного середовища.
Приписами ч. 1 та ч. 4 ст. 68 вищевказаного Закону встановлено, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Згідно ч. 1 ст. 69 вказаного Закону, шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Підставою деліктної відповідальності є протиправне шкідливе винне діяння особи, яка завдала шкоду. Для відшкодування завданої шкоди необхідно довести такі факти як неправомірність поведінки особи, ї вина; наявність шкоди; причинний зв`язок між протиправною поведінкою та заподіяною шкодою.
У діях відповідача наявні усі елементи складу правопорушення.
Протиправна поведінка відповідача полягає у забрудненні земельної ділянки внаслідок провадження господарської діяльності, а саме: допущення забруднення земельної ділянки шляхом розміщення великих мішків, в яких знаходились відходи тваринного походження, що підтверджується актом перевірки №148/05, протоколом вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів №22/09-21, приписом №148/05, постановою про накладення адміністративного стягнення на посадову особу відповідача №112/12.
Наявна шкода, яка обрахована позивачем у відповідності до п. 4.6 Методики і має матеріальний вимір.
Також наявний причинний зв`язок між протиправною поведінкою відповідача і завданою шкодою.
Відповідно до приписів природоохоронного законодавства та виходячи з вищенаведеного, суд дійшов висновку, що наявні всі підстави для притягнення до відповідальності відповідача та відшкодування ним шкоди, спричиненої забрудненням земельних ресурсів відходами.
Загальне положення про цивільно-правову відповідальність за завдання позадоговірної шкоди визначено у ст. 1166 ЦК України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини (ч. 2 ст. 1166 ЦК України).
Як у випадках порушення зобов`язання за договором, так і за зобов`язанням, що виникає внаслідок заподіяння шкоди, цивільне законодавство (статті 614 та 1166 ЦК України) передбачає презумпцію вини правопорушника.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Стандарт доказування вірогідності доказів, на відміну від достатності доказів, підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач. Тобто, з введенням в дію нового стандарту доказування необхідним є не надати достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надати їх саме ту кількість, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу.
Відповідно до статті 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються скоріше були (мали місце), аніж не були.
Верховний Суд в ході касаційного перегляду судових рішень неодноразово звертався загалом до категорії стандарту доказування та відзначав, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Цей принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони. Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний (постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 02.10.2018 у справі № 910/18036/17, від 23.10.2019 у справі № 917/1307/18, від 18.11.2019 у справі № 902/761/18, від 04.12.2019 у справі № 917/2101/17).
Аналогічний стандарт доказування застосовано Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 18 березня 2020 року у справі №129/1033/13-ц (провадження № 14-400цс19).
Під час розгляду справи відповідач не спростував доводи позивача стосовно того, що саме він був фактичним користувачем земельної ділянки та з його вини заподіяно шкоду.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.
За приписами пункту 7 частини 3 статті 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 67і цього Кодексу), зокрема, є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Згідно пункту 4 частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.
Розподіл коштів між державним, обласним та місцевими бюджетами здійснюється в автоматичному порядку з казначейських рахунків з кодом бюджетної класифікації 24062100 Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.
На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 129, 237, 238, 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ, вул. Степана Бандери, 24, м. Золотоноша, Золотоніського району, Черкаської області, ідентифікаційний код 43344853 - 1 242 грн. 13 коп. шкоди, заподіяної порушенням законодавства про схорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності на рахунок: отримувач ГУК у Черніг.обл/тг с-щ Берез/24062100, р/р: UA788999980333149331000025717, код отримувача: 37972475.
3.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЕФЕКТ-ПТИЦЯ, вул. Степана Бандери, 24, м. Золотоноша, Золотоніського району, Черкаської області, ідентифікаційний код 43344853 на користь Державної екологічної інспекції у Чернігівській області, вул. Пантелеймонівська, 12, м. Чернігів, Чернігівської області, ідентифікаційний код 38053846 (ДКСУ м. Київ, р/р: UA848201720343160003000081072, МФО 820172, код ЄДРПОУ 38053846) -2 684 грн. 00 коп. судового збору.
Видати відповідні накази після набрання рішення законної сили.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строк визначені ст. 241 ГПК України.
Рішення суду може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені розділом ІV ГПК України.
Повне рішення складено 23 жовтня 2023 року.
Суддя А.В.Васянович
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114357194 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Васянович А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні