КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 жовтня 2023 року справа №320/18700/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ" звернулось до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.10.2022 №60239/6/26-15-04-04-08 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку;
- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві прийняти рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків - ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» податкових обов`язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" Податкового кодексу України, щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період лютий 2022 року.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08 червня 2023 року відкрито провадження у адміністративній справі та ухвалено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2023 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
В обґрунтування вимог позивач зазначає про неможливість виконання податкового обов`язку щодо реєстрації податкових накладних за лютий 2022 року у строки встановлені чинним законодавством України, адже, у зв`язку із повномасштабним вторгненням та військовою агресією Російської Федерації на території України, що стало підставою для введення воєнного стану, суттєво погіршився фінансово-економічний стан Товариства, що пояснюється зниженням рівня розрахунків контрагентів, зменшенням ними обсягів купівлі-продажу природного газу та електричної енергії. Означене, на думку позивача, є форс-мажорними обставинами, які підтверджуються сертифікатами Торгово-промислової палати та, відповідно, є підставою для прийняття відповідачем рішення щодо неможливості своєчасного виконання позивачем свого податкового обов`язку.
Також позивач зазначає, що оскільки сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, була меншою, ніж сума податку на додану вартість в податкових накладних, а також через не реєстрацію податкових накладних постачальниками та недостатність у Товариства власних грошових коштів на поточному рахунку для перерахування на електронний рахунок, разом з тим, намагаючись зареєструвати податкові накладні та не прийняття їх на реєстрацію, у Товариства була відсутня об`єктивна можливість своєчасно зареєструвати податкові накладі за лютий 2022 року на суму 60161972,98 грн. ПДВ.
Окрім того, на переконання позивача, в оскаржуваному рішенні не наведено яким вимогам вказаного порядку не відповідає заява Товариства. Оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для відмови у задоволенні заяви, оскільки обставини неможливості виконання Товариством наведені у заяві та підтверджені документально. Оскаржуване рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії.
Відповідач позов не визнав, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування відзиву, відповідач зазначає, що оскільки ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» не надано достатньої кількості документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку та не надано будь-яких додаткових пояснень, обґрунтувань та документів, а також, оскільки згідно з інформаційними ресурсами ДПС, ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» здійснює свої податкові обов`язки, зокрема здійснює реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) за період лютий жовтень 2022, контролюючим органом прийнято рішення від 19.10.2022 № 60239/6/26-15-04-04-08 щодо можливості своєчасного виконання ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» свого податкового обов`язку.
Також відповідач зазначає, що ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» жодним чином не підтвердив неможливість виконання свого податкового обов`язку у зв`язку з форс - мажорними обставинами, що спричинили обставини початку повномасштабного вторгнення Російської Федерації на територію України. Крім того, ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» не надано документів на підтвердження призупинення роботи Товариства або встановлення простою в роботі, викликаного введенням Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 на території України військового стану з 24.02.2022 року (наказів директора підприємства, ін. документів), що додатково свідчить про можливість виконання позивачем, як платником податків, свого податкового обов`язку.?
У свою чергу, позивач подав відповідь на відзив, у якій наголошує, що станом на 14.07.2022 (останній день строку реєстрації ПН за лютий 2022 року) Товариство мало дефіцит коштів на власних рахунках у зв`язку із заборгованістю основних контрагентів на суму 76317388,44 грн, що підтверджується довідкою вих. №2023/05-03-3 від 03.05.2023 про розмір дебіторської заборгованості по основним контрагентам. При цьому, податкові накладні за лютий 2022 року, незареєстрованих станом на 14.07.2022, свідчать, що загальна сума ПДВ складає - 60161972,98 грн. Водночас, коштів в сумі 8504232,25 грн, які містились на рахунках станом на 14.07.2022, було недостатньо для реєстрації податкових накладних на суму ПДВ - 60 161 972,98 грн.
Крім того, позивач вказує, що здійснення господарської діяльності жодним чином не спростовує доводів Товариства щодо неможливості своєчасної реєстрації податкових накладних саме за лютий 2022 року на загальну суму ПДВ 60161972,98 грн. Здійснюючи реєстрацію податкових накладних за лютий-жовтень 2022 року, Товариство виконувало свої податкові зобов`язання. Проте, у зв`язку із зазначеними вище обставинами не мало можливості зареєструвати всі податкові накладні за лютий 2022 року, тому і звернулось з відповідною заявою до відповідача. При цьому, свій податковий обов`язок щодо реєстрації податкових накладних за лютий 2022 року, у підсумку, Товариство виконало.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, наявні у справі, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 30 вересня 2022 року ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДПС у м. Києві подана заява про неможливість виконання податкового обов`язку щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. До вказаної заяви Товариством додані відповідні документи.
07 листопада 2022 року Товариством отримано рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.10.2022 № 60239/6/26-15-04-04-08 про можливість своєчасного виконання Товариством податкового обов`язку щодо реєстрації податкових накладних (далі - оскаржуване рішення).
14 листопада 2022 року Товариством подано скаргу до Державної податкової служби України на оскаржуване рішення.
03 лютого 2023 року Товариством отримано рішення Державної податкової служби України від 30.01.2023 року № 2128/6/99-00-06-02-01-06 про результати розгляду скарги, яким у її задоволенні відмовлено.
Як на підставу прийняття оскаржуваного рішення відповідач послався на невідповідність TOB «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» підставам неможливості виконання платниками податку - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків, що встановлені підпунктами 6 пункту 1 розділу II Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, а саме: платник мав можливість реєструвати податкові накладні за рахунок сум податку обрахованої з урахуванням вимог пункту 200-1.9 Податкового кодексу України.
Позивач, вважаючи рішення від 19.10.2022 № 60239/6/26-15-04-04-08 податкового органу протиправним, звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі по тексту ПК України в редакції на час спірних відносин).
Приписами статті 16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим Кодексом.
Відповідно до абзацу 1 пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
У зв`язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, який у подальшому продовжувався. Зокрема, Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, який затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16.11.2022 №2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Отже, в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 №2260-IX (далі по тексту - Закон №2260-IX), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни, зокрема, до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості справляння податків і зборів.
Відповідно абзаців 1, 3 та 8 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 392, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про факти і залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У свою чергу, Міністерством фінансів України відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України прийнято наказ № 225 від 29.07.2022, яким затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження (далі по тексту Порядок №225).
Пунктом 1 розділу II Порядку №225 передбачено, що підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:
1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;
2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;
3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;
4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);
5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.
6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;
7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку №225 у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією російської федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями російської федерації; підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платники податків - юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів).
До переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, згідно наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 зокрема відносяться:
1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030.
2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599).
3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.
4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії російської федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326.
5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).
6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)).
7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації.
8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.
9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.
10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.
11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.
12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).
13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).
14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).
15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.
16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
Платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення (пункт 8 розділу II Порядку).
Системний аналіз зазначених положень законодавства дає підстави для висновку, що у випадку неможливості виконання податкового обов`язку, починаючи з 24.02.2022, платник податків має можливість звернутись до контролюючого органу з відповідною заявою, в якій навести підстави неможливості виконання свого податкового обов`язку, передбачені Порядком №225, та надати вичерпний перелік документів, визначений Переліком документів, та іншої інформації про відсутність можливості виконання податкових обов`язків.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що позивач скористався наданою йому Порядком №225 можливістю звернення із заявою про відсутність можливості своєчасно виконувати свій податковий обов`язок щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Зі змісту заяви про неможливість виконання податкового обов`язку щодо реєстрації ПН в ЄРПН (отримана відповідачем 30.09.2022) вбачається, що Товариство не має можливості своєчасно виконати до 15.07.2022 податковий обов`язок щодо реєстрації ПН в ЄРПН за період лютий 2022 року у сумі ПДВ 60161972,98 грн, оскільки з 24.02.2022 на території України введено воєнний стан, що суттєво погіршило фінансовий стан Товариства, у зв`язку зі зниженням рівня розрахунків контрагентів, зменшенням ними обсягів взаємовідносин (купівлі-продажу природного газу та електричної енергії). Факт наявності форс-мажорних обставин в цілому на території України підтверджується листом Торгово-промислової палати України (далі ТПП України) від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1., в якому констатовано, що в період дії воєнного стану, особа, яка порушує свої зобов`язання, має право долучати даний лист до свого повідомлення про форс-мажорні обставини, які унеможливлюють виконання зобов`язань за умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів у встановлений термін для можливості обґрунтованого перенесення строків виконання зобов`язань та вирішення спірних питань мирним шляхом.
Підставою для подання заяви про відсутність можливості виконання податкового обов`язку щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально (пп. 7 п. 1 розділу II. Порядку № 255).
Підтвердженням настання для Товариства форс-мажорних обставин є Сертифікати засвідчені ТПП України від 20.06.2022 № 3100-22-0269 та № 3100-22-0270, а також наказ ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» від 07.03.2022 № 3-з «Про настання форс мажорних обставин».
Окрім того, станом на 14.07.2022 сума податку, на яку Товариство мало право зареєструвати ПН в ЄРПН мала від`ємне значення. Дебіторська заборгованість постачальників за сплачену, але не поставлену електроенергію у березні 2022 року склала 31034064,00 грн; дебіторська заборгованість покупців за поставлений природний газ станом на 14.07.2022 склала 45283324,44 грн. Внаслідок наведених обставин залишки коштів на поточних рахунках Товариства станом на 14.07.2022 склали 8226818,90 грн. та 9420,00 Євро, що було недостатньо для можливості своєчасної реєстрації ПН.
Наведені обставини підтверджені документально виписками по особовому рахунку Товариства, банківськими довідками та витягом щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, Товариство не мало можливості своєчасно (до 15.07.2022) зареєструвати ПН за лютий 2022 року в ЄРПН на суму 6016197,98 грн.
Водночас, Товариство повідомило, що проводить роботу з дебіторами щодо погашення ними суми заборгованості за відпущений товар та реалізації постачальниками вже оплаченого товару, що дозволило у період з 15.07.2022 по 30.09.2022 поповнити електронний рахунок ПДВ власними коштами на суму 24080000,00 грн. та зареєструвати ПН в ЄРПН за лютий 2022 року на загальну суму ПДВ 37349437,50 грн. При цьому, станом на 30.09.2022 незареєстрованими залишися ПН на суму 22812535,48 грн.
У зв`язку з наведеним, Товариство просило відповідача підтвердити неможливість своєчасного виконання обов`язків, визначених у підпункті 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за період лютий 2022 року, про що прийняти відповідне рішення згідно з Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225. Також просило розглянути можливість не застосовувати до Товариства відповідальність.
Рішенням щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 19.10.2022 № 60239/6/26-15-04-04-08 встановлено можливість своєчасного виконання позивачем свого податкового обов`язку, а також невідповідність позивача підставам неможливості виконання податкових обов`язків, що встановлені підпунктом 6 пункту 1 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпунктів 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, а саме: платник мав можливість реєструвати податкові накладні за рахунок суми податків обрахованої з урахуванням вимог пункту 200-1.9. Податкового кодексу України.
Щодо визначених позивачем підстав неможливості виконувати податкові зобов`язання, суд зазначає таке.
За приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Станом на 14.07.2022 сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України, була меншою (реєстраційний ліміт Товариства мав від`ємне значення та складав: - 48439671,58 грн) ніж сума податку на додану вартість в податкових накладних за лютий 2022 (60161972,98 грн). На підтвердження цих обставин, Товариством надано до матеріалів справи витяг з системи електронного адміністрування ПДВ № 1424979 та довідку від 03.05.2023 № 2023/05-03-1 про неможливість своєчасної реєстрації Товариством податкових накладних за лютий 2022.
Судом також встановлено, що з дня відновлення роботи ЄРПН (27.05.2022) та до 14.07.2022 включно постачальники Товариства ТОВ «Солді Інфнініті» та ТОВ «Енергогазрезерв», з якими Товариство на 100% розрахувалось за договорами купівлі-продажу природного газу, не виконали свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 48802089,63 грн, що підтверджується довідкою вих. №2023/05-03-2 від 03.05.2023 про незареєстровані податкові накладні від постачальників та скрін-шотом з системи М.Е.Рос з інформацією щодо податкових накладних.
Також позивачем надано докази, що стосовно ТОВ «Солді Інфініті» відкрито ліквідаційну процедуру у справі № 908/1734/22 (ухвала Господарського суду Запорізької області від 04.04.2023). Крім того, ухвалою Господарського суду Запорізької області від 01.06.2023 встановлено, що порушення ТОВ «СОЛДІ ІНФІНІТІ» зобов`язань за лютий 2022 року позбавило ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» податкового кредиту на загальну суму 36433340 грн. Крім того, вказаною ухвалою визнано грошові вимоги ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» до ТОВ «СОЛДІІНФІНІТІ» на суму 36433 340,00 грн, 4 черга задоволення вимог кредиторів.
Щодо ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», станом на 14.07.2022, як зазначає позивач, цим контрагентом не зареєстровані податкові накладні на ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» в сумі 9 493 749,63 грн. До вказаного контрагента Товариством пред`явлено позов з підстав не реєстрації податкових накладних, про що свідчить ухвала Господарського суду Черкаської області від 17.01.2023 у справі № 925/75/23. І лише 10.05.2023 ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" здійснило реєстрацію останньої податкової накладної за лютий 2022 року, про що свідчить копія податкової накладної від 14.02.2022 № 95 та скрін-шот з системи MLE.Doc з інформацією щодо її реєстрації.
Отже, суд зазначає, що станом на 14.07.2022 Товариство мало дефіцит коштів на власних рахунках у зв`язку із заборгованістю основних контрагентів на суму 76317388,44 грн, що підтверджується довідкою вих. №2023/05-03-3 від 03.05.2023 про розмір дебіторської заборгованості по основним контрагентам.
Як вбачається з податкових накладних за лютий 2022 року, незареєстрованих станом на 14.07.2022 загальна сума ПДВ складає - 60161972,98 грн.
У свою чергу, коштів в сумі 8504 232,25 грн, які знаходились на рахунках Товариства станом на 14.07.2022, що підтверджується Довідкою вих. №2023/05-03-4 від 03.05.2023 про залишки коштів на рахунках підприємства, було недостатньо для реєстрації податкових накладних на суму ПДВ - 60161972,98 грн.
Тож, оскільки сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, була меншою, ніж сума податку на додану вартість в податкових накладних, а також через не реєстрацію податкових накладних постачальниками та недостатність у Товариства власних грошових коштів на поточному рахунку для перерахування на електронний рахунок, у Товариства була відсутня об`єктивна можливість своєчасно зареєструвати податкові накладі за лютий 2022 року на суму 60161972,98 грн ПДВ, що свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення податкового органу щодо можливості зареєструвати податкові накладні за рахунок суми податків обрахованої з урахуванням вимог пункту 200-1.9. Податкового кодексу України.
Щодо посилання відповідача на те, що станом на 15.07.2022 ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» мало право зареєструвати податкові накладні за рахунок «другого реєстраційного ліміту» на суму 16070873,51 грн, суд вважає його недоречним, з огляду на таке.
Позивачем надано докази про те, що ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» у встановлений законом строк здійснило реєстрацію окремих податкових накладних за лютий 2022 року (копії податкових накладних № 2 від 01.02.2022, № 22 від 07.02.2022, № 29 від 10.02.2022, № 43 від 04.02.2022), однак останні не прийняті на реєстрацію, адже в квитанціях податкового органу зазначено, що «Документ не прийнято. Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні».
Вказані квитанції є додатковим підтвердженням об`єктивної неможливості своєчасно зареєструвати податкові накладі.
Крім того, можливість здійснення реєстрації окремих податкових накладних за рахунок «другого реєстраційного ліміту» в сумі 16070873,51 грн є недостатньо для своєчасної реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 60161972,98 грн.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивачем подані суду достатні докази неможливості виконання наведених положень пункту 201.10 статті 201 ПК України, а також неможливості виконання податкового обов`язку, визначеного підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, у зв`язку з форс-мажорними обставинами та відсутністю достатніх коштів на рахунках, які (докази) подавалися відповідачу разом із заявою про неможливість виконання податкового обов`язку щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Тому, посилання відповідача у оскаржуваному рішенні на те, що платник мав можливість реєструвати податкові накладні за рахунок сум податку обрахованої з урахуванням вимог пункту 200-1.9 Податкового кодексу України є безпідставним та не відповідає фактичним обставинам справи.
Тож, враховуючи сукупність викладених обставин, суд вважає, що існувала об`єктивна неможливість реєстрації податкових накладних в ЄРПН за лютий 2022 року, а тому оскаржуване рішення податкового органу є протиправним.
Щодо посилань позивача на Сертифікати Торгово-промисловою палати України України від 20.06.2022 № 3100-22-0269 та № 3100-22-0270, які підтверджують настання для ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» форс-мажорних обставин, суд зазначає таке.
Статтею 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати» встановлено, що 1. Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.
Тобто, сертифікат видається ТПП за зверненням однієї зі сторін спірних правовідносин (сторін договору), яка оплачує (за винятком суб`єктів малого підприємництва) послуги ТПП. Водночас інша сторона спірних правовідносин (договору) позбавлена можливості надати свої доводи і вплинути на її висновки.
Таке засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) може вважатися достатнім доказом про існування форс-мажорних обставин для сторін договору, якщо вони про це домовилися, але не пов`язує суд у випадку виникнення спору між сторонами щодо правової кваліфікації певних обставин як форс-мажорних.
Суд зазначає, що сертифікат торгово-промислової палати, який підтверджує наявність форс-мажорних обставин, не може вважатися беззаперечним доказом про їх існування, а повинен критично оцінюватися судом з урахуванням встановлених обставин справи та у сукупності з іншими доказами. Адже визнання сертифіката ТПП беззаперечним та достатнім доказом про існування форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) без надання судом оцінки іншим доказам суперечить принципу змагальності сторін судового процесу.
Тому, у цьому випадку саме лише наявність сертифікатів ТПП не може бути беззаперечною підставою для задоволення позовних вимог.
Твердження позивача про те, що оскаржуване рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки в останньому не наведено яким вимогам вказаного порядку не відповідає заява Товариства та, що оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для відмови у задоволенні заяви, суд зазначає, що така підстава для задоволення позовних вимог до увагу судом не береться, адже у оскаржуваному рішення вказана конкретна підстава, а саме: невідповідність позивача підставам неможливості виконання податкових обов`язків, що встановлені підпунктом 6 пункту 1 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпунктів 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225.
Суд вважає безпідставними доводи відповідача про те, що ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» не надало достатньої кількості документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку та не надало будь-яких додаткових пояснень, обґрунтувань та документів, оскільки визнання ж недостатніми поданих платником податків документів на підтвердження неможливості виконання платником податкових обов`язків зумовлює направлення контролюючим органом у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, попереднього рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку за формою згідно з додатком до Порядку №225 з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків. Однак, контролюючий орган правом щодо прийняття попереднього рішення не скористався.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Головне управління ДПС у м. Києві прийняти рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків - ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» податкових обов`язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" Податкового кодексу України, щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період лютий 2022 року, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку №225 обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.
Слід зазначити, що дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади, як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Також ця особа може вибирати рішення у передбачених для конкретних ситуацій нормативно-правових актах або схожих документах.
Тобто, під дискреційними повноваженнями слід розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону.
Адміністративний суд під час розгляду справи та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, у разі скасування нормативно-правового акту або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду (ч.3 ст.245 КАС України).
Аналіз зазначених норм у їх взаємозв`язку зі статтями 2, 5 КАС України свідчить про те, що такі повноваження суд реалізує у разі встановленого факту порушення прав, свобод чи інтересів позивача, що зумовлює необхідність їх відновлення належним способом у тій мірі, у якій вони порушені. Зміст вимог адміністративного позову, як і, відповідно, зміст постанови, має виходити з потреби захисту саме порушених прав, свобод та інтересів у цій сфері.
При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.
У спірному випадку, реалізуючи свої владні повноваження, податковий орган за наслідком розгляду заяви прийняв рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Тобто, відповідачем реалізовано свої дискреційні повноваження шляхом прийняття оскаржуваного рішення.
Крім цього, у цьому рішенні відповідачем вказані підстави такої відмови.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що задоволення позовних вимог позивача про зобов`язання Головне управління ДПС у м. Києві прийняти рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків - ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» податкових обов`язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" Податкового кодексу України, щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період лютий 2022 року, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і вказане рішення не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке були предметом судового контролю у межах цієї справи.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 5368,00 грн, що підтверджується наявною у справі платіжною інструкцією № 2031 від 02.05.2023.
Враховуючи задоволення позову, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 5368,00 грн, підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Державної податкової служби у м. Києві.
Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.10.2022 №60239/6/26-15-04-04-08 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
3. Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві прийняти рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків - ТОВ «УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ» податкових обов`язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" Податкового кодексу України, щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період лютий 2022 року.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ: 44116011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЕНЕРГОЕКСПОРТ" (код ЄДРПОУ: 36994200) судовий збір у сумі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114359606 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні