Єдиний унікальний номер 725/3483/23
Номер провадження 3/725/3150/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.10.2023 року Суддя Першотравневого районного суду м.Чернівці Піхало Н.В., розглянувши справу, яка надiйшла вiд Чернівецької митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил передбачене ч.1 cт.483 Митного Кодексу України громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , -
ВСТАНОВИВ :
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0253/40800/23 від 05.04.2023 року, 05.04.2023 року о 14 год. 33 хв. в зону митного контролю МАПП «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці в`їхав мікроавтобус марки «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 з причепом марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 . До митного контролю вказаний громадянин надав контрольний талон для проходження митного контролю по «червоному коридору». Також в даному автомобілі в якості пасажира слідував громадянин Німеччини ОСОБА_1 .
У відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 pоку № 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», громадянин України ОСОБА_1 для здійснення митних формальностей надав «Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою», як особа, що перевозить відповідний товар. В Декларації вказано що у транспортних засобах «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 та причепі марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 переміщується гуманітарна допомога - «суп швидкого приготування - вагою 670 кг., одяг, взуття бувші у використанні - вагою 345 кг., всього - 1015 кг.
Згідно графи №1 Декларації, особою, що здійснює декларування є громадянин ОСОБА_1 , тел. - НОМЕР_3 .
Відправником гуманітарної допомоги (графа №5) виступає фірма «FIGHT FOR FREEDOM» loc. Veresti, jud. Suceava, Romania, отримувач (графа №6) - код ЄДРПОУ 23112463, церква «Добрая Весть» м. Краматорськ, Фактичне місце призначення розвантаження вантажу (графа №7) - м. Краматорськ, вул.. Маяковського, 8.
Цього ж дня з УСБУ в Чернівецькій області у Чернівецьку митницю надійшов лист №75/5/6/4-1301, щодо можливого незаконного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням у транспортних засобах «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 та причепі марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 .
За результатами застосування СУР прийнято рішення про здійснення додаткових митних формальностей.
За результатами проведення повного митного огляду товару, який знаходиться у транспортних засобах «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 та причепі марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 встановлено наступне:
- у вантажному приміщенні транспортного засобу «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 знаходиться товар - суп швидкого приготування в поліетиленових пакетах білого кольору вагою 670 кг відповідає відомостям зазначеним в Декларації;
- у вантажному приміщенні причепа марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 виявлено товар (новий) без ознак бувшого у використанні, а саме: кофти (худі) - 59 шт., кофти з довгим рукавом - 69 шт., куртки - 19 шт., шорти - 42 шт., штани (лосіни) - 87 шт., штани (джинсові) - 185 шт., купальники жіночі - 60 шт., сорочки з коротким рукавом - 45 шт., рис високопротеіновий - 260 шт., футболки - 264 шт., які не вказані в Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка була надана митному органу, як підстава для переміщення товару.
Згідно статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.
Згідно п. 20 ст. 4 Митного кодексу України митна декларація - це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Таким, чином, згідно вказаного протоколу, громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів (Декларації), що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги і кількості та є підставою для переміщення іншого товару.
Адвокат Поляк П.П. через канцелярію суду подав клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України. При цьому, вказав, що вказаний товар є пожертвою Товариства «Fight for freedom» для Церкви «Благовіщення Богородиці», у м.Краматорськ, та передавався згідно договору дарування №1852 від 20.10.2022 року та повідомлення №228 від 04.04.2023 року. Зазначав, що відомості про бенефіціара були зазначені у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, а саме Церква «Добрая Весть» у м. Краматорськ, що українською звучить як Церква «Благовіщення Богородиці» м.Краматорськ та відповідає договору дарування №1852 від 20.10.2022 року. Також звертав увагу, що відомості про товар, який зазначений у декларації дійсно відповідає характеристиці товару, зокрема ОСОБА_1 не вказував у декларації про бувший у використанні одяг, а лише зазначив про взуття б/в, якого по факту не було, перерахувати усі найменування товарів ОСОБА_1 не міг через відсутність місця у відповідній графі декларації, а тому узагальнив. Зазначав, що виявлений митними органами рис не був прихований від митного контролю, та у митній декларації ОСОБА_1 його задекларував як суп швидкого приготування, оскільки дійсно вважав, що всі харчові продукти, які він віз були супом. Будь-якого умислу на приховування товарів від митного контролю у ОСОБА_1 не було, певні розбіжності на які вказують працівники митниці зумовлені недостатнім рівнем освіти ОСОБА_1 , останній не міг отримати будь-якої вигоди від надання неправдивої інформації про переміщуваний ним товар. Просив врахувати інформацію, яка відображена на відеозаписі, що міститься на долученому до матеріалів справи диску, про те, що люди з церкви у м.Краматорськ дійсно одягненні в одяг «CARHARTT» та готують супи швидкого приготування. Безпідставними вважав посилання працівниками митниці та документ, який був виявлений в транспортному засобі про надання допомоги товариством «Fight for freedom» у церкву в м.Миколаїв, оскільки такий документ не був підставою для складання протоколу про ПМП, не надавався до митного контролю як підстава для переміщення товару, а був вилучений митниками з власної ініціативи і не має відношення до даної справи про ПМП та товару, який 05.04.2023 року перевозив ОСОБА_1 через МАПП «Порубне-Сірет. Просив закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Представник Чернівецької митниці Держмитслужби у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, дослідивши письмові докази у справі, вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України та з цих підстав провадження у справі підлягає закриттю, виходячи з наступного.
Так, відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З матеріалів справи убачається, що 05.04.2023 року о 14 год. 33 хв. в зону митного контролю МАПП «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці в`їхав мікроавтобус марки «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 з причепом марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 . До митного контролю вказаний громадянин надав контрольний талон для проходження митного контролю по «червоному коридору».
У відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 pоку № 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», громадянин України ОСОБА_1 для здійснення митних формальностей надав «Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою», як особа, що перевозить відповідний товар. В Декларації вказано що у транспортних засобах «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 та причепі марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 переміщується гуманітарна допомога - «суп швидкого приготування - вагою 670 кг., одяг, взуття бувші у використанні - вагою 345 кг., всього - 1015 кг.
Відправником гуманітарної допомоги (графа №5) виступає фірма «FIGHT FOR FREEDOM» loc. Veresti, jud. Suceava, Romania, отримувач (графа №6) - код ЄДРПОУ 23112463, церква «Добрая Весть» м. Краматорськ, Фактичне місце призначення розвантаження вантажу (графа №7) - м. Краматорськ, вул. Маяковського, 8.
Крім того, митним органом було прийнято рішення про застосування додаткових митних формальностей стосовно проведення митного огляду транспортного засобу «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 та причепі марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 та було виявлено у вантажному приміщенні причепа марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 товар (новий) без ознак бувшого у використанні, а саме: Кофта (худі) - 59 шт., Кофта з довгим рукавом - 69 шт.. Куртки - 19 шт.. Шорти - 42 шт., Штани (лосіни) - 87 шт., Штани (джинсові) - 185 шт., Купальники жіночі - 60 шт., Сорочки з коротким рукавом - 45 шт., Рис високопротеіновий - 260 шт., Футболки - 264 шт., які не вказані в Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка була надана митному органу, як підстава для переміщення товару.
Як вбачається зі змісту протоколу про порушення митних правил, гр-ну України ОСОБА_1 поставлено у вину те, що він вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів (Декларації), що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги і кількості та є підставою для переміщення іншого товару.
Так, при розгляді справи про порушення митних правил суд, відповідно до вимог ст.489 МК України, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Зокрема, пунктом 28 статті 4 Митного кодексу України (далі - МКУ) визначено, що митні правила це встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Видами порушеннями митних правил, окрім іншого, є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю - стаття 483 МК України.
Зокрема, диспозиція ч.1 ст.483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Так, судом встановлено, що ОСОБА_1 заповнив та подав до митного контролю Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою згідно якої у автомобілі марки «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 з причепом марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 перевозиться товар відправником якого є фірма «FIGHT FOR FREEDOM», а отримувачем - церква «Добрая Весть» за адресою м. Краматорськ, вул. Маяковського, 8.
У зазначеній декларації, в графі «Продовльство/Food» ОСОБА_1 вказав, що перевозить суп швидкого приготування в поліетиленових пакетах білого кольору вагою 670 кг., та вказаний товар (продукти харчування) дійсно був виявлений у вказаному транспортному засобі у кількості та вазі зазначеній ОСОБА_1 .
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що переміщуваний ОСОБА_1 через митний кордон товар, а саме кофти (худі) - 59 шт., кофти з довгим рукавом - 69 шт., куртки - 19 шт., шорти - 42 шт., штани (лосіни) - 87 шт., штани (джинсові) - 185 шт., купальники жіночі - 60 шт., сорочки з коротким рукавом - 45 шт., рис високопротеіновий - 260 шт., футболки - 264 шт. відповідають даним внесеним у поданій останнім у митній декларації як «Одяг, взуття б/в», що свідчить про достовірність внесених даних до декларації, й відповідно митним органом не надано суду доказів на підтвердження того, що товар був новим.
Відтак весь товар перевозився у вантажному приміщенні транспортного засобу «MERCEDEC-BENZ» державний номер НОМЕР_1 з причепом марки «BOCKMANN» державний номер НОМЕР_2 був задекларований ОСОБА_1 та ніяким чином не прихований від митного контролю.
Таким чином, вищевказаними документами підтверджено факт того, що ОСОБА_1 при переміщенні товару через митний кордон не вичняв дій щодо подання як підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві відомості. Товар передавався згідно договору дарування №1852 від 20.10.2022 року та повідомлення №228 від 04.04.2023 року, й відповідно у поданих митному органу документів відсутні будь-які дані про нявність неправдивих відомостей щодо найменування товарів, їх ваги і кількості.
Так, відповідно до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил «(Із змінами, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України № 8 від 30 травня 2008-р.) визначено, що для притягнення до відповідальності за порушенняст. 352 МК України (ст.483 по МК України 2012 року) необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а саме що не можна розглядати як контрабанду дії особи, яка, здійснюючи перевезення товарів, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
З диспозиції ст.483 МК України вбачається, що відповідальність за вчинення дій, передбачених даною статтею натупає у разі вчинення таких дій умисно, проте судом не встановлено, що ОСОБА_1 було умисно подано для проходження митного контролю документи, що не відповідають дійсності.
Таким чином, матеріали адміністративної справи не містять доказів того, що в діях ОСОБА_1 дійсно був наявний умисел на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги і кількості.
Так, відповідно до ст.527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.
Згідно ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення
Таким чином, в матеріалах справи відсутні дані про те, що громадянином ОСОБА_1 вчинялись дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням документів, які містять неправдиві відомості.
Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність у діях громадянина України ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України, у зв`язку з чим провадження по справі підлягає закриттю.
Керуючись ст.ст. 221, 257, 335, 458, 483, 486, 493, 494, 522, 526, 527, 528, 529 МК України, ст.ст. 9, 247, 289, 294 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0253/40800/23 від 05 квітня 2023 року товар, а саме кофти (худі) - 59 шт., кофти з довгим рукавом - 69 шт., куртки - 19 шт., шорти - 42 шт., штани (лосіни) - 87 шт., штани (джинсові) - 185 шт., купальники жіночі - 60 шт., сорочки з коротким рукавом - 45 шт., рис високопротеіновий - 260 шт., футболки - 264 шт.,- повернути власнику або уповноваженій ним особі.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти діб з дня її винесення до Апеляційного суду Чернівецької області через Першотравневий районний суд м. Чернівці.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці Н. В. Піхало
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114381324 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Піхало Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні