Справа № 931/883/23
Провадження № 2-а/931/10/23
У Х В А Л А
23 жовтня 2023 року смт. Локачі
Суддя Локачинського районного суду Волинської області Безп`ятко О.І., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «П`ятидні» до Державного реєстратора Локачинської селищної ради Володимирського району Волинської області Одіон Ольги Олександрівни, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Селянське (фермерське) господарство «Надія», про визнання протиправними дій та скасування рішення державного реєстратора,
в с т а н о в и л а :
19 жовтня 2023 року до Локачинського районного суду Волинської області звернувся представник ТзОВ «П`ятидні» - Котович Б.В. в порядку адміністративного судочинства з даним позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Локачинської селищної ради Володимирського району Волинської області Одіон О.О. «Про скасування» від 25.05.2023 року №67746653 щодо скасування державної реєстрації іншого речового права на земельну ділянку (номер запису 32326215) за кадастровим номером 0722481800:04:000:0470 площею 2,5552 га та визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Локачинської селищної ради Володимирського району Волинської області Одіон О.О. «Про скасування» від 25.05.2023 року №67746281 щодо скасування державної реєстрації іншого речового права на земельну ділянку (номер запису 32326215) за кадастровим номером 0722481800:04:000:0448 площею 2,6269 га.
Відповідно до положень п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Дослідивши адміністративний позов та додані матеріали, приходжу до наступних висновків.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Водночас, у ст. 20 КАС України розмежовано предметну юрисдикцію між місцевими загальними як адміністративними судами та окружними адміністративними судами.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Як вбачається з наведеної норми закону, дана справа предметно не підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду.
Відповідно до ч.2 ст.20 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Отже, з огляду на вказані вище норми закону даний адміністративний позов підсудний окружному адміністративному суду, оскільки позивачем оскаржуються реєстраційні дії державного реєстратора, як суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Суд вказує на те, що предметна підсудність має імперативний характер, порушення правил якої відповідно до ст. 318 КАС України є безумовною підставою для скасування судового рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю.
Згідно ч. 1 ст. 318 КАС України рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.
Виходячи з наведеного вище, враховуючи те, що провадження у справі ще не відкрито, згідно ст. 20 КАС України справа предметно не підсудна Локачинському районному суду Волинської області, тому її необхідно передати за підсудністю до Волинського окружного адміністративного суду.
Керуючись статтями 19-20, 29, 318 КАС України, суддя
п о с т а н о в и л а :
Адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «П`ятидні» до Державного реєстратора Локачинської селищної ради Володимирського району Волинської області Одіон Ольги Олександрівни, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Селянське (фермерське) господарство «Надія», про визнанняпротиправними дійта скасуваннярішення державногореєстратора передати за підсудністю до Волинського окружного адміністративного суду.
Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Локачинського районного суду О.І. Безп`ятко
Суд | Локачинський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2023 |
Оприлюднено | 26.10.2023 |
Номер документу | 114390246 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Локачинський районний суд Волинської області
Безп'ятко О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні